![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 13 september 2022 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat verband zijn er die beweren dat de aanslag op Doegina het werk was van de veiligheidsdiensten van Rusland. Een waarschuwing aan de extreem nationalistische vleugel in de Russische elite.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als jij, tegen elke redelijkheid in, ons mordicus tot vazalstaat wilt dopen , wel so be it! Elk land hangt wel ergens voor iets af van een ander land. Maar kijk beste Poetinversteher, wees er maar van overtuigd dat wanneer de modale Vlaming zou geconfronteerd worden met de keuze tussen vazalstaat van de USA of vazalstaat van het Russki-imperium, meer dan 95% zou opteren voor het eerste. En die amerikaanse voorkeur is nog veel sterker uitgesproken wanneer je in Europa dichter komt bij de grens met het land van de Orcs.
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben de keuze bondgenoot (volgens de VS-bashers: vazalstaat) van de VS te zijn. Vazalstaat zijn van de SU was echter nooit een keuze. En ook nu wordt Oekraïne met militair geweld gedwongen terug een vazalstaat van de RF te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Enne, ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar de rus trekt zich gene zak van onze propaganda aan, en is (daarom?) oekraïne binnengevallen. Keuze. de russen en de oekraïners zaten aan tafel, tot boertige boris met zijn slecht jommekeskapsel op de thee kwam. Gedaan met diplomatie. Géén keuze, Voldomir. (maar dat is hear-say)
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 september 2022 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Oekraïne schuift vrijwillig op naar het Westen - Rusland vindt dat zulke landen geen vrije keuze mogen hebben omdat ze voor eens en voor altijd tot de Russische 'invloedssfeer' moeten behoren en valt dan maar met geweld binnen. Of nog met andere woorden: - deel uitmaken van het Westen gebeurt vrijwillig - deel uitmaken van de Russische invloedssfeer gebeurt met geweld Net zoals de SU een muur moest houden om de eigen bevolking binnen te houden, moet de RF nu ook met geweld ingrijpen om de landen die tot "haar invloedssfeer" behoorden, ook daar te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
"Het westen" is véél gesofisticeerder in het toepassen van geweld dan de russen. Maar "het westen" past evengoed geweld toe om haar invloed uit te breiden en in stand te houden. Het is zelfs geen "whataboutism." Het geweld dat "het westen" toepast heeft iets erg psychopatisch in zich. Ik heb het al zo vaak gezegd. Het is niet omdat putin zich als de bullebak op de speelplaats gedraagt, dat "de onzen" heilig zijn. Die hypocrisie stoot mij altijd tegen de borst.
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() Uit het hoofd weet ik het niet meer. Maar net voor ,BOJO de vrolijke doch achterlijke clown, roet in het eten kwam gooien.
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een oorlogsmisdadiger minder die niet hoeft berecht te worden.
BORSUK Roman Andreevich, de commandant van het 137e Guards Airborne Regiment van Rusland is gedood door Oekraïense troepen. https://russian-torturers.com/en/profile/525 |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Russisch begrotingsoverschot is met 70% gedaald!
Nog een paar jaar zo doorgaan en het heeft een begrotingstekort zo groot als België ... nu. ![]() ![]()
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de verliezen aan mensenlevens aan beide kanten is het moeilijk om onafhankelijk verifieerbare cijfers vast te krijgen...
Het is enigszins begrijpelijk,want dergelijke cijfers zijn van militair belang,en te open zijn (de VS herinnert zich dat nog uit de Vietnam oorlog vooral toen het SERIEUS aantikte) hebben beslist invloed op de moraal van het thuisfront... De Oekrainse president ,gezien de oorlog zich op het thuisfront afspeelt,kan niet anders dan een paar keer per jaar een "ballparc" cijfer mededelen....maar wijdt daar voor zover ik kan nagaan geen dramatische toespraken aan,het is een zinnetje in een van zijn nachtelijke toespraken voor verspreiding op de socials en de TV.....Het is een vermelding zo rond de Oekrainse nationale feestdag (in augustus) laat ons het UKR dodental ondertussen al boven de 40k begroten..... Aan Russische zijde is het nog moeilijker,zijn de rookgordijnen nog efficienter.... Zo lezen we dan allerlei cijfers,typisch rond het kwart miljoen..... Omrekening volgens de keltische statistieken,en uitgaande van 800k totaalverliezen zouden dan op ruwweg 200k uitkomen. De BBC slavische service heeft eens een aggregatie gedaan van de cijfers samengezocht door Russische bronnen (die nijver overlijdensberichten,verse kerkhoven en andere officiele bronnen uitpluizen naar indikaties van SMO-gerelateerd overlijden........) https://www.bbc.com/russian/articles/c93lklg89e8o Men heeft al 90k namen gevonden...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 januari 2025 om 11:35. |
![]() |
![]() |