![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, hij speelt met zijn kaarten hee, hij probeerde in 2019 een deal te maken met de PS en mislukte. En zegt nu dat hij dat in 2024 opnieuw wil proberen. En dat hij niet met de Braune Bataillonen zal besturen. Minstens even belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet de politiek respect opbrengen voor het verdict van de kiezer?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afijn, belgicisten hebben liever meer lotgenoten die vb. alleen maar Arabisch spreken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
We spreken hier 3 talen, maar we zijn niet zo koppig als jij België is een meertalig land, leer er eindelijk mee leven
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is in dit land al zeer dikwijls het tegenovergestelde geweest dan wat er voor de verkiezing beloofd werd. Als jij dat niet in ziet dan is dat jouw probleem. Geloof dus maar verder dat wat de politici voor de verkiezing beloven. De verrassing zal des te groter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat je schreef dat jullie daar allemaal 3 talen spreken. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 september 2021 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat je de realiteit niet wilt zien is niet ons probleem Werd trouwens weer in het Frans geserveerd, in Oostende en daarna in Koksijde In sommige winkels spreken ze zelfs Duits
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom mogen we dan ook niet verwachten dat de Franstaligen Nederlands leren als ze in Vlaanderen komen wonen of werken? Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 september 2021 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de politiek om binnen dat complex en hogelijk verdeelde speelveld toch een werkzame ploeg samen te stellen die een mandaat van 5 jaar krijgt, en daarna terug op examen mag gaan. Volksvertegenwoordiger zijn ben je zowel in de oppositie als in de meerderheid. Dat laatste bepalen en samenstellen is geen zorg voor de kiezer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
omdat België drietalig is al het andere dat je nu schrijft interesseert me niet ga je maar opsluiten in je vlaanderen Blijf je forza flandria vieren en neem nog een hertekamp
*Jambon gooide zijn masker af voor de Waalse ondernemers vorige zomer in Namen: Die transfers, die onafhankelijkheid, die Vlaamse eisen dat was politieke marketing* Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 13 september 2021 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal Franse 'grensarbeiders(sters)' die totaal géén Nederlands spreken laat staan het kennen of het eventueel willen leren of gewoon weigeren het te spreken of te leren. Wat ze wel goed kunnen is de verkeerswet aan hun laats lappen qua wildparkeren en zo ... (al getuige van geweest tijdens een uitje naar de kust) Dat Frans past ook wel een beetje bij diegenen die uit het Afrikaanse continent komen aangevaren want daar zijn streken bij waar men het Frans als eerste taal heeft dacht ik.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 13 september 2021 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Franstaligen houden daarom van de Vlaamse kust, daar waar ik uit het Antwerpse de Zeeuwse kust verkies. Gemakkelijker bereikbaar en meer uitgestrekt.
Laatst gewijzigd door Weyland : 13 september 2021 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt misschien allemaal gaan solliciteren in de Brusselse ziekenhuizen. De beroepen in de geneeskundige sfeer zijn nu toch in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een rustige dag wil aan het strand, met een strandbar die betaalbaar is en niet stampvol en waar ik nog een praatje kan maken met de patron achter de toog ga ik wel naar Groede. Die kleinschaligheid, dat zijn we volledig kwijt in het Belgisch circus dat wij de kust noemen. Massa-reservaten voor gepensioneerde antwerpenaren met petjes op hun kop, witte sokken in sandalen zoals Blankenberge, of Oostende dat draait op uitgangsvolk, not my cup of tea. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Ik heb in Vlaanderen gewerkt, in een bedrijf waar evenwel Vlamingen als Franstaligen werkten. Veel Franstaligen hadden besloten Wallonië te verlaten om dichterbij hun job te zijn. Als u 10 ?* 25 minuten van uw bedrijf woont, is het natuurlijk beter dan elke dag 2 ?* 3 uren in de trein te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |