Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2023, 19:53   #121
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Die kerel had dan ook nooit 'verloofd' kunnen zijn met een Miss Belgium.
Zelfs niet met een Russische diva met een engelenstem.

https://youtu.be/32EeKRkEDxs
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 20:08   #122
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.466
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zelfs niet met een Russische diva met een engelenstem.

https://youtu.be/32EeKRkEDxs
Neen dank u, geef mijn portie maar aan de kat.

Voor de fans: Dating
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2023, 21:02   #123
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Neen dank u, geef mijn portie maar aan de kat.

Voor de fans: Dating
Tinder zit vol Russinnen. Heb er zelfs eentje gedate een jaar terug. Was een leuke ervaring. Een Russin die niet materialistisch is, ze bestaan. Wel een hevig volkje hoor. Hevige feestbeesten en vurig in hun emoties.
Wat me ook opviel, ze steunt de man waarmee ze optrekt steeds door dik en dun, maar vergt veel energie. Ook zeer direct tot op het botte af.

Ik wist zelfs niet dat ze Russisch was tot ik haar ontmoette en ben er gewoon mee verder gegaan gedurende enkele maanden.

Russen zijn meesteroplichters, maar toch is een woord vaak een woord bij hen. Als een Rus zegt dat die ergens komt opdagen, dan staat die er ook. Emoties faken is verder niet aan hen besteed.

Laatst gewijzigd door Weyland : 24 april 2023 om 21:10.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2023, 08:31   #124
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Door wie en waarom ? Toch een staat ? Toch een overheid ? Wie beslist het ?

Ik heb al uitgelegd dat "we vermoorden elkaar niet" een afspraak kan zijn in een groep. Wie toch een lid van de groep vermoordt, wordt door de groep uitgesloten, wat gewoon wil zeggen dat als een ander lid van de groep die persoon gaat vermoorden, dat GEEN breuk meer van de afspraak meer betekent, en die tweede doder dus NIET uitgesloten wordt.

Maar dat betekent tevens dat alle leden van de groep allen die niet tot de groep behoren kunnen vermoorden.

Het "Gij zult niet Doden" kan dus enkel BINNEN een groep gelden, niet erbuiten, want zo niet weet ge niet wat te doen met iemand die toch gaat doden. Iemand die gaat doden, sluit zichzelf gewoon uit van de groep, meer moet dat niet zijn. En iedereen buiten de groep mag gedood worden.

Natuurlijk moet de groep het ook nog kunnen. Als die buiten de groep te sterk zijn, tja dan is dat allemaal mooi en wel, maar dan gaat het eerder de groep zelf zijn die afgeslacht zal worden he.

Maw, uw lidmaatschap van zo een groep, en dus uw "kostprijs" dat ge ze niet moogt doden, is enkel maar interessant als die leden van die groep sterk genoeg zijn om U potentieel te doden, anders heeft het voor U geen enkele zin om tot die groep gaan te behoren.

En we zijn weer rond: "gij zult niet doden" is een afspraak tussen entiteiten die aan elkaar gewaagd zijn wat hun mogelijkheden tot doden betreft, waardoor ze winst maken met die afspraak. In ruil om anderen niet te doden, kopen ze het risico af om zelf gedood te worden.

Natuurlijk kunnen er vele zulke groepen ontstaan. Die zijn dan potentieel elkaars vijanden op leven en dood. En dan zitten we weer met een eventuele groepsafspraak, als die groepen aan elkaar gewaagd zijn, en dus met die groepsafspraak bekomen dat ze hun mogelijk afslachten afkopen, door zich te engageren om anderen niet af te slachten.

Maar het is een gevaarlijke situatie in de grond: anderen kunnen gebruik maken van de situatie waarin je hen niet zal doden, om zodanig veel sterker te worden dan jij, dat ze nadien die afspraak zelf niet meer nodig hebben. Dan heb je je ervan weerhouden om een zwakke vijand niet te doden, zodat het een sterke vijand kon worden.

Kortom, je moet zuinig zijn met je beloftes om anderen niet te vermoorden. Het is altijd gunstiger om anderen te vermoorden als je kan, want dat zijn toekomstige sterkere vijanden minder.
Ik beloof U te vermoorden als ge mij wilt vermoorden. Of andersom, als ge mij gerust laat, laat ik U ook gerust. Meer belofte moet er niet zijn.

Het is evident dat die belofte binnen de eigen groep, of clan, of stam, beter zal liggen, dan daarbuiten. Met een andere groep heeft de eigen groep niets te maken.

Maar ook op groepsniveau kan die belofte gemaakt worden. Als ge onze groep tracht te vermoorden, dan beloven we dat wij Uw groep ook zullen trachten te vermoorden.

Enz.

Het is niet omdat uw slachtoffer zich niet kan verdedigen (bijvoorbeeld bij abortus) dat bovenstaand principe minder waard is.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be