![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Gouverneur
|
![]() Het lijkt erop dat het empirische karakter van de wetenschap heeft geresulteerd in een dogma dat zo sterk is dat de mens in 2021 niet eens heeft overwogen om te testen of leven op aarde mogelijk is op een grotere afstand van de aarde.
Ik stelde onlangs de vraag 'Wat is de verste afstand dat een dier in de ruimte heeft gereisd?' op diverse fora, waaronder https://forums.space.com/threads/wha...n-space.39327/ Totop vandaag is zelfs geen insect of bacterie verder gekomen dan de Maan, wat zot lijkt! Waarom zou het niet een van de eerste dingen zijn om te testen of leven op aarde mogelijk is verder weg van de aarde en bijvoorbeeld gezien de geplande Mars-missie in 2035, voorbij Mars? Mensen (bij NASA, het Russische ruimteagentschap enz.) hebben er nooit bij stilgestaan dat het leven gebonden kan zijn aan de nabijheid van de aarde of een gebied rond de zon! Mensen (inclusief topwetenschappers) lijken van nature te veronderstellen dat het leven een 'start' in de tijd heeft die op de een of andere manier relevant is voor het leven in zijn actuality. D.w.z. dat het leven iets is dat een individu kan bezitten, en bijvoorbeeld iets dat men mee kan nemen tijdens ruimtereizen. Wat zou de basis zijn voor het idee dat het leven ooit is begonnen en als het ware wordt doorgegeven als een vuur? De oorsprong van het idee is de Oerknal theorie. De oerknaltheorie wordt 'religieus beschermd'. Ik werd onlangs bijna verbannen op forums.space.com voor een post over het onderwerp dat de Big Bang-theorie door een toenemend aantal wetenschappers als een religie wordt beschouwd. De oerknaltheorie blijkt een zeer gevoelig onderwerp in de ruimtevaartgemeenschap dat resulteert in pogingen tot 'onderdrukking'. Citaat:
Citaat:
Mijn bericht bevatte geen religieuze inhoud. Discussie: Big Bang-theorie een religie? De oerknaltheorie ligt aan de basis van het idee dat leven iets is dat kan worden verklaard binnen het kader van causaliteit. Ruimtefilms zoals Star Trek zijn ook gebaseerd op de veronderstelling dat het leven iets is dat op individueel niveau 'bezit' kan worden, bijvoorbeeld om diep in de ruimte te kunnen reizen. Wat is de oorsprong van het idee dat leven als een vuur is dat op individueel niveau 'eigendom' is en waarom wordt dat idee niet zodanig officieel in twijfel getrokken dat het zou hebben geleid tot een test of het leven op aarde mogelijk is verder weg van de aarde?
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 25 juni 2021 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat de tijd van de microwezentjes 10^24 x zo snel gaat als die van ons en onze 14 miljard jaar dan ook 10^33 microjaar is voor de microwezentjes. De tijd van de mini-microwezentjes gaat echter nog eens 10^24 x zo snel, dus tot 10^57 mini-microjaar. Die van de super-mini-microwezentjes is dan 10^81 jaar, enzovoort tot het limiet van de eeuwigheid. In het begin van de oerknal bestond onze tijd nog niet werkelijk en slechts een fractie van een seconde (toch nog als onze tijd gedacht) was voor de microwezentjes 14 miljard microjaar. Maar aan het begin van hun evolutie van 14 miljard jaar bestond hun tijd nog niet werkelijk, maar alleen die van de mini-microwezentjes als hun evolutie van 14 miljard jaar, enz. Dus het begin is er dan nooit geweest.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wij in wezen goden zijn, die echter de microwezentjes zijn.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#125 | ||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ook nooit bewezen dat zoiets bestaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ook niet klopt, want dan zou de tijdsvertraging een contractie moeten zijn, zoals ik eerder heb verteld. Ook zou het licht dan geen snelheid kunnen hebben, want snelheid impliceert tijd en zou E=mc^2 ook niet kloppen. Citaat:
Citaat:
Het is dan de relativiteit die eenzijdig natuurlijk is zonder de geest te erkennen en te begrijpen, wat het denken zelf is, en eveneens de tijd. Citaat:
Citaat:
Het zijn "dingen", die je alleen kunt denken, zodat de opbouw van de ruimte in wezen geestelijk is. Het is uit gedachten opgebouwd. Citaat:
Zou de tijd ook ruimtelijk zijn dan moet je het begrip tijd helemaal weglaten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zou het bestaan, waarom zouden we er dan niet naar toe kunnen gaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan zou ons bewustzijn een onmiddellijke totaliteit zijn van het hele verhaal zonder beweging, dus enerzijds rijk, maar anderzijds arm, waarin alles reeds is vervuld en niks meer te doen, want dat impliceert tijd. Het is totaal onwerkelijk. Citaat:
Citaat:
Door de tijd weg te halen is beweging onmogelijk. Citaat:
Citaat:
De theorie van de wetenschap en de relativiteit hangt van tegenstrijdigheden aan elkaar. Het zou dan een begin moeten zijn, maar toch als een hogere dimensie van een gesloten ruimte met heel veel energie, en dan ook nog oneindig klein zou moeten zijn (hoe klein is oneindig klein?) waarvan niet wordt verklaard waar het vandaan komt en nog geen tijd zou kennen (hoewel energie beweging en dus tijd impliceert), noch verklaard wordt waarom die plots zo maar uit elkaar zou knallen. Alleen met mijn atoomtheorie valt het dan nog wel goed te verklaren als een evolutie vanuit een oneindige reeks hogere culturen.
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft zou je mijn idee over hogere dimensies eens kunnen gaan lezen, voor een samen "geperst" heelal door de zintuiglijke waarneming en ook als een binnenste buiten gedraaid heelal, afgeleid van de idee van Einstein van een gesloten heelal systeem. http://home.kpn.nl/wegge168/b.b.g.heelal.html
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oorsprong is de logica, maar niet als een begin in de tijd, maar in alle eeuwigheid.
Al reeds gevonden door Heraclitus in de eenheid van Niets en Zijn.
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De oerknal is zeker geen religie en geen God, of het zou als materie een godin moeten zijn, maar de materie van de oerknal als energie is nog veel te primitief om het lichaam van een godin te zijn.
Geen tieten en geen kut, neen, dat kan natuurlijk niet..... ![]() De microgodinnen, dat kan dan wel. Deze hebben ons heelal gebaard.
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net zoals iets ooit terug misschien iets wordt. Het helal deint uit, zonnen doven uit, uiteindelijk zal na verloop van een gigantische eeuwigheid alles tot niets komen in een gigantisch zwart gat gezogen worden en terug ontploffen. Alles is immers een cyclus, Maar dit kan ook gewoon volledig uit mijn duim gezogen zijn en misschien zit er wel ene die zichzelf god noemt met ons te spelen, we zijn deeltjes in zijn gigantische zandbak. En diezelfde god, is misschien een deeltje van een andere gigantische zandbak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OERKNALTHEORIE In vrijwel alle media en tijdschriften worden we overspoeld met de indoctrinatie dat alles in het universum ooit begonnen is in een oeratoom die bij toeval is geëxplodeerd en dat de explosie uiteindelijk heeft geleid tot ons zonnestelsel en het leven op aarde: de oerknal theorie. Albert Einstein heeft de theorie in het begin fel bekritiseerd, maar zwichte uiteindelijk voor de theorie van zijn bevriende katholieke priester Georges Lemaître uit België. Priester Lemaître had zijn theorie bedacht voor een dag zonder gisteren, een wetenschappelijke verklaring voor het universum die in lijn lag met het grondbeginsel van de kerk*. Albert Einstein was maatschappelijk erg betrokken, en mijn vermoeden is dan ook dat hij ervoor heeft gekozen om te zwichten voor de oerknal theorie zodat er geen verdeeldheid en chaos zou ontstaan in de samenleving, wat tot desastreuze conflicten zou kunnen hebben geleid in zijn tijd. Vooral in zijn tijd was de samenleving erg onstabiel en werd het in grote mate samengehouden door de kerk. Men had in die tijd net goed en wel de Tweede Wereldoorlog achter de rug, dus Einstein wist uit eigen ervaring waartoe een potentieel honderden jaren durende chaos kon leiden. Albert Einstein noemde zijn eigen Kosmologische Constante verklaring voor alles in het universum "de grootste fout in zijn leven" (biggest blunder), dit terwijl er nu steeds meer bewijzen worden gevonden dat die theorie achteraf toch juist is geweest. Albert Einstein moet dat geweten hebben. Daarbij spoort de Big Bang theorie ook niet met de wetenschap (o.a. Albert Einstein zijn eigen relativiteitstheorie) en ook niet met de waarnemingen. Het heelal dijt bijvoorbeeld steeds sneller uiteen volgens onze waarnemingen. Er is dus geen explosie nodig geweest!** Wetenschappers halen er allemaal magische zaken bij, zoals "donkere energie" en "donkere materie", alleen maar om aan de oerknal theorie vast te kunnen blijven houden. Het is voor hun niet de vraag "of" de oerknal een feit is, maar "hoe". *Reeds 2 jaar voor Hubble (1929) had Lemaitre de constante berekend waarmee het heelal uitdijt (in 1927). Zijn stelling werd in 1927 nog afgewezen door Einstein, die vasthield aan zijn statische model van het universum. Ook de idee van een oeratoom is van Lemaitre (1931). Daarop werkte Lemaître verder en in 1931 bracht hij, tegen de toenmalige wetenschappelijke opvattingen in, als eerste de stelling naar voren dat het heelal ooit begon als een superdichte massa, een oeratoom. **Terug rekenende moet het heelal dan oorspronkelijk niet met een knal (explosie) begonnen zijn, maar langzaam zijn gaan uitdijen. Het nieuwste in deze is dat er pas na 7 miljard jaar een versnelling zou zijn opgetreden. Uitdijend heelal.
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die microgoden bestaan overal in het heelal in de microkosmos, en overal waar een gunstige planeet is, daar zullen de microgoden leven scheppen. De oerknal is geen religie, maar mijn atoomtheorie wel.
![]() |
![]() |
#133 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zie ook het antwoord van een andere forummer : Citaat:
Citaat:
Als ik als - gewone kosmologische geïnteresseerde - de BB interpreteer, dan mag ik dus stellen dat die geenszins een beginpunt bewijst of zelfs veronderstelt. Mijn mening - voor wat die waard is - , gaat uit van een beginloos heelal. My two cents (opnieuw).
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
We zijn letterlijk, laat ons zeggen, sterre materiaal, ja dus 14 miljard jaren oud? Ons bewustzijn is dat niet, in mijn geval 65j oud en dat zal verdwijnen bij mijnen laatsten asem. So what?
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze essentie sterft nooit, maar wordt altijd weer wedergeboren in een nieuw leven.
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heelal is eeuwig en de wetenschap heeft het dik mis omdat ze als empirisme slechts het eindigende kunnen "begrijpen", dat wil zeggen: aanschouwen en van daar ook slechts het eindigde kunnen denken, dat is het slechte materialistische denken.
Maar de logica en ook Gods Geest kent het eeuwige en het heelal is dat eveneens: eeuwig, zoals geopenbaard in mijn atoomtheorie.
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
“U en ik leven al vijftien miljard jaar, dat wil zeggen sedert het veronderstelde ontstaan van de wereld. De kiem van onze eigenschappen, onze vermogens zit in ons, in de kleinste onderdelen van de atomen waaruit ons lichaam is opgebouwd. Miljarden jaren zijn daar al kennis, ervaringen en vormkrachten in samengebracht.” …en de jouwe: Citaat:
Dat die visie voor de rest niks te maken heeft met de jouwe, was me daarvoor ook al niet ontgaan. ![]()
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Niet dat ik daar dan nog van wakker zal liggen… ![]() Citaat:
Ervaringen leren ons dat bij bepaalde bewustzijnsverruimende experimenten, hetzij door gerichte meditatie , hypnose of het innemen van bepaalde drugs, de omringende wereld cognitief heel anders wordt ervaren dan in ‘normale omstandigheden’, alsook de inhoud van ‘kosmische kennis’ die vrijkomt uit de geestelijke diepten van die verruimde bewustzijnservaring en bij sommigen een ‘religieuze’ indruk kan achterlaten. De eigenschap van die instromende kennis bestaat er net in, dat die het zintuiglijk onderscheid tussen de ‘veelheid der dingen’ doet vervagen en de wereld meer als een onlosmakelijke eenheid doet ervaren, een die zich vanuit een in oorsprong en ondeelbaar energetisch veldcontinuum manifesteert. De consequentie daarvan heeft een enorme impact op het dagelijkse cognitief ervaren en denken, dat onderscheid maakt tussen het ‘ik’ en de wereldse dingen en deze ervaringen slechts een beperkte weergave zijn van de onderliggende totale realiteit. De conclusie die daaruit volgt, is dat elk individueel ervaren (en dus van de rest afgescheiden) ‘ik-gevoel’ een illusie is en het groeiende besef dat alles wat bestaat onlosmakelijk deel uitmaakt van het geheel. https://www.geestkunde.net/deel-3-ge...toestand.shtml
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er waren meerdere gelijkaardigen voor ons en dan spreek ik niet over een aap/mensachtig wezen als Lucy, maar hoogontwikkelde beschavingen. Waar ze naartoe zijn is de vraag, maar dat ze er waren blinkt nog op deze aardkloot. Ook deze generatie gaat nu bye bye om een nieuw beeld van de mens op deze aarde te lanceren.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juni 2021 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat daarin alle kennis reeds is samengebracht, dat wordt verklaard in mijn atoomtheorie dat atomen uit ruimteschepen zijn opgebouwd. En "wij" bestonden dus toentertijd al uit microgoden. En onze kiem is hun hogere Geest en leven. Citaat:
Dus zijn idee komt een klein beetje bij mijn idee in de buurt.
![]() |