Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2023, 12:11   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een doorgewinterde en gepassioneerd kweker zal allicht alle mogelijke lectuur wel kennen.

Maar een doorgewinterde dealer zal daar allicht vierkant zijn kl..aan vegen.
Hangt er van af hoe gepassioneerd die kweker is door bepaalde aspecten van het groeien van die lieve stukjes kruiderij.

Als die gepassioneerde kweker zijn 3 plantjes al generaties lang vertroeteld en het nageslacht goed selecteert op de gewenste eigenschappen (zoals het voorkomen van hersenschade bij herhalingen van FC De kampioenen), dan is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Nu, als die gepassioneerde kweker zijn 1000 plantjes geselecteerd heeft op maximale opbrengst, dan is het een heel ander verhaal.
Oud 16 april 2023, 12:49   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af hoe gepassioneerd die kweker is door bepaalde aspecten van het groeien van die lieve stukjes kruiderij.

Als die gepassioneerde kweker zijn 3 plantjes al generaties lang vertroeteld en het nageslacht goed selecteert op de gewenste eigenschappen (zoals het voorkomen van hersenschade bij herhalingen van FC De kampioenen), dan is er voor mij geen vuiltje aan de lucht.

Nu, als die gepassioneerde kweker zijn 1000 plantjes geselecteerd heeft op maximale opbrengst, dan is het een heel ander verhaal.
Het is eerder zo dat ge er ongeveer 10 bijhoudt van de 1000.
Ge kunt ook uw genetica bij wereldsbeste halen en dan hebt ge uit 50 zaden al wel een keeper.
Oud 16 april 2023, 12:50   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een doorgewinterde en gepassioneerd kweker zal allicht alle mogelijke lectuur wel kennen.

Maar een doorgewinterde dealer zal daar allicht vierkant zijn kl..aan vegen.
De legale dealers moeten alles binnen 0,25% THC nu doen. Het zou beter zijn als we dat opdrijven naar 10% en dan die zadenbanken en shops met rust laten.
Dat gaat een miljardenindustrie kunnen worden.
Oud 16 april 2023, 13:00   #124
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar het legaal is rijzen de verkooppunten als paddenstoelen uit de grond.
En dan is het natuurlijk de wet van de commerce en de Commissie op de verkoop die speelt.
Goedkoop inkopen, duur verkopen.
10% op factuur van de gelegaliseerd thc leverancier en 90% uit de kelders van de Turkse maffia allicht.
Oud 16 april 2023, 13:06   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar het legaal is rijzen de verkooppunten als paddenstoelen uit de grond.
En dan is het natuurlijk de wet van de commerce en de Commissie op de verkoop die speelt.
Goedkoop inkopen, duur verkopen.
10% op factuur van de gelegaliseerd thc leverancier en 90% uit de kelders van de Turkse maffia allicht.
Als ge soorten met 10% THC legaliseert, bevinden we ons buiten de commerciële soorten. Als ze legaal zijn maximaliseer je uw opbrengst door het zelf te telen.
Ik heb al een CBD soort gevaped onder de 10% THC en dat had effect. Dat was 8% CBD en 8% THC en ik had nergens nog symptomen van. Regelmaat in het leven, goed eten, goed kakken, goed slapen en 0% prikkels.
Oud 16 april 2023, 13:41   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is wel een feit dat er goede eigenschappen inzitten.

Kan het misschien niet gebruikt worden ter genezing dan mogelijk wel ter bijwerkingen bestrijding.

Bv nu krijg je met die chemo nogal wat cortisone. Dat is niet echt fris voor uw bijnieren en weet ik veel.

Zulke zaken kunnen misschien eens opnieuw bekeken worden.
Oud 16 april 2023, 14:12   #127
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel een feit dat er goede eigenschappen inzitten.

Kan het misschien niet gebruikt worden ter genezing dan mogelijk wel ter bijwerkingen bestrijding.

Bv nu krijg je met die chemo nogal wat cortisone. Dat is niet echt fris voor uw bijnieren en weet ik veel.

Zulke zaken kunnen misschien eens opnieuw bekeken worden.
Als ge goed kunt eten en slapen door een natuurlijk product, draagt dat sowieso bij aan een herstel. En daar het de groei van tumoren remt, werkt die chemo eens zo efficiënt.
Helaas is het niet zo met alle kankers en hebt ge er agressieve fuckers tussen. Maar het werkt sowieso niet tegenstrijdig met chemo, eerder gunstig.

Het seizoen is net begonnen...
Oud 16 april 2023, 14:21   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Multiple studies have shown cannabis to have some positive impact of particular interest to those fighting colon cancer.

While clinical trials are investigating the potential benefits of marijuana as a natural means of treating cancer itself, this line of research is still in its formative stages. There have already been some exciting findings suggesting cannabis may have cancer-fighting properties. For example, a 2012 study in the Journal of Molecular Medicine looked at how using phyto- and endocannabinoids to activate the endocannabinoid system — the system cannabis affects — protected the colon from becoming inflamed. The researchers concluded cannabidiol, a constituent of cannabis, has a chemopreventive effect and can slow down the rate of cell proliferation.

This study and others demonstrating the cancer-fighting effects of cannabis could have significant implications for future cancer treatment. However, a great deal more research needs to go into exploring these possibilities before we can be sure marijuana alone is an effective means of fighting cancer.

We do know for sure that marijuana can be an effective means of alleviating the symptoms of cancer and the side effects of conventional cancer treatments. The Colorectal Cancer Alliance confirms this. They point out the common theme across research and literature on the topic of marijuana and colon cancer is how cannabis and cannabinoids can help manage side effects to enhance the benefits of conventional treatments. The two main side effects marijuana alleviates are chemotherapy-induced nausea and pain.

Marijuana can help treat other symptoms, as well. For example, its anti-inflammatory properties help with both pain and abdominal cramping. Weed can also help a fatigued person feel more energized and can be an extremely useful appetite stimulant. These are all essential benefits to colon cancer sufferers.

Finally, it’s also worth noting fighting cancer can cause other issues, like anxiety or depression. While these aren’t immediate symptoms of cancer, they are a reality for many people going through the stress and discomfort of cancer treatment. Here, too, marijuana can help tremendously. It has a well-earned reputation for improving mood and alleviating anxiety.

The Best Marijuana Strains for Colon Cancer

Countless strains of marijuana could help alleviate the unpleasant effect of cancer and cancer treatment.

ACDC: This hybrid strain is high in CBD and low in THC. That means it can help numb pain without causing you to experience much of a psychoactive high.
Blackberry Kush: This Indica strain provides pain relief and a euphoric mood lift.
Sour Diesel: This favorite Sativa strain helps alleviate nausea and combat depression.
Lemon Haze: This fresh-smelling Sativa strain is perfect for combating nausea and energizing you. Super Lemon Haze is a hybrid form that can also be effective as an antiemetic.
Blue Dream: This hybrid strain is half Sativa, half Indica. It can help relieve nausea, stress and
Girl Scout Cookies: This hybrid strain is beneficial as an appetite stimulant and can also boost mood.
Super Silver Haze: This Sativa strain works well as an antidepressant and anti-anxiety treatment.

https://www.marijuanadoctors.com/con.../colon-cancer/

CBD Crew en Mr Nice zijn wereldsbeste zadenbanken.

https://cbdcrew.org/varieties/cbd-girl-scout-cookies/
THC: 5,29%
CBD: 11,4%
CBN: NT
CBG: 0,41%

https://cbdcrew.org/testimonials-2/
Als ge ze den 20e op Mr Nice bestelt, hebt ge ze misschien aan de helft van de prijs omdat het dan 420 is. Die werken samen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 april 2023 om 14:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2023, 15:34   #129
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als ge goed kunt eten en slapen door een natuurlijk product, draagt dat sowieso bij aan een herstel. En daar het de groei van tumoren remt, werkt die chemo eens zo efficiënt.
Helaas is het niet zo met alle kankers en hebt ge er agressieve fuckers tussen. Maar het werkt sowieso niet tegenstrijdig met chemo, eerder gunstig.

Het seizoen is net begonnen...
Tot hiertoe heb ik geen last van kanker. Eerder toeval dat het gezien is door een symptoom zeg maar. Voor de rest voel ik fysiek niets.
Gisteren nog 3 bordjes verse frietjes met steak gegeten. Zojuist een wafel met slagroom.

Echter in het ziekenhuis lag ik op een kamer van 2 ondanks ik geboekt had voor een 1 person Kamer. Maar ja teveel patiënten en overboekt zeg maar.
Dus 2.
Mijn kamergenoot lag er niet goed bij. Met een pamper aan zijn gat. Gans de nacht liggen schijten.
10 kg op een week vermagert.
Enfin niet goed voor mijn mental mind.

