Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2021, 16:17   #121
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, als het (idiote) concept van "solidariteit" binnen 1 groep consistent zou gehanteerd worden, is dat onvermijdelijk. Dat is zoals zeggen dat cafe's op den dijk niet zouden mogen hun tafeltjes zetten, want in het binnenland kunnen dan sommige cafes niet hun tafeltjes zetten want daar is geen dijk. Als men telkens gaat stellen dat iedereen maar solidair moet zijn met die ene die "niet kan", dan kan niemand iets.
Nu redeneer je andersom dan wat je daarjuist zei.
Het is wie niet in de mogelijkheid is om die solidair moet zijn met de anderen. Wie geen terras heeft moet niet zagen als iemand in de mogelijkheid is om z'n tafels en stoelen buiten te zetten. De bevolking is hierbij gebaat en niemand heeft er last van.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 16:21   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie geen terras heeft moet niet zagen als iemand in de mogelijkheid is om z'n tafels en stoelen buiten te zetten. De bevolking is hierbij gebaat en niemand heeft er last van.
Ah, ik dacht juist dat het andersom was. Want dan is er GEEN ENKELE reden voor WELKE MAATREGEL DAN OOK.

Ik vind dat een rare vorm van "solidariteit" (ik ben er wel voor, maar het is meestal zo niet dat het klinkt), dat diene die niet kan, dat maar moet aanvaarden! Meestal verstaat men toch onder solidariteit dat diene die geen probleem heeft, maar mee moet ambras hebben voor diene die nie mee kan he.

Waarom zijn jongeren dan "solidair" met de ouderen die zogezegd dood gaan ? In uw solidariteit (en nog eens, ik ben daar voor natuurlijk) moeten de ouderen die dood gaan "solidair" zijn met de jongeren door die niet te hinderen.

Ja. Maar dat is totaal het omgekeerde van wat tot nu toe gedaan werd.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2021, 19:30   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ik dacht juist dat het andersom was. Want dan is er GEEN ENKELE reden voor WELKE MAATREGEL DAN OOK.

Ik vind dat een rare vorm van "solidariteit" (ik ben er wel voor, maar het is meestal zo niet dat het klinkt), dat diene die niet kan, dat maar moet aanvaarden! Meestal verstaat men toch onder solidariteit dat diene die geen probleem heeft, maar mee moet ambras hebben voor diene die nie mee kan he.

Waarom zijn jongeren dan "solidair" met de ouderen die zogezegd dood gaan ? In uw solidariteit (en nog eens, ik ben daar voor natuurlijk) moeten de ouderen die dood gaan "solidair" zijn met de jongeren door die niet te hinderen.

Ja. Maar dat is totaal het omgekeerde van wat tot nu toe gedaan werd.
Maar neen. Je ontwijkt het onderwerp en begint te veralgemenen en problemen moeilijker te maken dan ze zijn.
Het kwam zojuist nog toevallig aan bod in het journaal. Wat is het probleem met terrassen openen. Desnoods op het strand. Geen dus.
Oud 23 februari 2021, 00:00   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp echt niet waar men dat sprookje vandaan haalt. Vaccinatie gaat corona niet overwinnen he. Het gaat enkele maanden bescherming geven tegen een vorige versie van corona, meer niet.
In mijn mening maakt dat niks uit.
Kwestie is dat je de spuit had.

En that's it.
Oud 23 februari 2021, 07:55   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In mijn mening maakt dat niks uit.
Kwestie is dat je de spuit had.

En that's it.
Dat zou goed nieuws zijn. Dan denk jij dat ze het nieuwe regime laten vallen eens iedereen een spuitje gehad heeft ? Lijkt mij een beetje te gemakkelijk. Eens dit geinstalleerd is, geraken we hier niet meer uit hoor, spuit of geen spuit.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2021, 09:35   #126
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Als ik je hoor praten dan heb je een enorm blindelings vertrouwen in de mens.
Dan kan je ineens alle wetten afschaffen en alles proberen op te lossen door "voorlichting".
Dat functioneert niet.
Vroeger lukte dat nog wel, vandaag niet meer.
Wij hebben jaren goed geleefd met de helft minder wetjes maar met een degelijke opvoeding waar respect voor jezelf en de medemens nog aan bod kwamen.
Oud 25 februari 2021, 09:30   #127
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Decaluwé dreigt met sluiting stations

Decaluwé dreigt met sluiting stations
De West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé vraagt een structurele oplossing voor de te hoge bezettingsgraad op de treinen richting kust: ‘Ook de NMBS moet zich aan de coronaregels houden. Zij moet erover waken dat de bezetting op de treinen binnen de perken blijft. Komt daar geen verandering in, dan laat ik deurwaarders daar vaststelling van doen en stap ik naar de rechtbank. Desnoods sluiten we zelfs stations.’

bron: dS

Kan het nog zotter ?
Oud 25 februari 2021, 09:46   #128
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé vraagt een structurele oplossing voor de te hoge bezettingsgraad op de treinen richting kust: ‘Ook de NMBS moet zich aan de coronaregels houden. Zij moet erover waken dat de bezetting op de treinen binnen de perken blijft. Komt daar geen verandering in, dan laat ik deurwaarders daar vaststelling van doen en stap ik naar de rechtbank. Desnoods sluiten we zelfs stations.’

Kan het nog zotter ?
Zeker, het kan beslist nog gekker. Verleden zomer gold een maskerdracht verplichting aan de winderige Vlaamse zeekust op het strand en de zeedijk. In tijden van (pseudo)-crisissen komt de ware aard van de bewindslui te voorschijn.
Oud 25 februari 2021, 11:04   #129
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé (...)
*lantaarn*knoop*...
Oud 25 februari 2021, 11:24   #130
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zeker, het kan beslist nog gekker. Verleden zomer gold een maskerdracht verplichting aan de winderige Vlaamse zeekust op het strand en de zeedijk. In tijden van (pseudo)-crisissen komt de ware aard van de bewindslui te voorschijn.
Tegenwoordig is de mondmaskerplicht op het strand afgeschaft.
Op den dijk nog enkel verplicht tijdens de vakantieperiodes, drukke periodes.
Oud 25 februari 2021, 13:08   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig is de mondmaskerplicht op het strand afgeschaft.
Op den dijk nog enkel verplicht tijdens de vakantieperiodes, drukke periodes.
Basis is om het even vol te houden om zo veel mogelijk contact te vermijden met andere mensen. De enige manier om het virus de das om te doen.

Maar nog willen ze het niet begrijpen. Apen zijn slimmer.

Wat ze verloren hebben op die stomme betonnen dijk is me een raadsel....zijn er geen andere en leukere plaatsen om wat te wandelen dan ?? Een streepje zon en ze staan met 10.000 te trekken en te duwen over die betonnen oersaaie aartslelijke dijk. Met wat geluk rijden er ook nog wat billenkarren tussendoor

En dan staan die apen een uur aan te schuiven voor een bolletje ijsje van 4 euro waarna ze een uur gaan aanschuiven om eens te kunnen pissen. En dat noemt men dan een welvarend land Een aap zou dat niet doen

Nergens is de zinloosheid van het bestaan zo tastbaar als op de dijk van het Noordzeestrand

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 13:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 14:10   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Basis is om het even vol te houden om zo veel mogelijk contact te vermijden met andere mensen. De enige manier om het virus de das om te doen.

Maar nog willen ze het niet begrijpen. Apen zijn slimmer.

Wat ze verloren hebben op die stomme betonnen dijk is me een raadsel....zijn er geen andere en leukere plaatsen om wat te wandelen dan ?? Een streepje zon en ze staan met 10.000 te trekken en te duwen over die betonnen oersaaie aartslelijke dijk. Met wat geluk rijden er ook nog wat billenkarren tussendoor

En dan staan die apen een uur aan te schuiven voor een bolletje ijsje van 4 euro waarna ze een uur gaan aanschuiven om eens te kunnen pissen. En dat noemt men dan een welvarend land Een aap zou dat niet doen

Nergens is de zinloosheid van het bestaan zo tastbaar als op de dijk van het Noordzeestrand
Ja Fred. We weten het ondertussen. Uw liefde voor wie de zee koestert is niet zo groot.
Er zijn echter vele anderen. En ik voel mij echt geen aap.
Oud 25 februari 2021, 14:47   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja Fred. We weten het ondertussen. Uw liefde voor wie de zee koestert is niet zo groot.
Er zijn echter vele anderen. En ik voel mij echt geen aap.
Zijn dat dan allemaal mensen die de zee koesteren ?? Mensen die schouder aan schouder over een monotone dijk schuifelen tussen de ijs en billenkarren ? Zitten we wel op dezelfde golflengte Rudy ? Komaan zeg.

Volgens mij ga je daar weinig mensen tegenkomen die echt de zee koesteren toch met wat ik dan versta onder de zee koesteren.

Volgens mij zijn dat eerder mensen die de E 40 volgen tot waar ze niet meer verder kunnen en wel moeten stoppen

Maar maakt niet uit hoor....ieder zijn ding Behalve natuurlijk nu zouden ze waarschijnlijk beter ergens anders gaan sloffen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 februari 2021 om 14:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2021, 15:38   #134
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Kan het nog zotter ?
Haha, die Decaluwé heeft echt zijn innerlijke hitler ontdekt sinds de coronacrisis.

Meer dan sluiten en verbieden komt daar niet meer uit.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2021, 12:21   #135
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Middelkerke plaatst picknicktafels op zeedijk

Goed initiatief.

Middelkerke plaatst picknicktafels op zeedijk

De kustgemeente Middelkerke zal tijdens de paasvakantie 30 picknicktafels plaatsen op de zeedijk. Daarmee wil burgemeester Jean-Marie Dedecker de drukte rond takeaway en raamverkoop beheersen. De tafels staan er elke vakantiedag tussen 10.00 en 20.00 uur.

Bron: dS

Ik hoop dat andere kustgemeentes hetzelfde doen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be