![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou de eerste keer zijn dat er een verplichting komt voor vaccins die men echt op (half)jaarlijkse basis opnieuw zou moeten nemen. (Om misverstanden te vermijden: ik ben geen antivaxer. Ik ben gevaccineerd en geloof dat het vaccin een nut heeft. Beperkter dan wat eerst werd verkondigd, maar wel zeker een nut). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 december 2021 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En misschien mogen we updates verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België werd bij het begin van de vaccinatiecampagne volop verkondigd dat als 70% van de bevolking gevaccineerd geraakt, we groepsimmuniteit konden bereiken. Als ik me niet vergis, stond dit zelfs op de vaccinatie-uitnodigingen (bij de redenen waarom men zich best laat vaccineren). 70% van de bevolking vaccineren was duidelijk NIET voldoende. Ik stel vast dat het ook in de Nederlandse pers werd verkondigd: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...wees-solidair/ Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 december 2021 om 11:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De feiten laten nochtans zien dat de veel "geroemde" efficiëntie van bij het begin van vaccinatiecampagne toch niet gehaald wordt. Wat is daar dan ook "wappie" aan? Is iedere vorm van kritiek dat al?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Experts waarschuwde dat die 70% zomaar eens niet genoeg kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het zou ook de eerste keer zijn dat er een verplichting komt voor vaccins waarvan men meerdere aspecten nog niet op (middel)lange termijn heeft bestuurd. Of wat de impact zal zijn van het herhaaldelijk toedienen van opeenvolgende prikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het getal van 70% werd door onze overheid in ieder geval maandenlang (minstens gedurende het hele voorjaar en de vroege zomer) gebruikt als doel om het 'Rijk van de vrijheid' te bereiken. Als 70% van de bevolking zou zijn gevaccineerd, zouden de maatregelen (grotendeels) wegvallen. Die 70% kwam trouwens van het WHO. Dus ik denk niet dat ik lieg wanneer ik zeg dat de vaccins minder goed beschermen dan eerst werd gecommuniceerd: 1) 70% is niet voldoende voor groepsimmuniteit 2) een jaarlijks prikje is niet voldoende omdat de bescherming sneller daalt dan eerst gedacht |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kortom, het is niet dat "70% niet genoeg is", het is dat de doelstelling onhaalbaar is, zelfs met 100% gevaccineerden. Het was dus iets dat niet kon werken, en toch wilde men het doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 december 2021 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze helpen, dat zeker (dat tonen de cijfers aan). Echter minder dan eerst gedacht/gehoopt/gecommuniceerd (dat tonen de cijfers evengoed aan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is nu zover.
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had men de vaccins willen gebruiken om ziekenhuis opnames te verminderen, dan had men een andere politiek gevoerd, en nooit een CST pasje ingevoerd, en nooit aan 12 jarigen vaccins opgedrongen, maar een veel kortere cyclus van prikken en herprikken voor 50+. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toen stierven er door corona mensen in WZC's, in de ziekenhuizen, op IC... Blijkbaar werken die vaccins toch niet "tegen ziekenhuisopnames", in het bijzonder bij een groep mensen waar het immuunsysteem niet goed werkt. Er werd nochtans beloofd dat de vaccins ervoor zouden zorgen dat het immuunsysteem zou versterkt worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men vaccineert om ziekenhuisopnames tegen te gaan in plaats van besmettingen, heeft het geen zin om kinderen te vaccineren hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij werkt dat niet op die manier. |
|
![]() |
![]() |