![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Bent u die multiculturele maatschappij BEU ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
153 | 64,83% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
83 | 35,17% |
Aantal stemmers: 236. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() oops
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 17 januari 2006 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10 jaar is een heel korte tijd ! Laatst gewijzigd door djimi : 18 januari 2006 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() ja ik ben e muktikul beu!!
kotsmisselijk word ik ervan |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anderzijds zijn Amerikanen geen ras, en het is niet de Amerikaanse bevolking die verantwoordelijk is voor de verwerpelijke politiek van de VS-administratie. Die mensen zijn in de meeste gevallen mee slachtoffer. We hebben gezien wat er in New Orleans is gebeurd, en nog gebeurt of moet ik zeggen niet gebeurt, want de wederopbouw loopt niet van een leien dakje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een beschaving die haar eigen cultuur niet meer wil uitdragen, niet meer groeit naar buiten toe, die amper nog baart..
Tja zo'n beschaving is ziek. In zo'n beschaving is 'handhaven' het doel. En als het kan, groeien. Vreedzaam groeien weliswaar. Strijd vinden ze immers verwerpelijk. Hebben ze verwerpelijk gem�*�*kt om zo hun zwakheid te rechtvaardigen. Het is niet verwonderlijk om dan mensen tegen te komen die het helemaal niet kan schelen dat hun steden worden ingenomen, hun gebruiken worden vervangen door andere, en hun wetten langzaamaan worden aangepast ten behoeve van de indringers. Het kan ze niet schelen omdat ze ofwel te zwak zijn, of omdat ze besloten hebben dat collaboreren hen veel gunstiger uitkomt.
![]() Laatst gewijzigd door Levertraan : 18 januari 2006 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Uiteraard, vermits rassen niet bestaan! Ik doe weer mijn best!
Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 11:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze lieten gisteren drie meisjes zien waarvan de moeder in Saoudi Arabië was omgekomen. Die meisjes zaten daar wel met wat zij als islamitische klederdracht zien, maar dat zijn voor het overige doodgewone Vlaamse meisjes die in Saoudi Arabië maar verloren zouden lopen omdat ze geen Arabisch kunnen, en omdat het een vreemd land is waarvan ze niet weten hoe het functioneert. 'Vreemden' bestaan alleen maar in jullie hoofd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
2) Je praat van Vlaamse meisjes in een vreemd land. Maar 'vreemden' bestaan niet. Als ik je goed kan volgen: Vreemde landen bestaan, maar vreemden niet. Vreemd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een vreemde is iemand die ik niet ken. Ik ken jou niet, dus ben je voor mij vreemd. Dat is echter nog iets anders dan wat men bedoeld met 'vreemdelingen'. Het klinkt raar als Vlaamse meisjes en jongens over zichzelf zeggen dat ze vreemdeling zijn omdat ze toevallig in een niet-Europees land geboren zijn, of omdat hun ouders daar geboren zijn, terwijl ze zich op en top Vlaams gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
In alle talen en sinds alle tijden bestaat het woord 'vreemdeling'. Daar is niets verkeerd mee. Of moet dat woord nu afgeschaft worden? Zelfs 'Vreemd land' mag niet meer, 'onbekend land' wel!? Vind je nu echt ook niet dat het een beetje belachelijk wordt? Laatst gewijzigd door luc broes : 18 januari 2006 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is "op en top vlaams gedrag" ?
volgens Filip De winter hoort een zwart kostuum met een zwarte breedgerrande veloursen hoed en pijpenkrullen er wel bij, maar een hoofddoek niet (behalve als men de St.Pieter in rome bezoekt, dan is een hoofddoek wel toegelaten).. Het protocol is intussen nagenoeg afgeschaft hoorde ik laatst : de enige regel die men nog vigoureus moet volgen is nniet het woord tot de koning richten, maar wachten tot hij U aanspreekt. Ik doe een voorstel : de Britten hebben een mooi gebruik ontwikkeld de laatste jaren : "red nose day". Om niet helemaal hetzelfde te doen kunnen wij hier vlaamse neuzendag doen : een geel topje met een klein zwart poezelig leeuwke erop ! Op de britse eilanden is dat echter een volkomen vrijwillige aangelegenheid, gezien onze volksaard kunnen wij dit misschien verplicht maken op straffe van illegaliteit en uitzetting !
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Europees Commissaris
|
![]() Inze vriend "levertran" meent dat een multiculturele maatschappij een in oorsprong homogene maatschappij is die overvallen wordt (en daardoor tot verval komt) door indringers. dit schema gaat min of meer op voor een bezchaving in de oudheid die door een vreemd volk gewelddadig verovert wordt : de "indringers" vormen dan meteen de elite van de "nieuwe stad".
Als de "indringers" niet talrijk zijn zal de cultuur van de "onderbouw" de nieuwe mengcultuur in hoge mate beïnvloeden en ontstaat er iets nieuws (dat heet zelfs vooruitgang). Een treffend voorbeeld is de Inval van Willem de Veroveraar vanuit Normandië in England (1066). De taal van de Anbgelen en de Saksen bleef grotendeels intact, maar werd dtoch wel doospekt van franse woorden. Opmerkelijk is bv. de betiteling van vlees zolang het beestje leeft heeft het een naam van germaanse oorsprong, als het dood op tafel van de adel komt krijgt het een franse naam Sheep / Mouton Cow/Beef enz.. Anders is het met de immigratie in onze streken : deze mensen zijn wij zelf gaan halen om hier de vuile karweitjes op te knappen : in de mijnnen te werken enz.. Daarbij gingen we steevast meer en meer naar het Zuiden.. Noord-Italië, Sicilië en ten slotte Marokko. Vanuit de filosofie dat hoe minder integreerbaar, hoe groter de kans dat die mensen zelf zouden terugkeren, zochten we er zelfs de minst integfreerbare mensen uit de bergen uit. Die mensen droegen af voor hun pensioenen, waren niet zo stom om niet te zien dat de levensomstandigheden hier beter zijn dan daar .. en bleven natuurlijk. Maar je kan echt niet van "indringers" spreken - we hebben ze zelf gaan halen Laatst gewijzigd door 1handclapping : 18 januari 2006 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat er een politiek correct woordenboek verschijnt liefst op internet zodat het dagelijks kan gewijzigd worden indien nodig. Zodat we tijdig verwittigd worden en geen verkeerde woorden gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Dat moet je aan Linda vragen, ik pleit onschuldig.
Wel plezierig dat handklapping er zo vlug intrapt. Over heel de wereld hebben de mensen bepaalde gewoontes en dat is interessant en normaal. Maar uiteraard is het klinkklare onzin te veronderstellen dat dit in Vlaanderen ook zo zijn. Niewaar handklapping? |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |