![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://nl.metrotime.be/2020/06/04/m...estorven-zijn/
Marc Van Ranst geeft toe: “Met meer mondmaskers zouden er minder ouderen gestorven zijn” Viroloog Marc Van Ranst heeft in ‘De Afspraak’ toegegeven dat er in onze woonzorgcentra “waarschijnlijk” meer doden zijn gevallen omdat er te weinig beschermingsmateriaal voor handen was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben de zwakken besmet en degenen die het door de band genomen aankunnen hebben we opgesloten. Zweden tracht het omgekeerde te doen en je brandt hen ervoor af. Te gek voor woorden dat je het zelfs niet doorhebt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 juni 2020 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als wij als familie iets afgeven, dan zetten ze het 72 uur in quarantaine, als de lokale pizzaboer pizza´s komt afgeven om het personeel te steunen, dan maken ze foto´s van de bejaarden die pizza´s eten uit de pizza-dozen... Zo zag ik foto´s van paaseieren die ze verdeelden, bloemen op moederkesdag enz enz.. maar de familie hun spullen, die zijn besmettelijk. Het gaat een kaalslag worden in de WZC, de ontslagronde is al begonnen, die ouderen daar waren hun kapitaal en ze hebben dat kapitaal niet goed zitten te beschermen. Uit onwetenheid, omdat het niet in hun opleiding zat, omdat alles geld kost en zo verder. Mensen plaatsen hun ouderen daar omdat ze zelf niet in staat zijn om voor hun ouderen te zorgen, te beschermen voor het onverwachte. Het signaal dat de WZC nu gegeven hebben is dat ze dat ook niet kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest mocht niet.
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds moesten de geleverde pizza's wel onder strenge voorwaarden worden klaargemaakt én geleverd. Beetje hetzelfde wat afhaalmaaltijden betrof voor ons die wij ook konden kopen.
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een komen en gaan van zorgpersoneel ZONDER beschermingsmateriaal. Dat kan je geen lockdown noemen, dat is eerder georganiseerde besmetting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 juni 2020 om 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ben je wel wat aan de fantaseren zenne. Ze hadden een tekort aan beschermingsmateriaal maar hebben zich wel beholpen met hetgeen ze hadden en zelf konden maken. Ontsmetten, voldoende kuisen, daar hebben ze geen enkel probleem mee gehad. Waarom zeg je dat er allemaal niet bij ? En waren dat bovendien alle dagen altijd andere mensen ? En de oudjes thuis, waren die beter beschermd ofzo ? Daar was het in de meeste gevallen nog 10 keer erger. Ik zou, moest ik u zijn, me toch eerst wat beter informeren. Veel moeite heeft mij dat niet gekost want ik kom regelmatig met zo'n instellingen in contact. Ik zit zelf met één been in de zorgsector, dus ik weet wel waarover ik praat. De enigste groep mensen die écht een tekort hebben gehad aan beschermingsmateriaal was de groep die aan thuiszorg deed. Velen hebben zelfs gewoon alles tot een minimum moeten beperken. Mensen die thuis verbleven, die hebben de meeste problemen gehad bij ons. Tijdelijk toch, want ook dat probleem is vrij snel opgelost geweest.
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die deden gewoon wat ze altijd deden, pizza bakken en in een doos zetten en een van hun werknemers bracht dat dan naar de plaats van bestemming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een woonzorgcentrum waar sinds begin maart niks zou geleverd worden zou nu ook niemand nog in leven zijn. Just saying.
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga mijn postings niet terugzoeken, maar ik stelde eerder al dat men niet kan verwachten dat de werknemers van de WZC werken en leven in de WZC om op die manier hun "werkgevers" te beschermen. Er was dus geen lockout in de WZC, die lockout was er alleen voor de familieleden. Vrijwilligers werden niet getest, die gaven een verklaring op eer dat ze niet in contact kwamen, komen met covid19 besmette personen, dat ze geen van de gekende ziekteverschijnsels hebben. Maar er zijn wel degelijk fouten gemaakt om besmettingen te voorkomen, basics die men verwaarloosde zoals artsen zonder grenzen kon vaststellen, basics die zelfs ik kon vaststellen, zorgpersoneel die nog steeds zonder maskers ouderen knuffelen. PBM zijn bij ons op het werk verplicht, als ze u deze dagen betrappen zonder ervan gebruik te maken dan krijg je een schriftelijke vermaning, en hey het is in de automotive niet in de zorgsector. Daarom kan ik dus niet begrijpen dat ze daar in de zorg dergelijke "fouten" gemaakt hebben tegen de basics in verband met besmettingen. Uit onwetenheid, omdat het niet in hun opleiding zat, omdat alles geld kost, omdat covid19 nieuw en onbekend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Frankrijk heeft men het in sommige WZC toegepast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Banneling
|
![]() standaard.be, zaterdag 6 juni 2020 om 0.00 uur
Citaat:
Citaat:
In een rapport van het European Centre for Disease Prevention and Control werd een paar weken geleden een eerste voorzichtige vergelijking gemaakt van de slachtoffers die in een rusthuis overleden. In Frankrijk ging het om 50 procent van het totaal, in Spanje om 66 procent, en in Duitsland om slechts 37 procent. Voor België bedraagt dat cijfer nu 50 procent (doden in rusthuizen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zweden doet het volgens u wel beter ? 4440 doden zijn ouder dan 60, 199 jonger dan 60. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Oudere en zwakkere mensen, je weet wel. We hebben het daar vrij lang kunnen vertragen en afvlakken, maar daar rep je ook met geen woord over. Waarom ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 6 juni 2020 om 09:52. |
||
![]() |
![]() |