Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2022, 18:52   #121
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Le Pen junior doet wat TVG bij het Blok doet : huichelen dat ze géén racisten (meer) zijn.
Ten eerste is dat waarschijnlijk grotendeels waar dat ze grotendeels geen racisten (huidskleur racisten) meer zijn, maar ten tweede is er geen reden om racisten scheef te bekijken, he. Ik zie niet goed in waarom een racist schever moet bekeken worden dan een communist. Een racist is tenslotte niet schadelijk voor het grootste deel van het eigen volk, een communist wel.

Je denkt toch niet dat het toenemende succes van het RN komt omdat Frankrijk meer en meer huidskleur racisten zou hebben he. Maar waarschijnlijk wel omdat meer en meer lagen van de bevolking geconfronteerd worden met het schadelijke van de wilde dieren die moslims zijn. Bijvoorbeeld op school.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2022 om 18:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2022, 18:54   #122
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je ? Bij ons staat dat principe al sinds 1992 rotsvast ondanks dat politicologen al een kwart eeuw op gezette tijden een opiniestukje schrijven dat het 'niet meer van deze tijd' is.
Omdat het een kartelvorming is waarbij zij in het kartel een voordeel hebben he. Meer is daar niet aan. Het is nogal simpel om de grootste concurrent gewoon "buiten spel" te zetten. Dan weet je dat uw eigen kansen om aan de vetpotten te zitten groter zijn, meer is daar niet aan. Maar hoe interessant het ook is voor de kleinere partijen in Vlaanderen, hoe lastiger het is op Vlaams/Franstalig niveau, want hierdoor kan men langs Vlaamse kant bijna nooit een meerderheid inbrengen die samenhangt en moet men alles samenharken wat nog overblijft naast het VB he.

De strikt enige reden waarom dat ingevoerd is, is om enkel maar Vlaams door kunnen te wegen als er een "linkse" federale regering aan de macht is, omdat de zogezegd rechtse partijtjes hun voornaamste coalitiepartner kwijt zijn. DAT is wat groen wilde, dat er geen Vlaamse rechtse stevige meerderheid kon zijn.

In elk geval is er niet zo een "principe" in Frankrijk hoewel het natuurlijk wel zo is dat de andere partijen de nieuwkomer ook liever in een hoekje duwen. Maar ze zijn ondertussen "gepakt" door Mélanchon langs de andere kant, en "rechts" in Frankrijk is nu essentieel RN. LR is aan het zwalpen, en de Macronie is gewoon totaal zonder "principes". Het zijn eigenlijk een soort van Tjeven.

Eens Macron weg, volgende keer, zal de Macronie waarschijnlijk uiteenvallen, en dan moeten we zien hoe de zaken zich zullen herschikken he. Zoals het er naar uit ziet zal het presidentieel waarschijnlijk iets worden van Le Pen / Mélanchon of een equivalent.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juli 2022 om 19:05.
Oud 3 juli 2022, 20:58   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Le Pen junior doet wat TVG bij het Blok doet : huichelen dat ze géén racisten (meer) zijn.
Naar de kiezer maakt het niet uit, die weet wel beter.
Het is marketing tgo de rest van het politieke speelveld.
Weet je Panda, je bent veel te gretig om met het woord "racist" te komen aandraven. Ik ben volstrekt tegen de islam. Het VB is dat ook. Maar het is niet omdat tegenover het VB dat wordt bestempeld als een uiting van "racisme" dat ik dan maar ook een zogezegde "racist" zou zijn. Jullie hebben het begrip "racisme" veel teveel opgerekt. Maar kom, ik ga jouw opgerekte definitie van racisme ook eens gebruiken: het uitsluiten (of moedwillig negeren) van zowat een kwart van de Vlaamse kiezers door hen in een schutkring te plaatsen is een uiting van "racisme".
Patrickve vestigt er evenzeer uw aandacht op dat dit in-triest België/Belgique het enige land op de planeet is waar dergelijk ondemocratische constructie werd bedacht.
Oud 4 juli 2022, 06:03   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
La France Insoumise en de Islam vormen de facto een coalitie. En, wat men ook mag beweren, die is in mijn ogen veel gevaarlijker is dan de partij van Le Pen.
Inderdaad kan men moeilijk zeggen dat LFI niet draait rond "moslims" wat bijzonder ironisch is met Mélanchon als voorzitter, maar die moet kiezen tussen zijn principes, en zijn politiek gewicht, en gaat duidelijk voor dat laatste.

Wat men aan het RN kan verwijten, is een zeker gebrek aan competentie. Het loopt daar niet echt vol van heel snuggeren. Maar ma foi, dat is nu eenmaal gangbaar in politieke partijen, he. Aangezien de snuggersten die mandaten willen, niet bij het RN gaan omdat de kans op mandaten daar te klein WAS, is dat een beetje zoals met voetbalclubs he: de grote clubs hebben de meeste sterren, en hierdoor blijven zij de grootste clubs. Tot een kleinere club eens gaat scoren, en dan trekt die na een tijdje ook weer grote spelers aan.
Oud 4 juli 2022, 06:06   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mélenchon is fin de carrière en zonder hem valt zijn partij uiteen.
Dat kan zijn. Maar het kan ook zijn dat Mélanchon de laatste der Mohikanen is, die bij "extreem links" nog een zweem van schijn van niet-helemaal-moslim partij geeft.

Volgens mij gaat de evolutie zijn dat LFI een pure kopvodden en baardapen partij wordt, en dat alle niet-moslim moslim-lovers de blanke woke partij groen vervoegen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juli 2022 om 06:07.
Oud 4 juli 2022, 06:57   #126
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Weet je Panda, je bent veel te gretig om met het woord "racist" te komen aandraven. Ik ben volstrekt tegen de islam. Het VB is dat ook. Maar het is niet omdat tegenover het VB dat wordt bestempeld als een uiting van "racisme" dat ik dan maar ook een zogezegde "racist" zou zijn. Jullie hebben het begrip "racisme" veel teveel opgerekt. Maar kom, ik ga jouw opgerekte definitie van racisme ook eens gebruiken: het uitsluiten (of moedwillig negeren) van zowat een kwart van de Vlaamse kiezers door hen in een schutkring te plaatsen is een uiting van "racisme".
Patrickve vestigt er evenzeer uw aandacht op dat dit in-triest België/Belgique het enige land op de planeet is waar dergelijk ondemocratische constructie werd bedacht.
En waar de 'macarontjes' van de Guide Michelin kunnen zorgen voor een nieuwe communautaire rel tussen de Wallonders, Brusseleirs en Vlondereirs...
Faut le faire!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 4 juli 2022 om 06:59.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be