Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2021, 09:24   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat criterium is gewoon fout , want de meesten in ic zijn gevaccineerden.
Je zou beter kunnen stellen , boven de 75 of lager , al naargelang nodig, geen ic meer.
Ge krijgt geen nieuwe longen meer , eenmaal boven de 65.
(Of da van tsmoren komt, of van een ziekte)
Hij heeft het over "vermijdbare" druk omdat hij beschouwt dat bejaarden SYSTEMATISCH onvermijdbare probleemgevallen zijn waarschijnlijk

Het ideale is gewoon een moduleerbare maximum leeftijd voor IC toegang, en die kan verschillend zijn voor een gevaccineerde of een ongevaccineerde.

Bijvoorbeeld, boven de 60, als gevaccineerde, geen IC meer ; boven de 40, als ongevaccineerde, geen IC meer.

Zo behouden we onze dure IC bedden zo vrij als we maar willen

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2021 om 09:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 09:43   #122
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hij heeft het over "vermijdbare" druk omdat hij beschouwt dat bejaarden SYSTEMATISCH onvermijdbare probleemgevallen zijn waarschijnlijk

Het ideale is gewoon een moduleerbare maximum leeftijd voor IC toegang, en die kan verschillend zijn voor een gevaccineerde of een ongevaccineerde.

Bijvoorbeeld, boven de 60, als gevaccineerde, geen IC meer ; boven de 40, als ongevaccineerde, geen IC meer.

Zo behouden we onze dure IC bedden zo vrij als we maar willen
Toepassing van het verzekeringsprincipe , inclusief clausules opgesteld door een transparante vrije markt.
Akkoord, maar weinig realistisch , mss zelfs in de USA.
Oud 27 december 2021, 09:50   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Breaking news !

https://www.tijd.be/politiek-economi...2-c5ef663de2d4
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 09:51   #124
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Polio is ook verplicht, maar eens bereid te procederen gaat niemand uw kind gedwongen vaccineren hoor.
Oud 27 december 2021, 15:24   #125
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat criterium is gewoon fout , want de meesten in ic zijn gevaccineerden.
Je zou beter kunnen stellen , boven de 75 of lager , al naargelang nodig, geen ic meer.
Ge krijgt geen nieuwe longen meer , eenmaal boven de 65.
(Of da van tsmoren komt, of van een ziekte)
Neen mijn voorstel is een gunst maatregel bij vaccinatieplicht, ge kunt aan die verplichting ontsnappen als ge afziet van mogelijke covid IC zorg.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 15:38   #126
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Polio is ook verplicht, maar eens bereid te procederen gaat niemand uw kind gedwongen vaccineren hoor.
...en daar moeten we toe komen. De bullshit van nu, om ze ervan af te laten komen met een boete van 800 euro is belachelijk.
Oud 27 december 2021, 15:40   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...en daar moeten we toe komen. De bullshit van nu, om ze ervan af te laten komen met een boete van 800 euro is belachelijk.
Dus jij gaat die 100.000 Brusselse illegalen een boete kunnen doen betalen ?? Zorg er eerst voor dat het niet alleen de Brave Belgen zijn die boetes betalen. Spreek er eens over met uw kopmannen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 16:24   #128
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag dat maar eens aan m'n oud-collega.
1000 fr. boete per dag dat het kind niet gevaccineerd was.
Uitspraak was midden september, boete begon te tellen vanaf 1 november.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 16:28   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een vaccinatieplicht van 60+ valt te overwegen hoewel ik principieel tegen verplichtingen ben zonder meerwaarde voor de omgeving.
De zorg niet overbelasten zou het enige argument kunnen of mogen zijn.
Verplichte vaccinatie voor 60-, en zeker wat kinderen betreft, is totaal not done.
Vaccinatieplicht ?? Tot wanneer dan ? Want den eerste groot expert begint er al sterk aan te twijfelen.

Na tien weken zou de derde prik al iets minder werkzaam zijn in het beschermen tegen een besmetting. “We gaan niet voor altijd blijven prikken”, zegt viroloog Steven Van Gucht.
Oud 27 december 2021, 16:29   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen wanneer denk je er te komen ? Tegen dat we het beu zijn van te prikken ?

