Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Een afkeer hebben van kroeshaar, donkere huid en kakgelinksch wel verkeerd?
Neen, het is een natuurlijke afkeer van het slechte, het kwade en het zwakke... puur natuur! 32 53,33%
Ja, er moeten meer rassenvermengingen en zieke elementen zijn. 28 46,67%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2005, 01:48   #121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgijka
MMmm misschien ben ik raar, maar ik voel me een stuk veiliger onder vreemdelingen dan onder Belgen..... Vlaamsch kan misschien maar linksch????!!!
En er is in het verleden al heel wat rassenvermening gebeurt trouwens, een Belg bestaat niet eens of Vlaming of wat dan ook we zijn allemaal een mengeling van alle culturen die hier inde loop der eeuwen geregeerd hebben.....
En heeft dat er wat mee te maken ?
Als ik morgen verhuis naar een andere gemeente ben ik daar een vreemdeling.
Aan mij om mij in te burgeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 06:18   #122
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

met andere rassen mengen is alleen maar goed voor de genetische variatie en hoe groter die variatie, hoe kleiner de kans op genetische aandoeningen

zie inteelt bij orthodoxe joden (oogaandoening) en inteelt bij romeinse keizers (caligula is hét schoolvoorbeeld) en dan zijn er nog de amerikanen in louisiane (tunnelzicht + bijna blind + doof => speciaal type gebarentaal voor die mensen).

het is angst voor het onbekende, angst om minder te zijn, angst om je vrouw te verliezen, je waarden, etc.
en om het helemaal "links" te maken (kwist niet dat links of rechts nog bestonden): slecht? kwaad? tis politics.be hier dacht ik zo en niet gojezusgo.com.
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2005, 16:56   #123
Belgijka
Vreemdeling

Belgijka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En heeft dat er wat mee te maken ?
Als ik morgen verhuis naar een andere gemeente ben ik daar een vreemdeling.
Aan mij om mij in te burgeren.
Het was gewoon een opmerking er wordt hier gezegd dat een afkeer van iets dat anders is dan jou normaal is, terwijl ik net het tegenovergestelde voel, dus die theorie klopt niet altijd.
Wat is dat nu voor een voorbeeld. Met vreemdelingen bedoelde ik allochtonen als je het ng niet doorhad. Wie heeft het over inburgeren? Wie zegt dat ze zich nog niet ingeburgerd hebben.
Oud 6 januari 2005, 17:11   #124
schatje
Vreemdeling

schatje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
MMmm misschien ben ik raar, maar ik voel me een stuk veiliger onder vreemdelingen dan onder Belgen..... Vlaamsch kan misschien maar linksch????!!!
En er is in het verleden al heel wat rassenvermening gebeurt trouwens, een Belg bestaat niet eens of Vlaming of wat dan ook we zijn allemaal een mengeling van alle culturen die hier inde loop der eeuwen geregeerd hebben.....
Ik ben zelf een vreemdeling. maar ik voel me niet echt veilig onder sommige vreemdelingen.... kijk maar naar Antwerpen en Brussel. daar is het onmogelijk om u veilig te voelen
schatje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 17:05   #125
marilia
Vreemdeling

marilia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schatje
Ik ben zelf een vreemdeling. maar ik voel me niet echt veilig onder sommige vreemdelingen.... kijk maar naar Antwerpen en Brussel. daar is het onmogelijk om u veilig te voelen
onzin, schatje!
ik voel me absoluut niet onveilig in Antwerpen: en soms kom ik thuis na middernacht want ik werk (in Brussel) in een werkploegsysteem...
soms ben ik banger van mensen die zich onveilig voelen dan van de "vreemdelingen"... ik heb al voor hoer uitgescholden (en geloof me: ik geef stevige antwoorden terug!!!!!!!!!!), maar nooit ben ik aangevallen.
waarom voel je je onveilig? omdat ze een ander kleur hebben? of omdat ze geen nederlands spreken? of omdat ze niet aan jouw "schoonheidsideal" behoren?
Ik her er geen problemen mee: geef me maar Denzel Washington of het model van Polo Sport, Will Smith, Antonio Banderas, Juanes...en ik zal zeker niet klagen...
marilia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 17:31   #126
Whitestorm
Banneling

