![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moogt me ook de bron geven waar dat staat. ... die 16 Ampere is het maximum wat een stopcontact normaal aankan, zeker niet een langdurig gemiddelde. Citaat:
Natuurlijk is de electrische auto dan schuld. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 13:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 4 november 2021 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kan u op het bedrijf laden/bijladen?
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geen enkel station hebben we tot nu toe moeten aanschuiven, maar sommigen stonden toch behoorlijk vol. (6/8 bezet) Dus..... Wat nu ? (OK, we zijn nog niet helemaal over de range anxiety, dus bij 20% gaan we tanken. Zal in de toekomst misschien wat efficiënter worden. Maar niettemin... een goeie dekking is nodig als je meer EV's in het straatbeeld wil.)
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht ongeduldig op de installatie van een lader bij mij thuis. Maar in België is alles traag.
Maar van de 3000 gereden km zijn 2/3 naar en in een vakantieoord. Dus daar zou een thuislader weinig meerwaarde hebben. Waarschijnlijk gaat Fox nooit op vakantie met zijn EV.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 4 november 2021 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wek 10,000 kwh per jaar op met mijn zonnepanelen, dus het gaat wel. Ik verbruik geen benzine meer he. Op het bedrijf waarvoor ik werk staan er vooralsnog geen laadpalen. Dat zal voor ergens in 2022 zijn. Dan zal de uitrol van de elektrificatie van het wagenpark starten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
14 keer op 3000 km aan de lader staan ergens dat zijn toch al wat uren neem ik aan.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De langste was 5 uur+ aan een paal in mijn vakantieoord, maar we zijn daar natuurlijk niet in de auto blijven zitten. Maar het is een feit (dat ik al eerder vermeld heb) dat de reis heen zowel als terug minstens een uur langer duurt dan met een ICE. Tesla superchargers staan meestal in hotels, dus als je daar ook een kamer boekt kan je laden terwijl je ontbijt en/of in/out checkt dus zo win je ook tijd. Maar ja, het is aanpassen en veel plannen op voorhand. Het zal wel beteren denk ik. We zijn nog in de pionier fase, en dat geeft ook wel een soort van voldoening. (Pionier zijn. ![]()
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 4 november 2021 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp die ongeduldige Belg gewoon niet, landen die veel meer en veel langer EVs hebben dat ook opgelost en zijn dus nog altijd bezig. Noorwegen wil al 2025 geen ICEs meer laten inschrijven. Volgende is dus zonder de gemakkelijke thuisladers (eigen oprit) gerekend (ca. de helft van de automobilisten), want vele, wellicht ook jij, laadt vooral buitenshuis omdat ze thuis nog geen degelijk laadpunt hebben. Eens je laadpunt daar is, zul je mss enkele keren per jaar of helemaal geen (@Fox) openbaar laadpunt opzoeken, tenzij je bij de uitzonderingen bent die langer rijden dan werken... Soit, wat heb ik zo vastgesteld tov ~3 jaar geleden? 1. EV laden pakweg 2 maal zo snel, en daalt de hypothetische behoefte aan laadpalen quasi met de helft. 2. EVs hun ~rijbereik verdubbeld, en worden dus zuiniger vooral bij koude temperaturen (warmtepomp standaard), en gaan ze niet meer zo rap ongerust geraken, en het laden onderweg overslaan tot ze thuis zijn of op het werk, of whatever horeca, waar ze ook kunnen laden. (de semi-openbare laadpunten). Gewoontedier mens past zich aan, maar bij sommige duurt het wat langer... 3. Steeds meer EV-eigenaars zetten/krijgen "omgeving thuis" een laadpaal (ook stedelingen, vaste parkeerplaats), bron NL-laadonderzoek(jaarlijks), 3 Noorse studies 2013/2016/2018. 4. En, de minste, is het zeker dat men in 2027 nog altijd zoveel kms per jaar met de wagen gaat afleggen? Die tendens is nog altijd dalend. 5. en de grappigste, ICE vallen gemiddeld nog altijd rapper zonder brandstof als de EVs zonder stroom. En bij de ICE heeft dat ergere gevolgen. 6. Serieus nu, het aantal laadstations van 100.000 in Vlaanderen moeten tegen 2027 uitgevoerd zijn? Dat is dus in 6 jaar? • OK, dan kijk ik eens statistisch 6 jaar terug hoeveel DC-snellaadpunten bvb de EU had in 2015: CCS type: 988 Tesla SC: 695 ChaDeMo: 1.713 vandaag of YTD 2021: CCS type: 19.590 Tesla SC: 4.712 ChaDeMo: 12.405 Dus van 3.396 naar 36.707 op 6 jaar, en die zijn vooral voor (zeer) lange afstanden. • Dan de normaal ladende openbare AC laadpunten minder of = 22 kW in de EU 2015: 44.786 YTD 2021: 265.117 • En dan ga we natuurlijk eens kijken wat Belgium ervan bakte of 6 jaar-evolutie: (en dat zal vooral in Vlaanderen geweest zijn) - Normaal ladende openbare AC laadpunten minder of = 22 kW; 2015: 1.412 Ytd 2021: 13.598 - waarvan enkel DC snellaadpalen: (CCS, Tesla SC, ChaDeMo) 2015: 77 Ytd 2021: 842 De evolutie in BE is zelfs iets beter dan het EU-gemiddelde. edit: Nederland heeft nu 89.770 openbare laadpunten, waarvan 3.420 snellaadpunten. Waarom zou Vlaanderen in 2027 geen 100.000 openbare laadpunten kunnen halen? Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de fata morgana's van believers zijn vaak een samenraapsels van de verste dromen, gestoffeerd met verlangens en hoop ... Vb. toen ik in 1996 een weekje in Stockholm was voor het werk, zag ik daar auto's met stopcontacten die dienden om in de winter de motor (en het interieur) voor te verwarmen. Dus daar liggen al wel wat krachtige leidingen in een puik netwerk klaar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Die moeten hun netwerk en energie ook aanpassen aan de noden van de 21e eeuw : https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Sweden#Overview met leuke grafiek Ik was niet alleen 3 volle dagen in Stockholm maar ook 5 dagen in andere steden, ook dorpen op het platteland van Zweden. In 2008 zomerbegin, met eigen wagen. En niet voor het werk, want dan beleef je minder. ![]() Geloof me gerust, Zweden heeft echt weinig stopcontacten. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 17:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ergens het snelste wil geraken (minder laadtijd) met een Tesla laadt je maar hooguit tot 60% op, dus meer keren laden maar veel minder lang. Begrijp je die laadkurve nog altijd niet? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek het zelf op.
![]() Aan uw zin te lezen begrijp je het niet. Citaat:
1 keer laden en een uur later aankomen dan voorzien of 3 keer laden en een uur eerder aankomen dan voorzien? https://abetterrouteplanner.com of https://www.tesla.com/nl_be/trips Je moogt ook tussenin kiezen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2021 om 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weinig tanken en wat doorduwen.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als men massaal naar de kust rijd, moeten er aan de kust voldoende oplaadpunten zijn om alle voertuigen die daar komen op te laden Dus als daar 100 000 voertuigen heen rijden moeten die 100 000 voertuigen ook terug geraken en dus kunnen opladen. Maar ik heb dat allemaal al heel uitvoerig uitgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |