Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2022, 17:26   #121
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heel die sekte van wappies en anti-vaxxers kan mijn kloten kussen: als ze de vierde prik enkel maar aan zouden bieden tegen betaling, dan nog ga ik hem halen zodra dit kan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 17:30   #122
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heel die sekte van wappies en anti-vaxxers kan mijn kloten kussen: als ze de vierde prik enkel maar aan zouden bieden tegen betaling, dan nog ga ik hem halen zodra dit kan.
Laat die toch gerust. Heb je er last van ? Ik niet.
Van mening verschillen zonder schelden gaat ook wel.

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 januari 2022 om 17:32.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 17:41   #123
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u ook eventjes uitleggen waarom er "gejubel en gejuich" moet zijn? Is corona dan het nieuwe ebola dat schrikwekkende verwoestingen aanricht en waarvoor we een hele batterij spuiten nodig hebben als verweermiddel?
Misschien wel.
De omikron 2 variant is de laatste ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 17:45   #124
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zo, tegen dit tempo zijt gij rap doodgespoten. en dan kunnen wij het zelfmoord noemen. en eens goed lachen.
Oud 26 januari 2022, 18:19   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat een onzin haalt u er nu weer bij ?
Is dat uw favoriete taalgebruik

12-18 die geen boosterprik hebben gehad gaan niet skiën omdat de landen waar die pistes liggen dat nu eenmaal als voorwaarde stellen.
Zoals de Zwitsers een autostrade ticket eisen om op hun snelwegen te rijden, zijn er landen die een volledig CST (3 prikken) eisen om op hun ski-pistes te mogen glijden

12-18 die nog niet de kans gehad hebben zichzelf te beschermen en hun verantwoordelijkheid ten aanzien van de maatschappij op te nemen, zullen niet gaan skiën. Niets met untermenschen te maken, alles met huidige regelgeving.
Ze zullen er niet aan sterven.
Heb eind jaren 60 begin 70 ook nooit gaan skiën...en ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb. De jaren zijn ook aan mij voorbij gevlogen zonder al die CO2 brakende onzin.
Onzin, mensen zonder drie prikken kunnen heel zeker gaan skiën. Zwitsers zullen al die mensen met open armen ontvangen. 3G, dat is daar de regelgeving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 18:24   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat zijn nu eenmaal de consequenties van keuzevrijheid !
U gaat nu toch niet bepleiten dat twee verschillende keuze tot dezelfde consequenties moeten leiden ?
Wie zichzelf beschermt en zijn verantwoordelijkheid ten aanzien van de maatschappij opneemt en meehelpt de ziekenhuizen zo weinig mogelijk te belasten heeft andere consequenties verbonden aan zijn keuze dan mensen die deze keuze niet willen maken. heel logisch
Daar zijn we weer met de pure leugen over "verantwoordelijkheid ten aanzien van de maatschappij". Kunt u trouwens uitleggen hoe ongevaccineerde kinderen, tieners en jongvolwassenen een bedreiging zouden vormen voor de belasting van de ziekenhuizen? Hoeveel procent van de kinderen die in de leeftijdscategorie zitten die kunnen ingeschreven worden voor een skikamp, maken kans om in het ziekenhuis opgenomen te worden na coronabesmetting?

Het antwoord weet iedereen: bijna geen kinderen ondervinden een impact na besmetting. Waarom hun dan een vaccin toedienen. Waarom hun überhaupt een vaccin opleggen? Er zijn geen medische argumenten. Dit is gewoon een machtsspelletje.
Oud 26 januari 2022, 18:26   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Toen men de veiligheidsgordels verplichte te dragen in de auto waren er ook zo onnozelaars die met vrijheid zwaaiden. Er waren er zelf die stelden dat gordels gevaarlijker waren dan geen dragen bij ongeval.
Met een auto tegen een paal knallen, kan heel ernstige gevolgen hebben. Weinig tot geen kans op ernstige gevolgen als een kind of tiener met corona besmet wordt. De vergelijking gaat dus niet op. Totaal niet. Er is dus geen enkele nood of medische reden om drie prikken van kinderen en tieners te eisen.
Oud 26 januari 2022, 20:04   #128
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou een goed idee zijn. Zo hoort dat eigenlijk.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:05   #129
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ze dan ook gewoon met rust...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:06   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen men de veiligheidsgordels verplichte te dragen in de auto waren er ook zo onnozelaars die met vrijheid zwaaiden. Er waren er zelf die stelden dat gordels gevaarlijker waren dan geen dragen bij ongeval.
Het is dan ook idioot van dat te verplichten he, tenzij als verzekeringsmaatschappij of zo. Wat kan het nu anderen schelen dat gij graag door de voorruit vliegt ? Dat is zo een teken aan de wand van een zotte overheid die zich moeit met dingen die ze niet te doen heeft.

Daar ook is er een groot verschil tussen "zelf een gordel dragen omdat je dat een goed idee vindt" (wat waar is) en VAN ANDEREN GAAN EISEN DAT ZIJ EEN GORDEL DRAGEN, wat totaal absurd is (tenzij het mensen zijn die ge graag ziet of die U nog schulden moeten).

Ik doe zelf meestal een autogordel aan. Ik ben tegen die verplichting. Ik zou eigenlijk graag hebben dat veel meer andere mensen door de voorruit vliegen

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 januari 2022 om 20:08.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:31   #131
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is anders: ze vragen aan mensen die niet met de auto onderweg zijn (= de groep jongeren die nauwelijks iets te vrezen heeft van Corona) om een gordel aan te doen zodanig dat diegene die onderweg zijn in de auto en al een gordel aanhebben (= gevaccineerden) beter beschermd zijn.

De strategie is compleet onzinnig. Heel dit vaccinatie verhaal wordt veel te zwart/wit gebracht. Er lijkt geen enkele nuance mogelijk te zijn: je bent voor totale vaccinatie of je wordt in het groepje anti-vaxxers gezet.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 20:35   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is anders: ze vragen aan mensen die niet met de auto onderweg zijn (= de groep jongeren die nauwelijks iets te vrezen heeft van Corona) om een gordel aan te doen zodanig dat diegene die onderweg zijn in de auto en al een gordel aanhebben (= gevaccineerden) beter beschermd zijn.

De strategie is compleet onzinnig. Heel dit vaccinatie verhaal wordt veel te zwart/wit gebracht. Er lijkt geen enkele nuance mogelijk te zijn: je bent voor totale vaccinatie of je wordt in het groepje anti-vaxxers gezet.

Als we Pandamans criteria volgen, wordt het lijstje van "wappies en antivaxers" nu uitgebreid met Schoofs, De Guchtenaere, Neyts en André. Allemaal mensen die geen vaccinatieplicht voorstaan.

Citaat:
Hoorzitting in de Kamer vandaag met medische experten over prikplicht. Noch biologe Liliane Schoofs, pediater Ann De Guchtenaere en microbiologen Johan Neyts en Emmanuel André pleitten voor een verplichting van de coronavaccins. Enkel huisarts Luc Herry was voor.
Oud 26 januari 2022, 20:50   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Laat die toch gerust. Heb je er last van ? Ik niet.
Van mening verschillen zonder schelden gaat ook wel.
Ik scheld niet. Ik gebruik volkse taal. Dat is wat gekruid en dus vaak lekkerder.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 januari 2022, 20:54   #134
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Laat ze dan ook gewoon met rust...
Ja maar ik heb net gezegd dat ze mijn kloten uithangen.
Dat betekent dat ik er last van heb.
Dus klaag ik dat aan.

't Is toch niet dat ik hen bang maak of zo. Gewoon mijn vrije meningsuiting even toepassen, meer doe ik niet.

Oud 26 januari 2022, 21:02   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik betaal ook liever voor iets veilig en efficiënt dan iets experimenteels zonder enige aansprakelijkheid in te spuiten.
Oud 26 januari 2022, 21:03   #136
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus klaag ik dat aan.

't Is toch niet dat ik hen bang maak of zo. Gewoon mijn vrije meningsuiting even toepassen, meer doe ik niet.
Waarom hebt ge daar last van? Omdat het niet past in uw mensbeeld dat er mensen zijn die niet hetzelfde denken als jij?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 21:22   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus klaag ik dat aan.

Welke last hebt u dan wel van ongevaccineerden? Kunt u dat eens concreet aanduiden?
Oud 26 januari 2022, 22:31   #138
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus klaag ik dat aan.

Laten we tegenover de vrije meningsuiting, ook eens eenvoudige rekensom zeten.

93% gevaccineerd in VL
op zo'n 6 miljoen mensen = 420.000 niet-vax
overgrote meerderheid besmettingen en opnames = niet-vax

Huidige dagelijkse besmetting = 40.000 - en ligt tot 3 keer hoger volgens sommigen.
Op 11 dagen zijn dus alle niet-vax besmet, en dus geen issue meer.

En dan de logische vraag: van waar komen alle besmettingen, en wie zijn het?

-> Wat is nog uw issue tegenover de "niet-bestaande" niet-vax?
Wat is ooit uw issue geweest tegenover een gezonde niet-vax?

Ikzelf heb meer schrik van een vax met een - straks wettelijk? - schande-coronapas die besmettelijk doch vrij mag rondlopen, dan een niet-vax met een negatieve test.

PS
En nu doet de regering wat ik al maanden zeg: testen en de besmette personen in quarantaine als beste optie om de maatschappij zoals we die kennen, gaande te houden.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 26 januari 2022 om 22:43.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2022, 22:33   #139
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus klaag ik dat aan.

Ga in uwe kelder zitten. Dan hebde van niemand gene last, en niemand van u.
Oud 26 januari 2022, 22:36   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Laten we tegenover de vrije meningsuiting, ook eens eenvoudige rekensom zeten.

93% gevaccineerd in VL
op zo'n 6 miljoen mensen = 420.000 niet-vax
overgrote meerderheid besmettingen en opnames = niet-vax
Dat laatste denken de dwangvaxers, maar blijkt het wel uit de cijfers?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be