![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 15 december 2004 om 19:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als iemand begint over de technische inhoud van bepaalde politieke problemen, dan heb ik het daar ook moeilijk mee om het te begrijpen. Maar ik zie zo'n discussie niet als een "rot op" signaal in mijn aangezicht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() De stelling dat Nederlands hier de enig officiël toegelaten voertaal zou zijn is, voor zover de forumgoden me niet tegenspreken, onjuist. Het is wel zo dat men op een forum post in de hoop begrepen te worden : indien ik op een chinees forum zou wensen te posten & ik vermoed dat op dat forum alleen ééntalige chinezen zitten, zal ik me met een vertaalmachine of een tolk moeten behelpen. Indien er aanwijzingen zijn dat een groot aantal van die chinezen het Esperanto, Engels of zelfs het frans machtig zijn
is het voor mij makkelijker en kan ik één van die talen benutten. Ik doe met "Lowlands" mee - dit is een forum voornamelijk in het engels, maar men schuwt er het Nederduits, Afrikaans, Nederlands en nog een paar talen niet... Sommige berichten zal ik dan ook niet begrijpen : maar ik kan jullie verzkeren dat het aangenaam is postings in het Nedrduits en Afrikaans te lezen en perfect te begrijpen ook al komen ze uit..Aŭstralië. Stellen dat anderstaligen op dit forum niet welkom zijn is een idiotie.. een wereld met verschillende talen is nu eenmaal een realiteit & de realiteit ontkennen is een idiotie. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat Jan een idioot is, als fervent verdediger van de vrije mening, zal hij die mening niet beperken tot meningen die in het nederlands kunnen uitgedrukt worden. Op het gevaar af om voor idioot verleten te worden verkondig ik dat het genie van het vlaamsche volk universeel is en niet gebonden aan slechts één taal of dialect (leve het mooie antwerps !)
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cetere, mi pensas ke estas simpla afero de ghentileco respekti la lingvon de la plimulto kiu sendube estas en tiu chi forumo la nederlanda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Sorry maar daar kan u uw anti-vrije meningsuiting over hebben, maar die gaat veel te ver voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga ook niet op een Italiaans forum eisen dat men in het Duits discussieert, zelfs al is het Duits een erkende regionale taal in Italië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En de zin van de discussie is ondertussen compleet achterhaald, het gaat al pagina's lang over dat die mens in het Frans zat te praten. Wel, men heeft hem dat voorgesteld. Twee keer zelfs. En dan begrepen we het. We hebben van mening gewisseld en toen was't gedaan en begonnen daar een paar mensen te denken dat Frans hier de voertaal op het forum was. Wat voor complete onzin, die mensen hebben niks maar dan ook niks gelezen van de aanloop van de discussie zelf die in het Nederlands was. De persoon die deze discussie starte dacht niet dat hij zijn taal moest gebruiken hier, hij gebruikte het Nederlands. Hij heeft ook geen politieke uitspraken gedaan over dat onze taal ongewenst was, bij momenten zei hij wel dingen over dat onze taal mogelijk een Keltische taal zou zijn en dat Keltische en Germaanse talen hetzelfde waren. Daar ben ik het niet mee eens maar daar hebben we van mening over gewisseld. De mens had geen slechte bedoelingen en ik vind het nogal straf dat u hem vanalles verwijt. Er is trouwens geen taalwetgeving voor dit forum dus wat wil u toch bereiken met uw repressief optreden hier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga heus ook niet op een Turks forum wanneer ik nog maar mijn eerste twee lessen Turks achter de rug heb... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een mens zou al beginnen denken dat men hier xenofoob is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#138 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Ist es auch nicht richtig dass Deutsch eine nationale Sprache Belgiens ist? Warum würden wir dann nicht die Sprache von Goethe benutzen? Ich höffne auf jeden Fall dass Französischsprächigen es hinlängig verstehen. Ich betrachte diese Diskussion als geöffnet auf Deutsch!
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 16 december 2004 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |