Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2022, 10:15   #121
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik had het er nog over, tijdens een trouwfeest van een van de vrienden, waar de gehele vriendenkring aanwezig was. Ik zei tegen iemand, kijk eens rond, iemand van ons gaat de laatste van deze vriendenkring zijn die in leven is. Die alle vrienden en vriendinnen heeft zien sterven, en dus alleen, zonder vrienden, overblijft.

Bijna iedereen die ik ken is meerdere keren ingespoten....

90% van de mensen begrijpt geeneens wat er aan de hand is, laat staan dat als ze het zouden begrijpen, dat ze dan "tegen" zouden zijn.

Maar de moeite nemen om ze nog te overtuigen hun ogen eens open te trekken doe ik ook niet meer.
Ik wil je ook op al mijn feesten om de lugubere te komen uithangen.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als je kijkt naar de sterftecijfers van de voorbije jaren zien we in België 3 pieken van oversterfte: de eerste coronagolf in voorjaar 2020, de coronagolf in de herfst van 2020, en die naar eind 2020 toe. Eind 2021 nog een significante verhoging die geen piek was.

Hoe past je verhaal ivm vaccinaties daarin?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 augustus 2022 om 10:21.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 10:15   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zij die draconische maatregelen namen om ons te beschermen tegen “fascisme”, zijn de grootste fascisten geworden wiens dodentol dat van de nazi overstijgt.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 10:27   #123
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik wil je ook op al mijn feesten om de lugubere te komen uithangen.

Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Als je kijkt naar de sterftecijfers van de voorbije jaren zien we in België 3 pieken van oversterfte: de eerste coronagolf in voorjaar 2020, de coronagolf in de herfst van 2020, en die naar eind 2020 toe. Eind 2021 nog een significante verhoging die geen piek was.

Hoe past je verhaal ivm vaccinaties daarin?
Ik acht de kans reëel en eerder groot dat in elke vriendenkring de niet-gevaccineerden als laatste gaan overblijven. En naarmate de gemiddelde leeftijd van die vriendenkring stijgt zal dat "als laatste overblijven" sneller arriveren.
Oud 23 augustus 2022, 10:30   #124
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht de kans reëel en eerder groot dat in elke vriendenkring de niet-gevaccineerden als laatste gaan overblijven. En naarmate de gemiddelde leeftijd van die vriendenkring stijgt zal dat "als laatste overblijven" sneller arriveren.
Dus je bent zo een "haha, ik ga jullie allemaal overleven"-eikel?

Zo een vriend wenst iedereen zich
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 23 augustus 2022 om 10:32.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 10:41   #125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik acht de kans reëel en eerder groot dat in elke vriendenkring de niet-gevaccineerden als laatste gaan overblijven.
Dat is toch ook waanzinnig om zoiets te denken he. Je moet toch zelf al ver heen zijn om daar enig geloof aan te hechten, nee ?

Ongevaccineerden gaan geen auto ongelukken meer hebben, geen hart aanvallen, geen kankers, niks meer waar mensen vanzelf aan stierven vroeger ?

Zelfs mochten die vaccins een flinke dosis uranium zouten bevatten, dan nog zou het zo goed als onmogelijk zijn wat je daar zegt. Enkel een 99% efficient en snel-werkend gif zou uw resultaat kunnen bereiken, maar dat is ondertussen al niet meer mogelijk he. Er zijn nog minstens 50% van de gevaccineerden die in leven zijn, meer dan een jaar later. (ik neem wat marge).

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 10:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 10:48   #126
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is De Croo ook gebeten door het WEF virus misschien?
https://www.weforum.org/agenda/authors/alexanderdecroo
Young Global Leader
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 11:12   #127
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is toch ook waanzinnig om zoiets te denken he. Je moet toch zelf al ver heen zijn om daar enig geloof aan te hechten, nee ?

Ongevaccineerden gaan geen auto ongelukken meer hebben, geen hart aanvallen, geen kankers, niks meer waar mensen vanzelf aan stierven vroeger ?

Zelfs mochten die vaccins een flinke dosis uranium zouten bevatten, dan nog zou het zo goed als onmogelijk zijn wat je daar zegt. Enkel een 99% efficient en snel-werkend gif zou uw resultaat kunnen bereiken, maar dat is ondertussen al niet meer mogelijk he. Er zijn nog minstens 50% van de gevaccineerden die in leven zijn, meer dan een jaar later. (ik neem wat marge).
Je weet best naar wat gunther verwijst en dat zijn niet de doodsoorzaken waar mensen vroeger vanzelf aan stierven.

Je vergeet gemakshalve dat we nog niet aan het einde zijn van de proefperiode voor hun experimentele covid-vaccins die pfizer heeft vastgesteld op datum van februari 2024. Dan pas verwacht pfizer de resultaten en een overzicht van alle bij/werkingen van vaccins volgens eigen zeggen.
Je bent dus wat voorbarig met te juichen over 50% overlevende gevaccineerden.
Overigens: maak nu eens je kansberekening met de officiële cijfers van voorlopige bijwerkingen, 3.645 blz, uit interne documenten die pfizer bekend moest maken van de rechtbank?
Wat zijn dan de kansen voor gevaccineerden? Ook nog meer dan 50%?
Laten we het maar hopen, nietwaar? Anders ziet het er niet zo goed uit voor de vaxxers.
Oud 23 augustus 2022, 16:23   #128
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn inderdaad parallellen. Het is juist dat een groep "weldenkenden" die concepten heeft verruimd uit sofistische redenen van echte "klimaatsnegationisten" en echte "antivaxxers" naar "allen die niet achter het dictatoriale dogmatisme staan".

Zoals ik elders heb gezegd, is er een onderscheid tussen de feiten niet accepteren, dan wel de feiten als problematisch beschouwen, dan wel, als vinden dat men totalitair mag optreden om dat probleem aan te pakken. Weldenkenden verwarren met opzet de eerste klasse met de laatste.

Er is niet de minste feitelijke twijfel over het gegeven dat het de mens is met zijn fossiel gestook, en met nog andere dingen, die een bijzonder snelle klimaatsverandering aan het bewerkstelligen is. Wie dat ontkent is inderdaad een klimaatsnegationist, want die ontkent dingen die gewoon wetenschappelijk en feitelijk waar zijn. Maar men mag dat niet verwarren met mensen die die feiten wel degelijk accepteren, maar vinden dat het probleem dat hierdoor zou gesteld worden geen echt probleem is, dan wel vinden dat het misschien een probleem is maar dat het niet met totalitaire aanpakken is dat men dat moet "oplossen". Die twee laatste manieren van denken zijn gewoon andere politieke en ethische opinies, en zijn uiteraard nooit "feiten" ; men kan dus onmogelijk negationist zijn om die reden en toch doen weldenkenden dat.

Met antivaxxers is dat ook zo. Er zijn van die onnozelaars die de feiten negeren dat vaccins, zelfs die corona vaccins, nuttige dingen konden doen, en die daar vanalle rare dingen over vertellen, zoals dat het uw immuunsysteem naar de vaantjes helpt, dan wel dat het de meeste ingespotenen binnen X jaren zal laten doodvallen en zo. Ja, dat zijn echte antivaxxers, dat zijn mensen die de feiten naast zich neerleggen. Maar de weldenkenden gaan iedereen van antivaxxer benoemen die twijfels heeft over de pertinentie, de positieve kosten-baten balans, de betrouwbaarheid en de werkzaamheid van vaccins in zekere bevolkingen, en die twijfels of afkeer hebben van de totalitaire maatregelen waarmee men Piereke en zijnen hond heeft gedwongen om zich te vaccineren.

Nog eens, er is enerzijds een groep onnozelaars die de feiten niet erkent. En dan zijn er mensen die vinden dat de totalitaire maatregelen uit den boze zijn, zonder die feiten tegen te spreken.
Maar man toch, die vaccins hebben zeker en vast nuttige dingen gedaan. Ik heb ze wel te laat gekocht maar mijn (niet zoveel hoor) aandelenportefeulle is met 482% gestegen. Juist genoeg om een Tesla met eigen paal te kopen.
Al mijn dank gaat uit naar de spuitenmensen. Ik zou zeggen doe zo voort ....Mijn zoon wil er ook één.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 17:24   #129
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Is De Croo ook gebeten door het WEF virus misschien?

Van een marionet gesproken. De Croo prijst het boek van WEF stichter Klaus Schwab zoals imams de Koran prijzen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 23 augustus 2022 om 17:25.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 17:37   #130
gunter5148

Standaard

Citaat:

Ik acht de kans niet 100% dat de niet-gevaccineerden altijd als laatsten overblijven, en dat heb ik ook niet gezegd. Er zijn inderdaad héél wat zaken waarvan je dood kan gaan, ook al ben je nooit geïnjecteerd.

Als je een munt oneindig keer opgooit, dan is het resultaat 50/50 tussen kop en munt.
Ik acht de kans reëel dat die verhouding niet meer opgaat tussen gevaxxten en niet-gevaxxten, en dat voor een % om niet mee te lachen.
Oud 23 augustus 2022, 17:44   #131
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dus je bent zo een "haha, ik ga jullie allemaal overleven"-eikel?

Zo een vriend wenst iedereen zich
Ik niet noodzakelijk, en ik zou het absoluut verschrikkelijk vinden om "als laatste" te moeten overblijven.

Maar ik acht de kans groot dat naar de toekomst toe de niet-gevaxxten een langer leven gaan hebben, ja.

Allez, ze vallen nu toch in ieder geval minder gemakkelijk "plotseling dood."
Oud 23 augustus 2022, 18:21   #132
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Als je het wetenschappelijke feit in acht neemt dat T cel functie bij "gevaccineerden" drastisch afneemt, moet je niet ver heen zijn om daar geloof aan te hechten.

Er is ook het feit dat spike proteïnes neerslaan in vitale organen. Dat was de hoeksteen voor de theorie van Andrew Wakefield die zei dat deze inspuitingen kunnen leiden tot autoïmmuunziektes. We zagen meteen een karaktermoord op Wakefield. Het was allemaal onzin. Ruim 1 jaar later hebben we bevestiging dat spike proteïnes wel degelijk neerslaan in vitale organen. Een half jaar geleden beweerden malloten als Van Ranst nog dat dat maar tijdelijk was. Ook weer een uitspraak die wetenschappelijk gezien nergens op gebaseerd was.

Sinds vorige week is de CDC teruggekomen op de bewering dat die spike proteïnes er maar tijdelijk zitten.

Laat me je de vraag anders stellen.
Erken jij dat een verminderde T cel functie nefast is voor iemands gezondheid?
En erken je dat het neerslaan van spike in vitaal weefsel kan leiden tot autoïmmuunziektes?

Je stelt het hier alsof mensen ongevaccineerden de pedalen kwijt zijn, maar inhoudelijk zie ik geen enkele argumentatie die de bezorgdheden weerlegt.
Oud 23 augustus 2022, 18:38   #133
Eurosceptic
Minister

Standaard

Hier ook nog een leuke

Pfizer-vaccin maakt sperma 20 procent minder vruchtbaar, zegt studie

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/andr.13209

De toekomst zal uitwijzen of dit maar tijdelijk zo is.
Maar o wee te spreken over depopulatie. Wappie alert
Oud 23 augustus 2022, 19:31   #134
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Hier ook nog een leuke

Pfizer-vaccin maakt sperma 20 procent minder vruchtbaar, zegt studie

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/andr.13209

De toekomst zal uitwijzen of dit maar tijdelijk zo is.
Maar o wee te spreken over depopulatie. Wappie alert
"The scope of the study did not include the effects of additional "booster" injections."

De boosters zorgen ervoor dat het sperma terug vruchtbaar wordt, echt waar.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2022, 22:24   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je het wetenschappelijke feit in acht neemt dat T cel functie bij "gevaccineerden" drastisch afneemt, moet je niet ver heen zijn om daar geloof aan te hechten.

Er is ook het feit dat spike proteïnes neerslaan in vitale organen. Dat was de hoeksteen voor de theorie van Andrew Wakefield die zei dat deze inspuitingen kunnen leiden tot autoïmmuunziektes. We zagen meteen een karaktermoord op Wakefield. Het was allemaal onzin. Ruim 1 jaar later hebben we bevestiging dat spike proteïnes wel degelijk neerslaan in vitale organen. Een half jaar geleden beweerden malloten als Van Ranst nog dat dat maar tijdelijk was. Ook weer een uitspraak die wetenschappelijk gezien nergens op gebaseerd was.

Sinds vorige week is de CDC teruggekomen op de bewering dat die spike proteïnes er maar tijdelijk zitten.

En erken je dat het neerslaan van spike in vitaal weefsel kan leiden tot autoïmmuunziektes?

Je stelt het hier alsof mensen ongevaccineerden de pedalen kwijt zijn, maar inhoudelijk zie ik geen enkele argumentatie die de bezorgdheden weerlegt.
Iedere oudere mens sterft net omdat de T cel het laat afweten.

It's your Frontline.
Oud 23 augustus 2022, 22:31   #136
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iedere oudere mens sterft net omdat de T cel het laat afweten.

It's your Frontline.
En die frontlinie zijn ze dus aan’t kapotspuiten?

Leuk.
Oud 24 augustus 2022, 00:06   #137
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik ben vrij om mij wel of niet te laten vaccineren.
Niet volgens Rousseau!
Die zou mensen willen straffen die zich niet laten vaccineren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 04:41   #138
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, het probleem met zo een uitspraak is dat ze heel heel vaag is, en dus heel veel sofisme bevat.

Het is een beetje alsof je zou zeggen: "iedereen die in zijn zwembroek op het strand loopt zal morgen dood zijn van kanker".

En waarom ?

"als je het wetenschappelijke feit in acht neemt dat in de zomer op het strand, het zonlicht drastisch veel gevaarlijke UV straling bevat, en jij gaat daar zomaar zonder bescherming in rondlopen, dan is het onvermijdelijk dat je huidkanker opdoet."

Wat PRECIES neemt er af, ten opzichte van wat, en hoe "drastisch" is dat ?

Als je wil bekijken we de wetenschappelijke publicatie samen.

En dan zijn er ook nog de soms wat "rare" resultaten, zoals die recente publicatie in Science, waar men "vaststelt" bij 3-voudig gevaccineerde gezondheidswerkers, dat die die voor hun 3-voudige vaccinatie, het originele virus te pakken hadden, en nu omicron hebben opgedaan, er "geen immuunreactie" zou zijn. Dat is trouwens exact het geval van mijn oudste zoon.

Men heeft daar naar de neutraliserende antilichamen gekeken, de B cellen, de T cellen, en de niveaus van die mensen zijn identiek aan die die genen omicron hebben opgedaan. Het LIJKT er dus op alsof die mensen geen immuunreactie tegen een omicron besmetting hebben.

Puur gebaseerd op dat artikel (nochtans in Science he!) zou men zeggen: oei, alle mensen (zoals mijnen oudste) die dus eerst in 2020 corona opdeden, nadien (omdat ze gezondheidswerkers zijn) 3 spuiten moesten pakken, zijn vogels voor de kat voor omicron, "hun immuunsysteem is kapot" tegen omicron, ze gaan er aan dood gaan....
Eh, nee. Die gezondheidswerkers in dat onderzoek (net zoals mijn oudste zoon) zijn er allemaal van genezen.... HOE zijn die dan genezen zonder immuunreactie ?

Er is dus iets dat totaal aan dat onderzoek ontgaan is he. Ik zeg niet dat het fout is: wat ze onderzocht hebben zal geen signaal gegeven hebben. Maar blijkbaar moet er wel een (onopgemerkte) immuunreactie geweest zijn die maakte dat die mensen ervan genazen. Nu is het wel zo dat mijn oudste zoon stukken zwaarder ziek was dan ikzelf (ons verschil is dat ik in 2020 waarschijnlijk gene corona heb opgedaan). Dus ja, er is een effectje. Bij hem "stevige griep" bij mij "deftige kopvalling".

Maar daar is niks "drastisch" aan, hoewel je dat uit dat artikel zou besluiten.

We weten allemaal dat die vaccinatie niet gegaan is zoals men vertelde (en waarschijnlijk oprecht dacht) in het begin. We hebben allemaal gezien dat die vaccins bijlange zo goed niet werkten als aangekondigd. We hebben allemaal gezien dat die vaccins wat meer nijdige bijwerkingen hadden dan "absoluut veilig". We hadden dat hier trouwens al aangekondigd, dat die vaccinatie niet zou verlopen "zoals volgens het schoolboekje" en dat het leerling tovenaars waren die HEEL HEEL NAIEF leken te zijn in hun aannames, en vanalles verwaarloosden. Dat is grotendeels uitgekomen.

Maar gaan zeggen dat men met die vaccins uw immuunsysteem "kapot" heeft gemaakt, dat iedereen die gevaccineerd is binnenkort gaat doodvallen voor de eerste niet-gevaccineerde dood gaat, en dergelijke meer, is ongelofelijk idiote lulkoek ook he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 augustus 2022 om 04:44.
Oud 24 augustus 2022, 04:48   #139
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hangt af van wat exact er daar bedoeld wordt met "verminderde T cel functie" zoals ik elders aangaf. Als het iets is zoals HIV, waarbij in het algemeen uw T cellen eraan gaan, ja dan is dat erg, zoals HIV. Maar dat is het geval absoluut niet. Waar het hier over gaat is een blijkbaar verminderde sterke respons van bestaande T cellen tegen sommige varianten, meer niet. En zoals ik al aangaf, het is duidelijk dat dat onderzoek onvolledig is, want mocht het exact juist zijn, dan zouden mensen met die "effecten" gewoon dood gaan aan omicron.

Citaat:
Kijk, als je covid opdeed, dan had je ook die spike proteinen in uw lichaam, want dat virus maakte dat ook.

Citaat:
De beweringen over de nefaste effecten van het vaccin worden hier door sommigen veel en veel harder overdreven, dan de goeie effecten ervan overdreven werden door de TV kwakzalvers.
Oud 24 augustus 2022, 06:46   #140
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://innovationorigins.com/nl/laa...k-gaat-worden/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be