Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2023, 14:03   #121
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twee mocro families die met kogels en granaten elkaar proberen uit te schakelen. Als de antwerpse politie zelfs dat niet aankan, maak er dan parkeerwachters van.
1. Georganiseerde misdaad is een federale bevoegdheid en niet die van de lokale politie

2. Als justitie die mensen niet achter slot en grendel steekt, dan kan zelfs de federale politie niet veel doen.

De bevoegdheid van een burgemeester en lokale politie ligt op andere domeinen en daar zie je een serieuze daling in criminaliteit sinds de sossen weg zijn uit t schoon verdiep.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:11   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat zit je hier weeral te trollen, terwijl de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit een full federale bevoegdheid is. Verlinden en Quicky verzaken dus aan hun taken en plichten.
Bron ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:12   #123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat heeft hij niet. Georganiseerde misdaad is een puur federale materie.
Verlinden schiet dus schromelijk tekort.
U blijft volhouden hé ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:15   #124
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U blijft volhouden hé ?
de waarheid heeft haar rechten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:22   #125
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de waarheid heeft haar rechten.
En de (juridische) waarheid is ook:

" Zo is de burgemeester in zijn rol als ordebewaker verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Aan de burgemeester zijn hiervoor diverse bevoegdheden gegeven die het hem of haar mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te bewaken."

Dat is zo in Nederland en dat is zo in België waar de Burgemeester de openbare orde moet handhaven.

En dat doet Bartje niet, of dat kan Bartje blijkbaar niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2023 om 14:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:27   #126
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

"De bekendste taken van de burgemeesters liggen op het terrein van veiligheid. Zo is de burgemeester in zijn rol als ordebewaker verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Aan de burgemeester zijn hiervoor diverse bevoegdheden gegeven die het hem of haar mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te bewaken."

de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit behoren niet tot de bevoegdheden van de lokale overheden, maar tot de bevoegdheid van de Federale overheid. En zelfs na nog uren inhoudloos getrol van uw kant, gaat daaraan niks veranderen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 januari 2023 om 14:28.
Oud 11 januari 2023, 14:28   #127
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

" Zo is de burgemeester in zijn rol als ordebewaker verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Aan de burgemeester zijn hiervoor diverse bevoegdheden gegeven die het hem of haar mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te bewaken."

Dat is zo in Nederland en dat is zo in België waar de Burgemeester de openbare orde moet handhaven.

hoe groot ben jij?
Oud 11 januari 2023, 14:35   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat moeten Quick en dat nonneke dan doen
Bartje zijn handje vasthouden en hem zeggen "kom op bart je kunt het" ?
Een familieruzie...daar roept men toch de federale niet voor op ?
Daar stuurt men toch niet het leger op af ?
Wat men in de eerste plaats moet doen zijn onze krombanken en krommers herprogrammeren , stroomlijnen zodat ze geen halfzachte gekookt ei beslissingen meer nemen. Dus keihard voor zo een feiten en niet allerhande kommaneukerij uitvinden om vooral niks te moeten doen.

Wat ons tante nonneke kan doen, dat is uit de federale reserve putten om daar extra bewaking te doen, extra patrouiles in die buurten. De scheepvaart politie extra middelen geven.

Familieruzie, ... ja als ik ambras heb met mijnen nonkel dan kak ik die eens goed uit in het ergste geval. Ik ga mijn nichtje niet door haar raap schieten he. ik denk dat zelf jij het kleine nuance verschil wel ziet ?

Dus hier zie ik wel mogelijkheden voor quikie en tante nonneke

en als dat niet kan wel dan moet BDW zijn ordetroepen vooral laten doen en beloven een beetje niet te nouw te kijken als ze per ongeluk per malheur zo een dealer eens 200 meter over de kasei sleuren met hun combi. soms moet je een beetje hard kunnen optreden, dit vraagt gewoon om dirty harry style en dan moet ge uw mannen even de vrije hand geven.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 11 januari 2023 om 14:38.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:35   #129
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit behoren niet tot de bevoegdheden van de lokale overheden, maar tot de bevoegdheid van de Federale overheid. En zelfs na nog uren inhoudloos getrol van uw kant, gaat daaraan niks veranderen.
Toch eigenaardig dat we al die pijnlijke toestanden niet kenden toen 'onderlijfje' Janssens burgemeester was.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2023 om 14:36.
Oud 11 januari 2023, 14:42   #130
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch eigenaardig dat we al die pijnlijke toestanden niet kenden toen 'onderlijfje' Janssens burgemeester was.
Misschien was die toen wel "betrokken" partij, eh. (als gij debiele berichten mag posten, welja ik dan ook)

Citaat:
Oud 11 januari 2023, 14:49   #131
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien was die toen wel "betrokken" partij, eh. (als gij debiele berichten mag posten, welja ik dan ook)
Ik zeg maar wat is. Het is volledig uit de hand gelopen sinds De Wever burgemeester is. Dat zijn de feiten.
Oud 11 januari 2023, 14:50   #132
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bartje heeft het wel geprobeerd, he, met zijn beerpoezen. Onderstaande kwam op mijn facebookmuur voorbij.

De Wever laat spierballen rollen tegen drugsgeweld

"Nu viseert de politie met ‘Operatie Nachtwacht’ vooral enkele wijken in het noorden van de stad. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest zichtbare operatie zijn van de politiezone Antwerpen. De bedoeling is dat de politie op elk uur van de dag aanwezig is in de wijken.

Bart De Wever: ‘Met gelijke wapens bestrijden’

‘Ik vraag begrip en geduld van de Antwerpenaar’, zegt De Wever. ‘We proberen de hinder die met Operatie Nachtwacht gepaard zal gaan, zo veel mogelijk te beperken tot wat noodzakelijk is om de openbare veiligheid te beschermen. Dit zal tijd vragen, en ik besef dat het uitzonderlijke maatregelen zijn voor de buurtbewoners. Ik doe ook een beroep op de burgerzin om volop mee te werken aan buurtonderzoeken en verdachte feiten steeds te melden aan de politie.’

Over de inzet van de intimiderende Bearcat-pantserwagens bij de operatie zei De Wever op de regionale zender ATV: ‘Aangezien de drugsbendes oorlogswapens gebruiken, moeten wij hen met gelijke wapens bestrijden.’ Hoelang de operatie zal duren, staat niet vast." De Standaard van 3 september 2020
Oud 11 januari 2023, 14:52   #133
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
precies of er werd geen dope gesmokkeld onder onderlijfke ...

toen werd er niet over gesproken ja, en werd dat allemaal gedoogd , dat is het verschil.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:52   #134
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar wat is. Het is volledig uit de hand gelopen sinds De Wever burgemeester is. Dat zijn de feiten.
Ik vroeg mij al af hoelang het ging duren alvorens één of andere opper-Trol de schuld in De Wever zijn schoenen zou schuiven. Vanaf nu ga ik al je trol-berichten melden bij de moderatie.

Citaat:
Oud 11 januari 2023, 14:56   #135
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Twee mocro families die met kogels en granaten elkaar proberen uit te schakelen. Als de antwerpse politie zelfs dat niet aankan, maak er dan parkeerwachters van.
Helemaal juist
Perfect de situatie samengevat.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:57   #136
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De evolutie van de criminaliteitscijfers in Antwerpen tonen het tegendeel aan. Alleen de evolutie van georganiseerde misdaad is zorgwekkend, maar dat is een federale bevoegdheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 januari 2023, 14:57   #137
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Georganiseerde misdaad is een federale bevoegdheid en niet die van de lokale politie

2. Als justitie die mensen niet achter slot en grendel steekt, dan kan zelfs de federale politie niet veel doen.

De bevoegdheid van een burgemeester en lokale politie ligt op andere domeinen en daar zie je een serieuze daling in criminaliteit sinds de sossen weg zijn uit t schoon verdiep.
Gaat u nu echt een ruzie tussen families als georganiseerde misdaad bestempelen
U meent het
Ik lach mij kapot

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 14:57   #138
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bartje heeft het wel geprobeerd, he, met zijn beerpoezen. Onderstaande kwam op mijn facebookmuur voorbij.

De Wever laat spierballen rollen tegen drugsgeweld

"Nu viseert de politie met ‘Operatie Nachtwacht’ vooral enkele wijken in het noorden van de stad. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest zichtbare operatie zijn van de politiezone Antwerpen. De bedoeling is dat de politie op elk uur van de dag aanwezig is in de wijken.

Bart De Wever: ‘Met gelijke wapens bestrijden’

‘Ik vraag begrip en geduld van de Antwerpenaar’, zegt De Wever. ‘We proberen de hinder die met Operatie Nachtwacht gepaard zal gaan, zo veel mogelijk te beperken tot wat noodzakelijk is om de openbare veiligheid te beschermen. Dit zal tijd vragen, en ik besef dat het uitzonderlijke maatregelen zijn voor de buurtbewoners. Ik doe ook een beroep op de burgerzin om volop mee te werken aan buurtonderzoeken en verdachte feiten steeds te melden aan de politie.’

Over de inzet van de intimiderende Bearcat-pantserwagens bij de operatie zei De Wever op de regionale zender ATV: ‘Aangezien de drugsbendes oorlogswapens gebruiken, moeten wij hen met gelijke wapens bestrijden.’ Hoelang de operatie zal duren, staat niet vast." De Standaard van 3 september 2020
De resultaten De Wevers grote woorden en spierballengerol zijn anders verre van schitterend. Eerder bedroevend.
Oud 11 januari 2023, 14:58   #139
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn geen feiten. De feiten zijn net het tegenovergestelde van wat u beweert
Oud 11 januari 2023, 15:00   #140
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Gaat u nu echt een ruzie tussen families als georganiseerde misdaad bestempelen
U meent het
Ik lach mij kapot
U mag dat afdoen als een fait divers zoals uw helden uit de Brusselse politiek, maar afrekeningen in het drugsmilieu worden door normale mensen nog steeds gezien als georganiseerde misdaad. U begrijpt toch dat de drugstrafiek in dit land een miljardenbusiness is? Of is zelfs dat begrip voor u te hoog gegrepen?

Laatst gewijzigd door fox : 11 januari 2023 om 15:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be