![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat moet u dan aan alle niet-klacht indieners of alle klacht niet-indieners vragen. Ik pleitte voor het verbod op dat nazi festival...en de realiteit is aan mijn kant gaan staan. De rest ? Dat moet u aan de rest vragen. Ik ben geen woordvoerder of voordenker voor andere mensen
![]() |
![]() |
#122 |
|
![]() U lijkt dat zeer sterk te hopen aan de aantal keren te zien dat u uw persoonlijke hoop op redding van België neerschrijft
![]()
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat bewezen is kan niet ontkend worden. Zeker als het om strafbare feiten gaat, kan het gerecht zijn werk doen, om bepaalde aantijgingen al dan niet als juridisch bewezen feiten te laten doorgaan. Ik zie geen strafzaken tegen bejaarden die facisme onder de mat willen vegen. Evenmin zie ik strafzaken tegen doofpotoperaties van de CVP. Wat ik wel zie is een partij die zich liet financieren door wapenleveranciers, juridisch bewezen met veroordelingen en alles er op en er aan. Maar vanaf welk punt zoiets pijn begint te doen, kan ik je niet zeggen. Nog steeds doen ze zich voor als de beschermengel van de vrede. Maar blijkbaar raakt dat jouw kouwe kleren niet. Laatst gewijzigd door Miesjel : 16 augustus 2022 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als u het niet weet, zal ik het je zeggen. Omdat het niet waar is. Daarom dus. Ze hebben geen punt om op te staan buiten roddels, vermoedens en dogmatisch denken. En dat zou wel eens boven water kunnen komen voor een rechter. En dat risico willen ze niet lopen. Zeker niet na dat een rechter verklaarde dat Het Vlaams Belang niet racistisch is. Laatst gewijzigd door Miesjel : 16 augustus 2022 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
|
![]() Citaat:
maar nu zwaait u hem te veel lof toe https://www.standaard.be/cnt/dmf20220816_93201616 Citaat:
Citaat:
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 augustus 2022 om 18:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de regeringsonderhandelingen zei Mateke nog niet veel van politiek af te weten, wel door een bestuursdeelname te laten afhangen van het al of niet laten doorgaan van een punkrock-concert, bewijst hij zijn eigen stelling.
Ik durf zelfs te stellen dat hij nog zwakker is dan Bert Anciaux, en dat wil toch wat zeggen.
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je niet, iemand wou op dat concert sieg heil roepen. Gelukkig kon men dit concert nog net op tijd verbieden. Nu de processen wegens de schadevergoedingen afwachten. Want ik weet uit ervaring, dat wanneer een stadbestuur zulke dingen afgelast, dit binnen wettelijk bepaalde termijnen moet gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijne huisbaas (de PS dus) had gezegd "tekent hier maar mateke"..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Er komen 12 skinheads, één er van staat bekend als sieg heil roeper wanneer hij teveel gedronken heeft. De politie is te incompetent om de veiligheid te garanderen." Niet dat het trouwens wat uitmaakt, de termijn waarop Ieper dit wettelijk kan opzeggen is lang verstreken, nog eens, dit gaat geld kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat men voor linkse activisten die dingen stuk maken de ogen sluit en op rechtse muziekgroepjes die nog niet gespeeld hebben met atoombommen gooit. Dat contrast is kenmerkend, typerend en illustrerend voor de haat naar al wat rechts is. Maar forumgewijs kunnen we inderdaad wel stellen dat elk onderwerp zijn subforum heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Alé de neo-(eco)fascist krijgt zijn zin.
Langs de ene kant de politieke tegenstanders verbieden en langs de andere kant de bevolking terroriseren onder het mom van "vrijheid terug winnen" .. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220111_97158454 Zo (her)kennen we de fascisten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een dikke 2 !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Of dat men nu dat concert verbiedt of niet maakt niet veel uit, er zullen nationalisten komen naar Ieper. Wanneer men het concert had toegelaten dan had alles plaats gevonden in een weide ver buiten het het centrum van de stad. Nu gaat men wellicht de horeca in Ieper verblijden met een bezoekje.
Niet al te snuggere beslissing van het stadsbestuur, ook al omdat het eerst wel is toegestaan en er in de tussentijd geen nieuwe zaken zijn gebeurd. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 augustus 2022 om 18:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren kijken verder dan het cordon. Zeker weten ! Jongeren voelen zich ALTIJD aangetrokken tot een gedachtengoed als bv dat van het VB. De Steenstraters zijn tevreden dat hun zaak zo in de media komt ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() In 2008 was er in Diksmuide een bijeenkomst van Blood & Honour, toegelaten door het stadsbestuur en er was geen enkel incident.
Net zoals in de draad in 2008 gezegd, is niet niet mijn soort muziek. Mij zal je veel eerder op een optreden van Willy Sommers, Christoff of Tien om te zien terug vinden, dan met die loeiharde rockmuziek. Maar iedereen heeft recht om een feestje te bouwen, en als alles rustig en ordentelijk kan verlopen, ook ver van het centrum van de stad. Wat is dan het probleem eigenlijk ? https://www.hbvl.be/cnt/aid762210 https://forum.politics.be/showthread.php?t=113669 |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus meer geld in het laadje. Daarnet in Terzake een uitgebreid vraaggesprek met de schepen van evenementen. De Yzerwake op zondag gaat gewoon door. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 16 augustus 2022 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() 2008 waren nog andere tijden, toen kon er nog meer. De situatie is jaar na jaar erger aan het worden. Het regime duldt alleen nog maar zaken die zij wil.
In de jaren 90 en daarvoor was nog veel meer mogelijk. Vlaggen, affiches en opschriften van Cyriel Verschaeve of Staf De Clercq waren de normaalste zaak van de wereld. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 augustus 2022 om 19:08. |
![]() |
![]() |