![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat,we wachten samen op links die mij zullen bevestigen. deal? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2025 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Handelstarieven zijn iets uit de diplomatieke gereedschapskist ,tussen naties of handelsblokken die brede overeenkomsten bereiken en veelal van beide kanten beseffen dat voor bepaalde sectoren het misschien niet verstandig is alles los te laten.....vandaar dat dan wat tarieven opgezet worden,in wederszijdse overeenkomst,en zeker niet oneindig... Het is dat kleine schroevendraaiertje uit de gereedschapskist dat dient om delikate vijsjes aan te draaien.Draai er te veel aan en er gebeuren onverwachte dingen.... Blondie beseft dat maar niet en denkt dat alles een nagel is en bijgevolg een hamer hét gereedschap is.... we zullen zien.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, handelstarieven zijn goed als je een eigen sector wil behouden voor strategische redenen, goed wetende dat je daarmee die sector zal doen achteruitboeren, onefficient maken en dat je daar economisch verlies gaat door lijden. Dat is wat Europa doet met landbouw, en dat kan een keuze zijn. Wij willen onze landbouw houden, die inefficient en duur maken. Want we willen koste wat kost ons eigen eten blijven maken ook al zal dat veel duurder zijn dan het elders kopen.
Echter, handelstarieven gebruiken als "wapen" tegen anderen is totaal idioot. Omdat je daar jezelf meer zeer mee doet dan die andere. Ok, je DOET die andere zeer, maar jezelf meer. De normale manier om te reageren op anderen die U handelstarieven opleggen is van niks te doen. Daar gewoon de zakenrelaties mee op te zeggen (wat het natuurlijke effect van die tarieven zijn). Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juli 2025 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Niet te geloven hoe vindingrijk sommige forummers worden wanneer je hen simpelweg vraagt om hun wilde beweringen te staven.
De ene zegt: Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt voor Amerika en Groot Brittannië/ het Westen en dat kan zoals we nu zien , ook voor Rusland en China het geval zijn. Door de globalisering en digitalisering is de wereld divers en chaotisch geworden en machtige spelers met gezag zijn er niet meer. Er zijn meer idioten aan de macht , dan respectabele leiders. citaat VK In zijn nieuwe boek Peak Human beschrijft Norberg de opkomst en ondergang van grote beschavingen, de oude Grieken en Romeinen, het middeleeuwse kalifaat van de Abbasiden in Bagdad, de Chinese Song-dynastie, de Italiaanse stadstaten en de Nederlandse Republiek in de Gouden Eeuw. Alle kwamen ze tot bloei, betoogt hij, door zich open te stellen voor de buitenwereld, door mensen, producten en technologieën van buiten toe te laten, door te onderzoeken, experimenteren en risico’s te nemen. Na verloop van tijd raakten ze in verval, vaak onder invloed van een externe schok, zoals een oorlog of een pandemie. Ze werden bang en begonnen zich van de wereld af te sluiten. Ze weerden immigranten, richtten tariefmuren op, vervingen de vrije uitwisseling van gedachten door een orthodoxie waaraan iedereen zich moest conformeren. Uiteindelijk was mentale afsluiting de oorzaak van hun verval, aldus Norberg. De timing van het boek is uiteraard niet toevallig. Door toedoen van de Amerikaanse president Donald Trump dreigt ook aan het gouden tijdperk van de ‘anglosfeer’ (het Westen, geleid door Groot-Brittannië en daarna de Verenigde Staten) een einde te komen, zegt Norberg https://www.volkskrant.nl/buitenland...d-is~b2927c0a/ Laatst gewijzigd door cato : 26 juli 2025 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Waarom moeten we iedere dag duizenden pakjes met troep uit China binnen laten komen , terwijl China met ons een loopje neemt? De pakjes bezorgers kunnen de grote drukte niet meer aan , kwaliteitswinkels moeten sluiten en de kringloopwinkels winkels groeien als paddenstoelen uit de grond. Laatst gewijzigd door cato : 27 juli 2025 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bang dat je Fitch en Moody's rating een fikse knauw heeft gekregen bij lezers hier qua objectieve geloofwaardigheid, ...but who cares, nespa? ![]()
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zeer zeker,ik zie dat ik een onderschrift van vroeger weer moet terugbrengen,want ik ben gewoon een forum-deelnemer,geen "geaccrediteerd journalist"....... ![]() Maar wel zeer beinvloed uit meningen,soms van Aziaten die misschien wel wat dichter kunnen kijken naar het grotere plaatje dan ik....en voor wie "de Chinese kwestie" mogelijk relevanter is.En ja,het is een taalfilter omdat ik de ORIGINELE teksten niet kan lezen .. kijk,toch enkele....omdat het gevraagd wordt...Maar eigenlijk kan iedereen die een toetsenbord kan vasthouden dat vinden,dit forum zou eigenlijk niet moeten dienen om "bronvermelding" te doen,dit is geen socio-historisch-politiek onderzoekscentrum,maar een hobby. https://www.intelligenceonline.com/g...,110466534-art https://economictimes.indiatimes.com...2.cms?from=mdr https://japan-forward.com/xi-jinping...ts-in-the-ccp/ En neen,ik geloof niet dat je zoiets in de CHINESE pers zult aantreffen.Maar dat zult U wel weten.
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 27 juli 2025 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amerika, Rusland en China kunnen samen de rest veel pijn doen.
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel veel productiecapaciteit werd omwille van het nastreven van steeds meer aandeelhouderswinsten naar China overgeheveld. De Chinese motor is nu goed draaiende. Mocht de externe vraag wat verminderen is er nog steeds de interne vraag in China zelf, waar nog enorm veel rek opzit. De capaciteit die weg is zal bijgevolg niet meer terugkomen.
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Lijkt op wat random google searched bronnen. Vol met 'geruchten' daarbij.
Westerse propaganda voorspeld systematisch al een paar decenia de ineenstorting van China. Dit soort van straffe uitspraken past in die strategie: "China zal nog voor 2030 weer zo arm zijn als in 1980..." Gebaseerd op...lucht. Wensdenken. Laatst gewijzigd door Bach : 30 juli 2025 om 04:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minstens twee serieuze ‘problemen’ waar China zich - maar ongetwijfeld niet als enige - indien niet nu reeds dan toch binnen afzienbare tijd geconfronteerd ziet/zal zien: - De Demografische Tijdbom - De Klimaatverandering Ik aanzie geen van beide als ‘wensdenken’, maar van het tweede wil ik nog toegeven dat het gebaseerd is op ‘gebakken lucht’ (en nogal tamelijk letterlijk zelfs) ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 30 juli 2025 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede denk ik dat het simplistisch is het westen te zien als 'democratisch' en China als 'autoritair'. Dat is voornamelijk hardnekkige westerse morele superioriteitpropaganda. Ten derde zijn de politieke autoriteiten in China populairder dan die in het westen tonen enquêtes. De wil van de bevolking komt meer overeen met de gevoerde politiek dan in het westen. Cognitieve kortsluiting veroorzaakt dergelijke vaststelling bij menig westerling, die dan simpelweg van de hand gedaan wordt met de veronderstelling dat Chinezen niet eerlijk durven antwoorden op enquête vragen. Uiteindelijk is dit soort van westers zelfbedrog geen goede basis om een stabiele en duurzame samenleving mee op te bouwen. Zelfdestructieve politieke beslissingen volgen uit zelfbedrog. Laatst gewijzigd door Bach : 30 juli 2025 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 30 juli 2025 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat < politieke > mag uit uw statement weggelaten worden. Ik denk overigens dat Vladimir Poetin het inmiddels moet kunnen beamen, tenminste toch als hij zichzelf niet voor de gek houdt/blijft houden. En hij is lang niet de enige. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 30 juli 2025 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
In deze draad gaat het eerder om zijn Chinese tegenhanger president Xi Jinping, wiens ondergang men graag voorspelt in westerse kringen. Misschien omdat onder zijn beleid China doelstellingen bereikte die de bevolking graag zag? En dat door net niet de dictaten van westers gecontroleerde instanties zoals het IMF te volgen. via Rebecca Chan op FB Laatst gewijzigd door Bach : 30 juli 2025 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |