Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2022, 07:01   #121
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
ik zou daar toch voorzichtiger mee omgaan, zolang er geen bewezen geneesmiddel vlot beschikbaar is:
*zonder overgewicht (laat die zwaar maar weg)
*geen -door bloedanalyse bewezen- vit. D tekort (= boven aanbevolen minimum, niet enkel boven absoluut minimum)
*geen andere vitamines en mineralen tekorten (zoals zink, etc.)
*+ behoorlijk sportief
*+ gezond/evenwichtig voedingspatroon (en daarmee bedoel ik niet, de voedingspiramide volgen)
*geen gekende (of nog niet gekende) onderliggende aandoening: hoeveel 50/60+ lopen er niet rond met prediabetes, vernauwende (krans)slagaders, licht dalende nierfunctie, vervette lever, etc. zonder het te weten...

Als ik zie in mijn omgeving hoeveel jonge, sportieve, kerngezonde (en minstens dubbel gevaccineerde) 20/30-ers er recent door Omikron gedurende een paar dagen zwaar onderuitgehaald werden en dan nog wekenlang hondsmoe zijn, zou ik er toch niet allemaal te licht overgaan, noch wat de ziekte zelf betreft, noch wat de blinde vaccinatiewoede betreft....
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de boosters nog veel doen, alles wat ik hierboven heb gezegd was hypothetisch pre omicron.. Bewijslast voor de booster is trouwens vrij zwak.

wij hebben al Delta in huis gehad...snotneus, omicron....hoofdpijn...er is dus een groep voor wie het allemaal reuze meevalt..aja hier heefd niemand een prik gehad, wel allemaal -50....boosteren tijdens een golf lijkt mij wat idioot.

Laatst gewijzigd door Loki : 9 februari 2022 om 07:18.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2022, 07:06   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Als ik zie in mijn omgeving hoeveel jonge, sportieve, kerngezonde (en minstens dubbel gevaccineerde) 20/30-ers er recent door Omikron gedurende een paar dagen zwaar onderuitgehaald werden en dan nog wekenlang hondsmoe zijn, zou ik er toch niet allemaal te licht overgaan, noch wat de ziekte zelf betreft, noch wat de blinde vaccinatiewoede betreft....
Men mag ook zekere genetische factoren niet onderschatten. Er zijn mensen die perfect gezond zijn, maar die een genetische situatie hebben die maakt dat corona bij hen nogal slecht reageert. Kortom, als men het nog niet gehad heeft, kan men geen "zekerheden" hebben dat het goed zal verlopen ; dat gezegd, die kansen dat het slecht gaat worden wel bijzonder klein beneden de 30 jaar. Boven de 50 jaar is vaccinatie zonder veel tegenspraak "voordelig". Niet "nodig", dat is het nooit geweest. Corona was op maatschappelijk vlak gewoon te mild om zodanig veel mensen neer te maaien die nog "nodig" waren in de maatschappij om zelfs maar een kras op de werking van de maatschappij te zetten. Maar individueel gezien was vaccinatie boven de 50 jaar een ontegensprekelijk positief ding als je kosten-baten bekijkt.
(tot aan omikron).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be