Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2022, 15:30   #121
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niks waanzin.
De lokale burgemeester weet vaak het best hoe hij (mvx) het moet doen.
Dat is zo in Hasselt en dat is zo in Gent.

Afspraak bij de volgende verkiezingen.
Ik heb geen glazen bol, maar ik heb geen gelijke vermoedens voor beide voormelde steden.
De burgemeester van Hasselt had best zijn licht opgestoken bij zijn partijgenoten uit Maaseik. Die hadden hem er kunnen op wijzen dat overdreven maatregelen een bruisend winkelcentrum op korte tijd naar een dood winkelcentrum kan veranderen.

PS Als de plaatselijke overheid beter weet wat er moet gebeuren, waarom schaft de NV-A dan de provincies af?

Laatst gewijzigd door pajoske : 3 augustus 2022 om 15:31.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 17:29   #122
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De burgemeester van Hasselt had best zijn licht opgestoken bij zijn partijgenoten uit Maaseik. Die hadden hem er kunnen op wijzen dat overdreven maatregelen een bruisend winkelcentrum op korte tijd naar een dood winkelcentrum kan veranderen.

PS Als de plaatselijke overheid beter weet wat er moet gebeuren, waarom schaft de NV-A dan de provincies af?
Men kan beter de gemeente besturen afschaffen en besturen vanuit een zwaar afgeslankte provincie ....is pak goedkoper.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 17:32   #123
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Tja...sorry
1° Woonerf en voetgangerszone zijn totaal iets verschillend en zullen allicht nooit tegelijkertijd gebruikt worden
2° Voor woonerf of voetgangerszone moet er geen vergunning aangevraagd worden.
3° Dat is perfect mogelijk ... het enige dat in een stad nogal eens ontbreekt is parkeerplaats voor de werk-auto's.
Kom eens naar Gent.
Van zodra je aan het stadhuis bent betreed je de voetgangerszone die ook woonerf is en vergunnings gebied.

En dat loopt zo het centrum verder.
Oud 3 augustus 2022, 17:35   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks waanzin.
De lokale burgemeester weet vaak het best hoe hij (mvx) het moet doen.
Dat is zo in Hasselt en dat is zo in Gent.

Afspraak bij de volgende verkiezingen.
Ik heb geen glazen bol, maar ik heb geen gelijke vermoedens voor beide voormelde steden.
De gentse burgemeester heeft speciale toelatingen moeten doen aan de schepenen of hij mocht geen burgemeester zijn.

Schepen is baas.
Oud 3 augustus 2022, 21:34   #125
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Net gehoord van iemand waar de airco kapot is.

6 verschillende firma's weigerden om nog naar Gent centrum te komen voor de herstelling.

Bijkomende nadeel is dat als je een parkeerplaats weet te vinden je slechts 3 uur mag blijven staan.
Na die 3 uur kan je niet bijbetalen en ook geen andere parkeerplaats in dezelfde zone gebruiken. Dat wordt geweigerd aan de automaat.

Je moet naar een andere zone.

Dus voortaan moeten wij op maximum 3 uur een volledig dagtarief aanrekenen + kosten voor administratie en toelating om tot daar te mogen komen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 augustus 2022 om 21:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:19   #126
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

6 verschillende firma's weigerden om nog naar Gent centrum te komen voor de herstelling.

Bijkomende nadeel is dat als je een parkeerplaats weet te vinden je slechts 3 uur mag blijven staan.
Na die 3 uur kan je niet bijbetalen en ook geen andere parkeerplaats in dezelfde zone gebruiken. Dat wordt geweigerd aan de automaat.

Dus voortaan moeten wij op maximum 3 uur een volledig dagtarief aanrekenen + kosten voor administratie en toelating om tot daar te mogen komen.
Zo moet dat.
Dat nu woedende burgers maar de schuldige burgervader met schepenen aan de lantaarnpalen hangen om hun stad ontoegankelijk en er een spookstad van te maken met hun pest regelneverij en betuttelingen.
Oud 4 augustus 2022, 09:35   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gentse burgemeester heeft speciale toelatingen moeten doen aan de schepenen of hij mocht geen burgemeester zijn.

Schepen is baas.
Watteeuw heeft geen enkele toegeving moeten doen. We spreken toch over de burgemeester van Gent hé.

Ik ben razend benieuwd naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen. Wie is in Gent het talrijkst? De bakfietsklootzakken of de simpele Gentenaars die gekloot zijn door Watteeuw?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 09:50   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tot over een aantal jaar werkte ik voor een firma in het Gentse, we deden ook toen al veel op afstand. Af en toe was er een interventie nodig bij klanten in het centrum.... wel het is niet de hoofdreden dan ik iets anders gezocht heb, maar het was toch een van de triggers.

nog 30 per uur pruttelen om ergens te geraken, dan zien dat ge daar parking vindt, dat ge niet door de verkeerde zone sukkelt, want dan is de boete of course voor u, en dan als ge daar ergens parking gevonden hebt, met ne koffer met materiaal en laptop en eventueel nog ne server op uw bult naar daar geraken. Nee jongens zoek maar een andere zot.

Bovendien geraak je nergens meer, overal rijden ze flink onder de maximumsnelheid, onzen baas al op zijn horloge staan kijken als we een interventie in Brussel of omstreken hadden , ja waar hebt gij gezeten, ... (ja dat konden ze niet factureren...)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2022, 10:17   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge kunt dat niet factureren?

Mocht ik zelfstandige zijn en voor een klant moeten werken in Gent, ik zou van in het begin zeer duidelijk zijn over de verplaatsingskosten,
namelijk,
opgedeeld in twee stukken: tot aan de rand van Gent, en binnen in Gent.

Die stadsgedegenereerden moeten eens opgevoed worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 augustus 2022, 10:57   #130
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Tot over een aantal jaar werkte ik voor een firma in het Gentse, we deden ook toen al veel op afstand. Af en toe was er een interventie nodig bij klanten in het centrum.... wel het is niet de hoofdreden dan ik iets anders gezocht heb, maar het was toch een van de triggers.

nog 30 per uur pruttelen om ergens te geraken, dan zien dat ge daar parking vindt, dat ge niet door de verkeerde zone sukkelt, want dan is de boete of course voor u, en dan als ge daar ergens parking gevonden hebt, met ne koffer met materiaal en laptop en eventueel nog ne server op uw bult naar daar geraken. Nee jongens zoek maar een andere zot.

Bovendien geraak je nergens meer, overal rijden ze flink onder de maximumsnelheid, onzen baas al op zijn horloge staan kijken als we een interventie in Brussel of omstreken hadden , ja waar hebt gij gezeten, ... (ja dat konden ze niet factureren...)
De regelneverij en pesten om iedereen uit de auto te krijgen door de snelheid alsmaar te verlagen heeft inderdaad als nare bijkomstigheid dat ook zijdelings de werkgelegenheid hierdoor in het gedrang komt en zelfs gesaboteerd wordt.
Het wordt mensen onmogelijk gemaakt om nog te werken want ze geraken nergens meer (op tijd)
Dat past in de afbraakpolitiek van de wetstraat criminelen, twee vliegen in een klap tot alles kapot is maar de uitvoering schuiven ze leep door naar stads/gemeentelijk niveau.

Eigenlijk worden bedrijven gehinderd in hun werkzaamheden aan hun klanten, met tijdsgebrek en inkomensverlies door al die (willekeurige dan nog!) zone/parkeer regelneverij onder het valse voorwendsel van verkeersveiligheid.
Bedrijven zouden gederfde inkomsten en financiële schade door dat tijdverlies en verlies van klanten dan ook moeten verhalen op de burgemeesters.
Oud 4 augustus 2022, 12:24   #131
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De regelneverij en pesten om iedereen uit de auto te krijgen door de snelheid alsmaar te verlagen heeft inderdaad als nare bijkomstigheid dat ook zijdelings de werkgelegenheid hierdoor in het gedrang komt en zelfs gesaboteerd wordt.
Dat past in de afbraakpolitiek van de wetstraat criminelen, twee vliegen in een klap tot alles kapot is maar de uitvoering schuiven ze leep door naar stads/gemeentelijk niveau.
Citaat:
Het wordt mensen onmogelijk gemaakt om nog te werken want ze geraken nergens meer (op tijd)
Onmogelijk om te werken, neen. Onrendabel, dat is duidelijk aan't worden.
"Niet meer op tijd", da's onzin, gewoon op tijd vertrekken.
Citaat:
Eigenlijk worden bedrijven gehinderd in hun werkzaamheden aan hun klanten, met tijdsgebrek en inkomensverlies door al die (willekeurige dan nog!) zone/parkeer regelneverij onder het valse voorwendsel van verkeersveiligheid.
Bedrijven zouden gederfde inkomsten en financiële schade door dat tijdverlies en verlies van klanten dan ook moeten verhalen op de burgemeesters.
Maak er van "rechtstreeks gehaald uit het vel,vlees, organen en botten van de zetelende politici", want anders betaald de belastingsbetaler het toch.
Oud 4 augustus 2022, 12:34   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik reed op den duur liever naar ne klant in Holland, dat was vroeg vertrekken maar als het meerdere dagen waren dan zaten we op hotel. Maar ja dat kunde moeilijk gedaan krijgen van ne KMO in Gent centrum he.
Oud 4 augustus 2022, 12:37   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onmogelijk om te werken, neen. Onrendabel, dat is duidelijk aan't worden.
"Niet meer op tijd", da's onzin, gewoon op tijd vertrekken.

Maak er van "rechtstreeks gehaald uit het vel,vlees, organen en botten van de zetelende politici", want anders betaald de belastingsbetaler het toch.
Dat op tijd geraken en op tijd vertrekken dat gaat jammer genoeg niet altijd op.

We maakten dat ook mee dat interventie 1 nog niet afgehandeld was dat ge interventie 2 al in uw schuif kreeg. Ja ge zijt daar toch in de buurt, ... wel ja, en dat waren meestal dringende gevallen in de genre van t fabriek ligt stil, of t magazijn ligt stil etc... dus dat was maken dat ge daar zijt want dan kost elke minuut letterlijk geld.

Ik heb zo eens ene gered, die stond mij lijkbleek op te wachten die mens, ... die zag het effkes niet meer zitten.
Oud 4 augustus 2022, 12:53   #134
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reed op den duur liever naar ne klant in Holland, dat was vroeg vertrekken maar als het meerdere dagen waren dan zaten we op hotel. Maar ja dat kunde moeilijk gedaan krijgen van ne KMO in Gent centrum he.
Dat hangt just maar af van je werkgever en uiteraard de klant...voor dringende interventies met bekwaam personeel vanuit Limburg in de "vlaanders" zijn soms ook meerdere dagen op hotel nodig. Er zijn namelijk nogal wat knoeiers die veel lucht blazen in die branche waar dan wat tijd voor nodig is om hun geblunder recht te zetten maar dat heeft een wanhopige klant er dan wel voor over om uit te sh*t te geraken.
Oud 4 augustus 2022, 14:43   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een van de vele burgemeesters reageert:

Citaat:
In Lubbeek wordt de hele bebouwde kom geen zone 30 zolang ik er burgemeester ben. Enkel zone 30 in schoolomgevingen en in fietsstraten.
Ik zeg het maar. Politiek is keuzes maken, wel, dit is een heldere keuze. Een landelijke gemeente is geen stad. Al die parlementsleden uit steden die landelijk Vlaanderen dag in dag uit willen dicteren wat we moeten doen en laten, het is welletjes geweest.
Basta così.

Oud 4 augustus 2022, 15:24   #136
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat op tijd geraken en op tijd vertrekken dat gaat jammer genoeg niet altijd op.

We maakten dat ook mee dat interventie 1 nog niet afgehandeld was dat ge interventie 2 al in uw schuif kreeg. Ja ge zijt daar toch in de buurt, ... wel ja, en dat waren meestal dringende gevallen in de genre van t fabriek ligt stil, of t magazijn ligt stil etc... dus dat was maken dat ge daar zijt want dan kost elke minuut letterlijk geld.

Ik heb zo eens ene gered, die stond mij lijkbleek op te wachten die mens, ... die zag het effkes niet meer zitten.
En nu ge het zo brengt, Yep, da's een hard punt, ken het nog van mijn dagen op de baan, en de reden waarom ik het niet meer doe.

Maar da's dan ook niet "de planning" die niet goed was.
Pannes zijn niet geplanned.
Oud 4 augustus 2022, 20:03   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag in Brugge geweest.
2,5 uur heb ik geprobeerd om mijn klant te bereiken. Niet gelukt.

Hoe ik ook probeerde de straten waren vergunning en dan nog maar tot 11 uur.
In sommige straten hadden ze van die grote betonblokken op straat gelegd om te verhinderen door te rijden.

En dan die wirwar van straatjes dat je niet in mag geheel anders dan de gps geeft.
Ongelooflijk.

Ik heb het opgegeven. Een ganse middag niks anders gedaan dan mijn weg zoeken.

Ze zijn werkelijk echt gek.
Oud 4 augustus 2022, 22:32   #138
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt dat niet factureren?

Mocht ik zelfstandige zijn en voor een klant moeten werken in Gent, ik zou van in het begin zeer duidelijk zijn over de verplaatsingskosten,
namelijk,
opgedeeld in twee stukken: tot aan de rand van Gent, en binnen in Gent.

Die stadsgedegenereerden moeten eens opgevoed worden.
Sommige zagen al als ge een half uur factureert, ... dat was ook wat duurder als ne loodgieter laten komen.
Oud 4 augustus 2022, 22:42   #139
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt just maar af van je werkgever en uiteraard de klant...voor dringende interventies met bekwaam personeel vanuit Limburg in de "vlaanders" zijn soms ook meerdere dagen op hotel nodig. Er zijn namelijk nogal wat knoeiers die veel lucht blazen in die branche waar dan wat tijd voor nodig is om hun geblunder recht te zetten maar dat heeft een wanhopige klant er dan wel voor over om uit te sh*t te geraken.
oh ja dat geloof ik zo ,

voor ons hadden ze ook nen hollander kunnen laten komen, maar blijkbaar was het toch interessanter om een smak geld voor ons neer te leggen.

Een paar jaar geleden hebben ze mij zo ook nog eens op ne vlieger gestoken. rap even over en weer 2 dagen. Mijne collega mocht nog wat langer blijven, Kunnen die mannen van daar dat niet ? Wel ja, euh (t kwam erop neer dat het verrtrouwen weg was.) en t is dringend,.... Dus vliergerke op.
Oud 4 augustus 2022, 22:44   #140
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En nu ge het zo brengt, Yep, da's een hard punt, ken het nog van mijn dagen op de baan, en de reden waarom ik het niet meer doe.

Maar da's dan ook niet "de planning" die niet goed was.
Pannes zijn niet geplanned.
Ge verstaat wel dat ik eens goed moet lachen als nen onderwijzer zegt dat m stress heeft he, ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be