![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen past beter bij Zuid-Nederland dan bij Wallonië. | |||
Vind ik ook. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 86,49% |
Vind ik niet. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,51% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij kent 99% van de Nederlanders die in Frankrijk leven. Daar kan ik niet tegen op hoor.
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Parlementslid
|
![]() De Fransen worden de slechtste touristen gerekend.
bbc Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moesten ze wat ze doen, pestwetjes maken, ook nog achterwege laten het zou zelfs nog beter gaan.
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zijn ook gemakkelijk te herkennen, er hangt steevast een "grote" Nederlandse vlag aan hun gevel, zelfs aan een vakantiehuis. En eenmaal op straat maken ze kabaal in het Nederlands. Dat ze er geen vlag aan hun auto hangen is omdat hun gele nummerborden ze reeds identificeren. Ik ben enkel wat jaloers op hun premier Rutte, moesten we er nu zo eens enen vinden hier bij ons .....
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooral dat en hoe dommer hoe meer. Het hindert me niet, ik weet wel beter maar om nu te gaan samenhokken ... liever niet. Die huidige premier van jullie willen we wel een paar jaartjes inhuren. Goedkoper dan de onze en dan maakt hij er nog wat van ook, zelfs in deze moeilijke tijden.
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een relict van het ouderwetse België, denk ik. Of Frankrijk of de kerktoren, maar taboe om naar Nederland te kijken. Zelf laat ik me zeker de les niet spellen. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 17 maart 2021 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens Di Rupo in zijn terugblik naar 1 jaar corona kijken de Walen naar Macron en de Vlamingen naar Merkel. Ik vond dat een rare uitspraak van hem. Een soort poging om Vlaanderen een soort Wallonië te maken ofzoiets...
![]() Een Luikenaar vertelde me wel eens over het fenomeen van de 'gecomplexeerde Belg' en dit is een voorbeeld ervan. Iedere regio moet gelijk zijn of de ander wordt jaloers. Duitsland is een groot land in Europa, net als Frankrijk, dus Vlamingen kijken naar Duitsland net als Wallonië kijkt naar Frankrijk. En Nederland bestaat niet want België heeft zich ervan afgescheurd. Zoiets? ![]() Nah, hij bedoelt wellicht dat Vlamingen beter Duits spreken. Dat is effectief zo. Maar goed, niet de essentie van wat hij zei. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 maart 2021 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik denk dat hoe zelfstandiger Vlaanderen wordt, hoe meer het de banden met de twaalf noordelijk gelegen zusterprovincies van De Lage Landen aan zal halen.
En wie weet worden het er ooit weer zeventien.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de Vlaamse kust en Brugge zijn de Fransen & de Duitsers het meest vertegenwoordigd .Vooral de "rijke" Duitsers zijn er welkom. De Duitsers hebben ook meestal een boontje voor de Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Franse toeristen het slechtste omdat ze overal hun taal spreken en boos worden wanneer je hun taal niet spreekt?
Ik herinner me nog op een ander forum een Portugees die in toerisme werkt die eens zei: "Ik hou van Franse toeristen" en een Française erop "En ik hou van Portugal". Een Spanjaard "Haha, hij bedoelde dat ironisch." en die Portugees met zijn mond vol tanden omdat die Française eigenlijk wel een aangenaam persoon was. Sowieso dient men niet te veralgemenen. Die cultuurloze Hollanders in Frankrijk waar DucDEnghien het over heeft zijn wel degelijk een echt fenomeen. Maar uiteraard zijn er altijd mensen die niet in hun (negatieve) nationale stereotypen vallen. Laatst gewijzigd door Weyland : 17 maart 2021 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Geef mij maar Wallonië, hier is het rustig en goed. Geen zever en ruzie over vlaggen met of zonder klauwende leeuwen. Walen zijn voor Wallonië , Vlamingen haten elkaar en gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Triestig verdeeld volk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is juist in Wallonië dat er elk jaar moeilijk gedaan wordt over Vlaamse vlaggen op jeugdkampen met politie optredens en al. ![]() ttps://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_95426949 " - De KSA van Walfergem (Asse) heeft woensdagavond op zijn zomerkamp in het Waalse Basse-Bodeux bij Trois-Ponts de politie op bezoek gekregen. Aan hun vlaggenmast wapperde een Vlaamse Leeuw. En dat mag daar niet." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag een beetje overdrijven maar niet te veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door TREBRON : 17 maart 2021 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier een Waalse met zelfspot voor haar regio:
https://www.youtube.com/watch?v=dLTc84A1TwU Haar website is geregistreerd in Frankrijk en ze gaat tussen de Vlamingen wonen om ons als als barakîs te leren leven. ![]() |
![]() |
![]() |