Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Bent u die multiculturele maatschappij BEU ?
JA 153 64,83%
neen 83 35,17%
Aantal stemmers: 236. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2006, 22:28   #121
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Ochottekes, de wereldonderdrukkers hebben de bescherming van Luc Broes nodig.
Linda, ik neem niemand in bescherming, maar bevolkingsgroepen tegen mekaar opzetten is niet netjes. Voor één keer dat ik politiek correct tracht te zijn is het weer niet goed!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2006, 23:21   #122
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

oops

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 januari 2006 om 23:22.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 00:13   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel Bekijk bericht

Binnen 10 jaar is Brussel de grootste moslimstad in Europa.
Ah ja ? En wie ga jij meebrengen om het zover te laten komen ??
10 jaar is een heel korte tijd !

Laatst gewijzigd door djimi : 18 januari 2006 om 00:14.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 08:48   #124
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

ja ik ben e muktikul beu!!

kotsmisselijk word ik ervan
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:30   #125
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Linda, ik neem niemand in bescherming, maar bevolkingsgroepen tegen mekaar opzetten is niet netjes. Voor één keer dat ik politiek correct tracht te zijn is het weer niet goed!
Je hebt gelijk Luc Broes.

Anderzijds zijn Amerikanen geen ras, en het is niet de Amerikaanse bevolking die verantwoordelijk is voor de verwerpelijke politiek van de VS-administratie. Die mensen zijn in de meeste gevallen mee slachtoffer. We hebben gezien wat er in New Orleans is gebeurd, en nog gebeurt of moet ik zeggen niet gebeurt, want de wederopbouw loopt niet van een leien dakje.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 10:30   #126
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
ja ik ben e muktikul beu!!

kotsmisselijk word ik ervan
Ik denk dat jij vooral je eigen beu bent.
Oud 18 januari 2006, 11:06   #127
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo?
Een beschaving die haar eigen cultuur niet meer wil uitdragen, niet meer groeit naar buiten toe, die amper nog baart..

Tja zo'n beschaving is ziek.

In zo'n beschaving is 'handhaven' het doel. En als het kan, groeien. Vreedzaam groeien weliswaar.
Strijd vinden ze immers verwerpelijk. Hebben ze verwerpelijk gem�*�*kt om zo hun zwakheid te rechtvaardigen.

Het is niet verwonderlijk om dan mensen tegen te komen die het helemaal niet kan schelen dat hun steden worden ingenomen, hun gebruiken worden vervangen door andere, en hun wetten langzaamaan worden aangepast ten behoeve van de indringers.

Het kan ze niet schelen omdat ze ofwel te zwak zijn, of omdat ze besloten hebben dat collaboreren hen veel gunstiger uitkomt.

Laatst gewijzigd door Levertraan : 18 januari 2006 om 11:27.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 11:13   #128
luc broes

Standaard

Citaat:
Anderzijds zijn Amerikanen geen ras,
Uiteraard, vermits rassen niet bestaan! Ik doe weer mijn best!

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 11:13.
Oud 18 januari 2006, 11:22   #129
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij vooral je eigen beu bent.

neen Linda,

ik word kotsmisselijk van de p.c. uitspraken die door volksverraders als JIJ worden geuit!!

Laat je maar lekker bepotelen door je zandbakvriendjes, dat is goed voor je emancipatie
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 11:42   #130
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan Bekijk bericht
Een beschaving die haar eigen cultuur niet meer wil uitdragen, niet meer groeit naar buiten toe, die amper nog baart..

Tja zo'n beschaving is ziek.

In zo'n beschaving is 'handhaven' het doel. En als het kan, groeien. Vreedzaam groeien weliswaar.
Strijd vinden ze immers verwerpelijk. Hebben ze verwerpelijk gem�*�*kt om zo hun zwakheid te rechtvaardigen.

Het is niet verwonderlijk om dan mensen tegen te komen die het helemaal niet kan schelen dat hun steden worden ingenomen, hun gebruiken worden vervangen door andere, en hun wetten langzaamaan worden aangepast ten behoeve van de indringers.

Het kan ze niet schelen omdat ze ofwel te zwak zijn, of omdat ze besloten hebben dat collaboreren hen veel gunstiger uitkomt.
Een beschaving gaat alleen teloor aan intern verval. De moslims die in Brussel wonen verschillen niet, of nauwelijks van andere Brusselaars.
Ze lieten gisteren drie meisjes zien waarvan de moeder in Saoudi Arabië was omgekomen. Die meisjes zaten daar wel met wat zij als islamitische klederdracht zien, maar dat zijn voor het overige doodgewone Vlaamse meisjes die in Saoudi Arabië maar verloren zouden lopen omdat ze geen Arabisch kunnen, en omdat het een vreemd land is waarvan ze niet weten hoe het functioneert.

'Vreemden' bestaan alleen maar in jullie hoofd.
Oud 18 januari 2006, 12:44   #131
luc broes

Standaard

Citaat:
1) De moslims die in Brussel wonen verschillen niet, of nauwelijks van andere Brusselaars.
2) Ze lieten gisteren drie meisjes zien waarvan de moeder in Saoudi Arabië was omgekomen. Die meisjes zaten daar wel met wat zij als islamitische klederdracht zien, maar dat zijn voor het overige doodgewone Vlaamse meisjes die in Saoudi Arabië maar verloren zouden lopen omdat ze geen Arabisch kunnen, en omdat het een vreemd land is waarvan ze niet weten hoe het functioneert.
'Vreemden' bestaan alleen maar in jullie hoofd.
1) Ik denk dat de moslims dat niet graag zullen horen!
2) Je praat van Vlaamse meisjes in een vreemd land. Maar 'vreemden' bestaan niet.
Als ik je goed kan volgen: Vreemde landen bestaan, maar vreemden niet.
Vreemd!
Oud 18 januari 2006, 13:43   #132
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Ik denk dat de moslims dat niet graag zullen horen!
2) Je praat van Vlaamse meisjes in een vreemd land. Maar 'vreemden' bestaan niet.
Als ik je goed kan volgen: Vreemde landen bestaan, maar vreemden niet.
Vreemd!
Goed een Vlaams meisje in een voor haar onbekend land dan.

Een vreemde is iemand die ik niet ken. Ik ken jou niet, dus ben je voor mij vreemd. Dat is echter nog iets anders dan wat men bedoeld met 'vreemdelingen'. Het klinkt raar als Vlaamse meisjes en jongens over zichzelf zeggen dat ze vreemdeling zijn omdat ze toevallig in een niet-Europees land geboren zijn, of omdat hun ouders daar geboren zijn, terwijl ze zich op en top Vlaams gedragen.
Oud 18 januari 2006, 14:14   #133
luc broes

Standaard

Citaat:
Goed een Vlaams meisje in een voor haar onbekend land dan.
Een vreemde is iemand die ik niet ken. Ik ken jou niet, dus ben je voor mij vreemd. Dat is echter nog iets anders dan wat men bedoeld met 'vreemdelingen'. Het klinkt raar als Vlaamse meisjes en jongens over zichzelf zeggen dat ze vreemdeling zijn omdat ze toevallig in een niet-Europees land geboren zijn, of omdat hun ouders daar geboren zijn, terwijl ze zich op en top Vlaams gedragen.
Om alle vergissingen te voorkomen: wie hier woont en zich zoals je zegt op en top Vlaams gedraagt is welkom en is er een van ons!
In alle talen en sinds alle tijden bestaat het woord 'vreemdeling'. Daar is niets verkeerd mee. Of moet dat woord nu afgeschaft worden?
Zelfs 'Vreemd land' mag niet meer, 'onbekend land' wel!?
Vind je nu echt ook niet dat het een beetje belachelijk wordt?

Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 14:15.
Oud 18 januari 2006, 16:16   #134
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Om alle vergissingen te voorkomen: wie hier woont en zich zoals je zegt op en top Vlaams gedraagt is welkom en is er een van ons!
In alle talen en sinds alle tijden bestaat het woord 'vreemdeling'. Daar is niets verkeerd mee. Of moet dat woord nu afgeschaft worden?
Zelfs 'Vreemd land' mag niet meer, 'onbekend land' wel!?
Vind je nu echt ook niet dat het een beetje belachelijk wordt?
Het woord vreemdeling krijgt een negatieve conotatie. Dat kan gevaarlijk worden. woorden veranderen nu eenmaal van betekenis. Soms komt dat omdat een journalist het woord verkeerd gebruikt, en iedereen als kuddedieren dat verkeerd gebruik overneemt. Soms is het niet duidelijk hoe een woord van betekenis verandert.
Oud 18 januari 2006, 16:23   #135
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Wat is "op en top vlaams gedrag" ?

volgens Filip De winter hoort een zwart kostuum met een zwarte breedgerrande veloursen hoed en pijpenkrullen er wel bij, maar een hoofddoek niet (behalve als men de St.Pieter in rome bezoekt, dan is een hoofddoek wel toegelaten)..

Het protocol is intussen nagenoeg afgeschaft hoorde ik laatst : de enige regel die men nog vigoureus moet volgen is nniet het woord tot de koning richten, maar wachten tot hij U aanspreekt.

Ik doe een voorstel : de Britten hebben een mooi gebruik ontwikkeld de laatste jaren : "red nose day". Om niet helemaal hetzelfde te doen kunnen wij hier vlaamse neuzendag doen : een geel topje met een klein zwart poezelig leeuwke erop ! Op de britse eilanden is dat echter een volkomen vrijwillige aangelegenheid, gezien onze volksaard kunnen wij dit misschien verplicht maken op straffe van illegaliteit en uitzetting !
Oud 18 januari 2006, 16:38   #136
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

volgens Filip De winter hoort een zwart kostuum met een zwarte breedgerrande veloursen hoed en pijpenkrullen er wel bij, maar een hoofddoek niet (behalve als men de St.Pieter in rome bezoekt, dan is een hoofddoek wel toegelaten).. Filip Dewinter moet eens leren wat respect voor de rechten van de mens is, en hij moet eens leren dat mensen zich mogen kleden zoals ze dat willen.

Het protocol is intussen nagenoeg afgeschaft hoorde ik laatst : de enige regel die men nog vigoureus moet volgen is nniet het woord tot de koning richten, maar wachten tot hij U aanspreekt.

Ik doe een voorstel : de Britten hebben een mooi gebruik ontwikkeld de laatste jaren : "red nose day". Om niet helemaal hetzelfde te doen kunnen wij hier vlaamse neuzendag doen : een geel topje met een klein zwart poezelig leeuwke erop ! Op de britse eilanden is dat echter een volkomen vrijwillige aangelegenheid, gezien onze volksaard kunnen wij dit misschien verplicht maken op straffe van illegaliteit en uitzetting !
Ja, we schijnen hier echt wel een cultuur te hebben ontwikkeld van dwang, uitsluiting en destructiviteit. Dat was niet waaraan ik dacht als ik zei dat die meisjes op en top Vlaams waren. Toen dacht ik aan hun gezond gevoel voor humor. Ik dacht dat gezonde humor (geen zwartgallige) tot de eigenschappen van het Vlaams zijn behoorde. Als ik niet teveel op dit forum kom, krijg ik een goed gedacht over de Vlaming, en als ik dan weer eens Circe en co tegenkom, dan valt mijn rozig beeld van de Vlaming iedere keer weer aan diggelen.
Oud 18 januari 2006, 16:54   #137
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Inze vriend "levertran" meent dat een multiculturele maatschappij een in oorsprong homogene maatschappij is die overvallen wordt (en daardoor tot verval komt) door indringers. dit schema gaat min of meer op voor een bezchaving in de oudheid die door een vreemd volk gewelddadig verovert wordt : de "indringers" vormen dan meteen de elite van de "nieuwe stad".
Als de "indringers" niet talrijk zijn zal de cultuur van de "onderbouw" de nieuwe mengcultuur in hoge mate beïnvloeden en ontstaat er iets nieuws (dat heet zelfs vooruitgang). Een treffend voorbeeld is de Inval van Willem de Veroveraar vanuit Normandië in England (1066). De taal van de Anbgelen en de Saksen bleef grotendeels intact, maar werd dtoch wel doospekt van franse woorden. Opmerkelijk is bv. de betiteling van vlees zolang het beestje leeft
heeft het een naam van germaanse oorsprong, als het dood op tafel van de adel komt krijgt het een franse naam Sheep / Mouton Cow/Beef enz..

Anders is het met de immigratie in onze streken : deze mensen zijn wij zelf gaan halen om hier de vuile karweitjes op te knappen : in de mijnnen te werken enz.. Daarbij gingen we steevast meer en meer naar het Zuiden.. Noord-Italië, Sicilië en ten slotte Marokko.

Vanuit de filosofie dat hoe minder integreerbaar, hoe groter de kans dat die mensen zelf zouden terugkeren, zochten we er zelfs de minst integfreerbare mensen uit de bergen uit. Die mensen droegen af voor hun pensioenen, waren niet zo stom om niet te zien dat de levensomstandigheden hier beter zijn dan daar .. en bleven natuurlijk. Maar je kan echt niet van "indringers" spreken - we hebben ze zelf gaan halen

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 18 januari 2006 om 16:57.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2006, 17:48   #138
luc broes

Standaard

Citaat:
Het woord vreemdeling krijgt een negatieve conotatie. Dat kan gevaarlijk worden. Woorden veranderen nu eenmaal van betekenis. Soms komt dat omdat een journalist het woord verkeerd gebruikt, en iedereen als kuddedieren dat verkeerd gebruik overneemt. Soms is het niet duidelijk hoe een woord van betekenis verandert.
Ja, hoe zou dat komen?
Ik stel voor dat er een politiek correct woordenboek verschijnt liefst op internet zodat het dagelijks kan gewijzigd worden indien nodig. Zodat we tijdig verwittigd worden en geen verkeerde woorden gebruiken.
Oud 18 januari 2006, 17:54   #139
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat moet je aan Linda vragen, ik pleit onschuldig.
Wel plezierig dat handklapping er zo vlug intrapt. Over heel de wereld hebben de mensen bepaalde gewoontes en dat is interessant en normaal. Maar uiteraard is het klinkklare onzin te veronderstellen dat dit in Vlaanderen ook zo zijn. Niewaar handklapping?
Oud 18 januari 2006, 17:54   #140
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Linda [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Het woord vreemdeling krijgt een negatieve conotatie. Dat kan gevaarlijk worden. Woorden veranderen nu eenmaal van betekenis. Soms komt dat omdat een journalist het woord verkeerd gebruikt, en iedereen als kuddedieren dat verkeerd gebruik overneemt. Soms is het niet duidelijk hoe een woord van betekenis verandert.
Ja, hoe zou dat komen?
Ik stel voor dat er een politiek correct woordenboek verschijnt liefst op internet zodat het dagelijks kan gewijzigd worden indien nodig. Zodat we tijdig verwittigd worden en geen verkeerde woorden gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be