Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2021, 02:20   #121
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Feiten en mening?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag blijft natuurlijk tot wanneer je dit gaat moeten volhouden? Gaat Hong Kong zich eeuwig blijven isoleren van de rest van de wereld? Zero tolerance is dat mogelijk als het over een besmettelijke ziekte gaat?
Geen idee hoe lang ze het gaan doen. 't Werkt tot vandaag, mijn oorspronkelijk scepticisme ten spijt. -> feit.
Zero tolerance blijkt mogelijk te zijn in een meer beschutte en minder toegankelijke omgeving met daarenboven grenzen die makkelijker strikt kunnen worden bewaakt. -> feit.
Dat de lokale populace meer bewust zichzelf wenst te beschermen helpt uiteraard ook. -> feit.
Ik ZIE die dingen in het dagelijks leven hier sinds eind 2019 en ik schrijf over wat ik ZIE in die omgeving. -> feit.
Dat Van Es(ch?) zichzelf verzuipt in eigen ego met zelfverklaarde wereldwijde kennis ter zake? Zijn allerindividueelst recht op gelovigheid en eigen gelijk, hé. -> zijn mening, geen feit.
Citaat:
Australië speelt het ook zo. Nu ik heb heel wat Australische vrienden en echt gelukkig worden die daar ook niet (meer) van. Het begint ze ferm de strot uit te hangen.
Ik heb geen ondervinding met Aussiland en kan dus geen feiten verstrekken.
"horen van vrienden" staat me niet toe om me een even duidelijke mening te vormen.
En in tegenstelling tot wat je vrienden beweren heb ik hier die gemoedstoestand echt niet. Ook al zou opnieuw onbeperkt de wereld kunnen rondreizen uiteraard welkom zijn.
Sorry Fred, maar ik weiger een moordkuil van mijn gemoed te maken.
Live & let die.
Ik wens je het beste.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 26 december 2021 om 02:27.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 08:18   #122
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1) De Covids-virus types lijken door hun "modaliteiten" geen evolutionair voordeel te halen uit "onschuldiger" te worden.Dit,in essentie,gezien ze zich al lang kunnen verspreiden voordat een drager er eventueel last van zal hebben.Het is voor de verspreiding niet nodig dat een drager ziek wordt en bvb door uitscheiden van lichaamssappen,huidschilfers,etterende puisten en rochels en zo een verspreider wordt...Dat verspreiden gaat ook wel zonder dank U.Eventuele ziektes en dood zijn een verder onbelangrijk gevolgje in een wereld waar er ruim dragers genoeg zijn...

2)Bijgevolg is "groepsimmuniteit" iets dat voor sommige versies wel zal kunnen spelen voor ons mensen,maar heeft geen nut voor het bedreigen van het voortbestaan van de Covids-achtigen.

3)Grote delen van de Volksrepubliek,en naties als Australie en Nieuw Zeeland die zich serieus hebben kunnen isoleren van de nieuwe generaties Covids virussen riskeren nu min of meer gedwongen te gaan zijn zich uit de problemen te moeten, blijven "vaccineren" en "isoleren" als ze die angstige "state of mind" blijven houden.Zelfs handel ermee zal uiteindelijk moeilijk worden.

Terwijl,we moeten niet speculeren en gewoon rondom ons kijken,de besmettingen en de ziektegevallen zich steeds beter kunnen verspreiden (ongeacht wat onze beheersclowns nog uitvinden in hun grote sprookjesbos) en de rest van de wereld (en wij deze keer ook) uiteindelijk en noodgedwongen wel een modus vivendi gaan vinden met deze klasse virussen......onze nieuwe vriendjes....

Als een kwart van de wereldbevolking effectief geisoleerd en opgesloten blijft....wel...is dat eigenlijk de "schuld" van een virus?....iets dat niet eens leeft?

Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2021 om 08:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 09:07   #123
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Covid??? Wasda?
https://www.reuters.com/world/asia-p...es-2021-12-24/

"1989 Tiananmen protests in Beijing"??? Wasda?
Oud 26 december 2021, 09:10   #124
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Covid??? Wasda?
Co = corona
Vi = Virus
D = Disease
19 = jaar van uitbraak

coronavirus disease = coronavirusziekte 2019

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 december 2021 om 09:12.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 09:30   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen idee hoe lang ze het gaan doen. 't Werkt tot vandaag, mijn oorspronkelijk scepticisme ten spijt. -> feit.
Zero tolerance blijkt mogelijk te zijn in een meer beschutte en minder toegankelijke omgeving met daarenboven grenzen die makkelijker strikt kunnen worden bewaakt. -> feit.
Dat de lokale populace meer bewust zichzelf wenst te beschermen helpt uiteraard ook. -> feit.
Ik ZIE die dingen in het dagelijks leven hier sinds eind 2019 en ik schrijf over wat ik ZIE in die omgeving. -> feit.
Dat Van Es(ch?) zichzelf verzuipt in eigen ego met zelfverklaarde wereldwijde kennis ter zake? Zijn allerindividueelst recht op gelovigheid en eigen gelijk, hé. -> zijn mening, geen feit.Ik heb geen ondervinding met Aussiland en kan dus geen feiten verstrekken.
"horen van vrienden" staat me niet toe om me een even duidelijke mening te vormen.
En in tegenstelling tot wat je vrienden beweren heb ik hier die gemoedstoestand echt niet. Ook al zou opnieuw onbeperkt de wereld kunnen rondreizen uiteraard welkom zijn.
Sorry Fred, maar ik weiger een moordkuil van mijn gemoed te maken.
Live & let die.
Ik wens je het beste.
Het lijkt stilaan bewezen dat sommige bevolkingsgroepen er heel wat minder last van blijken te hebben.
Afrika zou ook een groot kerkhof worden maar neen het tegengestelde is waar.
https://www.demorgen.be/tech-wetensc...ren~bd377ce1e/

Ook beweerde Vlaamse biostaticus T. Wenseleers bij ons dat ZO Azië de volle laag zou krijgen. Ook dit lijkt niet bewaarheid te worden. Het valt in gans ZO Azië goed mee.

Nu weet ik uit ondervinding dan ik in Afrika omzeggens nooit een mens heb weten rondlopen met die typische zware snotneus verkoudheden die wij ieder jaar moeten doorstaan. Ik heb in Thailand of Vietnam eigenlijk nooit iemand geweten met een dikke vette snotvalling. Griep eigenlijk ook nooit. Af en toe wat mensen met keelpijn.

Zou het kunnen dat sommige virussen er minder goed gedijen ? Heeft de lucht samenstelling er mee te maken ? De temperatuur ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 09:31   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Co = corona
Vi = Virus
D = Disease
19 = jaar van uitbraak

coronavirus disease = coronavirusziekte 2019
Nooit gedacht aan ironie ?
Oud 26 december 2021, 10:51   #127
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
https://www.reuters.com/world/asia-p...es-2021-12-24/
"1989 Tiananmen protests in Beijing"??? Wasda?
Da's een gemakkelijke:
Reden was de staking in de eerste Mc Donalds naast de "Forbidden City" entrance.
Oud 26 december 2021, 11:02   #128
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt stilaan bewezen dat sommige bevolkingsgroepen er heel wat minder last van blijken te hebben.
Afrika zou ook een groot kerkhof worden maar neen het tegengestelde is waar.
https://www.demorgen.be/tech-wetensc...ren~bd377ce1e/

Ook beweerde Vlaamse biostaticus T. Wenseleers bij ons dat ZO Azië de volle laag zou krijgen. Ook dit lijkt niet bewaarheid te worden. Het valt in gans ZO Azië goed mee.

Nu weet ik uit ondervinding dan ik in Afrika omzeggens nooit een mens heb weten rondlopen met die typische zware snotneus verkoudheden die wij ieder jaar moeten doorstaan. Ik heb in Thailand of Vietnam eigenlijk nooit iemand geweten met een dikke vette snotvalling. Griep eigenlijk ook nooit. Af en toe wat mensen met keelpijn.

Zou het kunnen dat sommige virussen er minder goed gedijen ? Heeft de lucht samenstelling er mee te maken ? De temperatuur ?
Zoals met alles, of zeker zoals met de meeste dingen is er gewoonlijk niet 1 oorzaak maar is het een combinatie van meerdere factoren.
En daarmee bedoel ik dat zelfs Van Esch ook wel eens een paar correcte feiten kan aanhalen.
Niet noodzakelijk uit eigen overtuiging, danni. Meer toevallig alhoewel soms natuurlijke pure evidentie.
No cigar voor dat laatste, hé. Zeker geen 'Cohiba Siglo III'.
Oud 26 december 2021, 13:00   #129
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heeft er al iemand de correlatie onderzocht met het gebruik van antiparasitaire middelen (alomtegenwoordig in Afrika, maar ook ZO Azië)?? Want men blijft die middelen doodzwijgen in de westerse wereld, maar tegelijk wordt er bv. van niclosamide een inhaleerbare variant (=terug patenteerbaar) onderzocht en uitgetest, zowel door een Texaans als een Deens farmabedrijf.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 13:00   #130
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

-

Laatst gewijzigd door DIBO : 26 december 2021 om 13:01.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 13:25   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals met alles, of zeker zoals met de meeste dingen is er gewoonlijk niet 1 oorzaak maar is het een combinatie van meerdere factoren.
En daarmee bedoel ik dat zelfs Van Esch ook wel eens een paar correcte feiten kan aanhalen.
Niet noodzakelijk uit eigen overtuiging, danni. Meer toevallig alhoewel soms natuurlijke pure evidentie.
No cigar voor dat laatste, hé. Zeker geen 'Cohiba Siglo III'.
Alleszins merk ik dat regels maatregelen beter worden nageleefd. Het gebruik van het mondmasker is helemaal ingeburgerd. Zie je iemand zonder dan is het 9 op 10 keer een westerling.

Over het algemeen zijn Aziaten denk ik voorzichtiger. Ook een pak minder luidruchtig....zwijgzamer. In ZO Azië speelt het leven zich ook grotendeels buiten af.
Oud 26 december 2021, 19:02   #132
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Onze info over China komt natuurlijk voornamelijk via westerse gefinancierde bronnen. Slechts weinigen doen zich moeite zich beter te informeren.
Er is hier veel made in china.
Daar zit geen selectie / filter tussen he.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2021, 19:05   #133
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleszins merk ik dat regels maatregelen beter worden nageleefd. Het gebruik van het mondmasker is helemaal ingeburgerd. Zie je iemand zonder dan is het 9 op 10 keer een westerling.

Over het algemeen zijn Aziaten denk ik voorzichtiger. Ook een pak minder luidruchtig....zwijgzamer. In ZO Azië speelt het leven zich ook grotendeels buiten af.
Ja het zijn brave gelovigen. Een wei vol vredig grazende koeien, blij uitgemelkt te worden. Ze komen van en zijn nog steeds voor een deel, totalitair communisme he. Heel wat anders dan nieuw onontgonnen land, geen overheid, wild west, vrijheid en direct regelen van kleine probleempjes.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 02:26   #134
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen zijn inderdaad meer voorzichtig als groep.
Sommigen hebben door levensomstandigheden van voorvaders dichter bij de natuur (zie Afrika) misschien een gestel dat sneller kan reageren en zo een beter opgebouwde natuurlijke immuniteit bevorderen.
Misschien, wie zal het bewijzen?
De hedendaagse oppervlakkig beschaafde westerling krijgt een toeval als hun kind op een ietwat vuile grond rondkruipt. Niet echt bevorderlijk om 't kinneke te bewapenen tegen ziektekiemen, he?
Mijn boerenverstand zegt me dat al die factoren meespelen.

Alle virtuele vervuiling die in de media gespuid wordt (als typisch voorbeeld de onwetende reactie #133 hierboven. Met dank, Erw) helpt om de burger lekker verder te laten panikeren -> lees: "dus onder controle te laten houden in hun vrije niet autoritaire (oh my sides!) wereld."
Alles overgoten met de jo-jo houding van de verkozen intelligentia van politici met hun beleid: Vandaag wel doen, morgen niet doen, overmorgen alleen voor den diene, etc... (-> Kat, jongen, terugvinden.)

Ik zie de humor. Galgenhumor, dat wel.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 december 2021 om 02:30.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 04:35   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen zijn inderdaad meer voorzichtig als groep.
Sommigen hebben door levensomstandigheden van voorvaders dichter bij de natuur (zie Afrika) misschien een gestel dat sneller kan reageren en zo een beter opgebouwde natuurlijke immuniteit bevorderen.
Misschien, wie zal het bewijzen?
De hedendaagse oppervlakkig beschaafde westerling krijgt een toeval als hun kind op een ietwat vuile grond rondkruipt. Niet echt bevorderlijk om 't kinneke te bewapenen tegen ziektekiemen, he?
Mijn boerenverstand zegt me dat al die factoren meespelen.

Alle virtuele vervuiling die in de media gespuid wordt (als typisch voorbeeld de onwetende reactie #133 hierboven. Met dank, Erw) helpt om de burger lekker verder te laten panikeren -> lees: "dus onder controle te laten houden in hun vrije niet autoritaire (oh my sides!) wereld."
Alles overgoten met de jo-jo houding van de verkozen intelligentia van politici met hun beleid: Vandaag wel doen, morgen niet doen, overmorgen alleen voor den diene, etc... (-> Kat, jongen, terugvinden.)

Ik zie de humor. Galgenhumor, dat wel.
Ik lees dat in China er ook weer 13 miljoen mensen voor onbepaalde tijd gaan worden opgesloten.

Ik zie dat ieder continent ieder land beetje zijn eigen tactiek is gaan toepassen. Het ene gaat voor zero tolerance en het andere gaat meer voor de laat maar waaien tactiek.
Alleszins moet ik vaststellen dat er tot nu toe nergens echt een methode is gevonden die voor de uitweg zorgt.
Ik denk dat Professor Goossens gelijk had toen hij tijdens een interview zei dat de finale oplossing toch zal moeten komen van de wetenschap.
Betere vaccins en goede geneesmiddelen. Hebben we ook met HIV gehad.
Oud 27 december 2021, 05:45   #136
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees dat in China er ook weer 13 miljoen mensen voor onbepaalde tijd gaan worden opgesloten.
Ik zie dat ieder continent ieder land beetje zijn eigen tactiek is gaan toepassen. Het ene gaat voor zero tolerance en het andere gaat meer voor de laat maar waaien tactiek.
"Xi’an, the capital city of Shaanxi Province with 13 million population, has been under lockdown starting from 0: 00, December 23, 2021"
Zero tolerance betekent niet dat het probleem weg gaat of onbestaande is, zoals sommigen trachten te laten uitschijnen.
Citaat:
Alleszins moet ik vaststellen dat er tot nu toe nergens echt een methode is gevonden die voor de uitweg zorgt.
Ik denk dat Professor Goossens gelijk had toen hij tijdens een interview zei dat de finale oplossing toch zal moeten komen van de wetenschap.
Betere vaccins en goede geneesmiddelen. Hebben we ook met HIV gehad.
Net de kern van het probleem ligt bij de media en wetenschappers die hun status van celebrity influencers plezanter vinden dan hun eigenlijke job. Uiteraard zal de echte wetenschapper met resultaten moeten en kunnen komen uiteindelijk.
De huidige mentaliteit is echter niet behulpzaam.
Oud 27 december 2021, 07:17   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat "feit" vandaan ?
Uit de overheidscommunicatie ginder ? Diezelfde overheid die in december 2019 stelde dat er geen epidemie was, en diezelfde overheid die in januari 2020 stelde dat er geen mens-mens overdracht was ? Diezelfde overheid die zegde dat het van een wet market kwam ?

Kijk, China heeft de merkwaardige prestatie neergezet om in totaal minder covid doden te hebben dan Ierland (zogezegd), maar om wel gans de wereld besmet te hebben. China heeft de merkwaardige prestatie om een epidemie tegen te houden en zero gevallen te hebben daar waar dat in gans de rest van de wereld (behalve Noord Korea ) niet gelukt is. China heeft de merkwaardige prestatie om ongelofelijk hard te liegen over gans dit gebeuren in 't begin, maar gaat nu natuurlijk perfect de waarheid vertellen aan zijn burgers.

Dat laat ons allemaal denken dat het in China heel merkwaardige mensen zijn, die perfect in staat zijn om een epidemie over gans de wereld uit te spreiden maar daar zelf geen gevallen van te hebben. Oftewel dat China gewoon door gaat met wat het van in het begin doet: liegen tegen de sterren op.

Ik herhaal nog maar eens: zonder overheidscijfers kan niemand weten dat er een covid epidemie gaande is rondom hem. Die is immers totaal ononderscheidbaar van wat er altijd al gebeurt: verkoudheden, griep achtige dingen, en long ontstekingen, aan een tempo dat zo is dat het ononderscheidbaar is van wat er elders altijd al gebeurde. Het is enkel in plekken zoals ziekenhuizen dat men statistische effecten kan zien als men ze wil zien. Als men doet alsof die er niet zijn, dan zijn die er niet. Zeker niet in een bevolking waar het al deftig is doorgewaaid.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2021 om 07:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 07:19   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Xi’an, the capital city of Shaanxi Province with 13 million population, has been under lockdown starting from 0: 00, December 23, 2021"
Zero tolerance betekent niet dat het probleem weg gaat of onbestaande is, zoals sommigen trachten te laten uitschijnen.
Wel, dat is de collectieve straf die opgelegd wordt als er ergens een onnozelaar is geweest die durfde zeggen dat er een covid geval was he

Elders weet men dan dat men beter zijn bakkes houdt. Simpel, niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 07:40   #139
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dat is de collectieve straf die opgelegd wordt als er ergens een onnozelaar is geweest die durfde zeggen dat er een covid geval was he

Elders weet men dan dat men beter zijn bakkes houdt. Simpel, niewaar.
De WHO onderzoekers waren daar alleszins vlugger buiten dan binnen. Oprotten.
Oud 27 december 2021, 08:03   #140
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waar haal je dat "feit" vandaan ?
Uit de overheidscommunicatie ginder ? Diezelfde overheid die in december 2019 stelde dat er geen epidemie was, en diezelfde overheid die in januari 2020 stelde dat er geen mens-mens overdracht was ? Diezelfde overheid die zegde dat het van een wet market kwam ?

Kijk, China heeft de merkwaardige prestatie neergezet om in totaal minder covid doden te hebben dan Ierland (zogezegd), maar om wel gans de wereld besmet te hebben. China heeft de merkwaardige prestatie om een epidemie tegen te houden en zero gevallen te hebben daar waar dat in gans de rest van de wereld (behalve Noord Korea ) niet gelukt is. China heeft de merkwaardige prestatie om ongelofelijk hard te liegen over gans dit gebeuren in 't begin, maar gaat nu natuurlijk perfect de waarheid vertellen aan zijn burgers.

Dat laat ons allemaal denken dat het in China heel merkwaardige mensen zijn, die perfect in staat zijn om een epidemie over gans de wereld uit te spreiden maar daar zelf geen gevallen van te hebben. Oftewel dat China gewoon door gaat met wat het van in het begin doet: liegen tegen de sterren op.

Ik herhaal nog maar eens: zonder overheidscijfers kan niemand weten dat er een covid epidemie gaande is rondom hem. Die is immers totaal ononderscheidbaar van wat er altijd al gebeurt: verkoudheden, griep achtige dingen, en long ontstekingen, aan een tempo dat zo is dat het ononderscheidbaar is van wat er elders altijd al gebeurde. Het is enkel in plekken zoals ziekenhuizen dat men statistische effecten kan zien als men ze wil zien. Als men doet alsof die er niet zijn, dan zijn die er niet. Zeker niet in een bevolking waar het al deftig is doorgewaaid.
Herhaal jezelf zoveel je wil. Het is je volste recht, mijn beste.
Net zoals het mijn recht is je lantaarnpraatjes te negeren.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg JP Murano 2018.jpg‎ (37,0 KB, 470x gelezen)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be