Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2020, 23:37   #121
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dan ben jij een v.d. weinigen die dat te weet kwam.
Weet je ook dat het gebaseerd is op dezelfde opzoekingen als bij Oxford & Johnson ?
Het is al een maand in gebruik in Rusland: iets over gehoord of gezien in onze media ?
Nee.
in gebruik? Je bedoelt een tweede testfaze.

Toch wel, het staat er vol van.

Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/ruslan...oed~a2b37f01d/

Rusland keurt nu ook tweede vaccin tegen coronavirus goed

UPDATE

Rusland heeft goedkeuring verleend aan een tweede Covid-19-vaccin. Dat kondigde een opgetogen president Vladimir Poetin woensdag aan tijdens een regeringsvergadering. Het is de bedoeling dat het coronavaccin vanaf 1 januari verkrijgbaar is, melden Russische media.

HR, RL 14-10-20, 17:31 Laatste update: 17:52 Bron: ANP
Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/09...-veelbelovend/

Rusland publiceert resultaten over zijn coronavaccin: "Veelbelovend", maar de vraagtekens blijven

Russische wetenschappers hebben de resultaten gepubliceerd van een studie naar een vaccin tegen het nieuwe coronavirus. In augustus registreerde Rusland als eerste land ter wereld een vaccin, maar internationale experts waren kritisch. In zo korte tijd een effectief werkend én veilig vaccin ontwikkelen, dat is twijfelachtig. De resultaten van de studie tonen dat het vaccin wel veelbelovend is, maar er blijven nog heel veel onbeantwoorde vragen.

Kathleen Heylen
za 05 sep

Vorige maand registreerde Rusland als eerste land ter wereld een vaccin tegen het coronavirus. President Vladimir Poetin kondigde het nieuws aan en zei dat een van zijn dochters een testpersoon was. Ze had er goed op gereageerd. Het vaccin kreeg de naam Spoetnik-V, een verwijzing naar de Sovjet-satelliet die in 1957 als eerste satelliet ooit in een baan om de aarde werd gebracht.

Het vaccin, ontwikkeld in het onderzoekscentrum Gamaleya, zou volgens de Russische overheid afdoende getest zijn en een langdurige immuniteit bieden, tot twee jaar. "We willen snel beginnen met de massaproductie hiervan", was de boodschap, nog dit jaar al zouden risicogroepen ingeënt kunnen worden.

Toen al was er onder wetenschappers veel twijfel. Ze vroegen zich af of en hoe Rusland in zulke korte tijd een goed werkend én voldoende getest vaccin ontwikkeld kon hebben. Met andere woorden: een vaccin dat alle fases van het klinisch onderzoek met succes doorlopen heeft. Experts konden de betrouwbaarheid van de Russische claims niet nagaan omdat Rusland de onderzoeksgegevens niet met wetenschappers in andere landen gedeeld had.

Bijna een maand later zijn de resultaten van de studie dan toch gepubliceerd in het medische vakblad The Lancet. De Russische wetenschappers zeggen dat elke deelnemer aan de studie antilichamen heeft ontwikkeld én dat niemand ernstige bijwerkingen vertoonde.
Wat staat er precies in The Lancet?
Tussen juni en juli van dit jaar zijn in twee Russische ziekenhuizen twee studies uitgevoerd met Spoetnik-V. Het gaat om fase 1 en 2-studies, nog beperkt in omvang dus.
Aan elk van die studies namen 40 gezonde vrijwilligers tussen 18 en 60 jaar deel. Zij moesten thuis in isolatie blijven nadat ze zich hadden geregistreerd voor de studie. Ze werden na toediening van het vaccin 42 dagen opgevolgd, waarvan 28 in het ziekenhuis.
Er zijn twee versies van het vaccin getest, een bevroren variant en een gevriesdroogde variant. De bevroren variant kan volgens de onderzoekers in huidige vaccinatieprogramma's gebruikt worden, de gevriesdroogde in moeilijk bereikbare gebieden.
De twee varianten bevatten elk een adenovirus (dat gewone verkoudheden veroorzaakt, red), aangepast met een gen waaraan het zogenoemde spike proteïne van het nieuwe coronavirus zich vasthecht. Dat is een eiwit dat het virus gebruikt als een soort poort om cellen binnen te dringen en mensen ziek te maken. Op die manier willen de wetenschappers het lichaam "aanleren" om te reageren als het échte coronavirus het lichaam binnendringt. Het is een methode die nog door andere ontwikkelaars van vaccins gebruikt wordt.
De deelnemers kregen elk een dosis van het vaccin, drie weken later kregen ze nog een booster.
Volgens de Russische wetenschappers maakten alle deelnemers aan de studie antilichamen aan, molecules die cruciaal zijn om een infectie te blokkeren. Het vaccin leek ook een reactie uit te lokken in de T-cellen in ons lichaam, afweercellen die helpen om cellen te vernietigen waar het virus al binnengedrongen is.
Er werden geen ernstige bijwerkingen gemeld. De meest voorkomende waren pijn op de plek van de injectie, koorts, hoofdpijn en spier- of gewrichtspijn.
(tekst gaat voort onder de foto)
Voldoende?

Laatst gewijzigd door Micele : 17 november 2020 om 23:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2020, 23:59   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
in gebruik? Je bedoelt een tweede testfaze.

Toch wel, het staat er vol van.

Voldoende?
Zeker !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 01:18   #123
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij veralgemeent electrische wagens met "te duur".
TCO van een wagen telt.
TCO is een bullshit reclame term die speciaal uitgevonden is om kopers de indruk te geven dat elektrische wagens niet veel duurder zijn dan gewone.
ja hoor, je betaalt eerst 15k meer, maar in deze zeldzame specifieke situatie kan je dat terugwinnen binnen 10 jaar.
Citaat:
wslk overal in Europa, behalve in Vlaanderen.

Toon mij een vegelijkbare gezinswagen met meer dan 200 PK en dus automaat, waar de TCO na 5 jaar en 100.000 km minder is dan een VW ID.3 van 37.000 €.
zoals ik dacht dus, er bestaan geen betaalbare elektrische gezinswagens. alleen kleine stadswagens voor dezelfde prijs van een normale grote wagen, of grote wagens die veel duurder zijn.

geen idee wat je eigenlijk wil bereiken door dat te ontkennen, door een hoop niet ter zake doende dingen te posten ga je mij echt niet overtuigen van het tegendeel.

Citaat:
Dus op electriciteit betaalt men geen belastingen?
natuurlijk, heel veel zelfs. dat is juist een van de grootste argumenten tegen elektrische wagens. zolang het een kleine niche is is het geen probleem, maar als het percentage elektrische wagens ooit een dubbel cijfer wordt dan gaat de staat ook daar haar pijlen op richten.

iedereen herinnert zich toch nog wel hoe men eerst diesel gepromoot heeft, om eenmaal iedereen daarmee reed, plots de prijs van de diesel te verhogen. reken er maar op dat elektrische wagens dat ook zullen meemaken moesten ze ooit populair worden.

Citaat:
Een vrijstelling op CO2 uitlaat ja. Want ze stoten geen CO2 uit.
zoals ik zeg dus, belastingsvoordelen.
Citaat:
Voor de particulier? Waar?

Hier een berekeningstool:
https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/

ik stel vast dat een EV 10.000 € in aankoop duurder mag zijn om het TCO nog te winnen van een vergelijkbare ICE.

Op 6 jaar en 120.000 km bespaarde een EV middenklasse 7.416 € enkel aan brandstofkosten.
De Tesla mod 3 SR+ is met €48.800 ~ €6.300 duurder dan de Mercedes C klasse €42.500 (hier neemt dat tool een break, dat zal niet significant verschillen)
alweer, kijk naar deze heel specifieke vergelijking van 2 auto's uit een ander segment die als je er maar lang genoeg mee rijdt toch identiek zouden kunnen uitkomen.

kijk zeg, als ik 6 jaar met een hyundai rijdt in plaats van met een tesla dan bespaart mij dat 15.000 euro.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 01:38   #124
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
TCO is een bullshit reclame term die speciaal uitgevonden is om kopers de indruk te geven dat elektrische wagens niet veel duurder zijn dan gewone.
Niks BS aan, de normaalste zaak van de wereld. Bronnen overal.

Citaat:
ja hoor, je betaalt eerst 15k meer, maar in deze zeldzame specifieke situatie kan je dat terugwinnen binnen 10 jaar.
Quatsch. TCO zijn EVs in de regel meestal goedkoper.

Citaat:
zoals ik dacht dus, er bestaan geen betaalbare elektrische gezinswagens.
voor blinden niet nee.

Citaat:
alleen kleine stadswagens voor dezelfde prijs van een normale grote wagen, of grote wagens die veel duurder zijn.
Quatsch, een Dacia Spring EV ga je al krijgen voor €15k.

Citaat:
https://www.autowereld.be/autonieuws...-electric.html

15.000 euro?

De Dacia Spring Electric is een bijzonder compacte cross-over. Het desgewenst met felle kleuraccenten opgevrolijkte koetswerk is slechts 3,73 meter lang en heeft een lijnenspel dat wat aan het design van de Sandero denken doet. Het interieur zou voldoende ruimte bieden voor vier volwassen, het laadvolume bedraagt 300 liter. Meer neergeklapte achterbank slikt de koffer tot 600 liter aan bagage. Het eenvoudig vormgegeven dashboard combineert blauwe accenten met een gedeeltelijk digitaal instrumentarium, de MedNav-module met een display van 7 inch en een draaiknop waarmee je de versnellingen activeert. Nu ja, het gaat om een enkelvoudige reductie met drie standen: vooruit, achteruit of neutraal.

De Dacia Spring Electric debuteert in de lente van 2021. Een prijs hebben we nog niet, maar we herinneren ons wel de beloftes van intussen de laan uitgestuurde Renault-baas Thierry Bolloré die destijds van een prijs onder de 10.000 euro sprak. Wij gokken eerder op 15.000 euro. Het wordt hoe dan ook de goedkoopste elektrische auto op de Belgische markt.
Citaat:
geen idee wat je eigenlijk wil bereiken door dat te ontkennen, door een hoop niet ter zake doende dingen te posten ga je mij echt niet overtuigen van het tegendeel.
voor uw onzin hoef ik echt geen moeite te doen. Een goede online-tool van de Vlaamse overheid toont dat gemakkelijk aan. EVs in alle segmenten.

Citaat:
https://www.milieuvriendelijkevoertu...iles/tco-tool/
Kies een wagen uit een van de volgende 12 segmenten i
Stadswagen (A)
Compacte klasse (B)
Kleine middenklasse (C)
Middenklasse (D)
Premium klasse (E)
Topklasse (F)
Bestelwagens (K)
Compacte monovolumes
SUV's/cross-overs (B)
SUV's/cross-overs (C)
SUV's/cross-overs (D)
SUV's/cross-overs (E/F)
Citaat:
natuurlijk, heel veel zelfs. dat is juist een van de grootste argumenten tegen elektrische wagens. zolang het een kleine niche is is het geen probleem, maar als het percentage elektrische wagens ooit een dubbel cijfer wordt dan gaat de staat ook daar haar pijlen op richten.
De staat haalt zijn centen uit het wagenpark en wat die zuipen, niet zozeer uit de nieuwe inschrijvingen van EVs alhoewel die ENKEL in aankoop wat duurder zijn en dus meer BTW eenmalig in het laatje brengen.

Citaat:
iedereen herinnert zich toch nog wel hoe men eerst diesel gepromoot heeft, om eenmaal iedereen daarmee reed, plots de prijs van de diesel te verhogen
Je kent de geschiedenis helemaal niet, was allesbehalve plots.
Hoeveel onzin ga je hier nog vertellen? Geen enkele wagen is zo overgesubsidieerd dan dieselwagens. En nu beginnen ze al te bleiten dat eindelijk de accijns even hoog staat als bij de benzine.

Citaat:
. reken er maar op dat elektrische wagens dat ook zullen meemaken moesten ze ooit populair worden.
Fijn.

Citaat:
zoals ik zeg dus, belastingsvoordelen.
Ze zijn duurder in aankoop dus dan betalen ze meer BTW, zoals ik zei: je kunt heel slecht tellen.

Citaat:
alweer, kijk naar deze heel specifieke vergelijking van 2 auto's uit een ander segment die als je er maar lang genoeg mee rijdt toch identiek zouden kunnen uitkomen.
beide middenklasse.

Citaat:
kijk zeg, als ik 6 jaar met een hyundai rijdt in plaats van met een tesla dan bespaart mij dat 15.000 euro.
Appelen en peren.

Bronnen en linken genoeg gegeven die staven dat EV TCO goedkoper zijn dan vergelijkbare ICE.

in een land nog meer dan in een ander: (in D reeds duidelijk goedkoper na 75.000 km op 5 jaar, ja ook de Nissan Leaf )

https://assets.adac.de/image/upload/...ich_joxjsi.pdf

Citaat:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...stenvergleich/

Grundlage aller Berechnungen ist eine durchschnittliche Haltedauer von 5 Jahren mit einer Jahresfahrleistung von 15.000 Kilometern.

VW: e-Golf am günstigsten

Modell Kraftstoff Grundpreis in € Cent pro km

e-Golf VII (100 kW) Strom 31.900 40,8

Golf VIII 1.5 eTSI (110 kW) Super 29.687 47,6

Golf VIII 2.0 TDI (110 kW) Diesel 32.207 49,2

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2020 om 02:01.
Oud 18 november 2020, 02:24   #125
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Al wat jij hier toont bewijst enkel maar mijn originele post.
Zoals ik zei dus, wat overblijft zijn kleine stadswagentjes en grote elektrische wagens die te duur zijn voor de gewone consument. Alles daartussen gaat eruit wegens onmogelijk voor een verkoopbare prijs aan de euro 7 normen te kunnen voldoen.

En waarom begin je eigenlijk plots over de tco? Ik vroeg toch gewoon om mij een leaf te tonen die ik voor minder dan 30k kan kopen zoals jij claimde.

Uw tco bestaat ook enkel maar bij de gratie van extreme belastingen op verbrandingsmotoren en brandstof, en subsidies op elektrische wagens. Als de overheid morgen van gedacht veranderd zoals ze al vaak gedaan heeft, dan kan uw elektrische wagen kopen of opladen plots onbetaalbaar worden.
In het premium segment is de TCO van een elektrische wagen hoger dan die van een benzine. Vergelijk maar eens de Tesla model S met pakweg BWM 5. De model S zal quasi altijd hoger uitkomen tenzij je waanzinnig veel km'ers doet per jaar.

IN het middensegment ga je met een model 3 quasi altijd goedkoper uitkomen dan een BMW3. Vanaf 15-20K km per jaar over 5 jaar.

Voor het lager segment ga ik kijken richting Volkswagen. Ik ga die eens gaan testen alleszins, maar ik lees er toch goeie dingen van en naar TCO heb ik er een goed oog op. Kan zeker en vast concurreren met de dieselvarianten.

En natuurlijk kan de fiscaliteit altijd veranderen, maar met groen in de regering de komende 4 jaar zou je al helemaal onnozel moeten zijn als je denkt dat het plots weer interessanter zal worden om benzine/diesel wagens aan te schaffen. De evolutie is er mijn beste en je kan dat uiteraard blijven ontkennen, maar als bedrijf ben je gewoon dom als je blijft vasthouden aan diesels.

Ik vraag me trouwens af waarom je de TCO methode zever noemt. Het is immers de enige methode om uw wagenpark te managen. Ja, je hebt er die enkel naar het leasebedrag (als je niet aankoopt) kijken, maar dat zijn uiteraard debielen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 18 november 2020 om 02:27.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 02:29   #126
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

vervolg... de komst van Euro 7 (enkel voor ICE) enz transitie naar EV en verdienmodel...

Iemand die het moet weten.

Citaat:
Audi-topman voorspelt: “Auto's zullen komende jaren tot 5.000 euro duurder worden”

Nieuwe auto's zullen de komende jaren fors meer geld gaan kosten. De Nederlandse Audi-topman Bram Schot verwacht dat auto's 3.000 tot 5.000 euro duurder zullen worden. Veel automerken zullen bovendien binnen korte tijd verdwijnen, omdat de bouwers de overgang naar elektrisch rijden niet kunnen betalen.

TT 04-01-20, 09:59 Laatste update: 11:32 Bron: ANP

"Een elektrische auto is nu duurder, maar de prijzen van benzine- en dieselauto's gaan ook omhoog. Binnen nu en een jaar of vier gaat het om 3.000 tot 5.000 euro", zegt de Nederlander Bram Schot, tot 1 april topman bij het Duitse automerk Audi, aan De Telegraaf.

De verklaring is volgens Schot dat autobouwers uit de winst op de verkoop van benzine- en dieselauto’s hun investeringen in elektrisch rijden moeten betalen, terwijl de verkoop van auto’s aangedreven door fossiele brandstoffen daalt. Dat maakt nieuwe auto’s duurder.

“Dat wordt een hele uitdaging voor onze branche, want de inkomens stijgen in diezelfde periode niet, in ieder geval niet zoveel”, zegt Schot. “Daarbij komt dat we heel veel investeren in elektrische auto’s, maar de winst op die auto’s veel lager ligt dan op fossiel aangedreven auto’s. We zitten nu in een periode dat we de productie van elektrische auto’s betalen met de winst die we maken op benzine- en dieselauto’s, terwijl we weten dat we in 2030 helemaal naar elektrisch moeten.”

“Merken zullen verdwijnen”

Daarnaast verwacht Schot dat een aantal automerken zal verdwijnen, omdat ze geen grote samenwerkingspartner vinden en de investeringen niet kunnen opbrengen.

In de anderhalf jaar dat Amsterdammer bij Audi aan het roer staat, heeft hij voor 17,7 miljard euro in de kosten gesneden, wat op termijn 9.500 banen kost. Hij verwacht dat het concern in het Duitse Ingolstadt de komende vijf jaar 40 miljard euro zal investeren, waarvan 15 miljard euro in elektrische auto’s. Een groot deel van de investeringen wordt gestoken in de digitalisering, aansluiting van de smartphone op de auto en communicatie met andere auto’s en verkeerssystemen.

https://www.hln.be/auto/audi-topman-...rden~a370acdd/
andere topmannen gaan ook niet veel anders kunnen vertellen.

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2020 om 02:31.
Oud 18 november 2020, 02:40   #127
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In het premium segment is de TCO van een elektrische wagen hoger dan die van een benzine. Vergelijk maar eens de Tesla model S met pakweg BWM 5. De model S zal quasi altijd hoger uitkomen tenzij je waanzinnig veel km'ers doet per jaar.
Een Tesla model S en een BMW 5 serie?
Dan moet je ook appelen en appelen nemen en enkel de krachtigste uitvoeringen kiezen en vergelijkbare opties die een model S standaard zal hebben.
Het kan zijn dat een BMW 5 zelfs duurder in aankoop is dan een Model S 100D. Dan hoef je aan de TCO al niet meer beginnen.

Citaat:
Tesla Model S Long Range Plus AWD 79.990 €
Elektrisch Automatisch 562 pk 0 l / 100 km CO2 : 0 g/km 5 deuren 5 zitplaatsen

Tesla Model S Performance AWD 96.990 €
Elektrisch Automatisch 796 pk 0 l / 100 km CO2 : 0 g/km 5 deuren 5 zitplaatsen

BMW 5 Reeks Berline 540d xDrive 250kW Aut. 71.800 €
Hybride Diesel Automatisch met manuele mode 340 pk 5 l / 100 km CO2 : 132 g/km 4 deuren 5 zitplaatsen

BMW 5 Reeks Berline 545e xDrive 73.800 €
Hybride benzine Plug-in Automatisch met manuele mode 394 pk 0 l / 100 km CO2 : 49 g/km 4 deuren 5 zitplaatsen

BMW 5 Reeks Berline 550i xDrive 390kW Aut. 97.800 €
Benzine Automatisch met manuele mode 530 pk 9.9 l / 100 km CO2 : 227 g/km 4 deuren 5 zitplaatsen

BMW 5 Reeks Berline M5 123.500 €
Benzine Automatisch met manuele mode 600 pk 10.6 l / 100 km CO2 : 242 g/km 4 deuren 5 zitplaatsen

Laatst gewijzigd door Micele : 18 november 2020 om 02:53.
Oud 18 november 2020, 07:22   #128
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Spelregels moeten unaniem goedgekeurd worden en niet worden opgedrongen door een aantal landen die het voor het zeggen willen hebben.
Het merendeel van de spelregels bestonden al voor Polen en Hongarije tot de EU toetraden.
Zij hebben bij hun toetreding deze spelregels onderschreven.
Als je als individueel land na verloop van tijd niet meer akkoord gaat met deze regels (onder andere mensenrechten, vrijheid van pers, vrije meningsuiting,.... ) schend moet je je uit de club uitschrijven.
Maar neen, dat doen ze niet want ze willen wel de vruchten (lees miljarden steun) maar niet de lusten.
En nu de druk toeneemt blokkeren ze op een schandalige manier de werking van de EU.
Probleem stelt zich dat de EU geen procedures heeft om landen uit de club te zetten.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 07:31   #129
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het merendeel van de spelregels bestonden al voor Polen en Hongarije tot de EU toetraden.
Als je als individueel land na verloop van tijd niet meer akkoord gaat met deze regels (onder andere mensenrechten, vrijheid van pers, vrije meningsuiting,.... ) schend moet je je uit de club uitschrijven.
Maar neen, dat doen ze niet want ze willen wel de vruchten (lees miljarden steun) maar niet de lusten.
En nu de druk toeneemt blokkeren ze op een schandalige manier de werking van de EU.
Probleem stelt zich dat de EU geen procedures heeft om landen uit de club te zetten.
De EU moest en zou hoognodig al die Oost-Europese landen der bij nemen. Zit nu maar op de blaren.
Ze hebben overschot van gelijk Polen en Hongarije, dat ze zich de les niet laten spellen door een paar megalomane landen als Frankrijk, Duitsland en jawel, ook België die overtuigd zijn van hun grote gelijk. We zien waar het ons heeft gebracht.
Oud 18 november 2020, 08:55   #130
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De EU moest en zou hoognodig al die Oost-Europese landen der bij nemen. Zit nu maar op de blaren.
Ze hebben overschot van gelijk Polen en Hongarije, dat ze zich de les niet laten spellen door een paar megalomane landen als Frankrijk, Duitsland en jawel, ook België die overtuigd zijn van hun grote gelijk. We zien waar het ons heeft gebracht.
Inderdaad zijn de Oostblok landen te snel aangesloten bij West Europa.
Nu wordt het tijd om dit deels ongedaan te maken.
Blijkbaar horen landen als Polen en Hongarije niet bij het Westen tuis en kunnen ze zich beter aansluiten bij Rusland ,als het om normen en waarden gaat.
De EU kan beter nu harde kopen doorhakken en landen afstoten dan blijven doormodderen zoals u het geval is.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 08:59   #131
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
lasten ???
Oud 18 november 2020, 09:01   #132
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en gelukkig is Orban slim genoeg om Soros geen vrij spel te geven.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 09:11   #133
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Inderdaad, en gelukkig is Orban slim genoeg om Soros geen vrij spel te geven.
Ja klopt, het is zo lastig om een autocratie te organiseren en de rechtsstaat en persvrijheid uit te hollen terwijl Soros dat allemaal probeert te verhinderen.

Net zoals Hitler Die Weiße Rose maar niks vond en ze geen vrij spel gaf.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:03   #134
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Tesla model S en een BMW 5 serie?
Dan moet je ook appelen en appelen nemen en enkel de krachtigste uitvoeringen kiezen en vergelijkbare opties die een model S standaard zal hebben.
Het kan zijn dat een BMW 5 zelfs duurder in aankoop is dan een Model S 100D. Dan hoef je aan de TCO al niet meer beginnen.
Ik kijk uiteraard niet naar de TCO die Tesla je doorstuurt hé. Ik ben immers geen fanboy, ik blijf objectief. Tesla doet niet (of quasi niet) aan kortingen, dus catalogusprijzen gaan vergelijken slaat nergens op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:04   #135
Tavek
Banneling

Standaard

Het is drigend tijd voor een verdragsaanpassing.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2020, 10:09   #136
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is drigend tijd voor een verdragsaanpassing.
Het is dringend de tijd om de EU kleiner te maken.
Alleen de Schengenlanden blijven lid en de anderen worden geassocieerde leden.
Oud 18 november 2020, 10:11   #137
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is dringend de tijd om de EU kleiner te maken.
Alleen de Schengenlanden blijven lid en de anderen worden geassocieerde leden.
Belgie/Frankrijk/Duitsland/Luxemburg/Oostenrijk/Denemarken/Zweden/Ierland/Nederland

Lijkt me een goede kern-EU te zijn. N-W Europa dus.

Laatst gewijzigd door Tavek : 18 november 2020 om 10:11.
Oud 18 november 2020, 10:12   #138
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Belgie/Frankrijk/Duitsland/Luxemburg/Oostenrijk/Denemarken/Zweden/Ierland/Nederland

Lijkt me een goede kern-EU te zijn. N-W Europa dus.
Inderdaad ,goed idee.

Laatst gewijzigd door cato : 18 november 2020 om 10:13.
Oud 18 november 2020, 10:13   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad ,goed idee.
Spanje, Portugal, Italie hebben nood aan een aparte munt en apart economisch beleid.
Oud 18 november 2020, 10:14   #140
Tavek
Banneling

Standaard

Een Duitse euro is gewoon te duur voor die landen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be