Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2021, 20:22   #121
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoezo minder duidelijk?
Ik ben kort en bondig geweest naar mijn mening.

Schooluniform
Ouders en student lezen best de dresscode voor ze inschrijven
De straf is terecht.

We doen alsof we onze jeugd geen straf meer mogen geven? Die school zal terecht een 0 hebben gegeven en haar jaar zal niet van die ene toets afhangen.

Dat was wat ik in een notendop pleitte.
De pil is kankerverwekkend btw. Wij kennen een vrouw met borstkanker en haar arts hintte naar haar anti conceptie.
Welke verwaarloosbare compleet te negeren minderheid ligt nu wakker van zulke belachelijke kutzeik?

Laatst gewijzigd door Bhairav : 7 juli 2021 om 20:22.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 20:27   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Welke verwaarloosbare compleet te negeren minderheid ligt nu wakker van zulke belachelijke kutzeik?
Wat zou u dat boeien?
Het is volgens mij gewoon not done christelijk onderwijs te kiezen om dan later te klagen dat een blote navel niet mag.

Waarom doen seculieren hun kinderen überhaupt naar een christelijke school? Er zijn dus gemeentescholen he. Gun ieder zijn plek en ga waar je u het beste voelt.
Als dat meisje haar blote buik tonen belangrijk vindt, dat ze dan een school zoekt waar ze dat mag dragen.
Oud 7 juli 2021, 20:56   #123
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom doen seculieren hun kinderen überhaupt naar een christelijke school? Er zijn dus gemeentescholen he. Gun ieder zijn plek en ga waar je u het beste voelt.
Nou , ik ben niet gelovig , en mijn ouders waren katholiek , nou ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 21:25   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Nou , ik ben niet gelovig , en mijn ouders waren katholiek , nou ....
In mijn tijd -en dat is dan 20j geleden- hadden wij respect voor de dresscode van school.
Er werd wel eens gerebelleerd tegen een rokje dat korter werd gemaak, maar dat werd aangesproken door de leerkrachten.

Als je dan ouders hebt die katholiek zijn, zou het mij verbazen dat ze hun dochter met blote buik en billen naar school zouden sturen. Rokje hoogsten 8cm boven de kniën.

Ik snap echt niet waarom mensen een storm in een glas water veroorzaken. Onze wereld staat brand, hongersnood, droogte, pharmakia op kinderen; maar we ageren bij een navel? My F God.
Oud 7 juli 2021, 22:08   #125
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dan ouders hebt die katholiek zijn, zou het mij verbazen dat ze hun dochter met blote buik en billen naar school zouden sturen. Rokje hoogsten 8cm boven de kniën.
Ik mocht wel kiezen naar welke school ik eigenlijk wou , maar ....
het moest wel een katholiekgetinte school zijn !!

BTW: 20 Jaar geleden zat ik allang niet meer op school !!
Ik had dan al zelfs opa kunnen zijn !!

Ik droeg destijds soms jeansvestjes met rockbandnamen erop geschreven ,
dat mocht , echter zonder kepernagels op de mouwen !!
BADGE PIN op de vestjes mocht wel , en ook dit , maar niet TE overdreven !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 23:24   #126
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is een fundamentele pedagogische fout om een materie evaluatie te verwarren met een gedragsprobleem.

Het is een beetje alsof de verpleegster U zegt: "als gij uw pillen niet pakt zoals de dokter gezegd heeft, dan ga ik opschrijven dat ge 41 graden koorts hebt zie !".
Akkoord. Disciplinaire maatregelen tegen de leerkracht of school zijn op hun plaats evenzeer als zo'n maatregel tegen de studente die zich niet aan de regels hield.

Een blote navel is trouwens heel erg om te tonen....tenzij je kan aantonen dat het een religieus symbool is misschien.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 juli 2021 om 23:25.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2021, 23:25   #127
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 juli 2021 om 23:26.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 06:43   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Een blote navel is trouwens heel erg om te tonen....tenzij je kan aantonen dat het een religieus symbool is misschien.
Daar gaat het niet om. Als het reglement zegt dat je dat niet doet, dan maakt dat gewoon deel uit van de dressing code waar je je aan te houden hebt. Men kan evengoed een das verplichten, hoewel het "niet erg" is om geen das aan te doen. Als dat nu eenmaal de vestimentaire regels zijn, dan zijn die zo.
In sommige sjieke restaurants kom je niet binnen zonder smoking. Hoewel het niet erg is om een Tshirt en jeans aan te doen, maar de code is daar gewoon anders.

Ik heb het al gezegd: zo een vestimentaire code op school is zinvol, omdat het aangeeft dat je je kledij discreet moet maken, om de aandacht aan het schoolwerk te besteden, en niet aan frivoliteiten. Het is geen kwestie van preutsheid, maar van aandacht afleiden. Dat zou trouwens ook moeten gelden voor andere aspecten zoals schminken en dergelijke he.

