Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2020, 10:50   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zelfs het ideale is u niet vreemd

Gij hebt dat al allemaal berekend
Dat is toch evident. Begrijp je dan niks ?

De mensen met de meeste contacten zijn de jongeren. Als die immuun zijn, dan houden die de meeste besmettingen tegen. En de gevolgencurve van covid-19 is monotoon stijgend met leeftijd. Hoe jonger, hoe minder gevolgen.

Dan is het gewoon evident dat zij de ideale mensen zijn om immuun te worden.

En 30% dat komt van de R waarde die 1.5 is he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 10:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 10:50   #122
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Alle landen die dachten dat groepsimmuniteit dé oplossing was zijn op hun stappen moeten terugkeren.

Nederland, de UK, nu ook Zweden.
Komt er van als alle mensen die oproepen tot groepsimmuniteit niet uit hun kot willen of durven komen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 10:53   #123
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je begrijpt er weer niks van. Het is beter dat ik niet besmet geraak, ....
O jawel, alleen jij telt in deze wereld, al de rest is bijzaak.

Laatst gewijzigd door kojak : 1 november 2020 om 10:55.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 10:53   #124
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stuur uw bevindingen en berekeningen naar wetenschappers die zullen ze sneller en beter begrijpen als ik. De kans dat je een antwoord krijgt lijkt me eerder miniem.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 november 2020 om 10:55.
Oud 1 november 2020, 10:55   #125
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De mensen met de meeste contacten zijn de jongeren. Als die immuun zijn, dan houden die de meeste besmettingen tegen. En de gevolgencurve van covid-19 is monotoon stijgend met leeftijd. Hoe jonger, hoe minder gevolgen.

Dan is het gewoon evident dat zij de ideale mensen zijn om immuun te worden.

En 30% dat komt van de R waarde die 1.5 is he.

Wel niet echt om mee te lachen, maar soit...
Oud 1 november 2020, 10:56   #126
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Komt er van als alle mensen die oproepen tot groepsimmuniteit niet uit hun kot willen of durven komen.
Je begrijpt er dus de ballen van he. Ik roep niet op tot groepsimmuniteit, ik zeg U dat ge ze niet kunt vermijden. En dat eens ge dat beseft, ge beter een politiek voert die die groepsimmuniteit vooral daar legt, waar ze het minste brokken maakt, en dat is evident de jongeren (eigenlijk iedereen ongeveer < 40 jaar zonder comorbiditeiten).

Het is niet omdat ge tot dat inzicht komt, dat ge per se tot die groep behoort. Er is niet noodzakelijk een 1 - 1 verband tussen mensen die genoeg epidemiologie kennen, en minder risico hebben bij covid-19. Het is niet omdat ik dat inzicht heb, dat ik ook tot een niet-risico groep behoor.

En nee, NIEMAND moet zich TRACHTEN te besmetten. Dat is niet slim. Omdat dat uw gedrag verandert, en hierdoor de nodige groepsimmuniteit verhoogt.

Ge moet gewoon NORMAAL leven als ge jonger zijt dan 40 jaar. Niet ZOEKEN om ziek te worden, maar ook niet trachten te vermijden. Zoals mensen doen als de griep rond gaat. Gij gaat toch ook niet mensen met griep opzoeken opdat de groepsimmuniteit daar rapper zou zijn he. Ge trekt het U gewoon niet aan dat ge de griep op doet.
Oud 1 november 2020, 10:57   #127
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er dus de ballen van he. Ik roep niet op tot groepsimmuniteit, ik zeg U dat ge ze niet kunt vermijden. En dat eens ge dat beseft, ge beter een politiek voert die die groepsimmuniteit vooral daar legt, waar ze het minste brokken maakt, en dat is evident de jongeren (eigenlijk iedereen ongeveer < 40 jaar zonder comorbiditeiten).

Het is niet omdat ge tot dat inzicht komt, dat ge per se tot die groep behoort. Er is niet noodzakelijk een 1 - 1 verband tussen mensen die genoeg epidemiologie kennen, en minder risico hebben bij covid-19. Het is niet omdat ik dat inzicht heb, dat ik ook tot een niet-risico groep behoor.

En nee, NIEMAND moet zich TRACHTEN te besmetten. Dat is niet slim. Omdat dat uw gedrag verandert, en hierdoor de nodige groepsimmuniteit verhoogt.

Ge moet gewoon NORMAAL leven als ge jonger zijt dan 40 jaar. Niet ZOEKEN om ziek te worden, maar ook niet trachten te vermijden. Zoals mensen doen als de griep rond gaat. Gij gaat toch ook niet mensen met griep opzoeken opdat de groepsimmuniteit daar rapper zou zijn he. Ge trekt het U gewoon niet aan dat ge de griep op doet.
Je doet niets anders, maar soit.
Oud 1 november 2020, 11:01   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stuur uw bevindingen en berekeningen naar wetenschappers die zullen ze sneller en beter begrijpen als ik. De kans dat je een antwoord krijgt lijkt me eerder miniem.
Nee hoor. Er zijn genoeg wetenschappers die dit ook wel weten. Dit is eerste-jaars leerstof in geneeskunde.

https://gbdeclaration.org/view-signatures/

11000 wetenschappers uit de medische wereld hebben het ondertussen getekend.

Citaat:
As immunity builds in the population, the risk of infection to all – including the vulnerable – falls. We know that all populations will eventually reach herd immunity – i.e. the point at which the rate of new infections is stable – and that this can be assisted by (but is not dependent upon) a vaccine. Our goal should therefore be to minimize mortality and social harm until we reach herd immunity.

The most compassionate approach that balances the risks and benefits of reaching herd immunity, is to allow those who are at minimal risk of death to live their lives normally to build up immunity to the virus through natural infection, while better protecting those who are at highest risk. We call this Focused Protection.
https://gbdeclaration.org/

Lees het in het Nederlands:

https://gbdeclaration.org/great-barr...on-nederlands/

Dus nee, ik ben niet "die enige zot die denkt dat hij slimmer is dan de wereld".

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 11:08.
Oud 1 november 2020, 11:02   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Je doet niets anders, maar soit.
Ik zeg U dat het niet te vermijden valt. Dat is iets anders.

Wij zijn uit een vliegtuig gevallen, en ik ben diegene die zegt dat we op de grond zullen vallen, en dus beter kiezen van proberen in een meer te vallen dan op een rots.

Jij zegt dat ik oproep om op de grond te vallen. Nee, het is onvermijdelijk. Wat we moeten doen is zien HOE we op de grond vallen.

Jij zegt dat we niet op de grond zullen vallen (want parachute is opgestuurd met de post).

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 november 2020 om 11:03.
Oud 1 november 2020, 11:18   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er weer niks van. Het is beter dat ik niet besmet geraak, omdat mijn risico groter is dan een 20-jarige.
Je lult jezelf constant in de prak.

Net jij zit hier altijd te roepen dat kinderen die hun ouders besmetten niks mee aan de hand is want dan ga jij schrijven dat ook die ouders dat het wel zullen overleven. Dus jij bent ook nuttig in die groepsimmuniteit gezien je weinig risico loopt om ziek te worden en al zeker niet om dood te gaan.
Oud 1 november 2020, 11:22   #131
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Er zijn genoeg wetenschappers die dit ook wel weten. Dit is eerste-jaars leerstof in geneeskunde.
Al die bijkomende jaren studeren voor niks....terwijl men al alles weet na 1 jaar.
Oud 1 november 2020, 11:23   #132
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Zweedse ‘groepsimmuniteitsgoeroe Tegnell geeft toe dat ‘spontane’ groepsimmuniteit niet gewerkt heeft.
Zweden is ook in lockdown.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201019_95169767
Fake news.
5 dagen na dat bericht in onze kranten verscheen in Zweden dit.
Google translate vertaling:
Citaat:
De overheid heeft de limiet voor het aantal toehoorders bij culturele en sportevenementen verhoogd van 50 naar 300 personen. Maar de provinciale raad van bestuur in Skåne bespreekt of de grens op lokaal niveau moet worden gehandhaafd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:23   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lult jezelf constant in de prak.

Net jij zit hier altijd te roepen dat kinderen die hun ouders besmetten niks mee aan de hand is want dan ga jij schrijven dat ook die ouders dat het wel zullen overleven. Dus jij bent ook nuttig in die groepsimmuniteit gezien je weinig risico loopt om ziek te worden en al zeker niet om dood te gaan.
Je snapt er niks van. Ik zeg niet dat er niks aan de hand mee is. Ik zeg dat 60+ geen NOODZAAK hebben om risico te lopen met kinderen in veruit de meeste gevallen, in tegenstelling tot mensen zoals ik.

Maar ik ga mijn kinderen niet beletten van naar school te gaan bijvoorbeeld. En ja, als ik het betrap zal ik het waarschijnlijk wel overleven. Maar aangezien mijn risico om zwaar ziek te zijn, en zelfs te sterven, niet verwaarloosbaar is (in tegenstelling tot een 20-er bijvoorbeeld) is het beter dat die 20er mijn plaats in pakt.

Het punt is dat men mij niet KAN VERWIJTEN van ziek te worden, omdat ik nu eenmaal ook schoolgaande kinderen heb. Ik kan dat risico moeilijk vermijden. 60+ die alleen wonen kunnen dat wel.
Oud 1 november 2020, 11:24   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die bijkomende jaren studeren voor niks....terwijl men al alles weet na 1 jaar.

Want je denkt dat dat het enige is dat een geneesheer moet weten ? Ik geef U gewoon aan hoe ELEMENTAIR die zaken zijn.
Oud 1 november 2020, 11:25   #135
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt er weer niks van. Het is beter dat ik niet besmet geraak, omdat mijn risico groter is dan een 20-jarige.
En zo is het beter dat een 60 jarige ook niet besmet geraakt want zijn risico is groter dan van een 30 jarige en zo kunnen we bezig blijven en komen we altijd tot hetzelfde resultaat.

Je bent soms geen priester ? Die mannen zeggen ook altijd van doe wat ik zeg maar doe niet wat ik doe
Oud 1 november 2020, 11:29   #136
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

VANDAAG KOOPZONDAG IN ANTWERPEN...!

Een ware schande!

Bartje van de N-VA heeft het nog steeds niet begrepen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 november 2020 om 11:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:30   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Want je denkt dat dat het enige is dat een geneesheer moet weten ? Ik geef U gewoon aan hoe ELEMENTAIR die zaken zijn.
Hoeveel alleen nog maar artsen zijn er in de wereld ? In Nederland alleen al meer dan 60.000.

Dus als er 11000 dat tekenen over gans de wereld kunnen we hier inderdaad te maken hebben met 1% gekken.
Oud 1 november 2020, 11:31   #138
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt er niks van. Ik zeg niet dat er niks aan de hand mee is. Ik zeg dat 60+ geen NOODZAAK hebben om risico te lopen met kinderen in veruit de meeste gevallen, in tegenstelling tot mensen zoals ik.

Maar ik ga mijn kinderen niet beletten van naar school te gaan bijvoorbeeld. En ja, als ik het betrap zal ik het waarschijnlijk wel overleven. Maar aangezien mijn risico om zwaar ziek te zijn, en zelfs te sterven, niet verwaarloosbaar is (in tegenstelling tot een 20-er bijvoorbeeld) is het beter dat die 20er mijn plaats in pakt.

Het punt is dat men mij niet KAN VERWIJTEN van ziek te worden, omdat ik nu eenmaal ook schoolgaande kinderen heb. Ik kan dat risico moeilijk vermijden. 60+ die alleen wonen kunnen dat wel.
Waarom zou jij dat moeten vermijden ? Je wordt best zo snel mogelijk ziek ben je tenminste immuun.
Oud 1 november 2020, 11:33   #139
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoeveel alleen nog maar artsen zijn er in de wereld ? In Nederland alleen al meer dan 60.000.

Dus als er 11000 dat tekenen over gans de wereld kunnen we hier inderdaad te maken hebben met 1% gekken.
Galileo Galilei had zelfs geen 11000 medestanders over de hele wereld. Maar hij had wel gelijk.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2020, 11:33   #140
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Fake news.
5 dagen na dat bericht in onze kranten verscheen in Zweden dit.
Google translate vertaling:
Dus het is geen fake news.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be