![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dus geen snars van jouw verhaaltjes (behalve dat van sabam, dat kan kloppen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verhaaltjes en fantasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand nog iets over het feit dat in de regeerverklaring Dweil I met geen kloten gesproken wordt over het pensioen van mensen die zware arbeid verrichtten?
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere verklaring zie ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werknemer die 45 jaar lang aan de slag was en elk jaar (meer dan) het loonplafond verdiende, zal het maximumpensioen van 2.549 euro bruto ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zelfstandigen wordt het beroepsinkomen beperkt tot 60.428 euro en bedraagt het maximumpensioen 1.502 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ambtenarenpensioen kan nooit hoger zijn dan drie vierde van de referentiewedde die als basis dient voor de berekening. Dat is doorgaans de wedde van de laatste 10 jaar. Bovendien wordt het geplafonneerd op 80.024,15 euro bruto per jaar of 6.668,68 euro bruto per maand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor werknemers en zelfstandigen bedraagt het minimumpensioen 1.291,69 euro, voor ambtenaren 1.392,95 euro. Maar niet iedereen komt in aanmerking voor dat minimumpensioen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar met 1500€ per maand hoor je me niet meer klagen tenslotte zit ik nu op kosten van de gemeenschap.
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En betaald dan de lijfrente uit. En heeft niets te maken met de fondsen voor havenarbeiders, fonds voor zeevarenden of fonds voor bouwvakkers. Dat zijn nog eens andere instellingen, die zorgen trouwens niet alleen voor uitbetalingen, maar ook voor opleidingen en bijscholingen. Voor de havenarbeiders van Antwerpen is dat via CEPA, voor Gent is dat via CEPG, voor Zeebrugge is dat via Cewez. Voor de zeevarenden is de de Pool der zeelieden. Voor bouwvakkers is dat Constructiv. Dus voor je een mens beschuldigd van onwetendheid, zorg dat je zelf op de hoogte bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor werknemers is dat 1 291,69€ / 45 * het aantal voltijds gewerkte en gelijksgestelde meetellende jaren. Heb je 40 jaar aan 16 uur per week gewerkt, dan is het minimuum 1 291.69€/45*40 =1 148,16€/38*16= 483.43 € |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Ik bemerk dat er om de zoveel tijd ophef is over de pensioenverschillen tussen ambtenaren, werknemers en zelfstandigen.
Mijn opinie: voornamelijk werknemers bij KO's hebben te klagen. Daar zijn er vaak weinig tot geen extralegale voordelen, zijn de lonen laag en zijn er geen aanvullende groepsverzekeringen. Dat zijn de echte "pensioensukkelaars" in onze maatschappij. Iedere wetgeving in de toekomst moet een tweede pensioenpijler veralgemenen, ook voor hun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want veel vertegenwoordigers werken aan een minimuum loon en verhogen hun inkomsten met premie's. Die premie's tellen niet mee voor de pensioenberekening. Maar het is vooral de levenswijze die bepaald of je pensioen groot genoeg is om ruim te leven. Wie geen eigendom koopt terwijl hij/zij nog werkt, zal met zijn pensioen huur moeten blijven betalen. Wie niet spaart, zal geen reserve hebben. Als je als jongere liever 20 uur per week werkt bij de bakker om de hoek, dan 38 uur in een fabriek, omdat je dan meer vrije tijd hebt, moet je als bejaarde niet komen klagen dat je weinig pensioen krijgt. En vele vergeten dat je keuzes en gedrag als jongere, invloed heeft op heel je leven. Ik kom zelf uit een gezin van 9 kinderen, sommige werkte veel tijdens hun jonge jaren en spaarde elke cent die ze konden sparen, andere leefde als god in Frankrijk en werkte enkel als ze zonder geld zaten. Nu zijn we allen boven de 55 en komen de gevolgen van het gedrag als jongere naar boven. Voor sommige is hun pensioen zelfs enkel zakgeld, andere moeten elke cent in 2 bijten om rond te komen. Het is het verhaal van de krekel en de mier. Het is het verhaal van de dwaze en de wijze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De poetsvrouw hier is in de 60 en werkt haar hele leven keihard voor een minimumloon. Haar man is recent overleden. Ze huren. Spaargeld hebben ze nooit kunnen opbouwen. Het menske doet met haar talenten wat ze kan. Ik vind dat die mensen ook een menswaardig pensioen mogen krijgen. En ik heb lak aan dat krekel en de mier verhaal in dat geval, want ik ben er zeker van dat zij harder heeft gewerkt als 80 % van dit forum. |
|
![]() |
![]() |