Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2021, 13:28   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ne keer diep ademen helpt relaxeren, Patrick.
Het houdt je tevens scherp, uitstekend voor de amusementswaarde.
Is dit hier nu ook al een forum om mensen te helpen relaxeren eerder dan over iets in discussie te gaan ?

Misschien hier eens kijken.

https://www.motioncenter.be/blog/wat...pak-je-het-aan

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2021 om 13:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 13:45   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Waar gaan we naartoe als maatschappij indien de ziekenhuizen blijkbaar te bepalen hebben wat we in de maatschappij zouden mogen of niet mogen, afhankelijk van de bezetting van hun hospitaal.

Dus in niet covidtijden, wanneer de ziekenhuis vol lagen, zouden ze ook het recht hebben om bijv. het verkeer tijdelijk te verbieden, want nieuwe verkeerslachtoffers zouden ze niet aankunnen, of feestjes tijdelijk te verbieden, want ongevallen met zatte mensen zouden ze niet aankunnen. Dus "wil je een feestje bouwen? Bel eerst even naar het lokale ziekenhuis of dat voor hun wel gelegen komt." Respect hebben voor de zorg betekent dan dat je alles wat in je mogelijkheden ligt moet doen om de zorg geen last te bezorgen.

En geldt dat dan ook voor andere diensten? De politie is overbelast! Tijdelijk een nachtklok of niet noodzakelijke verplaatsingen verbieden want die kunnen de politie dan zodanig extra werk bezorgen zodat ze de instroom niet meer aankunnen.
De fiscus is overbelast! Tijdelijk verbod om inkomen te genereren want de fiscus krijgt al die aangiftes niet verwerkt!
Dat is inderdaad de waanzinnigheid waar we in maart 2020 "heel tijdelijk" ingestort zijn he. En waarschijnlijk in de komende decennia niet uit zullen geraken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2021, 15:30   #123
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Is dit hier nu ook al een forum om mensen te helpen relaxeren eerder dan over iets in discussie te gaan ?
Awel, ik vertrouw erop dat het de discussie net ietsje feitelijker zal maken, met ietske minder samenzwerings pathos
Oud 14 december 2021, 15:38   #124
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor de rekeningen en de facturen te sturen zijn ze nooit en nergens overbelast.
Corona of niet ik heb nog geen enkele factuur met 1 dag vertraging gekregen . Ook mijn verkeersboete was vliegensvlug in mijn bus ( 7km/u te snel). Ook bij de politie blijkbaar tijd en personeel genoeg.
Roekeloze laagvliegers zoals u, zouden ze het CST moeten afnemen en een huisarrest van minstens een jaar geven!
Oud 14 december 2021, 16:00   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Roekeloze laagvliegers zoals u, zouden ze het CST moeten afnemen en een huisarrest van minstens een jaar geven!
Inderdaad dura lex sed lex.
Oud 14 december 2021, 16:01   #126
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, ik vertrouw erop dat het de discussie net ietsje feitelijker zal maken, met ietske minder samenzwerings pathos
Uw goedheid en empathie siert U maar hoort niet thuis in politieke discussies. Hier is het hard tegen hard . No mercy

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 december 2021 om 16:02.
Oud 14 december 2021, 19:59   #127
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De conspiracy theorieën, al dan niet overgoten met een welbespraakt sausje a la Patrick, soms gelardeerd met interessante doordenkertjes, elucubraties buiten de gangbare grenslijnen, waardeer ik meest op hun amusementswaarde.
Tot spijt van zichzelf ernstig nemende en aandacht zoekende samenzwering-theoretici vanop hun kansel.
Welke conspiracy theorieën?

Het gaat hier over onze persoonlijke perceptie van een epidemie en of men dat als individu in het dagelijkse leven zou opmerken. Mijn standpunt (en dat van Patrick) is dat je dat niet kan merken omdat de aantal getroffenen veel te laag zijn. Je ziet die effecten enkel waar het zich concentreert: in de zorg.

Dat heeft niets met samenszeringstheorieën te maken, ik ben de laatste die in dat soort onzin gelooft.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2021, 03:18   #128
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Welke conspiracy theorieën?

Het gaat hier over onze persoonlijke perceptie van een epidemie en of men dat als individu in het dagelijkse leven zou opmerken. Mijn standpunt (en dat van Patrick) is dat je dat niet kan merken omdat de aantal getroffenen veel te laag zijn. Je ziet die effecten enkel waar het zich concentreert: in de zorg.

Dat heeft niets met samenszeringstheorieën te maken, ik ben de laatste die in dat soort onzin gelooft.
"aantal getroffenen te laag?"
In HK moeten ze, volgens Trick, net veel hoger zijn.
Wat is het nu?
Oud 15 december 2021, 09:00   #129
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"aantal getroffenen te laag?"
In HK moeten ze, volgens Trick, net veel hoger zijn.
Wat is het nu?
Nee. Zelfs als 50% van de bevolking covid opdoet is het aantal getroffenen (zwaar zieken en doden) zodanig laag dat je dat als individu niet opmerkt.

Als 1 op 100 van je kennissen dood gaat, valt dat niet op. Als 5 op 100 van je kennissen "een zware longontsteking heeft" valt dat niet op. En dat heb je als IEDEREEN van je kennissen corona heeft opgedaan en daar geen kinderen bij zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 december 2021 om 09:00.
Oud 19 december 2021, 03:26   #130
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw goedheid en empathie siert U maar hoort niet thuis in politieke discussies.
Hier is het hard tegen hard. No mercy
Awel Merci
Oud 19 december 2021, 08:43   #131
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen,om terug bij het draadje te komen,ziet het ernaar uit dat J-J zijn krediet ook in zijn eigen partij zowat verspeeld heeft...Hij zal zijn postje wel uitdoen en dan zal de partij de schade mogen toeplaasteren...

Vlaams M-P is een van de machtigste funkties in Belgie en er was/is een soort sh*tstorm bezig.

Weinig commandeurschap gezien.....

Ideaal om straks in het E-P wat te gaan zitten wachten op pensioen..

Laatst gewijzigd door kelt : 19 december 2021 om 08:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 10:41   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Men kan dus geen 'korte maar stevige' maatregelen meer voorstellen, of men wordt - net omwille van die korte duur - verweten van een jo-jo-beslisser te zijn.

Toegegeven: de concurrentie heeft een handig begrip gevonden en dat goed geplaatst. Ook dat is politiek.

Maar geen paniek. We volgen het Vlaamse spreekwoord: "doe wel en zie niet om".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 11:39   #133
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Men kan dus geen 'korte maar stevige' maatregelen meer voorstellen, of men wordt - net omwille van die korte duur - verweten van een jo-jo-beslisser te zijn.
Er bestaan dan ook geen WERKENDE korte maar stevige maatregelen tegen een epidemie, behalve het afmaken van de kwetsbaren. Dat zou op een week rond kunnen zijn. Maar het nut daarvan is enkel psychologisch.
Oud 19 december 2021, 13:28   #134
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
En geldt dat dan ook voor andere diensten? De politie is overbelast! Tijdelijk een nachtklok of niet noodzakelijke verplaatsingen verbieden want die kunnen de politie dan zodanig extra werk bezorgen zodat ze de instroom niet meer aankunnen.
De fiscus is overbelast! Tijdelijk verbod om inkomen te genereren want de fiscus krijgt al die aangiftes niet verwerkt!
Deze techniek heet meen ik 'load balancing' en is de filosofie achter slimme electriciteitsmeters die beslissen wanneer je wasmachine mag draaien en zo.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2021, 14:13   #135
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Deze techniek heet meen ik 'load balancing' en is de filosofie achter slimme electriciteitsmeters die beslissen wanneer je wasmachine mag draaien en zo.
Ik heb zelden gezien dat men bij load balancing beslist om feestjes uit te stellen, omdat de wasmachine moest draaien, en men dus geen elektriciteit over had om plezier te maken.
Oud 19 december 2021, 17:50   #136
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb zelden gezien dat men bij load balancing beslist om feestjes uit te stellen, omdat de wasmachine moest draaien, en men dus geen elektriciteit over had om plezier te maken.
Wellicht denken ze er in Antwerpen en bij Ineos ook zo over. We gaan het ongetwijfeld zien.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 13:07   #137
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Toegegeven: de concurrentie heeft een handig begrip gevonden en dat goed geplaatst. Ook dat is politiek.

Maar geen paniek. We volgen het Vlaamse spreekwoord: "doe wel en zie niet om".
Uwe Ben Weyts denkt daar anders over: doe niks, durf niks, neem geen beslissingen, en kijk vooral om naar het behouden van uw politiek postje.

bron van zijn daden: https://m.standaard.be/cnt/dmf20211221_96080117

Laatst gewijzigd door pajoske : 23 december 2021 om 13:08.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2021, 13:15   #138
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Uwe Ben Weyts denkt daar anders over: doe niks, durf niks, neem geen beslissingen, en kijk vooral om naar het behouden van uw politiek postje.

bron van zijn daden: https://m.standaard.be/cnt/dmf20211221_96080117
goed zo, kinderen moetrn niet gemuilband worden
Oud 23 december 2021, 16:54   #139
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
goed zo, kinderen moetrn niet gemuilband worden
Goed? Dat Ben Weyts niks gedaan heeft? Als hij tegen was had hij dat moeten communiceren en motiveren. Maar hij heeft gewoon niks gedaan. Bang dat hij afgerekend zou worden op zijn daden. Broekschijter.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be