Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2020, 18:38   #121
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Daar twijfel ik niet aan.
Ik stel alleen vast, hoe meer men heeft hoe minder men denkt dat men heeft.

De jeugd heeft nu veel meer, en dat mag, heel terecht overigens.

Alleen er valt even iets weg, en lap ze krijgen donkere gedachten. Of ze menen dat er precies niks meer is, terwijl wij vroeger "enkel' datgene hadden wat men nu precies nog wel heeft.
heel juist
Oud 13 november 2020, 18:39   #122
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Zou Van Ranst nu ook over natuurlijke selectie spreken eoals hij dat eerder over extreem rechts deed ?
In Nederland. Dat is hier in de media doodgezwegen.
Oud 13 november 2020, 18:40   #123
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja maar altijd willen beweren dat dit het ergste is wat de jeugd moet meemaken is ook niet terecht.
Het is inderdaad niet prettig maar het is nu eenmaal zo. En ja er ik blijf erbij dat vele generaties veel ergere dingen hebben meegemaakt tijdens hun jeugdjaren.
Mijn oom werd in 1943 gedeporteerd naar Duitsland.....hij was toen 17. Het was 1945 toen hij terugkwam.
Ja er zijn inderdaad ergere dingen gebeurd. Maar dat praat het geen wat ze nu doen niet goed.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:41   #124
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar altijd willen beweren dat dit het ergste is wat de jeugd moet meemaken is ook niet terecht.
Het is inderdaad niet prettig maar het is nu eenmaal zo. En ja er ik blijf erbij dat vele generaties veel ergere dingen hebben meegemaakt tijdens hun jeugdjaren.
Mijn oom werd in 1943 gedeporteerd naar Duitsland.....hij was toen 17. Het was 1945 toen hij terugkwam.
mijn vader ook, ondergedoken maar verklikt door eigen volk
Oud 13 november 2020, 18:43   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat er van die Woodstock generatie bijna de helft gedurende een jaar naar de Jungle in Vietnam is gestuurd. Velen waren toen liever op het festival geweest dan in de rijstvelden op 10.000 km van huis.

Vele soldaten waren amper 18 of 19 jaar.

58.000 hippies hebben daar ook niet die rooskleurige jeugd gehad ....maar ze weten het niet meer want ze zijn teruggekomen in een body bag en anderen zonder benen of armen.

Ik denk dat er vele toen hadden getekend om een paar maanden thuis te mogen zitten ipv in een helikopter terwijl de kogels rond je oren vlogen.

Zo zie je maar alles is relatief.
Wist niet dat er Europese militairen in de Vietnamoorlog hebben meegevochten.
Sorry, maar kan je mij ook zeggen waar het herdenkingsmonument is voor die 58 000 Europese gesneuvelde Hippies.
Of gaat jou generatie nu ook nog hun offers klemen?
Je zou nog kunnen zeggen dat ze hun dienstplicht in Congo hebben moeten volbrengen, maar betwijfel dat jij tot die groep behoorde.
De jongste van die groep is nu al 81 jaar en die hebben voldoende dicipline om zichzelf te vrijwaren van besmettingen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:44   #126
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Goed, ik pas aan :

Het is de schuld van rechtse tooghangers met hun :'het is de schuld van vreemden dat ik geen werk heb', dat jongeren geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Nog steeds een cirkelredenering.
Je zou er draaierig van worden...
Oud 13 november 2020, 18:45   #127
edwinp
Banneling

Standaard

laten we gewoon zeggen dat de media veranderd zijn , vroeger werden de jeugdproblemen onder de mat geveegd en nu zitten ze in de hoofdpunten van de jours.
Iedereen die wil klagen wordt nu (veel te) ernstig genomen omdat iedereen controversen in zijn medium wil uitmelken
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 18:51   #128
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk dat je daarover begint.
Want dat is ook een jonge generatie geweest die is opgeofferd voor de vrijheid van de Hippie-generatie.
Je oom zou nu trouwens 94 zijn en in een home zitten.
Oud 13 november 2020, 18:55   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja er zijn inderdaad ergere dingen gebeurd. Maar dat praat het geen wat ze nu doen niet goed.
Natuurlijk niet.
Want de jeugd in de Afrikaanse vluchtelingen kampen meemaakt is ook veel erger, maar is dat een reden om onze jongeren in dezelfde situatie te brengen?
Oud 13 november 2020, 19:17   #130
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom kom..

Wij hadden 'televisie' met 3 zenders BRT , NED1 en NED2.

Zaterdag moesten we thuis mee in het huishouden helpen.
Zondag konden we naar de jeugdbeweging.
In de week gingen we naar school.

Is dat de jeugd nu ontnomen???

Ik denk het niet hé

Zo ging dat week in week uit jaaaaren aan een stuk.

Hadden wij dierdoor donkere gedachten?
Of worstelden we met onszelf?

Helemaal niet.
Wij hadden in zomer en winter enorm veel ruimte om buiten te spelen. Maar ik heb ook werkelijk alle ruimte zien volbouwen. In het begin konden wij nog gaan spelen op die bouwwerven, maar eens het af was, dan hadden ook wij al minder ruimte. Er waren bij mij in de buurt een paar 'spookkastelen', leegstaande panden. Bijzonder fijn en spannend om daar te gaan spelen. Er waren vijvers waar we dikkopjes gingen vangen om die uit te zetten op de oude landen. Dat is allemaal weg.
In de winter hingen wij een slee aan een auto. Nu strooien ze een dag na de minste sneeuwval al zout. Ik herinner mij een strenge winter in de jaren 70 dat we weken in de sneeuw zaten en zelfs een paar dagen niet naar school konden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 19:20   #131
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik niet aan.
Ik stel alleen vast, hoe meer men heeft hoe minder men denkt dat men heeft.

De jeugd heeft nu veel meer, en dat mag, heel terecht overigens.

Alleen er valt even iets weg, en lap ze krijgen donkere gedachten. Of ze menen dat er precies niks meer is, terwijl wij vroeger "enkel' datgene hadden wat men nu precies nog wel heeft.
Ze hebben meer technologie, maar minder ruimte.
Oud 13 november 2020, 19:29   #132
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Misschien heb ik door mijn vrijwilligerswerk en mijn kleinkinderen wel MEER voeling met de jeugd, en WEET ik uit ervaring dat het bij hen helemaal niet zo verschrikkelijk is als men wil laten geloven.

Ik heb zo een vermoeden dat het meer gaat om via het aanvechten van de maatregelen de regeringspartijen te treffen, dan om ECHTE bekommernis om de jeugd.

In september en oktober werd techniekacademie gegeven MET mondmasker. daarna werd het stilgelegd conform de verlengde herfstvakantie.
Men is aan het onderzoeken of het mogelijk is om het terug op te starten volgende week MET mondmasker.
Coderdojo plant een herstart in januari en eigen mondmaskers werden al geleverd.

Wat is het nu, ik draag een monmasker, maar toch ben ik een ontkenner of negationist, je moet wel eens beslissen wat het nu is.
Kinderen die meedoen aan een coderdojo zijn niet representatief voor heel de jeugd. Er zijn heel wat jongeren die ten onder gaan aan het gebrek aan fysiek contact. Of bent u nu wat dit betreft ook al een negationist.
Ik merk het onder andere aan mijn zoon die in zijn tweede jaar is, geen deftig onderwijs meer krijgt en 9/10 langer over zijn studies zal doen. Ik kan beperkt helpen omdat ik zelf informaticus ben, maar ik werk niet met alle technologieën. Ik kan hem niet helpen met alles. En vooral ik ben geen leraar. Ik gebruik termen die hij nog niet kent. En op school leert men ook technieken die in de praktijk niet gebruikt worden, of toch zeker niet zo strikt. UML modellering bijvoorbeeld. Dat wordt in de praktijk gebruikt om te discussieren over een ontwerp, maar nooit om de design vast te leggen. Dat is in onze huidige agile wereld enkel nog de code zelf.
Oud 13 november 2020, 20:30   #133
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door de maatregelen gaan 12 miljoen extra meisjes in een kindhuwelijk gedwongen worden, of is dan nog niet erg genoeg?

