Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2020, 15:59   #121
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tropisteveel Bekijk bericht
Dat masker verwittigt niet wie je de vorige dagen gezien hebt, toen je ook al besmettelijk was. Die app doet dat wel.
Als ik die mensen dan besmet heb is het toch al te laat. Het is trouwens niet omdat je positief test dat je ook besmettelijk bent.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 16:03   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Enneuh, die app gaat U niet zeggen 'den deze is besmet' natuurlijk. Dat is niet het idee, het is anoniem !

Als een van die rotjoeng binnen een paar dagen besmet is, positief getest is, en beslist van dat aan zijn app te zeggen, DAN gaat bembem gewaarschuwd worden dat ze een positief contact heeft gehad.

Dat had ik wel begrepen.
Ik vraag mij af hoeveel er van dat rotjoeng zo'n app installeren.
Nu ja, live and let die ..
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 16:07   #123
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is voorzien en je moet wel een positieve test hebben afgelegd. Het punt is dat je dus op voorhand moet weten dat je positief was, dan de GSMs bij elkaar leggen, en dan een test afleggen en de code invoeren. Je kan je enkel markeren als positief als je ook de code hebt van een positief uitgevallen test.
Hoelang blijft die code positieve test actief in de app ? Toch niet levenslang hoop ik.
En als je genezen bent. Hoe wijzig je dat in de app ?
Oud 1 oktober 2020, 16:08   #124
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Als ik die mensen dan besmet heb is het toch al te laat. Het is trouwens niet omdat je positief test dat je ook besmettelijk bent.
Neen, niet te laat. Die mensen zijn dan wel of niet besmet maar kunnen vanaf dat moment zorgen dat ze geen kwetsbare mensen bezoeken in afwachting van een test (of gewoon 7 dagen oppassen), terwijl ze anders misschien wel al besmettelijk maar nog niet ziek zijn en van niets weten.
tropisteveel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 16:44   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welnee. Ik begrijp die weerstand niet tegen zoiets.

Als ik je eergisteren besmet heb, dan zal jij MISSCHIEN morgen of overmorgen besmettelijk worden. Als jij dat VANDAAG kan vernemen, dan kan jij - als je dat wenst - morgen opletten om uw oma niet gaan te bezoeken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 16:45   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet te laat. Die mensen zijn dan wel of niet besmet maar kunnen vanaf dat moment zorgen dat ze geen kwetsbare mensen bezoeken in afwachting van een test (of gewoon 7 dagen oppassen), terwijl ze anders misschien wel al besmettelijk maar nog niet ziek zijn en van niets weten.
Inderdaad, ik begrijp de onzin niet die men uitkraamt om absoluut geen gebruik willen te maken van iets dat *zonder enige moeite* U kan informeren over uw potentiele gezondheidstoestand en de eventuele handelingen die je daarop kan baseren.
Oud 1 oktober 2020, 16:45   #127
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Besmettelijk maar niet ziek, hier en daar is er een viroloog die da onzin vindt.
Ben je besmettelijk dan worden er virussen gevormd en dus sterven er menselijke cellen, het lichaam zal dan in infectie mode gaan dus men is ziek.
Oud 1 oktober 2020, 16:46   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hoelang blijft die code positieve test actief in de app ?
2 weken. Ttz, als je "positieve test" invoert, dan worden alle VERLEDEN contacten tussen nu en 2 weken geleden gewaarschuwd dat zij een positief contact gehad hebben in de 14 laatste dagen.

Dat is dus niet iets dat "blijft" het is een eenmalige actie.
Oud 1 oktober 2020, 16:47   #129
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Als iedereen de app gaat gebruiken is dit de ideale manier om de economie plat te leggen en de zorgsector/testcentra te overbelasten. Ik heb al een hoogrisicocontact gehad, maar toen contracttracing van mijn werkgever belde zijn we daar niet achter gekomen. Pas een week en half erna ben ik door verdere informaties te weten gekomen dat ik eigenlijk in quarantaine had moeten gaan en me had dienen te laten testen. Als die app daadwerkelijk werkt zitten we binnen de kortste keren in een soort door de app gecreëerde lockdown. Men zal veeeel meer gaan moeten testen testen, er zullen veel meer mensen zonder ziekteverschijnselen toch positief blijken, wat dan weer leidt tot nog meer mensen die in quarantaine en getest moeten. De app gebruiken is de beste manier om de regering te doen vallen

