![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In tegenstelling tot het executeren van mensen die stelen? Zonder proces, iedereen judge, jury and executioner
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een brutale overval met een AK-47 tegen je hoofd is wel "iets meer" dan zomaar "iets stelen".
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 7 juni 2023 om 10:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() Ah, tis pas dan dat iemand geëxecuteerd mag worden?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misplaatste gezwollen dramatiek, maar noem het voor mijn part zoals ge wilt, ik vind het een zeer logische en aanvaardbare reactie van die juwelier.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 7 juni 2023 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer je je bedreigt voelt door een bewapend iemand die kwaad met u van zin is, dan is het geen executie maar zelfverdediging.
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Wat dat te maken heeft met iemand die op een scooter van u weg rijdt is me niet helemaal duidelijk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderen vinden blijkbaar dat je dieven die je bestelen maar moet laten lopen, de politie vindt ze misschien wel maar je bent dan wel 500k van jouw juwelen voorgoed kwijt. Werk nog maar wat harder, de dieven mogen het komen halen en gij moogt niet verroeren, je mag hun vlucht met de buit niet verhinderen of je vliegt de bak in. Overvallers gebruiken oorlogs- en vuurwapens maar slachtoffers zouden zich niet mogen verdedigen met eenzelfde vuurwapen? Nogal een ongelijke strijd, hé?
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Verhinderen dat de dief ervandoor gaat met de 500k aan vruchten van jouw harde arbeid?
![]() |
#130 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus niet hoe de overvaller zich voelt, maar wat het slachtoffer voelt bepaald of het zelfverdediging is.
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kloten aan heel de wet betreft wettige verdediging is:
Dat het om personen dient te gaan, niet om goederen. Dus als een inbreker u of derden met een wapen bedreigd heeft en hij gaat er vandoor stopt de actie. Ge moogt nog merci beaucoup zeggen omdat hij U heeft laten leven. Persoonlijk zou ik ook reageren zoals de juwelier. Doch voor de ene is de wet zeeeeeer rekbaar en voor de andere niet. ( voor mij niet dus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga eerlijk zijn ik in zijn schoenen met zijn wapen, ik mik voor t hebben en ik mik niet op de banden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus drie jaar brommen en 500.000 euro in de malen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afstand tussen schutter en overvaller was slechts 2 meter volgens de verdediging. Op 2 meter 4 keer schieten en maar één keer raken? Dat geloof ik van ze leve nie. |
|
![]() |
![]() |