![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze "functioneren" goed tot heel goed als ze kunnen werken met hun handen. Sommigen halen na het 6de jaar (18) geen diploma. Dat is spijtig maar hun voornaamste doel is: WERKEN. Voor de rest trekken ze wel hun plan hoor ! |
|
|
|
|
|
|
#122 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben gans mijn middelbaar naar een Vrij Technisch Instituut geweest (eindigend met een A2 Electro-Mechanica ) En in ons VTI waren er uiteraard verschillende "Beroeps" richtingen,zijnde Hout en Mechanica. Inderdaad gericht op het vormen van produktiemedewerkers. Maar ik heb toen gezien wat ze aan les kregen en kan U verzekeren dat deze "zitbankmoede" leeftijdsgenoten wel degelijk moesten lezen,schrijven en rekenen ook hoor,en voor het uitmeten van een werkstuk en het instellen van hun machine zou "analfabetisme" nogal bezwaarlijk geweest zijn.... Ja,wij van de LTS en daarna de HTS waren intellectueel verder dan die van het "Beroeps",maar het zogenaamde "minimum niveau" in de school WAS er toen wel hoor...... DUS vraag ik me af of ergens onderweg de hersenen gekrompen zijn of wat er juist gebeurd is in de voorbije decennia.... Laatst gewijzigd door kelt : 2 april 2022 om 15:28. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie heeft dat ooit verzonnen? Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 april 2022 om 18:07. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar fantaseren over iets vaststellen, kan gruwelijk mis zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar .. helaas speculaas ... dat is dan ook het probleem niet. Het probleem is hoe je gans het onderwijsveld organiseert. Daarop verschillen de visies voor ongeveer 100 procent. Breder genomen, geldt dit voor ongeveer alles waarvoor onze overheden bevoegd zijn om voor ons "te zorgen". Economie is economie, maar ... Justitie is justitie, maar ... Arbeidsorganisatie is arbeidsorganisatie, maar ... Werken is werken, maar ... Zware beroepen zijn zware beroepen, maar ... Betaalbaarheid is betaalbaarheid, maar ... Tweetaligheid is tweetaligheid, maar ... ... Noot: dit betekent niet dat de visie in Vlaanderen zomaar makkelijk uit te rollen is. Ook in Vlaanderen zijn er maatschappelijke tendenzen die de een al wat liever ziet dan de andere.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wereldrecord tsjeverij is zonet geklopt, Servais Verherstraete zal het niet graag horen... |
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Genoeg A2'ers die het verschil tussen een steeksleutel en een Torx niet kennen.
|
|
|
|
#129 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is een zeer slechte zaak. Over gans de lijn. |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een factuur opstellen kan je ook leren NA de school. |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is eigenlijk een detail. Het is veel belangrijker dat ze de technische tekening die ze nodig hebben, kunnen lezen. |
|
|
|
|
|
|
#133 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#134 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bijna alle privatiseringen beschouw ik als een ramp, en als ze het onderwijs privatiseren, kunnen ze het ook op talloze manieren verkeerd aanpakken. De vraag is voor mij niet of, maar hoe. Voor die hele theorie is hier echter geen plaats, en het is ook beter dat geïnteresseerden zelf eens gaan nadenken dan als ze de pap in de mond krijgen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 april 2022 om 21:42. |
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Slaap op uw beide oren. |
|
|
|
|
|
|
#136 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gisteren stond ik aan te schuiven in de Aldi en 2 man voor mij stond een moslima die haar kind terecht wees in het Arabisch. Aan de kassa gekomen sprak ze vrijwel correct Nederlands. Ze doet dus geen enkele moeite om haar kind Nederlands te leren spreken. En dan krijg je toestanden dat de school zich daar moet aan aanpassen zodat het niveau verder blijft zakken. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#137 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#138 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders hebben we binnen tien jaar duizenden klassen van het eerste leerjaar vol met Noord-Afrikanen die in het eerste hun broek verslijten tot ze 18 zijn en kunnen gaan doppen.
|
|
|
|
|
#139 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn kleinkind ging in het eerste instapmoment nadat ze 2,5 jaar was. In het begin halve dagen, als je ziet hoeveel die bij leren op een tijd van niets ... |
|
|
|
|