Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2021, 19:05   #121
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Nee. Die ‘zouden’ kwam van mij. Ik gebruikte de voorwaardelijke wijs, omdat het om een voorstel gaat. De liberalen zijn hier trouwens helemaal niet tegen. Dit is wat er letterlijk in het artikel uit De Tijd stond:

(link)
Waarom zet u niet alles in vet. Ik kan begrijpen dat Dermagne juist met hetgeen u niet vet zet erg aan Vlaamse verzuchtingen tegemoet zal komen maar niet met wat er vetjes staat.
Handig van u, maar ik merkte al verscheidene keren dat u erop hoopt dat uw discussiepartner niet alles leest.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 19:08   #122
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je versie van de feiten klopt niet en wordt ook door niemand van de actoren onderschreven.

1) In werkelijkheid hadden de PS en de N-VA een akkoord, hetgeen De Wever trouwens letterlijk gezegd heeft.

2) De SP.A, het CDH en CD&V waren het hiermee eens

3) De bovenstaande partijen haalden echter maar 70 zetels. Zes zetels tekort dus voor een meerderheid. Er moest dus nog een partij het akkoord onderschrijven.

4) Maar geen enkele andere partij deed dat. Indien Open VLD dat wel gedaan had, dan was er een paarsgele regering gevormd. Je geeft dit trouwens ook zelf toe wanneer je schrijft: Gelukkig stapten de liberalen niet mee in dat verhaal.
Wat u zegt klopt niet: ze hadden een basisakkoord waarover verder moest onderhandeld worden. Normaal ook’ want zee zochten nog minstens een partij extra.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 26 september 2021, 19:14   #123
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Waarom zet u niet alles in vet. Ik kan begrijpen dat Dermagne juist met hetgeen u niet vet zet erg aan Vlaamse verzuchtingen tegemoet zal komen maar niet met wat er vetjes staat.
Handig van u, maar ik merkte al verscheidene keren dat u erop hoopt dat uw discussiepartner niet alles leest.
Nee, de Vlaamse verzuchtingen omvatten alles wat er in het bericht staat. Herlees maar:

Citaat:

Vooreerst lijkt Dermagne wel degelijk bereid de gewesten meer autonomie te geven bij het bepalen van welke werklozen beschikbaar moeten zijn en wie bestraft kan worden. Ook met voorstellen om een derde van de opzeggingstermijn verplicht in outplacement te investeren, opleidingsplannen in bedrijven te stimuleren, combinaties van uitkering met opleiding uit te breiden en de re-integratietrajecten voor langdurig zieken te verbeteren, komt Dermagne tegemoet aan veel Vlaamse verzuchtingen.
Hij komt dus zowel met het eerste deel (van "vooreerst" tot "worden" als met het het tweede deel (van "met" tot "verzuchtingen"), zie het woordje "ook", aan de Vlaamse verzuchtingen tegemoet.

Of wat betekent die "ook" volgens u?

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 september 2021 om 19:15.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2021, 19:22   #124
BWarrior

Standaard

Citaat:
Wat u zegt klopt niet: ze hadden een basisakkoord waarover verder moest onderhandeld worden. Normaal ook’ want zee zochten nog minstens een partij extra.
Nee, hoor. Laten we even Bart De Wever aan het woord over het akkoord N-VA-PS:

Citaat:
Het verfrissende vind ik dat Magnette daar de knop heeft omgedraaid. Dan zijn wij zeer snel tot een akkoord gekomen. Het was bijna miraculeus, maar eens die knop om is, kan het heel snel gaan. Dat institutionele luik wordt uitgetekend, sociaal-economisch, een evenwicht op zichzelf.
Die man was erbij, dus hij zal het wel weten, niet?

Er was dus een akkoord tussen de twee grote partijen. Daarrond hebben er zich vier partijen geschaard. En, inderdaad, men zocht nog een partij extra.

Hoe kan het de fout zijn van Magnette dat er geen andere partij bijkwam?
Oud 26 september 2021, 19:22   #125
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, de Vlaamse verzuchtingen omvatten alles wat er in het bericht staat. Herlees maar:

Hij komt dus zowel met het eerste deel (van "vooreerst" tot "worden" als met het het tweede deel (van "met" tot "verzuchtingen"), zie het woordje "ook", aan de Vlaamse verzuchtingen tegemoet.

Of wat betekent die "ook" volgens u?
Meer autonomie geven in de zin van Dermagne is op het eerste gezicht inderdaad autonomie, maar uiteindelijk is het schijn omdat het gewest Wallonië doet wat het wi, maar op federale financiering die voor minstens 7/10 uit Vlaanderen komt, daarbij kan rekenen. Een autonomie zonder er zelf voor verantwoordelijkheid te nemen, maar het andere gewest nog eens met extra transfers op te zadelen via die federale constructie. Een verdoken transfer, met een omweg via het federale niveau.
Oud 26 september 2021, 19:29   #126
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Laten we even Bart De Wever aan het woord over het akkoord N-VA-PS:

Die man was erbij, dus hij zal het wel weten, niet?

Er was dus een akkoord tussen de twee grote partijen. Daarrond hebben er zich vier partijen geschaard. En, inderdaad, men zocht nog een partij extra.

Hoe kan het de fout zijn van Magnette dat er geen andere partij bijkwam?
Hier staat heel wat anders. Geschreven door De Wever himself. Die zal het toch wel weten.
Dit is niet een vluchtige quote die ergens uit zijn context gehaald is.

Citaat:
: Verkiezingen 2019, N-VA
Bart De Wever
Vandaag maken wij integraal de laatste versie van de paars-gele nota openbaar die deze zomer op de tekentafel lag tussen N-VA en PS, en waarmee 70 zetels zich akkoord verklaarden om over te onderhandelen. De nota diende als basis om een regering met een brede Vlaamse meerderheid mogelijk te maken. Ze vormde uiteraard nog geen definitief regeerakkoord maar toont wel duidelijk aan wat de krijtlijnen waren geweest van een groot N-VA-PS-akkoord.
https://www.n-va.be/nieuws/transpara...a?p_campaign=1
Oud 26 september 2021, 19:33   #127
BWarrior

Standaard

Citaat:
Meer autonomie geven in de zin van Dermagne is op het eerste gezicht inderdaad autonomie, maar uiteindelijk is het schijn omdat het gewest Wallonië doet wat het wi, maar op federale financiering die voor minstens 7/10 uit Vlaanderen komt, daarbij kan rekenen. Een autonomie zonder er zelf voor verantwoordelijkheid te nemen, maar het andere gewest nog eens met extra transfers op te zadelen via die federale constructie. Een verdoken transfer, met een omweg via het federale niveau.
Je hebt je eigen visie al gegeven op het voorstel van Dermagne. Daarover ging het hier niet.

Hierboven schreef je immers:

Het is dat deel dat ik ook weerlegd heb. Normaals, zie het woord "ook".

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 september 2021 om 19:34.
Oud 26 september 2021, 19:37   #128
BWarrior

Standaard

Citaat:
Hier staat heel wat anders. Geschreven door De Wever himself. Die zal het toch wel weten.
Dit is niet een vluchtige quote die ergens uit zijn context gehaald is.

https://www.n-va.be/nieuws/transpara...a?p_campaign=1
Oud 26 september 2021, 19:38   #129
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je hebt je eigen visie al gegeven op het voorstel van Dermagne. Daarover ging het hier niet.

Hierboven schreef je immers:

Het is dat deel dat ik ook weerlegd heb. Normaals, zie het woord "ook".
Mag ik mijn eigen visie hebben? Journalisten zijn geen God de Vaders.
Oud 26 september 2021, 19:41   #130
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U negeert wat ik aanhaalde volkomen. Wat verstaat u niet aan 'geen definitief akkoord ' en van 'om over te onderhandelen '?
Oud 26 september 2021, 19:52   #131
BWarrior

Standaard

Citaat:
Mag ik mijn eigen visie hebben? Journalisten zijn geen God de Vaders.
Nu is uw visie dus niet afgeleid uit de berichtgeving uit De Tijd? Daarnet nochtans wel. Want toen betoogde u nog:

Citaat:
Waarom zet u niet alles in vet. Ik kan begrijpen dat Dermagne juist met hetgeen u niet vet zet erg aan Vlaamse verzuchtingen tegemoet zal komen maar niet met wat er vetjes staat. Handig van u, maar ik merkte al verscheidene keren dat u erop hoopt dat uw discussiepartner niet alles leest.
Oud 26 september 2021, 19:56   #132
BWarrior

Standaard

Citaat:
U negeert wat ik aanhaalde volkomen. Wat verstaat u niet aan 'geen definitief akkoord ' en van 'om over te onderhandelen '?
Er staat nochtans: Akkoord N-VA en PS beschermde Vlaamse welvaart.

Een akkoord dus tussen De Wever en Magnette. En blijkbaar vond de N-VA het nog een erg goed akkoord ook.
Oud 26 september 2021, 20:27   #133
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er staat nochtans: Akkoord N-VA en PS beschermde Vlaamse welvaart.

Een akkoord dus tussen De Wever en Magnette. En blijkbaar vond de N-VA het nog een erg goed akkoord ook.
U gaat nogmaals voorbij aan wat ik postte.
Dat doet u vaak.
Ook maakt u er vaak semantische spelletjes van.
Ik denk dat de tekst van De Wever in het partijblad meer zijn visie op de zaak weergeeft dan wat een journalist daarover wenst te schrijven of in korte slogans wordt geformuleerd.
Maar ik ben er zeker van dat u dat anders ziet/wilt zien.
Oud 26 september 2021, 20:30   #134
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu is uw visie dus niet afgeleid uit de berichtgeving uit De Tijd? Daarnet nochtans wel. Want toen betoogde u nog:
Die bron komt van u. Ik heb nooit beweerd dat wat die journalist schreef mijn visie weergaf wel dat ik begrijp dat hij dat niet-vetgedrukte als tegemokomende aan Vlaamse verzuchtingen kan zien.
Oud 26 september 2021, 20:56   #135
BWarrior

Standaard

Citaat:
U gaat nogmaals voorbij aan wat ik postte.
Dat doet u vaak.
Ook maakt u er vaak semantische spelletjes van.
Ik denk dat de tekst van De Wever in het partijblad meer zijn visie op de zaak weergeeft dan wat een journalist daarover wenst te schrijven of in korte slogans wordt geformuleerd.
Maar ik ben er zeker van dat u dat anders ziet/wilt zien.
Als de N-VA op hun pamfletten drukt die massaal op alle sociale media verspreid werden dat ze een akkoord met de PS had, wat moet de burger daar dan eigenlijk onder verstaan volgens jou?

Laatst gewijzigd door BWarrior : 26 september 2021 om 21:06.
Oud 26 september 2021, 21:06   #136
BWarrior

Standaard

Citaat:
Die bron komt van u. Ik heb nooit beweerd dat wat die journalist schreef mijn visie weergaf wel dat ik begrijp dat hij dat niet-vetgedrukte als tegemokomende aan Vlaamse verzuchtingen kan zien.
Zoals ik bewees - zie het woordje ook - vond hij dat alles aan die verzuchtingen tegemoet kwam.

Citaat:
Vooreerst lijkt Dermagne wel degelijk bereid de gewesten meer autonomie te geven ... Ook met voorstellen om … komt Dermagne tegemoet aan veel Vlaamse verzuchtingen
Vooreerst gaat Jan zijn kamer wel degelijk opruimen. Ook met voornemens om harder te studeren, komt Jan tegemoet aan veel van moeders verzuchtingen.

Hieruit volgt dat zowel het opruimen van de kamer als de voornemens over te studeren beantwoorden aan moeders verzuchtingen.
Oud 26 september 2021, 21:50   #137
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals ik bewees - zie het woordje ook - vond hij dat alles aan die verzuchtingen tegemoet kwam.

Vooreerst gaat Jan zijn kamer wel degelijk opruimen. Ook met voornemens om harder te studeren, komt Jan tegemoet aan veel van moeders verzuchtingen.

Hieruit volgt dat zowel het opruimen van de kamer als de voornemens over te studeren beantwoorden aan moeders verzuchtingen.
Nogmaals die journalist zijn opinie is er een van de velen. De Wever stelt duidelijk in mijn bron wat hij over het akkoord, de deal, de overeenkomst, de onderhandelingsbasis of hoecu het ook wilt noemen dat het geen DEFINITIEF STUK was dat er nog verder over onderhandeld moest worden en de aanmerkingen van N-VA bij dat document kan iedereen in de bijgevoegde tekst bij mijn bron lezen. Geen enkele andere partij speelt zo open kaart.
Oud 26 september 2021, 23:09   #138
BWarrior

Standaard

Citaat:
Nogmaals die journalist zijn opinie is er een van de velen. De Wever stelt duidelijk in mijn bron wat hij over het akkoord, de deal, de overeenkomst, de onderhandelingsbasis of hoecu het ook wilt noemen dat het geen DEFINITIEF STUK was dat er nog verder over onderhandeld moest worden en de aanmerkingen van N-VA bij dat document kan iedereen in de bijgevoegde tekst bij mijn bron lezen. Geen enkele andere partij speelt zo open kaart.
Nogmaals : als de N-VA op hun pamfletten drukt die massaal op alle sociale media verspreid werden dat ze een akkoord met de PS had, wat moet de burger daar dan eigenlijk onder verstaan volgens jou?
Oud 26 september 2021, 23:17   #139
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nogmaals : als de N-VA op hun pamfletten drukt die massaal op alle sociale media verspreid werden dat ze een akkoord met de PS had, wat moet de burger daar dan eigenlijk onder verstaan volgens jou?
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=137
Oud 26 september 2021, 23:26   #140
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge vergeet alweer het woord globaal hé....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be