![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken geen mannen die bewust kinderloos blijven. Ik ken wel mannen die kinderen hebben maar na de scheiding bewust geen vrouw meer in huis willen. Ik ken vrouwen die bewust geen kinderen willen, maar wel een vrijer. Ook vrouwen die een kind willen maar geen vent onder hun dak. Wat het hebben van een kleine betreft is mijn perceptie dat de mening van de vrouw doorslaggevend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen….als je dat in huis kon nemen vanaf een jaar of 12, als ze al wat rede verstaan. Dan misschien.
Al de jaren daarvoor werken die danig op mijn zenuwen. Geef me maar liever een hond of een kat, daar krijg je onvoorwaardelijke vriendschap van.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 oktober 2022 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vanaf een zeker moment moet ge geen geld meer hebben om uw kinderen te laten leven thuis, ze verdienen het zelf. Ze moeten niet meer studeren, en ge hebt er toch niks meer mee te maken. Ze gaan zelf op reis. Ze hebben hun eigen vrienden. Ze wonen niet meer bij U. Of uw kot nu vuil is of niet heeft niks meer met hen te maken. Dus waar moet je je nu nog mee bezig houden ? Kortom, je had kinderen genomen juist omdat er in uw leven niet echt iets was dat zin had. De paar dingen die je leuk vond, die liet je vallen van zodra er een moeilijkheid was. Telkens er iets interessants opdook dat tijdelijk de zinloosheid van uw bestaan een zin gaf, viel dat weer weg bij de eerste moeilijkheid, omdat je dat de moeite niet vond om door te zetten. En dan was er weer die zinloosheid, tot aan het volgende fantasietje, dat ook weer snel verdween bij de eerste tegenvaller. Maar met kinderen kon je dat niet laten vallen, en dus bleef de zin bestaan, omdat je niet "terug kon". Maar op een zeker ogenblik zijn die weg, en val je terug in de zinloosheid van daarvoor he. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 05:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan kan je beter je ding doen in je actieve leven en genieten van je onbezorgde en volle vrijheid. Free as a bird.
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn van die weinige dingen die U tenminste een tijdje bezig houden en een tijdje de consideratie waarom je zou moeten leven, opzij laten zetten. Maar het komt dan weer hard aan als dat bezig houden weer stopt. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 08:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik van horen zeggen ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2022 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarbij de expressie "je bent dood" gewoon wil zeggen "je bestaat niet". Dat is voor iedereen en alles zo. Het is de reden waarom het concept van duurzaamheid idioot is. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom geef je dan niet op een andere manier zin aan je leven. Door bijvoorbeeld in uw specifieke geval voedselpakketten te gaan bedelen bij de negerkes.
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er met mijn kinderen gebeurt na mijn dood kan mij eigenlijk geen ballen schelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat, als je daar de zin van je leven in zoekt, en het valt eens tegen, je dat direct opgeeft, en je dan weer zonder zin zit. Het probleem van iets te hebben dat zin aan uw leven geeft, is dat als het wat tegenzit, je dat opgeeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel die vriendschap wordt vooral bepaald door de honger hoor, maak u niet te veel illusies over de vriendschap van uw hond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel, ik ben benieuwd het standpunt hieromtrent te horen van de meer conventionele ouder. Logischerwijze zou u standpunt afwijkend moeten zijn.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 4 oktober 2022 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn ook andere zinvolle bezigheden. Hobby's bijvoorbeeld. Er zijn er die van hun werk een hobby maken. En eenmaal gepensioneerd in een zwart gat vallen. Die heb ik gekend. Neen, het is niet omdat kinderen hun eigen leven gaan leiden dat het plots zinloos wordt. Met een beetje geluk hebben ze ook kinderen. Kleinkinderen maken het leven ook zinvol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||