Whitestorm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marilia
onzin, schatje!
ik voel me absoluut niet onveilig in Antwerpen: en soms kom ik thuis na middernacht want ik werk (in Brussel) in een werkploegsysteem...
soms ben ik banger van mensen die zich onveilig voelen dan van de "vreemdelingen"... ik heb al voor hoer uitgescholden (en geloof me: ik geef stevige antwoorden terug!!!!!!!!!!), maar nooit ben ik aangevallen.
waarom voel je je onveilig? omdat ze een ander kleur hebben? of omdat ze geen nederlands spreken? of omdat ze niet aan jouw "schoonheidsideal" behoren?
Ik her er geen problemen mee: geef me maar Denzel Washington of het model van Polo Sport, Will Smith, Antonio Banderas, Juanes...en ik zal zeker niet klagen...
Het onveiligheidsgevoel dat leeft bij een groot deel van de bevolking (vooral diegenen die met vreemd uitschot in contact komen) is volgens u dus volledig uit de lucht gegrepen?

Citaat:
omdat ze een ander kleur hebben? of omdat ze geen nederlands spreken? of omdat ze niet aan jouw "schoonheidsideal" behoren?
Omdat het uitschot is, daarom!
Whitestorm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 17:39   #127
marilia
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whitestorm
Het onveiligheidsgevoel dat leeft bij een groot deel van de bevolking (vooral diegenen die met vreemd uitschot in contact komen) is volgens u dus volledig uit de lucht gegrepen?

hey la-bas!

wat is "uitschot"? en "vreemd uitschot"?

noem je mensen zo?

zoveel haat en minachting... ik zou aan Dutroux denken,bv...of in zielige mensen die niet goed of genoeg geliefd zijn geweest...
Oud 8 januari 2005, 18:19   #128
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Het zijn net de mensen die er niets vanaf weten en er niet mee in contact komen die zich onveilig voelen....
Ikzelf zit op een tolkenschool, waar dus jongeren van alle culturen studeren en heb totaal geen problemen met die mensen, ze zijn zelfs hulpvaardiger dan de Belgen. Ik woon in een buurt met uitsluitend alleen vreemdelingen en ik ben nog nooit lastiggevallen geweest, al loop ik in een kort rokje, niemand heeft mij ooit proberen aan te randen of wat dan ook, nee ze stellen zelfs voor dat mocht iemand mij lastig vallen ze mij wel zouden helpen, iets wat een Belg nooit zou doen want die draait zijn hoofd om alsof ie niets gezien heeft. Zeg het mij als ik me vergis en u zich anders zou gedragen???
Oud 8 januari 2005, 18:56   #129
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Leve de rassenvermening. Café au lait smaakt toch zo veel beter......

"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 22:25   #130
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

dat is een gevoel dat wel degelijk bestaat. de vraag is echter of het correct is. het onveiligheidsgevoel lijkt me veel groter dan de werkelijke 'onveiligheid'. ik woon namelijk in antwerpenstad, en heb hier nog nooit problemen gehad, op een gestolen fiets na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 22:28   #131
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik woon in een buurt met uitsluitend alleen vreemdelingen en
uitsluitend en alleen is een tautologie.

bovendien kan dat niet, in antwerpen zijn er namelijk geen getto's. er zijn wel wijken met overwegend allochtonen. maar wijken met enkel allochtonen zijn hier niet.

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 22:56   #132
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
uitsluitend en alleen is een tautologie.

bovendien kan dat niet, in antwerpen zijn er namelijk geen getto's. er zijn wel wijken met overwegend allochtonen. maar wijken met enkel allochtonen zijn hier niet.
ja kijk---> uitsluitend/alleen geen fout meer aan!

Hoe dat kan niet? Ik reken halfbloeden en mensen met vreemde roots ook bij de vreemdelingen, dus degenen die rechtsgezinden als allochtonen beschouwen.

Laatst gewijzigd door Belgijka : 8 januari 2005 om 23:00.
Belgijka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 23:00   #133
ingenious

Standaard

Citaat:
ja kijk---> uitsluitend/alleen geen fout meer aan!

Hoe dat kan niet? Ik reken halfbloeden ook als vreemdelingen en mensen met vreemde roots, wat die rechtsen nog altijd als allochtonen beschouwen.
omdat zoals ik al zei er geen getto's zijn in antwerpen. er is bij mijn weten geen enkele wijk waar geen autochtonen wonen.

Citaat:
Oud 8 januari 2005, 23:03   #134
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
omdat zoals ik al zei er geen getto's zijn in antwerpen. er is bij mijn weten geen enkele wijk waar geen autochtonen wonen.
Misschien de "selecte" Jan Van Rijswijcklaan 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2005, 23:24   #135
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Door de overheid worden ze beschouwd als autochtonen, maar door rechtsgezinden niet. Wie had het over ghetto's? Je begrijpt me verkeerd. We zijn hier niet om aan haarklieverij te doen, maar om een standpunt te bewijzen.
Oud 9 januari 2005, 18:27   #136
marilia
Vreemdeling

Standaard

soms heb je vijf "zwarte" mensen binnen een groep van vijftig "witte" mensen; wat zien de "outsiders"? zeker en vast: er zijn zoveel vreemdelingen hier!!!!!

Laatst gewijzigd door marilia : 9 januari 2005 om 18:36.
Oud 9 januari 2005, 19:18   #137
ingenious

Standaard

Citaat:
Door de overheid worden ze beschouwd als autochtonen, maar door rechtsgezinden niet. Wie had het over ghetto's? Je begrijpt me verkeerd. We zijn hier niet om aan haarklieverij te doen, maar om een standpunt te bewijzen.
er zijn mensen die geloven dat er wijken zijn met enkel allochtonen. en dat is niet waar, verre van. dat misverstand wil ik uit de wereld helpen. dat is geen haarklieverij, dat is waanideeën uit mensen hun hoofd zetten. verder heeft wat rechts of de overheid er van vindt er niks mee te maken. ik heb het over vlamingen met een vlaamse ouders en grootouders... die vind je nog in alle wijken. niet dat het er voor mij echt toe doet, maar voor sommigen telt het wel, en ik wil ze geen valse argumenten geven.

Citaat:
Oud 10 januari 2005, 11:09   #138
Belgijka
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
er zijn mensen die geloven dat er wijken zijn met enkel allochtonen. en dat is niet waar, verre van. dat misverstand wil ik uit de wereld helpen. dat is geen haarklieverij, dat is waanideeën uit mensen hun hoofd zetten. verder heeft wat rechts of de overheid er van vindt er niks mee te maken. ik heb het over vlamingen met een vlaamse ouders en grootouders... die vind je nog in alle wijken. niet dat het er voor mij echt toe doet, maar voor sommigen telt het wel, en ik wil ze geen valse argumenten geven.
Je gaat me niet vertellen dat er geen wijken zijn waar zo goed als geen Belgen wonen, want daar geloof ik geen haar van.
Misschien zijn er geen wijken die voor de 100%uit allochtonen bestaan, maar zo zijn er ook geen wijken die voor 100%uit autochtonen bestaan.
Het is wel haarklieverij, jij had me gewoon verkeerd begrepen.
Oud 11 januari 2005, 16:47   #139
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720

Laatst gewijzigd door Morghodius : 11 januari 2005 om 16:48.
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2005, 15:29   #140
Vlaamsch ende Fier
Banneling

Standaard

killallah, groot gelijk!

een afkeer van zulks verloederaars en gevaarlijk invadors is niets verkeerd mee.
Vlaamsch ende Fier is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be