Ik heb nachts een paar sigaretten in de badkamer gerookt. Zijn strontgeur was voldoende om dat te verdoezelen.
Oud 16 april 2023, 16:56   #130
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe heb ik geen last van kanker. Eerder toeval dat het gezien is door een symptoom zeg maar. Voor de rest voel ik fysiek niets.
Gisteren nog 3 bordjes verse frietjes met steak gegeten. Zojuist een wafel met slagroom.

Echter in het ziekenhuis lag ik op een kamer van 2 ondanks ik geboekt had voor een 1 person Kamer. Maar ja teveel patiënten en overboekt zeg maar.
Dus 2.
Mijn kamergenoot lag er niet goed bij. Met een pamper aan zijn gat. Gans de nacht liggen schijten.
10 kg op een week vermagert.
Enfin niet goed voor mijn mental mind.

Ik heb nachts een paar sigaretten in de badkamer gerookt. Zijn strontgeur was voldoende om dat te verdoezelen.
En hebt ge een vermoeden hoe ge dat gekregen hebt? Iets specifiek en veel gegeten?
Oud 16 april 2023, 20:00   #131
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hebt ge een vermoeden hoe ge dat gekregen hebt? Iets specifiek en veel gegeten?
Een poliep eh.
Iedereen heeft dat trouwens. Dat groeit in alle lichaams holtes wel eens.
Darm,maag,neus,blaas,weet ik veel.
1 op de 20 slaat na een paar jaar om in een gezwel en het is vertrokken.

Je kunt u wel daar wel wat op laten controleren en dus voorkomen maar om iedere holte te laten onderzoeken is ook niet zo vanzelfsprekend.

Tot je een klacht krijgt.
Oud 16 april 2023, 20:21   #132
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een poliep eh.
Iedereen heeft dat trouwens. Dat groeit in alle lichaams holtes wel eens.
Darm,maag,neus,blaas,weet ik veel.
1 op de 20 slaat na een paar jaar om in een gezwel en het is vertrokken.

Je kunt u wel daar wel wat op laten controleren en dus voorkomen maar om iedere holte te laten onderzoeken is ook niet zo vanzelfsprekend.

Tot je een klacht krijgt.
Ja maar ge kunt darmkanker krijgen van veel bewerkt vlees te eten of het te lang te laten aanbakken.
Ik zal wrsl gaan aan longkanker of prostaatkanker, of pancreaskanker, maar dat zal dan geen mysterie zijn waarvan ik het kreeg.
Oud 16 april 2023, 20:32   #133
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom 3 generaties?
Ge brengt gewoon samen wat ge wilt bereiken. Das dan de F1. En tegen ge de gewenste F1 bereikt hebt, hebt ge diverse mannekes vergeleken. Dat vraagt al circa een jaar als ge geen stuifmeel in de vriezer te beschikking hebt.
Maar eens daar en ge hebt uw F1, dan zaaide er 1000 (circa) om al te selecteren bij het kiemen. Dan testen, kiezen, doorselecteren. F2 geeft veel variatie. Eens ge dan tot pakweg F6 of F8 komt, hebt ge een gestabiliseerde soort.
Dat proces kunt ge bij diverse soorten herhalen en die dan samenbrengen om een polyhybride te bereiken.
Wat ook leuk is, is landrassen uitselecteren en zo een true breed compleet op uw eigen selectie te bereiken.
Oud 16 april 2023, 21:05   #134
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja maar ge kunt darmkanker krijgen van veel bewerkt vlees te eten of het te lang te laten aanbakken.
Ik zal wrsl gaan aan longkanker of prostaatkanker, of pancreaskanker, maar dat zal dan geen mysterie zijn waarvan ik het kreeg.
Darmkanker heb ik 5 jaar terug gehad.
Dat stuk is er uit gesneden en dat blijft goed.

Nu is het ergens anders en terug van een poliep. Ik heb hem gezien op de camera. Klein onnozel ding. Maar het moet er uit alvorens hij groter zal worden want dan is het te laat.
Oud 16 april 2023, 21:13   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Darmkanker heb ik 5 jaar terug gehad.
Dat stuk is er uit gesneden en dat blijft goed.

Nu is het ergens anders en terug van een poliep. Ik heb hem gezien op de camera. Klein onnozel ding. Maar het moet er uit alvorens hij groter zal worden want dan is het te laat.
Maar is er iets in uw levensstijl dat het kan veroorzaken?
Oud 17 april 2023, 13:30   #136
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denkte nu zelf niet dat doorwinterde breeders en kwekers daar meer van weten dan artsen?
Nee, ik denk echt niet dat doorwinterde breeders en kwekers meer weten van de interactie tussen wiet en 'traditionele' medicijnen dan dokters.

Jij wel?

Jij denkt dat de eerste de beste kweker zo even uit zijn hoofd honderden medicijnen (en/of hun werkzame bestanddelen) kent? Dat die weet waar die voor dienen? Dat die weet waarmee je moet uitkijken als je die neemt? Dat die weet hoe een bepaalde ziekte de reactie op wiet kan beïnvloeden?

Straffe gasten die kwekers...
Ik neem aan dat je dan ook voor open hart operaties enzo bij hen terecht kan?
Oud 17 april 2023, 13:43   #137
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook THC.

Interestingly, combination therapies of CBD and ?9-tetrahydrocannabinol (THC), the main active ingredient of cannabis sativa, show that CBD can(*) antagonize the psychoactive effects associated with THC and possibly(**) mediate greater therapeutic benefits than either phytocannabinoid alone. The studies provide “proof of principle” that CBD and possibly CBD-THC combinations are valid candidates for novel AD therapies. Further investigations should address(***) the long-term potential of CBD and evaluate mechanisms involved in the therapeutic effects described.

The delta-9-tetrahydrocannabinoid (?9-THC) and cannabidiol (CBD) cannabinoids of plant Cannabis sativa have shown neuroprotection upon PD and AD animal models yet triggered toxic effects on patients when administered directly. Therefore, understanding the precise molecular cascade following cannabinoid treatment is suggested, focusing especially on gene expression to identify drug targets for preventing and repairing neurodegeneration.

https://scholar.google.be/scholar?hl...3DkHgdoMluHJUJ
Weet jij eigenlijk hoe je zo'n teksten moet lezen Cufi?

Ik heb even een aantal heel belangrijke woorden in't vet gezet.
Zie jij het belang van die woorden?

Je kan die tekst hierboven aanwenden om te 'bewijzen' dat cannabis werkt.
Dat wil jij doen.
Maar je kan die tekst even goed aanwenden om te 'bewijzen' dat dat nog lang niet zeker is.

Men heeft het over 'kan', niet over 'zal'. (*)
Men heeft het over 'mogelijk', niet over 'zeker'. (**)
Men heeft het over 'studies zouden moeten nakijken', niet over 'uit studies blijkt'.(***)

Met andere woorden: laat deze teksten aan iedereen met een medische of wetenschappelijke achtergrond lezen en die zullen zeggen: "Mwah, daar zit precies wel wat in, in die cannabis. Dat moeten we eens van naderbij bekijken."

Laat deze teksten lezen door iemand die kost wat kost medicinale cannabis gelegaliseerd wil krijgen en die zal zeggen: "Zie je wel!! Het werkt!!"

Groooooot verschil.
Oud 17 april 2023, 13:51   #138
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En het is misschien jammer om te zeggen maar de overgrote meerderheid van de kwekers denkt vooral aan dat laatste.

Ik denk niet dat er veel kwekers rondlopen die zeggen: "Ik ga me hier eens enkele duizenden euro's investeren in een kweekinstallatie, het risico lopen gepakt en zwaar beboet/belast te worden en dat zuiver en alleen omdat ik zieke mensen wil helpen. En geef me nu die medische encyclopedie eens, dan kan ik verder lezen."

Nee, de meeste zijn heel bekwaam in wat ze doen en dat is plantjes laten groeien. Ze kijken naar een blad of een top en weten wat die plant te kort of te veel heeft.
Maar laat ze naar de uitslag van een bloedonderzoek kijken en ze weten er evenveel van dan de gemiddelde Joop Om De Hoek.

Laten we vooral realistisch blijven eh.
De gemiddelde kweker ligt echt niet wakker van zieke mensen. Die ligt wakker van zijn oogst, zijn opbrengst en zijn verkoper. Van niet gepakt worden.

En ja, er zijn er die op de manier kweken zoals CUFI aangeeft. Binnen bedrijven die voor medische cannabis zorgen. Mensen die daar op geselecteerd zijn. Met een wetenschappelijke achtergrond. En die kunnen kweken naar bepaalde percentages THC-CBD. Maar daar kan je als patient niet zo maar aan de deur gaan kopen. Die leveren aan de pharma-industrie en diens producten kan je bij de apotheek gaan halen.
De kwekers waar je als patient/particulier zo maar binnen kan wandelen houden zich alleen bezig met ziektes als het over ziektes van hun planten gaat. Want daar kennen ze alles van.
Maar dat maakt het nog geen dokters.
Oud 17 april 2023, 14:10   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Weet jij eigenlijk hoe je zo'n teksten moet lezen Cufi?

Ik heb even een aantal heel belangrijke woorden in't vet gezet.
Zie jij het belang van die woorden?

Je kan die tekst hierboven aanwenden om te 'bewijzen' dat cannabis werkt.
Dat wil jij doen.
Maar je kan die tekst even goed aanwenden om te 'bewijzen' dat dat nog lang niet zeker is.

Men heeft het over 'kan', niet over 'zal'. (*)
Men heeft het over 'mogelijk', niet over 'zeker'. (**)
Men heeft het over 'studies zouden moeten nakijken', niet over 'uit studies blijkt'.(***)

Met andere woorden: laat deze teksten aan iedereen met een medische of wetenschappelijke achtergrond lezen en die zullen zeggen: "Mwah, daar zit precies wel wat in, in die cannabis. Dat moeten we eens van naderbij bekijken."

Laat deze teksten lezen door iemand die kost wat kost medicinale cannabis gelegaliseerd wil krijgen en die zal zeggen: "Zie je wel!! Het werkt!!"

Groooooot verschil.
Ja ik kan dat samenvatten en veel mensen gaan slecht van medicinale cannabis, tot ze da gewoon zijn.
Dat neemt de heilzame effecten niet weg. Als ik 3 maanden niet blow en een halve joint van 0,25g Super Malawi Haze smoor, ervaar ik dat ook als toxisch en kan ik zelfs een black out krijgen.
Oud 17 april 2023, 14:12   #140
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, ik denk echt niet dat doorwinterde breeders en kwekers meer weten van de interactie tussen wiet en 'traditionele' medicijnen dan dokters.

Jij wel?

Jij denkt dat de eerste de beste kweker zo even uit zijn hoofd honderden medicijnen (en/of hun werkzame bestanddelen) kent? Dat die weet waar die voor dienen? Dat die weet waarmee je moet uitkijken als je die neemt? Dat die weet hoe een bepaalde ziekte de reactie op wiet kan beïnvloeden?

Straffe gasten die kwekers...
Ik neem aan dat je dan ook voor open hart operaties enzo bij hen terecht kan?
Maar neen, enkel waarvoor cannabis toepasbaar is en welke cannabinoïden en terpenenprofiel per kwaal toepasbaar is.

Ik ben dan ook niet met de eerste beste bezig maar den allerbeste ter wereld

Ge kunt cannabis en chemo perfect combineren zonder dat cannabis die chemo nihiliseert. Integendeel zelfs. Maar dat ge het gewoon moet worden is een given. Van chemo kunt ge ook behoorlijk scheef gaan he. Denkte dat da ni toxisch is?
Ge hebt daarvoor ook geen recreatieve soorten nodig die +20% thc gaan maar medicinale waar de verhouding tussen thc en cbd ongeveer evenredig zijn.

Zo blijken er ook geen contra indicaties bij patiënten hun epilepsie medicijnen en cannabisolie. Met traditionele medicijnen alleen hebben ze veel meer aanvallen dan in combinatie met cannabisolie.

Dat gij dat in de apotheek wilt halen is goed, maar dat mag niet weerhouden dat mensen soorten kunnen samenstellen zonder wettelijke problemen. Terwijl ze een war on drugs voerden ligt de expertise dus nu bij breeders en ni den apotheek of huisarts. En die breeders stellen samen op wetenschappelijk onderzoek en ervaring van patiënten.

Charlotte's Web is een soort dat specifiek werd aangepast op 1 kind, Charlotte. Duizendtal meer zijn daardoor geholpen.
Citaat:
Charlotte's Web is named after Charlotte Figi whose story had led to her being described as "the girl who is changing medical marijuana laws across America."[6] Her parents and physicians say she experienced a reduction of her epileptic seizures brought on by Dravet syndrome after her first dose of medical marijuana at five years of age. Her usage of Charlotte's Web was first featured in the 2013 CNN documentary "Weed".
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Char..._Web_(cannabis)

Denkte dat den apotheek of haar huisarts die soort samenstelde?

Laatst gewijzigd door CUFI : 17 april 2023 om 14:40.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be