Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2021, 23:57   #121
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Ik woon al 18 jaar dicht bij die plek. Ik moet in die jaren wel honderden keren aan dat kruispunt met de wagen hebben gestaan.

Ik kan me niet herinneren dat er ook maar een keer een ziekenwagen met loeiende sirenes vanuit het Sint-Vincentius ziekenhuis via de Sint-Vincentiusstraat naar dat kruispunt moest, en dan verder naar de Lange Leemstraat of Isabellalei.

Wat je wel geregeld ziet zijn ziekenwagens die het ziekenhuis met loeiende sirenes verlaten langs de andere kant, Sint-Vincentiusstraat en Haringrodestraat, en ziekenwagens die naar het ziekenhuis rijden via de Isabellalei-Albertstraat.

Waarom Kennis dacht dat het kruispunt niet conflictvrij mocht zijn wegens de aanwezigheid van het ziekenhuis is me waarlijk een raadsel.
Hier is iemand zich aan't vergalloperen!
De St Vincentiusstraat is een enkel richtingstraat die verplicht uitgeeft op de Lange Leemstraat!!! Zie plan!

https://www.google.be/maps/@51.2058376,4.4131875,17z
Ik geloof nooit dat de hulpdiensten in deze smalle straat eventjes tegen de richting gaan rijden.

Neen, als de hulpdiensten richting stadcentrum moeten slaan ze links af zoals de betrokken vrachtwagen.
Als ze de andere kant op moeten slaan ze rechts af in de Isabellalei om zo via de Belgiëlei verder richting te kiezen.

Wat aversie tegen de N-VA allemaal in de hersenen van sommigen aanricht.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 00:04   #122
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Waar is die leugen van het ziekenhuis? Iedereen weet dat het conflictvrij kruispunt door lange files in de aangrenzende straten ook voor problemen bij de uitgang van het Sint-Vincentiusziekenhuis zorgde. Een kleine blik op de situatie maakt dat voor iedereen met een IQ van 5 duidelijk. Sommige Belgisch-nationalisten bereiken zo teczien dat niveau niet.
Bovendien gaf dit ernstige problemen bij de lijn.
De trams die door de Lange Leemstraat rijden stonden 's morgens reeds van voor het kruispunt van de Belgiëlei geblokkeerd in de file.
Een zelfde situatie deed zich voor bij de confliktvrije situatie aan het eind van de Belgiëlei richting station. Daar kon men zien wat zo'n "confliktvrije" verkeerslichten konden aanrichten. Pure chaos veroorzaakt o.a. door diagonaal overstekende fietsers en..voetgangers.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 03:04   #123
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Bijzonder pijnlijk en mijn inziens is dit ongeval een rechtsreeks gevolg van het mobiliteitsbeleid van de NVA. Een mobiliteitsbeleid dat overigens lijnrecht ingaat tegen wat mobiliteitsexperts adviseren. In plaats van een autoluwe stad te maken, met prioriteit voor zwakke weggebruikers meent dit studentikoos clubje betweters dat ze het warm water opnieuw hebben uitgevonden en menen ze dat ze alle verkeer kunnen combineren en dat de mensen wel vanzelf het gepaste vervoermiddel zullen nemen. Een recept dat nochtans elders al vele malen beproefd geweest is en evenveel keer gefaald heeft.

Eerst de auto van harte welkom heten in het stad, vervolgens midden in het stad her en der parkings aanleggen en wanneer als gevolg daarvan veel autoverkeer naar Antwerpen komt, geen conflictvrije kruispunten willen aanleggen omdat deze het gemotoriseerd verkeer teveel zouden belemmeren …. het moge duidelijk zijn waar de prioriteiten liggen bij de NVA.

Met dergelijk beleid was het dan ook slechts wachten tot een dergelijk ongeval zou gebeuren.

En nu, beste Koen Kennis?
Dat het een NVA vehicle is klopt als een bus, sinds Ben de vorige minister van mobiliteit was krijgen alle F-fietspaden apart groen, bovenop het "vierkant groen" (wat ik trouwens toejuich btw, door net geen conflict meer te hebben)
En "zwakke weggebruiker" bestaat gelukkig niet meer, het is sinds oktober denk ik vorig jaar al "actieve weggebruiker"
Vooralsnog welgemeende condolatie aan de ouders van de slachtoffers en sterkte voor de chauffeur. BTW #Koen_Kennis_FuckOff
Oud 26 augustus 2021, 05:27   #124
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij de les blijven. Het gaat hier over liegen. Daar zijn er al anderen voor moeten aftreden.
De PS vermoordt ministers van staat in de straten van Luik en bestaat nog steeds.
Oud 26 augustus 2021, 05:32   #125
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Insinueert u nu dat u de verantwoordelijkheid van het ongeval eerder bij de ouders legt dan bij de "onfortuinlijke voor het leven getekende chauffeur"?
Je mag je wel vragen stellen bij iemand op een step van nog geen twee jaar.

Wat zeg, ik, dat is gewoon achterlijk, natuurlijk hou je zo iemand aan de hand.
Oud 26 augustus 2021, 06:05   #126
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Kennis doet, is gewoon de partij lijn volgen betreffende het mobiliteitsbeleid. Dit betekent dat de auto nog steeds op nummer 1 staat en doorstroming belangrijker is dan de veiligheid van zwakke weggebruikers. Dat blijkt ook duidelijke uit de communicatie van De Wever zelf en het feit dat men her en der in Antwerpen auto parkings aanlegt midden in het centrum. Het stadsbestuur is een studentikoos clubje die het allemaal denkt beter te weten en adviezen en rapporten van experts en andere steden consequent naar de prullenbak verwijst. Dit ongeval kadert gewoon in veel groter plaatje en dat is een compleet verkeerd stedelijk mobiliteitsbeleid dat men volledig op het conto van de NVA, Bart De Wever op kop, kan schrijven. En dit zal onvermijdelijk voor nog meer dodelijke ongevallen zorgen in de toekomst.
Op een druk kruispunt waar ik bijna elke dag langs fiets is de signalisatie een paar weken geleden aangepast, conflictvrij nu. En ik hoef nu veel minder lang te wachten. Er is een drukknop voor fietsers en het licht springt vrij snel op groen. Op een ander kruispunt gaat het sinds vorig jaar zelfs automatisch en hoef ik me meestal maar gewoon te laten uitbolllen, conflictvrij met het autoverkeer maar helaas niet met andere fietsers en brommertjes. Zes en een halve kilometer naar het werk of twaalf kilometer naar het zwembad en er zijn maar twee kruispunten meer waar ik me erger omdat het lang duurt. Niet slecht voor een stad zou ik zeggen. En het zijn enkel nog de allochtonen die me van de baan rijden, mensen met een gestolen rijbewijs of blitsers. De andere automobilisten zijn op een paar jaar tijd hoffelijker geworden.

Ik zou ook liever een wereld zonder auto's zien maar de meeste mensen houden van hun vrijheid. Op de laatste moment beslissen waar ze op hun vrije dag eens naar toe gaan zonder eerst de hele dag te hoeven plannen. Het is enkel nog wachten op deftige elektrische/waterstofwagens en minder lawaai en vuile lucht. Misschien schaf ik me dan ook terug een wagen aan want het openbaar vervoer beperkt me wel heel erg. Zo wilde ik laatst naar een museum maar dat zou een reis van vijf en een half uur betekend hebben. Enkel. Gentenaars houden daarvan. Je hoort op de meeste plaatsen minder en minder Gents. Die hebben zichzelf in hun stad opgesloten. Antwerps hoor je voorlopig nog in heel België. Tot mensen zoals jij je zin krijgen. Dan zitten we terug in de middeleeuwen. Iedereen opgesloten in zijn stad en wil je naar een andere stad dan betaal je tol, word je overvallen, lastig gevallen door bedelaars of doe je een ziekte op.

Geef mij dus maar het Antwerps verantwoordelijkheids-en-en-en verhaal ipv het Brussels/Gents dictatoriaal-vrijheidsbeperkend-anti-autoverhaal. Het is schandalig dat men dit zeer spijtige ongeluk aanwendt om slecht beleid te proberen doordrukken. Het is trouwens Groen!'s eigen dikke schuld dat het beleid in Antwerpen niet nog meer pro-fiets is, ze vonden het hoofddoek belangrijker dan het fietsbeleid. Groen!'s haat voor NV-A is zo ziekelijk groot geworden, ze zijn in hun eigen framing beginnen geloven, dat ze nog liever langs de kant staan dan samen beleid te voeren. Als je wel met Bouchez kan regeren maar niet met De Wever dan ben je zo ziek in je hoofd dat je beter gecolloqueerd kan worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 augustus 2021 om 06:07.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 06:56   #127
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zegt u nu dat Ziekenhuis Sint Vincentius liegt?
Alles kan blijkbaar om deze nva blunder goed te praten.
De man vervangen door een nog onbekwamer iemand is ook geen goed idee.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:10   #128
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Hier is iemand zich aan't vergalloperen!
Inderdaad, maar niet ik, hoor. Zoals gezegd, ik woon daar, ik ken de buurt.
Citaat:
De St Vincentiusstraat is een enkel richtingstraat die verplicht uitgeeft op de Lange Leemstraat!!! Zie plan!https://www.google.be/maps/@51.2058376,4.4131875,17z
Ik geloof nooit dat de hulpdiensten in deze smalle straat eventjes tegen de richting gaan rijden.
Vreemd genoeg is de Sint-Vincentiusstraat niet volledig een enkel richtingstraat.

