![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik volg u daarin, maar ik heb toch ook voor een stuk gelijk. Die separatie angst is een fase die alle kinderen doorlopen. Er is ook een fase dat ze ogenschijnlijk geen angst kennen. Voor kinderen die geconfronteerd worden met een hond die begint te blaffen of grommen, kan al een negatieve ervaring zijn.
Maar ik wil ons instinct toch niet minimaliseren hoor. Laatst gewijzigd door stuyckp : 7 december 2020 om 11:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat een wandelaar makkelijker in een hondendrol trapt dan in een paardendrol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als prooidier geen angst hebben voor je preditor en hem zelfs aan jou onderwerpen, is tegennatuurlijk. En ook al leeft de hond al meer dan 10 000 jaar onder de mens, het blijft nog steeds een roofdier en jager. Geld trouwens voor heel veel dieren, die als huisdieren worden gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is wat het 'maatschappelijk draagvlak' is voor maatregelen tegen (paarde)drollen. Ik vermoed vrij groot. Net zoals dat bestaat om de plezierjacht uit te bannen. Dat laatste is eigenlijk nog veel onbegrijpbaarder dat dat nog kan in deze tijd gezien het verbod op goudvisjes drinken en andere dierbeschermingsmaatregelen rond zaken die veel minder extreem zijn dan het afknallen van dieren voor de kick. De vraag die zich dan opdringt is 'waarom'? Je zou denken dat de ernstigste toestanden prioriteit dienen te krijgen. Het is gewoon delikater de gedragingen van de elite te pogen reguleren in een psuedo democratie....zou mijn antwoord zijn. Laatst gewijzigd door Bach : 7 december 2020 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Verder schrijft men "Artikel 7.3 van de Wegcode verbiedt het verkeer te hinderen of onveilig te maken door voorwerpen, stoffen of zwerfvuil achter te laten of te laten vallen. Een sporadisch mestspoor valt ons inziens niet onder deze bepaling aangezien dit vreemd is aan het menselijk handelen. Een misdrijf vereist een intentioneel bestanddeel, met name dat het verkeer onveilig wordt gemaakt." Bizarre redenering lijkt me. Laatst gewijzigd door Bach : 7 december 2020 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oorsprong van de hond is natuurljk moeilijk te achterhalen maar een natuurlijke vijand van de mens lijkt mij onwaarschijnlijk. De wolf is niet een beest dat zich gaat laten vangen door een groep mensen en in een hok laat steken. Misschien zijn die pogingen er wel geweest, maar stel u een wolf in een hondenbench voor, ik denk niet dat dit een stabiele situatie is. Omgekerd is het ook niet zo dat mensen en-masse werden/worden opgejaagd door wolven. Gray wolf attacks are rare because wolves are often subsequently killed, or even extirpated in reaction by human beings. As a result, wolves (...) tend to live mostly far from people or have developed the tendency and ability to avoid them. Lijkt mij aannemelijker dat wolven bij schaarste dichter bij menselijke gemeenschappen gingen zwerven, de afweging voedselopbrengst-mensenschuw steeds verder overhelde naar voedselopbrengst en ze zo samen verder hebben geevolueerd.. De fijngevoeligheid waarmee een hond mensen kan 'lezen' (zowel eigen baas als 'vreemden') zijn evolutionair gezien niet in functie van mensen beter te kunnen opeten. Dit is ook niet iets wat een wolf/hond ontwikkelt vanuit een predator-prooi relatie. Het is een kenmerk die de samenwerking net verhoogt en makkelijker maakt. Heel wat dieren leven in symbiose met andere soorten (mens-kat, mens-hond, ik zag laatst een spinnenras die kikkers houden als huisdier, etc). In dit kader wil ik ook aanhalen hoe enorm beschermend een hond kan zijn voor zijn 'mensenbaby', of zelfs eerder al, voor zwangere vrouwen uit 'zijn gezin'. Dat is niet iets dat je een hond kunt 'aanleren', de trigger moet er al inzitten, en dan kun je dat als mens 'trainen'. Geen gedrag voor predator-prooi relaties Visuele illustratie van honden die mensen beschermen De hond is en blijft een roofdier, ga ik zeker mee akkoord, maar rooft niet op mensen. Voor jou voelt een mens-hond relatie misschien tegennatuurlijk, ik denk dat heel wat mensen (zeker diegene die zijn opgegroeid tussen de honden) het net archi-natuurlijk noemen. We zijn allemaal beesten, we willen allemaal sociaal contact, eten dezelfde dingen, spelen hetzelfde spel, beschermen elkaar waar kan of moet, etc Laatst gewijzigd door bhang : 7 december 2020 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() In onze gemeente heb ik bij de politie gereclameerd omdat er op de wandelpaden teveel paardendrollen lagen. Ik heb toen gevraagd of de ruiters ook geen schopje en een zak moesten meehebben voor het geval hun paard zijn gevoeg op straat deed en of dat ook even strafbaar was dan voor een hondendrol. Het antwoord was simpel: "Wij moeten de paarden daarvoor op heterdaad betrappen en vermits wij patrouilleren met de wagen is dat moeilijk.". Ik heb toen voorgesteld om eventueel eens te voet te patrouilleren maar dat viel aan de blik van "nu ga je te ver" te merken dat ik beter naar huis ging en de volgende dagen goed oplette waar ik parkeerde. ( ik ben ooit eens opgeschreven in een straat waar je normaal mag parkeren maar ik stond "tussen 2 mobiele verkeersverbod tekens") Dus zwijgen was de boodschap.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een misdrijf vereist een schuldvorm maar niet per se een bijzonder opzet. Ik kan me perfect schuldig maken aan het hinderen van het verkeer, zonder per se de intentie te hebben om het verkeer te hinderen. En 'vreemd aan het menselijk handelen'... zonder menselijk handelen liep dat paard daar niet. Het paard wordt door de mens naar dat stuk straat gereden. Waar ik hen wel in wil geloven is dat de klacht hoogstwaarschijnlijk zonder gevolg zal worden geklasseerd. Ik vermoed inderdaad dat dit (terecht) niet heel hoog op de lijst van prioriteiten staat. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 december 2020 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoiets gelijk dronken hardrijders die iemand doorrijden. Het is de auto niet die doodt, maar de chauffeur. Ik pleit al jaaaren voor verplichte opleiding van kandidaat hondenbezitters en dan is er nog geen garantie dat hij de hond goed behandeld. Zonder dat zou men geen hond mogen houden. Je mag ook niet rijden zonder rijbewijs; Voor degenen die zeggen dat de hond een natuurlijke vijand van de mens is kan ik zeggen dat dit volledig fout is. Het is zo goed als bewezen dat de hond de mens opgezocht heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk mag 'n mens daar niet mee lachen, maar nu kan ik het écht niet meer tegenhouden.
Ik probeer tevergeefs niet toe te geven aan de goesting mij hun gezichten in te beelden wanneer ze vernemen wat die klacht van die ene hen uiteindelijk opleverde. Dat lukt van geen kanten, hé. ![]() ![]() ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan beamen dat de hond, goed opgevoed, de beste vriend is van de mens. Mijn asielhond was mijn beste vriend en ik de zijne dat zag en voelde je aan alles en telkens weer. Hij was nooit agressief, zelfs niet tegenover plagende kinderen en wist wat ik wilde zoals ik wist wat hij wilde en we hielden rekening met mekaar. Als hij 's nachts blafte was er "echt" iets aan de hand en in geval van nood zou hij mij zeker geholpen hebben. En van een actieve Jack Russel kan je nu niet zeggen dat het een schoothondje is ...
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door TREBRON : 7 december 2020 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 december 2020 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als kind was ik niet het baasje, dat was mijn vader. En die mocht dat wel, ikke niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer dat sommigen dit draadje dat eigenlijk gaat over de veiligheid en fysieke integriteit binnen de openbare ruimte, en de bedreiging die loslopende honden daarop vormen aan het kapotzwammen zijn met off topic trivialiteiten.
![]() |
![]() |
![]() |