![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brabançonne? roet etter en bloed? Dat komt hier niet binnen. Ni dieu, ni maitre. Als er al iets in mijn voortuin zou hangen is het St. George's Cross !! Vooruit Gus, ga uw klompen aantrekken en ga bij de koeien.
![]() |
![]() |
#122 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het Eurovisie Songfestival biedt een enorm podium waar al sinds jaar en dag politiek wordt bedreven, en dit weet ook iedereen. Dat de Walen dit Nederlandstalige nummer, gezongen door een in Vlaanderen populaire zangeres, nul punten hebben gegeven is dan ook niet minder dan een politiek statement. Een statement om de diepgewortelde minachting jegens het Nederlands tot uiting te brengen. Een diepgewortelde minachting die ouder is dan België zelf... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een in Vlaanderen populaire zangeres?
![]() Ik had er in elk geval nog nooit van gehoord, ook niet op de radio. ![]() Ze zal zo populair zijn als Eberhard zijn Nederlandstalige zangertjes.
![]() |
#124 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei ging het hier echt niet om de artiest of het nummer. Het feit dat dit liedje, gezongen in de taal van de meerderheid der Belgen, nul punten kreeg heeft alles te maken met een diep verankerde en niet mis te verstane minachting voor het Nederlands. En het Eurovisie Songfestival bood de Franstaligen een enorm mooi podium om deze minachting tot uiting te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik lees waar ze bekend van is...niveau K-3 dus. ![]() Dat is aan mij niet besteed.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 17 mei 2022 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Paranoïde idee? Welnee, waarom zou ik. In de historische context is deze minachting voor het Nederlands prima verklaarbaar. België moest en zou volledig Franstalig worden, dit was van meet af aan (in 1830) de bedoeling. En het Nederlands, een boerentaal voor simpele zielen, moest volledig verdwijnen. Dat dit nooit is gelukt geeft tot op de dag van vandaag frustratie.
Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 17 mei 2022 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is maar een vraag. Ik heb er niet bij stilgestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK, sommigen zullen met "een beter onderwijs" komen maar dit is niet alleen dit. De Franstaligen die hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen, dat betekent vooral iets anders : Franstaligen gemengd met Vlamingen in dezelfde klas en in een onderwijs waar men Nederlands spreekt. Franstaligen die bovendien in Vlaanderen leven : ik ken in mijn omgeving Franstaligen die nu in het diep Vlaamse platteland wonen. We zijn niet meer in Vlaams-Brabant en we zijn ook niet meer bezig met faciliteitengemeenten. Het is wel Limburg, Antwerpen, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen waarmee men bezig bent en ze voelen zich daar prima. Als ze zo tegen het Nederlands waren, zouden ze helemaal niet zo reageren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zonder Koning Willem I zou politics.be gewoon een Franstalig forum zijn geweest, want zonder de inzet van de taalwetgeving van het Noorden, zou Vlaanderen in dezelfde positie verkeren nu als Brussel of Frans-Vlaanderen. En zou al die gebruikers uit de Zuidelijke Nederlanden totaal vervreemd zijn van de Nederlandse taal.
allez mannekes, een beetje meer respect hé. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men spreekt al over Camille als Belgische vertegenwoordigster voor volgend jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, traditioneel geven Nederland en België elkaar wat punten. Toch toen er enkel een vakjury was. Een fenomeen dat ook tussen andere landen overduidelijk was en is. Ondertussen, dit jaar, is Eurosong ondergesneeuwd door de sympathie voor Oekraïne. Iets voor de geschiedenisboeken. Terzijde: De Nederlandse inzending van S10 vond ik een leuk liedje. De Belgische ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet gescheiden (nog niets geleerd) en al bij een ander lief willen gaan wonen. We zijn als Vlaanderen groot genoeg om zelfstandig onze plan te trekken. We hebben die Hollanders voor niets, maar dan ook voor niets nodig.
![]() |