Na tien weken zou de derde prik al iets minder werkzaam zijn in het beschermen tegen een besmetting. “We gaan niet voor altijd blijven prikken”, zegt viroloog Steven Van Gucht.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2021 om 16:29.
Oud 27 december 2021, 16:35   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Vraag dat maar eens aan m'n oud-collega.
1000 fr. boete per dag dat het kind niet gevaccineerd was.
Uitspraak was midden september, boete begon te tellen vanaf 1 november.
De eerste polio vaccins waren besmet met sv40. Hoeveel gevaccineerden kregen daarvan compensatie? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327/
Ik weet natuurlijk niet wat uw collega pleitte, maar ik kan geen vaccin aannemen dat een geschiedenis met een abortus deelt.
Geen enkel. Een naald in het lijf steken en diep in de biologie dringen is me hoe dan ook een brug te ver, ik vertrouw deze generatie beleidmakers en wetenschappers niet. Mijn recht.

Deze techniek lijkt veelbelovender dan intraveneuze. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/search/research-news/11163
Maar ook daar werken ze met geaborteerde cellen om het virus in te kweken.
Ze moeten voldoende contramiddelen voorzien en niet enkel datgene hun economie dient door de strot rammen via chantagemiddelen e.d. meer. Dat wekt ook niet bepaald vertrouwen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 december 2021 om 16:36.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 17:29   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus jij gaat die 100.000 Brusselse illegalen een boete kunnen doen betalen ?? Zorg er eerst voor dat het niet alleen de Brave Belgen zijn die boetes betalen. Spreek er eens over met uw kopmannen.
De politiek zal beslissen wat de volgende stappen zijn. En die hebben bijzonder weinig (= lees : geen) interesse in ontwijkingsgedrag van Wappies, of mensen die systematisch elk systeem proberen te omzeilen wegens karakteriële dwarsdrijverij tot de vierde macht.

Ik ben trouwens geen fan van onzinnige maatregelen zoals boetes, dat lost niets op. Zo kan de Wappie ontsnappen aan zijn prik, en dan staan we geen stap verder.

Veralgemeende 1G CST in alle publiek toegankelijke plaatsen, en het probleem lost zichzelf op. Als ze letterlijk nergens meer binnen geraken, zal het verzet wel breken. En anders gaan ze maar als heremieten leven in hun woning, dan hebben we er geen last meer van.
Oud 27 december 2021, 17:33   #133
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid : ouders die zo slecht zijn, zo misdadig dat zij hun kind weigeren te laten vaccineren tegen Polio horen uit de ouderlijke macht gezet te worden en in de gevangenis gestopt.

België pakt het inzake Polio stukken beter aan dan Nederland waar ze meer last hebben met religioten, maar hierin zijn we nog altijd veeeel te soft.
Oud 27 december 2021, 17:40   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U weet toch dat uw vaccins ontwikkeld zijn met Uw geld het geld van de belastingbetaler ? De Pharma heeft daar miljarden subsidie voor gekregen en heeft daar zelf geen rooie duit aan uitgegeven.

Maar blijf jij maar geloven dat die sector barmhartige samaritanen zijn.
...
Waar haal je dat nu weer dat ik zou denken dat die gasten barmhartige Samaritanen zouden zijn?
Natuurlijk gaan die voor de drive voor de winst. Net zoals heel de moderne westerse wereld. Of gaat gij gratis gaan werken.

Ook een grote vergissing dat het vaccin "gemaakt is met belastingsgeld". Belastingsgeld kan niets maken. Je kan er wel iets mee kopen.
Bijvoorbeeld dat een groot bedrijf met grote faam, dat wereld-top-researchers heeft kunnen aantrekken, voor jou gaan werken.

Persoonlijk vond ik het een uitstekende daad van goed bestuur, dat mijn belastingsgeld ook gespendeerd werd om vier of vijf bedrijven te pushen in een competitie om zo rap als mogelijk een zo goed als mogelijk vaccin te produceren.

Da's wat anders hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 17:42   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ge post de verkeerde plot. Het is het plotje links ervan dat relevant is voor de ziekenhuisbelasting: er liggen meer gevaccineerden dan niet-gevaccineerden op IC.. Maar goed, als gij uzelf wilt wijs maken dat het probleem is opgelost als iedereen gevaccineerd is. Ga vooral uw gang....
Wat verkies je? 10 procent van 1000 euro, of 1 procent van 100.000 euro?

Als je begrijpt wat ik bedoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 december 2021, 17:44   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wereld die schoofzak, edhuard en pandareus aan het creëren zijn door zich te voeden aan de haat die deze generatie politici verspreiden.

Die fascisten zaaien haat en ideetjes, en als ze de massa opgejut hebben met hun sinister beleid; dan doen ze alsof de democratie er naar vraagt.

1 bende vaccinazis.
Niks haat. Juist een beetje gemeenschapsgevoelen opwekken.

Oud 27 december 2021, 17:46   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De eerste polio vaccins waren besmet met sv40. Hoeveel gevaccineerden kregen daarvan compensatie? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10472327/
Ik weet natuurlijk niet wat uw collega pleitte, maar ik kan geen vaccin aannemen dat een geschiedenis met een abortus deelt.
Geen enkel. Een naald in het lijf steken en diep in de biologie dringen is me hoe dan ook een brug te ver, ik vertrouw deze generatie beleidmakers en wetenschappers niet. Mijn recht.

Deze techniek lijkt veelbelovender dan intraveneuze. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/search/research-news/11163
Maar ook daar werken ze met geaborteerde cellen om het virus in te kweken.
Ze moeten voldoende contramiddelen voorzien en niet enkel datgene hun economie dient door de strot rammen via chantagemiddelen e.d. meer. Dat wekt ook niet bepaald vertrouwen.
Wat ze jou daar wijs gemaakt hebben, is jouw dada geworden hé.

Oud 27 december 2021, 17:54   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het voordeel van de gemeenschap zit hem bij het laten sterven van een kleine groep voor het voordeel van de grote he. De vrijheid van velen, door het opofferen van weinigen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2021, 17:55   #139
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beste Schoof : laat het ons in alle bescheidenheid toegeven : wij zijn de ware mensenvrienden op politics.be en onze belangeloze (maar tomeloze) inzet voor verdwaalden & Wappies terug op het juiste pad te zetten krijgt (te) weinig erkenning. Ook Eduard staat steeds paraat op de barricades, vanuit den Hemel dan nog.

Echt altruïsme krijgt onvoldoende erkenning...

Oud 27 december 2021, 18:00   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De politiek zal beslissen wat de volgende stappen zijn. En die hebben bijzonder weinig (= lees : geen) interesse in ontwijkingsgedrag van Wappies, of mensen die systematisch elk systeem proberen te omzeilen wegens karakteriële dwarsdrijverij tot de vierde macht.

Ik ben trouwens geen fan van onzinnige maatregelen zoals boetes, dat lost niets op. Zo kan de Wappie ontsnappen aan zijn prik, en dan staan we geen stap verder.

Veralgemeende 1G CST in alle publiek toegankelijke plaatsen, en het probleem lost zichzelf op. Als ze letterlijk nergens meer binnen geraken, zal het verzet wel breken. En anders gaan ze maar als heremieten leven in hun woning, dan hebben we er geen last meer van.
En gij gaat 10 tjetjenen tegenhouden als die uw winkel willen binnekomen zeker ? Wie gaat ge daar voor gaan halen ? Lachebaert zeker

Ik herhaal mijn vraag .....wat gaat uw partij doen met de 100.000 Brusselse illegalen die niet zijn gevaccineerd ? Naar wie gaan ze de boete sturen ?

En illegalen die gaan nu nog even goed overal binnen. Die gaan wel niet naar de KVS of eten naar het hof van Cleve. Die zitten in hun zaakjes en daar komt gij niet binnen zelfs met 3 CST 1 G passen.
Of geloof jij nu echt dat de politie zich gaat begeven naar de honderden Kebab zaakjes pizzerias en Thee salonnetjes in Brussel ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 december 2021 om 18:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be