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 16:48   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Besmettelijk maar niet ziek, hier en daar is er een viroloog die da onzin vindt.
Ben je besmettelijk dan worden er virussen gevormd en dus sterven er menselijke cellen, het lichaam zal dan in infectie mode gaan dus men is ziek.
Dat is omdat, als men zogezegd asymptomatisch is, men wel degelijk heel heel lichte klinische verschijnselen kan hebben maar die niet gemakkelijk opgemerkt worden. Ja, zoals je zegt is er wel degelijk propagatie, productie van virusdeeltjes en zo voort, maar dat kan toch zo zijn dat je geen klinisch GEMAKKELIJK ZICHTBARE symptomen hebt, zoals hoofdpijn, een lopende neus, keelpijn of koorts.
Oud 1 oktober 2020, 16:50   #131
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Welnee. Ik begrijp die weerstand niet tegen zoiets.

Als ik je eergisteren besmet heb, dan zal jij MISSCHIEN morgen of overmorgen besmettelijk worden. Als jij dat VANDAAG kan vernemen, dan kan jij - als je dat wenst - morgen opletten om uw oma niet gaan te bezoeken.
Als en als en als, dit is hetzelfde als een lockdown of het overal moeten dragen van mondmaskers.
Oud 1 oktober 2020, 16:53   #132
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als iedereen de app gaat gebruiken is dit de ideale manier om de economie plat te leggen en de zorgsector/testcentra te overbelasten.
Testcentra meer belasten, misschien kort, maar de snelle testen zijn er binnen een paar weken dus dat zou geen beletsel mogen zijn.

De zorgsector wordt belast door besmette mensen die ziek worden en zelf weer anderen besmet hebben, waarvan er dan ook weer opgenomen moeten worden. Dat is de sneeuwbal die we gezien hebben.
De zorgsector wordt ontlast door mensen die gewaarschuwd worden voor ze er weer 5 andere besmet hebben.
Oud 1 oktober 2020, 17:01   #133
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Testcentra meer belasten, misschien kort, maar de snelle testen zijn er binnen een paar weken dus dat zou geen beletsel mogen zijn.

De zorgsector wordt belast door besmette mensen die ziek worden en zelf weer anderen besmet hebben, waarvan er dan ook weer opgenomen moeten worden. Dat is de sneeuwbal die we gezien hebben.
De zorgsector wordt ontlast door mensen die gewaarschuwd worden voor ze er weer 5 andere besmet hebben.
Die snelle test zal indien minder gevoelig het aantal positieve testen laten dalen en dan hebben alle maatregelen weer geholpen. Wat zijn we dan toch weer fantastisch bezig.
Oud 1 oktober 2020, 17:05   #134
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 weken. Ttz, als je "positieve test" invoert, dan worden alle VERLEDEN contacten tussen nu en 2 weken geleden gewaarschuwd dat zij een positief contact gehad hebben in de 14 laatste dagen.

Dat is dus niet iets dat "blijft" het is een eenmalige actie.
Patrick, hier klopt iets niet.
De topicstarter zei dat er geen enkel gegeven wordt gevraagd tijdens de installatie van de app.
En dit is mijn laatste vraag. Als ik mijn code positief getest invoer, hoe worden mijn contacten (min 15 minuten) van de laatste twee weken dan automatisch verwittigd.
Die contacten kunnen zich ondertussen kilometers ver bevinden. Dat zou betekenen dat de contactgegevens van mijn contacten van de laatste twee weken zich via bluetooth op mijn telefoon bevinden, en het verwittigen gebeurt via wifi of datalimiet.
Oud 1 oktober 2020, 17:11   #135
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Patrick, hier klopt iets niet.
De topicstarter zei dat er geen enkel gegeven wordt gevraagd tijdens de installatie van de app.
En dit is mijn laatste vraag. Als ik mijn code positief getest invoer, hoe worden mijn contacten (min 15 minuten) van de laatste twee weken dan automatisch verwittigd.
Die contacten kunnen zich ondertussen kilometers ver bevinden. Dat zou betekenen dat de contactgegevens van mijn contacten van de laatste twee weken zich via bluetooth op mijn telefoon bevinden, en het verwittigen gebeurt via wifi of datalimiet.
Ik snap er ook niets meer van
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 17:14   #136
tropisteveel
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zoals ik het begrijp, ik ben ook niet de ontwikkelaar, is het iets in de zin van:
- jouw telefoon wisselt de hele tijd unieke anonieme codes uit met de telefoons in de buurt. Iets zoals DJH8GF7JZE3BFY8734.
- Die telefoons onthouden dat.
- Wanneer jij meldt dat je ziek bent, wordt dat anoniem naar de centrale server gestuurd: DJH8GF7JZE3BFY8734 = ziek
- Die andere telefoons vragen regelmatig aan de server of de codes die ze in hun geheugen hebben ziek gemeld zijn. Ze vragen dus "hoe is het met DJH8GF7JZE3BFY8734" en alle andere codes die ze ontmoet hebben.
- Zij krijgen dan van de server terug DJH8GF7JZE3BFY8734 = vandaag besmet gemeld
- TADAA, rood scherm. Je bent de laatste 14 dagen meer dan 15 min dichtbij een besmette persoon geweest (bijvoorbeeld naast je op de bus, vorige maandag).
- Jij bekijkt dan maar wat je daarmee doet.

Laatst gewijzigd door tropisteveel : 1 oktober 2020 om 17:15.
Oud 1 oktober 2020, 17:16   #137
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verplichten is moeilijk af te dwingen, maar hoe meer mensen hem installeren, hoe beter het effect wordt. Net zoals met de manuele contact tracing, hoe meer besmette mensen hun contacten doorgeven, hoe meer asymptomatische nieuwe besmetten kunnen vermijden dat zij weer eens 5 extra mensen besmetten. Helaas werkt de manuele contact tracing van geen kanten.

In elk geval is het hoge aantal installaties na 1 dag hoopgevend.

We kunnen het natuurlijk ook op zijn Belgisch doen: zolang het niet verplicht is doe ik niets of, ik zal het doen als alle anderen het ook gedaan hebben. Intussen klaag ik dan maar wat over de overheid want die moeten het allemaal oplossen, niet ik.
Eén van de redenen waarom alles zo goed loopt in ons land.
Verplichten op plaatsen waar veel mensen samen komen is niet moeilijk af te dwingen. Geen gemaar... je zal altijd mensen hebben die zeuren, zagen en zeveren. Verwachten dat iedereen spontaan en braafjes de app gaat installeren is naief en verloren moeite.
Oud 1 oktober 2020, 17:19   #138
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik het begrijp, ik ben ook niet de ontwikkelaar, is het iets in de zin van:
- jouw telefoon wisselt de hele tijd unieke anonieme codes uit met de telefoons in de buurt. Iets zoals DJH8GF7JZE3BFY8734.
- Wanneer jij meldt dat je ziek bent, wordt dat anoniem naar de centrale server gestuurd: DJH8GF7JZE3BFY8734 = ziek
- Die andere telefoons vragen regelmatig aan de server of de codes die ze in hun geheugen hebben ziek gemeld zijn. Ze vragen dus "hoe is het met DJH8GF7JZE3BFY8734" en alle andere codes die ze ontmoet hebben.
- Zij krijgen dan van de server terug DJH8GF7JZE3BFY8734 = vandaag besmet gemeld
- TADAA, rood scherm. Je bent de laatste 14 dagen meer dan 15 min dichtbij een besmette persoon geweest (bijvoorbeeld naast je op de bus, vorige maandag).
Ja dit:

bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 17:31   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep. Er is dus wel degelijk een centrale server.
Alvast bedankt.
Oud 1 oktober 2020, 17:32   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Of stop met zagen, steek je telefoon 5 min langer in de lader en binnenkort kunnen we misschien terug gewoon doen.[/list]
The choice is yours.
Zolang er één besmette rondloopt zal je niet terug gewoon kunnen doen. In sommige landen zijn al hele steden op slot gegaan nadat er twee besmettingen werden gedetecteerd.
Dus uw plan zal niet lukken.

Komt er nog eens bij dat 3 op de 4 oudere mensen niet overweg kunnen met al dat digitaal gezeik.....nog straffer de meesten hebben zelfs geen smartphone.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2020 om 17:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be