Dat is dan niet 50 jaar terug zoals je Vietnam voorbeeld maar nu. Het zijn wel negerinnetjes dus onbelangrijk voor politiekers en virologen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:31   #134
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ze hebben meer technologie, maar minder ruimte.
Alles is relatief.
Geef ze nu de ruimte die wij hadden, dan nog krijg je ze niet buiten.

Niet dat ik me daar echt aan stoor, elke generatie heeft zijn 'levensstijl'.

Maar ze "zouden" zwakker zijn als er even iets gebeurt.
In onze tijd denk ik dat wij meer houvast hadden. We waren creatiever.

Als je nu hun smartphone afneemt... kruipen ze blijkbaar in bed omdat hun wereld plots niks meer inhoud.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:53   #135
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Door de maatregelen gaan 12 miljoen extra meisjes .
hoe het maar bij Belgie

Ik zie geen enkel argument dat jongeren harder getroffen zouden zijn als de andere 8 ?* 9 miljoen Belgen.
het is voor iedereen gewoon erg tem dramatisch
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 20:57   #136
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
hoe het maar bij Belgie

Ik zie geen enkel argument dat jongeren harder getroffen zouden zijn als de andere 8 ?* 9 miljoen Belgen.
het is voor iedereen gewoon erg tem dramatisch
Als je dat verschil niet ziet ben je ofwel blind ofwel super egoïstisch.
Oud 13 november 2020, 21:01   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Tja teveel gepamperd he, en dan te zeggen dat ze alle luxe hebben, iedere dag kunnen eten wat ze willen.

#Teveel verwend that's for sure.

For instance, in de Filipijnen ligt het zelfmoordcijfer het laagst, desondanks het gros vd bevolking er in (absolute) armoede leeft. In Belgie, waar iedereen zijn buikje vol kan eten voor de smartTV liggen ze te bleiten alsof het hun laatste dagen zijn.
Waar haalt u dat toch allemaal?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 21:04   #138
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nu hun smartphone afneemt... kruipen ze blijkbaar in bed omdat hun wereld plots niks meer inhoud.
Dat doet mij een beetje denken aan toen de televisie op het toneel verscheen.
De pedagogische wereld, de schoolmeesters, stonden daar toen ook niet positief tegenover, want de televisie zou de jeugd bederven. De jeugd zou in die luie zetel blijven liggen, geen boeken meer lezen, enz.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 21:12   #139
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alles is relatief.
Geef ze nu de ruimte die wij hadden, dan nog krijg je ze niet buiten.

Niet dat ik me daar echt aan stoor, elke generatie heeft zijn 'levensstijl'.

Maar ze "zouden" zwakker zijn als er even iets gebeurt.
In onze tijd denk ik dat wij meer houvast hadden. We waren creatiever.
Creatiever in die zin dat we ons plan moesten trekken met de middelen die er waren. De openbare ruimte. Binnenshuis misschien een gezelschapsspel.
Moesten ze ons vroeger in ons kot opsluiten, zonder bezoek van vrienden of vriendinnen te mogen ontvangen, niet naar school mogen gaan, dan zou dat even erg geweest zijn als nu.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2020, 21:22   #140
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Creatiever in die zin dat we ons plan moesten trekken met de middelen die er waren. De openbare ruimte. Binnenshuis misschien een gezelschapsspel.
Moesten ze ons vroeger in ons kot opsluiten, zonder bezoek van vrienden of vriendinnen te mogen ontvangen, niet naar school mogen gaan, dan zou dat even erg geweest zijn als nu.
Ja dat is dan ook nog nooit gebeurd. Tijdens WO2 was er wel een avondklok ingesteld door de Duitsers maar sociaal contact was nog wel altijd mogelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be