Zie plan:
Naam: Clipboard01.jpg
Bekeken: 1364
Grootte: 437,4 KB

Tussen de punten 1 en 2 is er tweerichtingsverkeer op de Sint-Vincentiusstraat. 1 is ook de ingang van de spoedafdeling.
Overigens heeft het Sint-Vincentius ziekenhuis ook een uitgang voor ziekenwagens op de Mechelsesteenweg (punt 4 op mijn plan), maar ik weet niet hoe vaak dat gebruikt wordt.
Voor de volledigheid, 3 is het kruispunt waar het ongeval gebeurde.
Citaat:
Neen, als de hulpdiensten richting stadcentrum moeten slaan ze links af zoals de betrokken vrachtwagen.
Als ze de andere kant op moeten slaan ze rechts af in de Isabellalei om zo via de Belgiëlei verder richting te kiezen.
Niet noodzakelijk dus. Meestal gaan ze via de Sint-Vincentiusstraat en de Haringrodestraat.

Citaat:
Wat aversie tegen de N-VA allemaal in de hersenen van sommigen aanricht.
Projectie noemt men zoiets.

De volgende keer dat je in de buurt bent, ga zelf eens kijken, Anselmo.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:15   #129
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Je mag je wel vragen stellen bij iemand op een step van nog geen twee jaar.

Wat zeg, ik, dat is gewoon achterlijk, natuurlijk hou je zo iemand aan de hand.
Zus van 9 had een step bij en reed er niet mee. Ze had die bij de hand. Het jongste zusje had uiteraard geen step. Je bent de zoveelste die met dat absurd argument aankomt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:18   #130
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik woon ook niet zo ver van het ziekenhuis en weet net als alle andere buurtbewoners dat de ziekenwagens er in beide richtingen vertrekken

De partijslavernij brengt sommigen van ver buiten de stad er toe om dat simpele feit hier te komen weerleggen met opzoekwerk vanop google maps
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 26 augustus 2021, 07:25   #131
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
(geen kritiek op wat morte-vivante schreef, wel over iets in het geciteerd artikel)

Uit dat artikel:
Citaat:
Op 15 april van dit jaar is het kruispunt van de Lange Leemstraat met de Sint-Vincentiusstraat conflictvrij gemaakt. Die afweging werd gemaakt op basis verkeerstellingen van begin 2019, net voor corona toesloeg. Bijzonder genoeg is het verkeer sinds april 2021 enorm toegenomen in de Lange Leemstraat, nog veel meer dan bij de tellingen in 2019. Een duidelijke verklaring heeft de stad daar momenteel niet voor.
Dit is surrealistisch.
Wat was er in april 2021 anders dan begin 2019?
De werken van De Lijn op de Belgiëlei, begonnen in februari 2021 en beëindigd eind juni 2021. Deze ingrijpende werken zorgden voor enorm veel verkeershinder, op de Belgiëlei, maar uiteraard met invloed op de hele buurt.
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:25   #132
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het ook gehoord, hij kwam er inderdaad niet goed uit. Wellicht onder de indruk van de feiten. Hij is evenwel de rechterhand van De Wever en zit op dezelfde lijn.
Hij sloeg doodgewoon en simpelweg een modderfiguur.
De mensen weten wel wie politiek verantwoordelijk is...

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:25   #133
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Zal er vanaf nu altijd een politieker ontslag moeten nemen als er ergens een dode valt in het verkeer? Het nieuwe credo sinds corona is immers dat elke dode er 1 teveel is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:27   #134
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zal er vanaf nu altijd een politieker ontslag moeten nemen als er ergens een dode valt in het verkeer? Het nieuwe credo sinds corona is immers dat elke dode er 1 teveel is.
enkel nva politiekers

die zijn sowieso niet goed
Oud 26 augustus 2021, 07:30   #135
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
enkel nva politiekers

die zijn sowieso niet goed
Als u het maar weet.
bedankt voor de confirmatie
Maar in deze heeft Kennis de politieke verantwoordelijkheid voor de dood van de twee kinderen. De rest is bla bla van de fans voor het decorum.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:49   #136
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard niet, en niemand vraagt dat.
Wel dat beleidsverantwoordelijken niet in de pers beginnen te liegen over het 'waarom' van hun beslissingen omdat ze hun paraplu willen open doen.
Had hij dat lulverhaal over het ziekenhuis niet zitten opdissen, dan was er helemaal geen heisa geweest.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 07:50   #137
edwinp
Banneling

Standaard

ik ben geen voorstander van politieke verantwoordelijkheid als de betrokkene enkel maar de hierarchshe overste is zonder directe betrokkenheid

in Sint-Truiden zit nog steeds een burgemeester die daar wel duidelijk voor in aanmerking komt
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 08:20   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uiteraard niet, en niemand vraagt dat.
Wel dat beleidsverantwoordelijken niet in de pers beginnen te liegen over het 'waarom' van hun beslissingen omdat ze hun paraplu willen open doen.
Had hij dat lulverhaal over het ziekenhuis niet zitten opdissen, dan was er helemaal geen heisa geweest.
Er werd niet gelogen. Waarom blijft u dat volhouden?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2021, 08:32   #139
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Op een druk kruispunt waar ik bijna elke dag langs fiets is de signalisatie een paar weken geleden aangepast, conflictvrij nu. En ik hoef nu veel minder lang te wachten. Er is een drukknop voor fietsers en het licht springt vrij snel op groen. Op een ander kruispunt gaat het sinds vorig jaar zelfs automatisch en hoef ik me meestal maar gewoon te laten uitbolllen, conflictvrij met het autoverkeer maar helaas niet met andere fietsers en brommertjes. Zes en een halve kilometer naar het werk of twaalf kilometer naar het zwembad en er zijn maar twee kruispunten meer waar ik me erger omdat het lang duurt. Niet slecht voor een stad zou ik zeggen. En het zijn enkel nog de allochtonen die me van de baan rijden, mensen met een gestolen rijbewijs of blitsers. De andere automobilisten zijn op een paar jaar tijd hoffelijker geworden.

Ik zou ook liever een wereld zonder auto's zien maar de meeste mensen houden van hun vrijheid. Op de laatste moment beslissen waar ze op hun vrije dag eens naar toe gaan zonder eerst de hele dag te hoeven plannen. Het is enkel nog wachten op deftige elektrische/waterstofwagens en minder lawaai en vuile lucht. Misschien schaf ik me dan ook terug een wagen aan want het openbaar vervoer beperkt me wel heel erg. Zo wilde ik laatst naar een museum maar dat zou een reis van vijf en een half uur betekend hebben. Enkel. Gentenaars houden daarvan. Je hoort op de meeste plaatsen minder en minder Gents. Die hebben zichzelf in hun stad opgesloten. Antwerps hoor je voorlopig nog in heel België. Tot mensen zoals jij je zin krijgen. Dan zitten we terug in de middeleeuwen. Iedereen opgesloten in zijn stad en wil je naar een andere stad dan betaal je tol, word je overvallen, lastig gevallen door bedelaars of doe je een ziekte op.
Geef mij dus maar het Antwerps verantwoordelijkheids-en-en-en verhaal ipv het Brussels/Gents dictatoriaal-vrijheidsbeperkend-anti-autoverhaal. Het is schandalig dat men dit zeer spijtige ongeluk aanwendt om slecht beleid te proberen doordrukken.
Sorry jong, dat systeem heeft telkenmale, overal ter wereld aangetoond telkens te falen en is louter ingegeven doordat mensen iets gewoon zijn, vastgeroest zijn in die gewoontes en menen dat het niet anders kan of zo moet zijn, daarbij allerhande panische rampscenario’s voorspellend in geval men het wel zou veranderen. Het is ook iets typisch Vlaams, daar we een volk zijn dat behoudsgezind is en niet erg open staat voor verandering. Als Bart De Wever het over mobiliteit begint is het ook altijd “Ik geloof … ” of “Ik geloof niet …” in plaats naar experten te luisteren of naar andere ervaringen en steden te kijken. Ik zou u dan ook eens aanraden uw licht te gaan opsteken in andere vooruitstrevende steden in het buitenland, waar men de zaken wel heeft aanpakt en verandert.

Onderstaand twee voorbeelden van steden die terug in de middeleeuwen zitten, waar iedereen opgesloten zit en je wordt overvallen, wordt lastig gevallen door bedelaars of je een ziekte opdoet.

https://www.sampol.be/2020/04/missie...doden-per-jaar
Oud 26 augustus 2021, 08:49   #140
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

N-VA zegt altijd dat we qua beleid aansluiting moeten vinden met Noord-Europa. Tot het over mobiliteit in steden gaat. Daar zoekt zijn partij het model van Napels op.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be