![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Nederland. Dat is hier in de media doodgezwegen.
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, maar kan je mij ook zeggen waar het herdenkingsmonument is voor die 58 000 Europese gesneuvelde Hippies. Of gaat jou generatie nu ook nog hun offers klemen? Je zou nog kunnen zeggen dat ze hun dienstplicht in Congo hebben moeten volbrengen, maar betwijfel dat jij tot die groep behoorde. De jongste van die groep is nu al 81 jaar en die hebben voldoende dicipline om zichzelf te vrijwaren van besmettingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() laten we gewoon zeggen dat de media veranderd zijn , vroeger werden de jeugdproblemen onder de mat geveegd en nu zitten ze in de hoofdpunten van de jours.
Iedereen die wil klagen wordt nu (veel te) ernstig genomen omdat iedereen controversen in zijn medium wil uitmelken |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat is ook een jonge generatie geweest die is opgeofferd voor de vrijheid van de Hippie-generatie. Je oom zou nu trouwens 94 zijn en in een home zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de jeugd in de Afrikaanse vluchtelingen kampen meemaakt is ook veel erger, maar is dat een reden om onze jongeren in dezelfde situatie te brengen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de winter hingen wij een slee aan een auto. Nu strooien ze een dag na de minste sneeuwval al zout. Ik herinner mij een strenge winter in de jaren 70 dat we weken in de sneeuw zaten en zelfs een paar dagen niet naar school konden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik merk het onder andere aan mijn zoon die in zijn tweede jaar is, geen deftig onderwijs meer krijgt en 9/10 langer over zijn studies zal doen. Ik kan beperkt helpen omdat ik zelf informaticus ben, maar ik werk niet met alle technologieën. Ik kan hem niet helpen met alles. En vooral ik ben geen leraar. Ik gebruik termen die hij nog niet kent. En op school leert men ook technieken die in de praktijk niet gebruikt worden, of toch zeker niet zo strikt. UML modellering bijvoorbeeld. Dat wordt in de praktijk gebruikt om te discussieren over een ontwerp, maar nooit om de design vast te leggen. Dat is in onze huidige agile wereld enkel nog de code zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan niet 50 jaar terug zoals je Vietnam voorbeeld maar nu. Het zijn wel negerinnetjes dus onbelangrijk voor politiekers en virologen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Alles is relatief.
Geef ze nu de ruimte die wij hadden, dan nog krijg je ze niet buiten. Niet dat ik me daar echt aan stoor, elke generatie heeft zijn 'levensstijl'. Maar ze "zouden" zwakker zijn als er even iets gebeurt. In onze tijd denk ik dat wij meer houvast hadden. We waren creatiever. Als je nu hun smartphone afneemt... kruipen ze blijkbaar in bed omdat hun wereld plots niks meer inhoud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pedagogische wereld, de schoolmeesters, stonden daar toen ook niet positief tegenover, want de televisie zou de jeugd bederven. De jeugd zou in die luie zetel blijven liggen, geen boeken meer lezen, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten ze ons vroeger in ons kot opsluiten, zonder bezoek van vrienden of vriendinnen te mogen ontvangen, niet naar school mogen gaan, dan zou dat even erg geweest zijn als nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |