![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah neen?
Waarom dan zo'n chagrijnige reactie tegen de Reservist? ![]() Citaat:
Tot spijt van wie het benijdt -> gij, bij voorbeeld. ![]() Ondertussen amuseer ik me hard. "Merci pour ces beaux moments."
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet noodzakelijk. Het ligt er al aan hoeveel je loon is en de extravoordelen zoals het bedrag van je groepsverzekering, extra verlofdagen of vergoedingen bij verblijf in buitenland enz.
Er zijn andere extra legale voordelen die interessant(er) kunnen zijn dan een bedrijfswagen. Maar sommigen (ambtenaren) blijven zich blindstaren op die wagen. Dat vele werknemers voor die wagen 500/600 brutoloon inleveren is hen meestal ook onbekend. Ook dat er nog een belasting ivm 'voordelen alle aard' is ontgaat hen meestal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Ik benijd u niet, ge zit 40 jaar dichter bij het graf dan ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bedankt voor de wensen, Tavek. (Doe maar hoor, IK driehoek niet, ook niet voor jouw schijnheilige doodswensen.)
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees daar maar niet te zeker van. Je hebt er al eens kort tegen gestaan. Voor 't zelfde geld is het morgen, of zelfs nog vandaag, uw beurt om de korf te zetten.
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Jay-P, ge valt mij aan met een scheve opmerking, en ge krijgt dan een steek terug. Grow a pair. Huilen en zagen is voor pussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I Hij trok het schuifken open, Het knaapje stond aan zijn zij En zag het uurwerk liggen: 'Och, Grootvader, geef het mij!' - 'Ik zal 't u wel eens geven, Toekomende jaar misschien, Als gij wel leert en braaf zijt,' Zei de oude, - 'wij zullen zien.' 'Toekomend jaar!', zei 't knaapje, 'O, Grootvader, maar dan zoudt Ge lang reeds kunnen dood zijn; Ge zijt zo ziek en zo oud!' En de oude stond te peinzen, Hij dacht: 'het is wel waar!' En zijn lange vingeren streelden Des knaapjes krullend haar. Hij nam het zilvren uurwerk, En de zware keten er bij, En lei ze in de gretige handjes: ''t Komt nog van uw vader,' sprak hij. II Daar was een grafje gedolven; De scholieren stonden er rond, En een oude man boog met moeite Nog ene knie naar de grond. Het koele morgenwindje Speelde om zijne haren zacht; Het gele kistje zonk neder; Arm knaapje, wie had dat gedacht! Hij keerde terug naar zijn woning, De oude vader, en weende zo zeer, En lei het zilveren uurwerk In 't oude schuifken weer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wens liefst nog zo lang mogelijk geen pensioen te mogen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze draad (en in andere) heb ik al gesteld dat het pensioen voor werknemers schandalig laag is, en dan vooral het afgetopte maximum. En dan zou ik mijn mond moeten spoelen? Ik zou eer zeggen: ga jij maar voor een ander hol gaan keffen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken eens uit dat je je ganse leven iedere 4 jaar een nieuwe auto koopt....die moet betalen....het kapitaal je er op verliest....hoeveel benzine je er hebt ingegooid....je verzekering en belastingen.....je onderhoudskosten....banden... De meeste mensen beseffen niet wat een auto in weze kost. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morgen een dronkenlap op uw weg en het kan zo gebeurd zijn. Als je dan direct dood bent is misschien nog het minste erger als je verder moet als een plant zoals Schumacher om een bekend iemand te citeren. Een zoon van een vriend van mij is verleden jaar gestorven 38 hersentumor....je weet op sterven staat geen leeftijd Uiteraard begrijp ik je wel. Statistisch gezien gaan er veel meer oude mensen dood dan jonge. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of er is een rente bij arbeidsongeval dat is altijd mogelijk. Maar zuiver pensioen (Belgisch) no way. Ik veronderstel dat je het hier hebt over een Belgisch pensioen want over Franse weet ik niks. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar werd op gezegd dat mensen misschien wel langer in leven worden gehouden maar nog even rap versleten zijn zowel mentaal als fysiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies of iedere ambtenaar 2500 euro netto pensioen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anderzijds ken ik receptionisten die er wel ene hebben. Kaderleden zonder bedrijfswagen.....? Die zal je toch ver moeten gaan zoeken of het zijn sullen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is niet cumuleerbaar met een eigen pensioen. Beperkt tot 110 %. Dus je eigen pensioen en daar komt max 10 % bij. Of het overlevingspensioen en max 10 % van uw pensioen bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien had haar man een hoger rustpensioen dan zij?