![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat had ik wel begrepen. Ik vraag mij af hoeveel er van dat rotjoeng zo'n app installeren. Nu ja, live and let die .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je genezen bent. Hoe wijzig je dat in de app ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, niet te laat. Die mensen zijn dan wel of niet besmet maar kunnen vanaf dat moment zorgen dat ze geen kwetsbare mensen bezoeken in afwachting van een test (of gewoon 7 dagen oppassen), terwijl ze anders misschien wel al besmettelijk maar nog niet ziek zijn en van niets weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je eergisteren besmet heb, dan zal jij MISSCHIEN morgen of overmorgen besmettelijk worden. Als jij dat VANDAAG kan vernemen, dan kan jij - als je dat wenst - morgen opletten om uw oma niet gaan te bezoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je besmettelijk dan worden er virussen gevormd en dus sterven er menselijke cellen, het lichaam zal dan in infectie mode gaan dus men is ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus niet iets dat "blijft" het is een eenmalige actie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iedereen de app gaat gebruiken is dit de ideale manier om de economie plat te leggen en de zorgsector/testcentra te overbelasten. Ik heb al een hoogrisicocontact gehad, maar toen contracttracing van mijn werkgever belde zijn we daar niet achter gekomen. Pas een week en half erna ben ik door verdere informaties te weten gekomen dat ik eigenlijk in quarantaine had moeten gaan en me had dienen te laten testen. Als die app daadwerkelijk werkt zitten we binnen de kortste keren in een soort door de app gecreëerde lockdown. Men zal veeeel meer gaan moeten testen testen, er zullen veel meer mensen zonder ziekteverschijnselen toch positief blijken, wat dan weer leidt tot nog meer mensen die in quarantaine en getest moeten. De app gebruiken is de beste manier om de regering te doen vallen
![]()
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is omdat, als men zogezegd asymptomatisch is, men wel degelijk heel heel lichte klinische verschijnselen kan hebben maar die niet gemakkelijk opgemerkt worden. Ja, zoals je zegt is er wel degelijk propagatie, productie van virusdeeltjes en zo voort, maar dat kan toch zo zijn dat je geen klinisch GEMAKKELIJK ZICHTBARE symptomen hebt, zoals hoofdpijn, een lopende neus, keelpijn of koorts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De zorgsector wordt belast door besmette mensen die ziek worden en zelf weer anderen besmet hebben, waarvan er dan ook weer opgenomen moeten worden. Dat is de sneeuwbal die we gezien hebben. De zorgsector wordt ontlast door mensen die gewaarschuwd worden voor ze er weer 5 andere besmet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De topicstarter zei dat er geen enkel gegeven wordt gevraagd tijdens de installatie van de app. En dit is mijn laatste vraag. Als ik mijn code positief getest invoer, hoe worden mijn contacten (min 15 minuten) van de laatste twee weken dan automatisch verwittigd. Die contacten kunnen zich ondertussen kilometers ver bevinden. Dat zou betekenen dat de contactgegevens van mijn contacten van de laatste twee weken zich via bluetooth op mijn telefoon bevinden, en het verwittigen gebeurt via wifi of datalimiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- jouw telefoon wisselt de hele tijd unieke anonieme codes uit met de telefoons in de buurt. Iets zoals DJH8GF7JZE3BFY8734. - Die telefoons onthouden dat. - Wanneer jij meldt dat je ziek bent, wordt dat anoniem naar de centrale server gestuurd: DJH8GF7JZE3BFY8734 = ziek - Die andere telefoons vragen regelmatig aan de server of de codes die ze in hun geheugen hebben ziek gemeld zijn. Ze vragen dus "hoe is het met DJH8GF7JZE3BFY8734" en alle andere codes die ze ontmoet hebben. - Zij krijgen dan van de server terug DJH8GF7JZE3BFY8734 = vandaag besmet gemeld - TADAA, rood scherm. Je bent de laatste 14 dagen meer dan 15 min dichtbij een besmette persoon geweest (bijvoorbeeld naast je op de bus, vorige maandag). - Jij bekijkt dan maar wat je daarmee doet. Laatst gewijzigd door tropisteveel : 1 oktober 2020 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alvast bedankt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus uw plan zal niet lukken. Komt er nog eens bij dat 3 op de 4 oudere mensen niet overweg kunnen met al dat digitaal gezeik.....nog straffer de meesten hebben zelfs geen smartphone. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2020 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |