Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2023, 21:41   #121
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Jij bent natuurlijk wel een 'papist' die hun beschaving potentieel zou kunnen bezoedelen. Bij de 'darkies' werd je beter gecontaind.
Nou, nou, met mijn peniskoker zag ik er toen eerder als een albino Papoea uit. De meeste Papoea zijn in de grond inderdaad eerder papisten.

Laatst gewijzigd door fcal : 19 maart 2023 om 21:42.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2023, 22:28   #122
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Wat is er fout aan de eerste versie in het bruin? Indertijd was het effectief illegaal voor Afro-Amerikanen om zo te handelen.
Uiteraard, dat is een historisch feit. Maar het gaat hier over een rassenprobleem en rassenproblemen zijn volgens MAGA woke.
Zij hebben in Florida een wet gestemd die verbiedt dat er over rassenconflicten gesproken wordt tijdens lessen.

https://pen.org/florida-textbooks-rosa-parks-history/

Citaat:
The changes reflect struggles to understand and comply with a new tangle of educational gag order laws in Florida. PEN America filed an Amicus brief supporting a challenge to Stop W.O.K.E., saying the law had a “profound chilling effect” on educators across the state. Among other things, the law prohibits educators and employers from discussing advantages or disadvantages based on race.
Kan je je dat voorstellen? Je mag dus niet over slavernij of segregatie spreken want dat gaat over voor of nadelen van een ras.

En dan zitten diezelfde extreemrechtsen hier te klagen over ‘wit’ of ‘blank’ (waar niet eens een wet over bestaat).

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 maart 2023 om 22:29.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2023, 22:37   #123
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En dan zitten diezelfde extreemrechtsen hier te klagen over ‘wit’ of ‘blank’ (waar niet eens een wet over bestaat).
De wereld is zwart-wit volgens jou, he? Je bent dan geen haar beter.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2023, 22:45   #124
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wereld is zwart-wit volgens jou, he? Je bent dan geen haar beter.
Integendeel, de wereld is genuanceerd en geschiedenisvervalsing is een gevaarlijke zaak.
Ik ben trouwens zowel tegen progressieve als conservatieve ‘wokers’ (in de betekenis die dat woord gekregen heeft na de MAGA framing = excessief lange tenen en gezeur over banaliteiten).

Het enige verschil is: wat er in Florida aan de gang is, is geen banaliteit. Dat is geen groepje rare internetfreaks. Dat is een partij die wetten maakt die regelrecht geschiedenisvervalsing en beperking van de first amendement inhouden. Ik zeg het niet graag want het is een beladen term: het is het begin van een theocratische fascistoide maatschappij.
Oud 19 maart 2023, 22:49   #125
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Integendeel, de wereld is genuanceerd en geschiedenisvervalsing is een gevaarlijke zaak.
Ik ben trouwens zowel tegen progressieve als conservatieve ‘wokers’ (in de betekenis die dat woord gekregen heeft na de MAGA framing = excessief lange tenen en gezeur over banaliteiten).

Het enige verschil is: wat er in Florida aan de gang is, is geen banaliteit. Dat is geen groepje rare internetfreaks. Dat is een partij die wetten maakt die regelrecht geschiedenisvervalsing en beperking van de first amendement inhouden. Ik zeg het niet graag want het is een beladen term: het is het begin van een theocratische fascistoide maatschappij.
Maar je plakt wel graag labels op mensen en denkt graag voor hen. Dat doe jij ook met mensen die de coronamaatregelen in vraag stelden door hen allen 'antivaxxers' te noemen en als te bestrijden te brandmerken. Iedereen die niet angstig met mondmasker rondliep meer dan een jaar na de crisis eigenlijk. Wie is hier voorstander van wat in Florida gebeurt eigenlijk?

Veel mensen zijn door die 'progressieve' wokers trouwens hun baan kwijtgeraakt en enkele zelfs in de gevangenis beland voor haatspraak (om een spandoek tegen Islamisering bijvoorbeeld). Die banaliseer je graag als een belachelijk clubje van online clowns die verder ongevaarlijk zijn. Dat was zo nog drie jaar geleden, ja.

Ik zie dit gewoon als een terugkeer naar gevaarlijke toenemend onvrije tijden. Het viel te voorspellen dat 'old school' aartsconservatieven ook hun terugkeer zouden maken. Hopelijk beperkt tot de Zuidelijke Staten van de VS. Bijbelfanaten zijn een raar volkje.

De meeste normale mensen zijn of te bang en doen maar passief en gedwee mee met een radicale zijde, nu ja, de meesten zwijgen gewoon uit zelfbehoud i.p.v. mee te lopen met een zijde.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 22:58.
Oud 19 maart 2023, 23:01   #126
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar je plakt wel graag labels op mensen en denkt graag voor hen. Dat doe jij ook met mensen die de coronamaatregelen in vraag stelden door hen allen 'antivaxxers' te noemen en te bestrijden. Wie is hier voorstander van wat in Florida gebeurt eigenlijk?

Veel mensen zijn door die 'progressieve' wokers trouwens hun baan kwijtgeraakt en enkele zelfs in de gevangenis beland voor haatspraak (om een spandoek tegen Islamisering bijvoorbeeld). Die banaliseer je graag als een belachelijk clubje van online clowns die verder ongevaarlijk zijn. Dat was zo nog drie jaar geleden, ja.

Ik zie dit gewoon als een terugkeer naar gevaarlijke toenemend onvrije tijden. Het viel te voorspellen dat 'old school' aartsconservatieven ook een terugkeer zouden maken.
Ja ik spreek consequent over antivaxxers. En dat is welbewust.

Die ongehoorde stupiditeit, misinformatie, kwaadwilligheid (van sommigen die daar geen bal van geloven maar dat gewoon aanwakkeren om aandacht en geld te krijgen) stoort mij enorm.
Ik kan geen enkel gaatje vinden om die mensen goed te praten.

En dat is mijn persoonlijke mening. Ik laat mij geen meningen opdringen en vermits ik geen wetten kan maken kan ik die ook niet opdringen aan u of de bevolking van Florida.
Oud 19 maart 2023, 23:06   #127
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Die ongehoorde stupiditeit, misinformatie, kwaadwilligheid (van sommigen die daar geen bal van geloven maar dat gewoon aanwakkeren om aandacht en geld te krijgen) stoort mij enorm.

En dat is mijn persoonlijke mening. Ik laat mij geen meningen opdringen en vermits ik geen wetten kan maken kan ik die ook niet opdringen aan u of de bevolking van Florida.
Ik ben geen dwingeland hoor. Wel vertel ik mijn gedachten over bepaalde gangen van zaken. De coronamaatregelen waren zo'n dwang. Daarmee bedoel ik mensen die op nogal harde manier gecanceld werden als ze de verkeerde vragen stelden en te veel te virologen tegenspraken, van wie absolute onbetwistbare waarheden verwacht werden.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 23:21.
Oud 19 maart 2023, 23:16   #128
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

DeSantis wil terug naar deze tijden, wat niet zal lukken. Vrijheden beknotten die later kunnen overwaaien naar andere oorden moeten we voor hoeden, maar niet door andere extremen te steunen. Dat zal nog moeilijk worden en één groep zotten kan erg goed uiteindelijk winnen.

Vier stappen terug in de tijd.

Trouwens, in die film merk je ook dat de Klan in Mississippi toen veel invloed had, maar het volk grotendeels bang was luidop te zeggen dat ze een bende zotten waren (wat de meerderheid toen wel waarschijnlijk dacht). Herkenbaar natuurlijk en van alle tijden en kan je op veel situaties toepassen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2023 om 23:25.
Oud 20 maart 2023, 14:56   #129
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kan virusverspreiding niet permanent tegenhouden. Niet met gevangenschap, niet met gezichtsluiers en niet met geforceerd vaxxen.
De echtheid van de natuur heeft dat intussen bewezen, en het is empirisch vast te stellen.

Bij de bevolking begint dat besef stilaan te dagen.

Je hebt lang gelijk gekregen, maar nooit gehad.

Ik hoop dat jij je fout ooit ook inziet.
Oud 20 maart 2023, 15:09   #130
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg het niet graag want het is een beladen term: het is het begin van een theocratische fascistoide maatschappij.
Als reactie op een andere poging om zulke maatschappij te installeren.

Maar ik geef toe, ik begrijp het DeSantis gedoe niet: in plaats van gewoon de originele teksten te behouden, en te zeggen hoe goed het was toen negers hun plaats kregen toegewezen ?? Zeggen dat Rosa Parks een negerin was die van haar teut maakte, en beter ineen was geramd, dat is toch logischer dan proberen te verbergen dat negers toen hun plaats kenden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 15:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 15:11   #131
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is toch de perfecte beschrijving van de maatregelaars en de vaccinatie dwingelanden ?

De maatregelen waren toch volledige stupiditeit, gebaseerd op misinformatie en misschien met een serieuze dosis kwaadwilligheid ?

En mensen willen dwingen tot vaccinatie was dat toch ook ?

Stupide, gebaseerd op misinformatie, en ja, uiteindelijk toch kwaadwillig ?

En ja, er zullen er daar ook tussenzitten die dat goed wisten, maar voor 't geld toch maar doordramden, nee ?

Ik kan inderdaad geen enkel gaatje vinden om die mensen goed te praten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 maart 2023 om 15:13.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2023, 15:31   #132
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als reactie op een andere poging om zulke maatschappij te installeren.

Maar ik geef toe, ik begrijp het DeSantis gedoe niet: in plaats van gewoon de originele teksten te behouden, en te zeggen hoe goed het was toen negers hun plaats kregen toegewezen ?? Zeggen dat Rosa Parks een negerin was die van haar teut maakte, en beter ineen was geramd, dat is toch logischer dan proberen te verbergen dat negers toen hun plaats kenden ?
Vóór de nazis aan de macht kwamen in Duitsland hadden ze ook vlak na WOI een communistische mislukte revolutie meegemaakt, met bijna enkel Joden verantwoordelijk. Duitsland was toen al erg antisemitisch, maar zeker koren op de molen voor de nazis.
Toch betrof het een minderheid der Joden en het is de vraag of zonder een Rosa Luxemburg en consoorten de nazis zo populair konden worden. Joden hadden toen wel kunnen weten dat zij als vreemde cultuur in Europa met een geschiedenis van veel argwaan en zelfs vervolgingen, dat dat hun reputatie geen zoden aan de dijk bracht.

De volgende decennia tot 1933 was dan ook een tijd van commies versus nazis die elkaar bevochten. Commies zijn de grootste vijanden van de nazis, maar ik zou ze evenmin graag aan de macht gezien hebben.

Soms heb je geen keus en kies je voor het 'minste kwaad'. Dat is een rotsituatie die je wil mijden. Duitsland had wel kunnen kiezen voor een nuchtere en 'saaiere' weg, maar de economische depressie tilde hen toch over dat drempeltje om voor de NSDAP te stemmen en zich te laten vangen.

De Spanjaarden moesten kiezen tussen commies of militaire junta en kozen in meerderheid voor Franco. Die keuze begrijp ik wel, al ben ik geen Franco-liefhebber. Beter dan commies, volgens mij. Franco was wel minder erg dan Hitler, maar toch ook geen lievertje.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2023 om 15:40.
Oud 21 maart 2023, 10:25   #133
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

MAGA is bezorgd dat wetten die ze zelf ingevoerd hebben tegen hen kunnen gebruikt worden.

Sorry Mijnheer Maga, volgens uw wet mag ik u omver rijden.
Oud 23 maart 2023, 19:38   #134
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Disney zegt FU tegen DeSantis:

Oud 24 maart 2023, 10:22   #135
gunter5148

Standaard

Citaat:

Hoe is dit "FU" tegen DeSantis zeggen? Verbiedt DeSantis dat Disney "woke" feestjes mag organiseren?

In Oeganda zou het anders zijn, tegenwoordig, inderdaad. Daar moeten ze niks hebben van die genderindoctrinatie.

Ne vent zonder piet blijft ne vent hoor. En een vrouw zonder tetten blijft een vrouw hoor.

De wereld-atletiekbond bevestigt dat. https://palnws.be/2023/03/wereld-atl...wencompetitie/

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 maart 2023 om 10:23.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 10:40   #136
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

oh, als de wereldatletiekbond het bevestigt, dan moet het wel waar zijn!
Oud 24 maart 2023, 11:29   #137
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Het ongeboren kind is al meer dan een halve eeuw voor de wet wat Joden voor de nazi waren en ongevaccineerden voor de vaccinazi zijn.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 12:00   #138
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2023, 12:01   #139
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Is ne vent zonder piemel dan een vrouw?

Verklaar U nader.
Oud 24 maart 2023, 14:14   #140
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat doen die kinderen daar aan de linkerkant van de foto? Om wat voor statement dan ook te maken, horen er geen kinderen misbruikt te worden. Die kleintjes weten niet eens wat er aan de hand is.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be