De bedoeling op school is om uw aandacht aan het schoolwerk te besteden, en de elementen die daarvan afleiden, tot een minimum te herleiden. En U aan een dressing code houden helpt daarbij. Welke die code precies is heeft geen belang, zolang die natuurlijk praktisch uitvoerbaar blijft en geen te grote zottigheden voorschrijft (wat het omgekeerde effect zou hebben).

Zoals ik al stelde, meisjes trekken graag de aandacht met bloot, jongens met slordig. De bedoeling is om dat in te perken, zodat men niet teveel aandacht trekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 07:22   #129
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik mocht wel kiezen naar welke school ik eigenlijk wou , maar ....
het moest wel een katholiekgetinte school zijn !!

BTW: 20 Jaar geleden zat ik allang niet meer op school !!
Ik had dan al zelfs opa kunnen zijn !!

Ik droeg destijds soms jeansvestjes met rockbandnamen erop geschreven ,
dat mocht , echter zonder kepernagels op de mouwen !!
BADGE PIN op de vestjes mocht wel , en ook dit , maar niet TE overdreven !!
En als uw daden gevolgen hadden, ging je dan janken bij de media?
Dat ouders, media en samenleving dan zulke aandachtshoer nog gelijk geven om zo het christelijk fatsoen verder te verbasteren op school spreekt boekdelen.
Seculieren zijn vaak primitieve barbaren die nog erger dan een fundamentele moslim te keer gaan. Altijd willen ze hun willetje overal en altijd opdringen.
In dit geval een navel op een katholieke school. Walgelijke cultuuroorlog.
We zullen zien wie de laatste lach heeft....
Oud 8 juli 2021, 08:00   #130
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zou u dat boeien?
Het is volgens mij gewoon not done christelijk onderwijs te kiezen om dan later te klagen dat een blote navel niet mag.

Als dat meisje haar blote buik tonen belangrijk vindt, dat ze dan een school zoekt waar ze dat mag dragen.
Ik stel mij steeds de vraag waarom het Katholieke Onderwijs zo overstelpt geraakt is met mensen die totaaaaaal géén boodschap hebben aan de Katholieke gedachte integendeel zelfs.
Oud 8 juli 2021, 08:16   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik stel mij steeds de vraag waarom het Katholieke Onderwijs zo overstelpt geraakt is met mensen die totaaaaaal géén boodschap hebben aan de Katholieke gedachte integendeel zelfs.
Op zich is dat niet de mensen hun schuld. Vaak kiezen ouders een school die dichtbij is,
Ik vind de schoolsystemen slecht, maar de mensen die er in werken zijn daarom niet slecht.
Je kan een topchirurg hebben, maar geef die geen gereedschap en zijn vakmanschap is niets waard.

Onze scholen zijn echt alles op ene hoop gesmeten en het lijkt me sterk dat er hoe langer hoe meer liberaal beleid begint in te sluipen.
Niet het liberale zoals we hoopten, maar die hedendaagse collaborateurs die doorspekt zijn van het pure kwade en ons erfgoed met lach tot achter de oren afbreken. Politiek, geaardheden en seksualiteit hoeft echt niet aanwezig te zijn in de lagere school of eerste graad middelbaar onderwijs. Dat is daar sowieso aanwezig en als die kinderen zelf met vragen komen, kan daar desnoods over gesproken worden. Maar de toon van dat gesprek moet niet bepaald worden door volwassenen. En al zeker niet door de politiek en haar dictee de media.
Weg ermee.
Oud 8 juli 2021, 11:36   #132
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar gaat het natuurlijk niet over. Het is niet om dat meiske te leren hoe ze zich moet kleden, het is een code die dient om de aandacht bij het schoolwerk te houden, waarbij kledij tot een vorm van discretie moet leiden, en geen aanleiding zijn voor teveel frivoliteit die de aandacht van het werkkader doet afwijken. Met andere woorden, uw kledij moet voldoende "genormeerd" zijn om discreet te zijn en geen punt van teveel aandachtsafleiding te zijn, om geen indruk te geven dat men in een vakantiecentrum is, en dergelijke meer. Om ergens "normaal" te zijn op een manier die past bij de activiteit, en een beetje respect te tonen voor dat kader. Het gaat niet om "bloot" maar om aandacht-trekkend. En een boerka is even storend als een blote navel.

