![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat was in heel Europa zo. Niet louter Vlaanderen. Laatst gewijzigd door Weyland : 11 februari 2021 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Mére" Bergmans verbood het in de nonnenschool van Heusden-Berkenbos. Niet voor kinderen die het Heusdens-dialect spraken (zoals de kinderen van burgemeester Aerst) maar mij wel omdat mijn dialect toen nog doorspekt was met het Limburgse "Brees".
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Limburgs is erkend onder het Europese handvest van regio- en minderheidstalen. De Vlaamse broekschijters durven dat handvest echter niet ondertekenen. Limburgs staat verder van AN dan de Friese taal. Niemand zal hier ontkennen dat Fries een aparte taal is. Hebt gij ooit gehoord dat Nederlands toontaalkenmerken heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb de eerste halve eeuw van mijn leven in Limburg gewoond. Op vijfjarige leeftijd verhuisden mijn ouders van Bree naar Heusden. De afstand daartussen bedraagt niet eens 30 km, maar het verschil in dialect is hemelsbreed. HET Limburgs bestaat niet.
![]() |
![]() |
#126 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaamse scholen krijgen Franstalige kinderen zeker andere lessen dan die van jou. Citaat:
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, wat u zegt is typisch van een zekere bekrompene Vlaamse mentaliteit. Ik werd al geconfronteerd met Vlamingen die niet meer naar Brussel willen komen. "Men spreekt er vooral Frans", "we zijn er niet welkom"............terwijl dit helemaal niet waar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taalgrens staatsgrens en Brussel dekoloniseren.
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zolang ze maar frans spreekt
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 februari 2021 om 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens helemaal niet aan de Brusselaars om te bepalen wie daar mag wonen. Dat wordt bepaald door hogere wetgeving. Dat ik mezelf mag vestigen in Brussel heeft dus helemaal niets te maken met Brusselaars die me welkom heten. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 11 februari 2021 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is vriendelijk van jou, maar toch bedankt. Ik heb in een Brusselse supermarkt mijn boodschappen al eens aan de kassa achtergelaten nadat ik bekritiseerd werd omdat ik weigerde om van Nederlands op Frans over te schakelen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 februari 2021 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik en andere vrienden werden in Vlaanderen bekritiseerd omdat we er onder ons - onder Franstaligen - in het Frans spraken, met "Vuile Walen" en compagnie. Het verhindert ons helemaal niet nog steeds naar Vlaanderen te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS elke taal, die naam waardig, heeft verschillende dialecten. Laatst gewijzigd door pajoske : 11 februari 2021 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Limburgs, Antwerps,Kempens, Gents, Mechels, West-Vlaams,Zeeuws, Gronings,,Gelderlands, Hollands enz allemaal Nederlandse dialecten. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 11 februari 2021 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
FR onderwijs is rot tot op het bot. Dat krijgen ze de 1ste 20 jaar niet recht. Het momentum is idd daar, als we nu investeren dan is binnen 20 jaar de helft te Brussel nederlandstalig of toch onze taal machtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |