![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het geeft elk horloge (naar mijn smaak) altijd direct zo'n goedkope uitstraling. Zelfs een Rolex ziet er met zo'n bezel direct zo 'kermisachtig' uit vind ik. ![]() Wat er nog net mee door kan is een 'bescheiden' bezel, met kleine lettertjes en niet te breed zoals bij de Omega Speedmaster bv. ![]()
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in het groen wel, ja.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 11 oktober 2023 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Ja, dat was nu niet echt de beste keuze om mijn afkeer van zware bezels duidelijk te maken. Maar zelfs in een neutrale kleur zou ik geen fan zijn... Zoals bij de aangehaalde Seiko: ![]()
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens; het valt met net op dat bij de Seiko de streepjes op de bezel bij 5, 15, 25,... altijd mooi naar een inkeping van de gekartelde rand wijzen.
Bij de Rolex is dat niet. Daar zit er gewoon geen lijn in. Toch raar voor zo'n dure horloge.
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ja die draaibare bezel is nu net een functie op een duik horloge of op een GMT horloge (meerdere tijdzones) Het is inderdaad niet het meest chique ontwerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Certina die ik heb heeft een helium valve, dus zelf als ze mijn lijk uit 100 meter diep water halen dan tikt dat ding nog. (duik certificaat aanwezig) De chrono is ook certified (Swiss toestand) (waardoor afwijking minimaal gegarandeerd is.) Hebt ge dat nodig, nee was een horloge die ik minder dan 500 euro heb betaald. Er zijn Rolexen die wel de chrono certificaat hebben maar niet het duik certificaat , die in de markt gezet worden als duikhorloge en die 10 keer meer kosten. Ja het heeft ook nen bezel maar zit zo wat tussen de Omega en de Seiko in. De Tissot bezels gaan ook meer naar die van Omega overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, zo'n bezel is noodzakelijk, eh. T'is een duikhorloge, en een duiker stelt er zijn duiktijd mee in (dikwijls met dikke duikhandschoenen aan).
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals 90% van de mensen die zo'n horloge kopen ook geen duiker zijn. Meer nog; van die 90% weet waarschijnlijk nog eens 90% niet eens waar die bezel voor dient, laat staan hoe hem te gebruiken. Maar noodzakelijk of niet; ik vind het niet mooi...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 oktober 2023 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (maar ik zou er mijn geld ook niet aan geven. ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de categorie, zoveel info dat een kat haar jongeren niet meer weer vindt.
![]() en dit voor net geen 5000 euro |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat een horloge een gebruiksvoorwerp is.
Als die 10 jaar meegaat, ben ik dik tevreden, dan heeft mij die ongeveer 20 euro / jaar gekost (eerder iets minder). |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is Rado geen optie? https://www.rado.com/en_be/men-watch...e=1&gender=Men
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.inno.be/nl/merken/zeppel...horloges-heren
Zeppelin, is een merk uit de Junckers stal, duits dus en aangezien den Inno in een duitse groep zit, kan je ze daar verkrijgen Betaalbaar en in de Bauhaus/Flieger stijl dus eenvoudige wijzerplaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die duik uurwerken hebben allemaal zo'n draaibare bezel voor zover ik weet. Het is functioneel. Ze zijn nog steeds erg populair bij niet duikers. Maar vrij groot door die buitenste ring. Die Seiko is er een kleinere versie van. Wat mij er aan interesseert is ze te gebruiken met een rubberen bandje om er mee te gaan zwemmen. 300 meter / 30 Atm is wat overkill ik weet. Ook de kroon met schroef geeft me wat meer zekerheid. Laatst gewijzigd door Bach : 11 oktober 2023 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Deze bv. ( zie filmpje) https://isochrono.com/rado-true-thin...mited-edition/ Laatst gewijzigd door Bach : 11 oktober 2023 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Diver, brons, interne bezel |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie koopt er nu een groen horloge ??
![]()
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |