![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En vooral niet vergeten erbij te zeggen dat hij NOOIT nog zo een stommiteit zal doen, als het vragen aan de liberalen om hun zusterpartij te laten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het huis Saksen-Coburg is afkomstig van het huis Wettin. Het huis Nassau bestaat eigenlijk niet meer. Ook het huis van Orange-Nassau bestaat niet meer. De laatste mannelijke troonzittende naamgever is Orange-Nassau is op 23 november 1890 gestorven. Als men de wetten rond familienaam bepaling volgt, zou de huidige familienaam van het Nederlandse koningshuis van Amberg zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2021 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal ongewoon vind ik…
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ho maar… in die tijd was dat niet zo ongewoon hoor. Dat weet jij ook wel. Wie kent niet de fameuze uitspraak van de Franse koning Henri IV. Hij was de zoon van de vurig Calvinistische Jeanne de Navarre en werd in het Zuid-Franse kasteel van Foy volledig in de leer van “La Religion Réformée” opgevoed. Toen hem op een bepaald ogenblik de Franse kroon werd aangeboden met de traditionele voorwaarde van de katholiciteit was zijn antwoord: “Paris vaut bien une messe”.
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opportunistische kazakdraaier , die hele Willem van Oranje. Niet voor niets noemde men hem ‘de Zwijger’. Men wist nooit wat de man dacht, noch wat hij van plan was. Hij speelde dan ook dikwijls dubbelspel. De Nederlandse historici Brouwer en Wouters, die intensief onderzoek deden naar de persoon van Willem van Oranje, noemen hem in hun boek , ‘de beloftebreker’. Dat kan al tellen! ![]() Toemaatje. Allen die lid zijn van de zogenaamde 'Orde van den Prince' hebben zich goed in de luren laten leggen. Ze zijn lid van de orde van een kazakdraaier en leugenaar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2021 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou nogal moeten slikken van je huisarts.
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2021 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stamboom_Oranje-Nassau |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
P.s. proef ik hier enige jaloezie omdat uw eigen koning afstamt van het schoothondje van de Franse koning (Lodewijk Filips I)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Een mens moet zijn blunders durven toegeven. Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 oktober 2021 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig hebben de "Belgen" die hoop binnengehaald in 1830.
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tweede zin was idd beter niet geschreven. Ook zonder was het duidelijk genoeg wie de haatblazen van dit forum zijn.
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Haat? Vermeulen toch. ![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koningin Wilhelmina was de laatste wettelijke naamdrager Oranje-Nassau. Willem I was de laatste Prins van Oranje. Daarna hield het vorstendom Oranje op te bestaan. Willem VI van Oranje-Nassau was trouwens een kazakkendraaier. Liep van de UK over naar Frankrijk, om daarna met de Pruisen te gaan meedoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Maar waar haalt u deze flauwekul toch vandaan? Een vrouw behoudt na een huwelijk toch ook gewoon haar eigen (officiële) naam (ofwel "meisjesnaam")? Ik neem aan dat dit in België niet anders is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Willem Frederik speelde na zijn kazakdraaierij en zijn overlopen naar Pruisen, zijn prinsdom Fulda kwijt. Fulda, een geschenk van Napeleon aan Willem Frederik die zonder landgoed van enige betekenis zat en hij Napoleon om een gunst had gevraagd (lees: een herdogdom, of prinsdom waarover hij kon heersen). Als we dan de brieven lezen die de latere koning van het VKN schrijft als 'prins' naar Napoleon, dan puilen deze brieven uit van onderdanigheid. Zeker ook de laatste brief van Willem. Willem tekent zijn brief met 'De zeer nederige en zeer gehoorzame dienaar, WF, prins van Oranje.'. Kortom, nadat Willem Frederik dus, de latere Willem I, Fulda was kwijtgespeeld door overloperij, richtte hij zich nogmaals tot Napoléon om toch nog iets van Bonaparte te kunnen lospeuteren door beroep te doen op de clementie van Napoleon. Napoleon stuurde hem natuurlijk wandelen. De Brief (1806) van de toekomstige Willem I aan Napoléon na het verlies van Fulda. Sire, Na het ongeluk van allerlei aard dat sinds enige tijd mijn huis heeft geteisterd, ik heb zojuist het verlies geleden dat mij stort in het allerdiepste verdriet. Mijn dochtertje de prinses Pauline is vorige nacht overleden in de leeftijd van zes jaar en ongeveer tien maanden. Ik neem de respectvolle vrijheid om Uwe majesteit van deze zo trieste gebeurtenis in kennis te stellen (…) Ik grijp met nadruk deze gelegenheid aan om u te herinneren aan de belangen van mijn huis, ik heb de eer ze aan te bieden aan uw zeer machtige bescherming, hopende op haar zegening, dat zij de bitterheid van het lot dat ons treft moge verzachten. Ik heb de eer om te verblijven met het allerdiepste respect. De zeer nederige en zeer gehoorzame dienaar, WF, prins van Oranje. Het spreekt vanzelf dat na een tijdje het bestaan van deze brief uitlekte alsmede de inhoud ervan. Willem verloor hierdoor de achting van de koning van Pruisen en op Napoléon moest hij niet meer rekenen. En dus richtte hij zich bij gebrek aan beter op Engeland. En dat is de reden waarom wij hier later met dit heerschap opgezadeld werden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2021 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar om terug te keren naar de basis van deze draad.
Citaat:
Daarna kan Vlaanderen pas bij Nederland gaan. Voor Nederland zou dat een aanwinst zijn, want Vlaanderen beschikt over vele voorrechten bij het VK. Daarnaast is Vlaanderen een rijk gebied, dat vele gevluchte rijke Nederlanders herbergd. Vlaanderen beschikt ook over de uitvalswegen tussen de Nederlandse zeehavens en zuid-Europa. Daarnaast bevinden vele hoofdkwartieren van internationale en Europese instellingen zich in Vlaanderen. En de Nederlandse economie zou kunnen meevaren op de bekendheid van vele Belgische en Vlaamse producten in het buitenland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Ollanders willen altijd maar weten wat het gaat "opbrengen".
Winst, winst, winst.... Geld, geld, geld..... Wie met hen in zee gaat is dus op voorhand geJost. |
![]() |
![]() |