![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 19 maart 2023 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij hebben in Florida een wet gestemd die verbiedt dat er over rassenconflicten gesproken wordt tijdens lessen. https://pen.org/florida-textbooks-rosa-parks-history/ Citaat:
En dan zitten diezelfde extreemrechtsen hier te klagen over ‘wit’ of ‘blank’ (waar niet eens een wet over bestaat).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 maart 2023 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben trouwens zowel tegen progressieve als conservatieve ‘wokers’ (in de betekenis die dat woord gekregen heeft na de MAGA framing = excessief lange tenen en gezeur over banaliteiten). Het enige verschil is: wat er in Florida aan de gang is, is geen banaliteit. Dat is geen groepje rare internetfreaks. Dat is een partij die wetten maakt die regelrecht geschiedenisvervalsing en beperking van de first amendement inhouden. Ik zeg het niet graag want het is een beladen term: het is het begin van een theocratische fascistoide maatschappij.
![]() |
![]() |
#125 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel mensen zijn door die 'progressieve' wokers trouwens hun baan kwijtgeraakt en enkele zelfs in de gevangenis beland voor haatspraak (om een spandoek tegen Islamisering bijvoorbeeld). Die banaliseer je graag als een belachelijk clubje van online clowns die verder ongevaarlijk zijn. Dat was zo nog drie jaar geleden, ja. Ik zie dit gewoon als een terugkeer naar gevaarlijke toenemend onvrije tijden. Het viel te voorspellen dat 'old school' aartsconservatieven ook hun terugkeer zouden maken. Hopelijk beperkt tot de Zuidelijke Staten van de VS. Bijbelfanaten zijn een raar volkje. De meeste normale mensen zijn of te bang en doen maar passief en gedwee mee met een radicale zijde, nu ja, de meesten zwijgen gewoon uit zelfbehoud i.p.v. mee te lopen met een zijde. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ongehoorde stupiditeit, misinformatie, kwaadwilligheid (van sommigen die daar geen bal van geloven maar dat gewoon aanwakkeren om aandacht en geld te krijgen) stoort mij enorm. Ik kan geen enkel gaatje vinden om die mensen goed te praten. En dat is mijn persoonlijke mening. Ik laat mij geen meningen opdringen en vermits ik geen wetten kan maken kan ik die ook niet opdringen aan u of de bevolking van Florida. ![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() DeSantis wil terug naar deze tijden, wat niet zal lukken. Vrijheden beknotten die later kunnen overwaaien naar andere oorden moeten we voor hoeden, maar niet door andere extremen te steunen. Dat zal nog moeilijk worden en één groep zotten kan erg goed uiteindelijk winnen.
Vier stappen terug in de tijd. Trouwens, in die film merk je ook dat de Klan in Mississippi toen veel invloed had, maar het volk grotendeels bang was luidop te zeggen dat ze een bende zotten waren (wat de meerderheid toen wel waarschijnlijk dacht). Herkenbaar natuurlijk en van alle tijden en kan je op veel situaties toepassen. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 23:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De echtheid van de natuur heeft dat intussen bewezen, en het is empirisch vast te stellen. Bij de bevolking begint dat besef stilaan te dagen. Je hebt lang gelijk gekregen, maar nooit gehad. Ik hoop dat jij je fout ooit ook inziet.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geef toe, ik begrijp het DeSantis gedoe niet: in plaats van gewoon de originele teksten te behouden, en te zeggen hoe goed het was toen negers hun plaats kregen toegewezen ?? Zeggen dat Rosa Parks een negerin was die van haar teut maakte, en beter ineen was geramd, dat is toch logischer dan proberen te verbergen dat negers toen hun plaats kenden ? Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 15:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatregelen waren toch volledige stupiditeit, gebaseerd op misinformatie en misschien met een serieuze dosis kwaadwilligheid ? En mensen willen dwingen tot vaccinatie was dat toch ook ? Stupide, gebaseerd op misinformatie, en ja, uiteindelijk toch kwaadwillig ? En ja, er zullen er daar ook tussenzitten die dat goed wisten, maar voor 't geld toch maar doordramden, nee ? Ik kan inderdaad geen enkel gaatje vinden om die mensen goed te praten. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch betrof het een minderheid der Joden en het is de vraag of zonder een Rosa Luxemburg en consoorten de nazis zo populair konden worden. Joden hadden toen wel kunnen weten dat zij als vreemde cultuur in Europa met een geschiedenis van veel argwaan en zelfs vervolgingen, dat dat hun reputatie geen zoden aan de dijk bracht. De volgende decennia tot 1933 was dan ook een tijd van commies versus nazis die elkaar bevochten. Commies zijn de grootste vijanden van de nazis, maar ik zou ze evenmin graag aan de macht gezien hebben. Soms heb je geen keus en kies je voor het 'minste kwaad'. Dat is een rotsituatie die je wil mijden. Duitsland had wel kunnen kiezen voor een nuchtere en 'saaiere' weg, maar de economische depressie tilde hen toch over dat drempeltje om voor de NSDAP te stemmen en zich te laten vangen. De Spanjaarden moesten kiezen tussen commies of militaire junta en kozen in meerderheid voor Franco. Die keuze begrijp ik wel, al ben ik geen Franco-liefhebber. Beter dan commies, volgens mij. Franco was wel minder erg dan Hitler, maar toch ook geen lievertje. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2023 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MAGA is bezorgd dat wetten die ze zelf ingevoerd hebben tegen hen kunnen gebruikt worden.
![]() Sorry Mijnheer Maga, volgens uw wet mag ik u omver rijden. ![]()
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Disney zegt FU tegen DeSantis:
![]()
![]() |
#135 |
|
![]() Hoe is dit "FU" tegen DeSantis zeggen? Verbiedt DeSantis dat Disney "woke" feestjes mag organiseren?
In Oeganda zou het anders zijn, tegenwoordig, inderdaad. Daar moeten ze niks hebben van die genderindoctrinatie. Ne vent zonder piet blijft ne vent hoor. En een vrouw zonder tetten blijft een vrouw hoor. De wereld-atletiekbond bevestigt dat. https://palnws.be/2023/03/wereld-atl...wencompetitie/
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 maart 2023 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() oh, als de wereldatletiekbond het bevestigt, dan moet het wel waar zijn!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ongeboren kind is al meer dan een halve eeuw voor de wet wat Joden voor de nazi waren en ongevaccineerden voor de vaccinazi zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
Verklaar U nader.
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() En wat doen die kinderen daar aan de linkerkant van de foto? Om wat voor statement dan ook te maken, horen er geen kinderen misbruikt te worden. Die kleintjes weten niet eens wat er aan de hand is.
![]() |
![]() |