Nu is het waar dat het meestal meisjes zijn die de aandacht willen trekken met bloot, daar waar jongens vaker de aandacht willen trekken met slordig. Maar beide zijn een gebrek aan respect en discretie voor het werkkader waar ze geacht worden, voor te komen.
Respect en discretie voor het werkkader. Akkoord. Er mag tegenwoordig op school al meer dan vroeger als het om kledij gaat. Ik heb nog geweten dat een short of korte broek uit den boze was. Zelfs het dragen van jeans werd al eens betwist, zeker van die afgebleekte.
Hier in dit geval een bakvis van 13, eerste graad, die haar toets komt afleggen in een topje met een deel van haar buik bloot. Waar een mens toch een probleem over maakt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 11:58   #133
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Hier in dit geval een bakvis van 13, eerste graad, die haar toets komt afleggen in een topje met een deel van haar buik bloot. Waar een mens toch een probleem over maakt.
mja
kledijregles horen erbij, hou je je er niet aan mag dat gesanctioneerd worden.
hopelijk heeft ze het nu begrepen

veel minder erg nu als straks bij haar baas later, met een beetje pech wordt dat een c4

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 juli 2021 om 11:58.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 14:16   #134
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mja
kledijregles horen erbij, hou je je er niet aan mag dat gesanctioneerd worden.
hopelijk heeft ze het nu begrepen

veel minder erg nu als straks bij haar baas later, met een beetje pech wordt dat een c4
Of misschien het opleggen van onnozele kutregeltjes aan banden leggen?
Oud 8 juli 2021, 15:05   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Grapje, heb het ooit meegemaakt dat een bediende op hoge hakken van een trapladdertje viel.
6 maanden werkonbekwaam en de verzekering kwam niet tussen omdat ze hoge hakken aanhad en geen veiligheidsschoenen.
De werkgever 18 maanden cel, waarvan 12 maanden met uitstel, en 10 000€ boete, plus alle medische kosten en het loonverlies van de werkneemster, wegens de nalatigheid de veiligheidsvoorschriften op de werkvloer niet af te dwingen.
Vandaag dragen zelfs bedienden bij die werkgever door het bedrijf geleverde kledij en schoenen en wie zich er niet aan houd mag vertrekken.
Hij, als hoofd van het bedrijf, is immers burgelijke aansprakelijk voor zijn werknemers tijdens de werkuren en dus enkel hij bepaald nu wat wel en wat niet mag.
En dat is iets dat vele vergeten, in de scholen is de directeur Burgelijke verantwoordelijke en in bedrijven de bedrijfsleider, niet de leerlingen en het personeel.
Burgerlijk verantwoordelijk zijn voor iemand heeft niets te zien met een achterlijke en reactionaire visie op kledingsvoorschriften, en hoe die af te dwingen.
Dit heeft niets te zien met enig gevaar, of veiligheidsnormen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2021, 15:12   #136
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
die straf is 0/20
Dat is geen straf, da's een leugen.

Een straf vanuit het schoolse oogpunt is bijvoorbeeld een strafstudie, blijf maar eens een paar uurtjes langer of help een paar middagen met de facilitaire ondersteuning.
Oud 8 juli 2021, 15:26   #137
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of misschien het opleggen van onnozele kutregeltjes aan banden leggen?
tja
wilt ge als verpleegster uw kostuumpje ni aandoen meot ge ook ni beginnen hé
kutregeltje?

ik weet ook dat we anno 2021 kinderen maximaal meoten bepamperen.
dan verbaast opkijken als ze, totaal onvoorbereid, in het echte leven op hun bek gaan. in no time depressief een burn-out krijgen omdat ze nooit geleerd hebben om met tegenslagen om te gaan.
want tegenslagen zijn niet goed voor tere kinderzieltjes.

in die logica is een 0/20 in dit geval een hondsbrutale verwerpelijke en perverse vorm van kindermishandeling. het psychische equivalent van radbraken

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 juli 2021 om 15:27.
Oud 8 juli 2021, 15:41   #138
Bhairav

Standaard

Citaat:
tja
kutregeltje?

ik weet ook dat we anno 2021 kinderen maximaal meoten bepamperen.
dan verbaast opkijken als ze, totaal onvoorbereid, in het echte leven op hun bek gaan. in no time depressief een burn-out krijgen omdat ze nooit geleerd hebben om met tegenslagen om te gaan.
want tegenslagen zijn niet goed voor tere kinderzieltjes.

in die logica is een 0/20 in dit geval een hondsbrutale verwerpelijke en perverse vorm van kindermishandeling. het psychische equivalent van radbraken
Als het niet echt nodig is moet het niet, punt. Geen gezeur...
Dat "voorbereiden op..." argument is afgezaagd.
Oud 8 juli 2021, 16:02   #139
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als het niet echt nodig is moet het niet, punt. Geen gezeur...
Dat "voorbereiden op..." argument is afgezaagd.
uiteraard is da afgezaagd
onderwijs moet leuk, tof en plezant zijn
het mag niet te moeilijk zijn en iedereen moet altijd slagen omwille van zijn/haar zijn persoonlijk welbevinden

een diploma behalen is een recht want kinderen zijn uiteraard klanten en zoals altijd is klant nu eenmaal koning
Oud 8 juli 2021, 16:07   #140
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja
kutregeltje?
Neen dat is geen absurde regel, omdat de verpleegster haar werkkledij draagt, aangepast aan de hygiënische vereisten.

Een kutregel is wat ik destijds mocht ondervinden. Een prof wou absoluut dat je een kostuum aanhad tijdens het mondeling examen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be