![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,72% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
7 | 12,07% |
Vooruit |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,45% |
NVA |
![]() ![]() ![]() |
16 | 27,59% |
VB |
![]() ![]() ![]() |
21 | 36,21% |
PVDA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,17% |
GROEN |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere partij |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Prins Laurent (blanco/ongeldig) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,90% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat kan ervoor zorgen dat je voor een protestpartij stemt. Dat kan per definitie nooit een partij zijn die in de regering zit.. Wat blijft er dan nog over? VB, PVDA, en nog wat partijen die de kiesdrempel hoogstwaarschijnlijk niet gaan halen. Dan is het eigenlijk puur een kwestie van of je eerder links of rechts bent. Als je geen communistenknuffelaar bent, kom je dan bij VB uit.
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zouden zij begrijpen dat ‘stemmers’ geen synoniem is van ‘forumleden’. ![]()
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering komt daar niet in tussen.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 7 januari 2024 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus de burger kiest op een aangebracht onderwerp en als dat ging over Bv kerncentrale houden of niet ging daar een zeer duidelijk en voor iedereen begrijpbare inlichting kampanje aan vooraf, de wat, de hoe, de waarom, de kosten ten gronde enz. Men word in Zwitserland als burger niet voor dom gehouden en behandeld..... wat als meerderheid keuze uit de bus komt word dan ook daadwerkelijk uitgevoerd. En niet zoals hier beloven en uiteindelijk steeds anders invoeren of totaal niets doen en steeds weer uitstellen om dat beter past bij de partij. Zoals de bevolking tijdens de witte woede eiste om justitie op te kuisen de politiek de rijkswacht afschafte.....omdat politie politiek makkelijker te manipuleren was en justitie zo kon blijven ...... Maarja, ondanks de hoogste belastingen ter wereld is het sjoemelmerk België failliet ..... blijft men hier blijkbaar liever het middeleeuwse gedrocht van en partij de macht te geven en voor hen te laten beslissen hoe te leven tolereren met klagen en neuten nadien als het kalf verdronken is ... met een cafe attitude zoals men supportert voor een voedbalploeg ![]() Zoals de vakbonden werken ... ze gaan iets doen = staken = niets doen dus
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 januari 2024 om 06:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() In Zwitserland bepaalt de burger de verloning en niet de politici!!!!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Maar zover was Dadee nog niet. Bovendien had ik het over volwassenen, blijkbaar gooit u gewoon allerlei woorden op één hoopje. Beter eens een test over logica afleggen, ook forumtrollen moeten een bepaald niveau hebben...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 januari 2024 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Wat snap je daar niet aan?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 januari 2024 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens dalibor is het geen verdienste om hoog te scoren in de verkiezingen of peilingen! Niks is zo gemakkelijk om hoog te scoren in de verkiezingen of de peilingen! Dus ook in deze stemintenties? Blijkbaar is laag scoren wél een verdienste. https://img.demorgen.be/aeb6320b0f86...el-redden.webp
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kans zit er dik in dat het VB de volgende verkiezingen 4 keer zoveel stemmen behaalt. Maar dat is vaneigens geen verdienste. DIT is wél een verdienste: https://img.demorgen.be/aeb6320b0f86...el-redden.webp
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten wij 'ons' land verder laten kapotmaken door diegenen die nu het beleid voeren zou een hamvraag kunnen zijn?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GO GO GO VLD! https://img.demorgen.be/aeb6320b0f86...el-redden.webp
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de (voorlopige) resultaten vd peiling eens naast die van Juni & September gelegd
https://forum.politics.be/showthread.php?t=269247 https://forum.politics.be/showthread.php?t=270167 Toch enigszins een verschuiving van NVA naar VB. VB heeft niet zoveel last van "China-gate" (toch niet op dit forum...) Heb je nog niet gestemd? Zeker doen! ![]()
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is zo dat democratie sterft ![]()
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat hij VB of blanco stemt?
Ben je zeker dat het niet meer te maken heeft met de bestraffing van vrije meningsuiting met gevangenisstraffen? Of met het uitsluiten van mensen in cordons allerhande, zoals het VB, of zoals de N-VA die in het federale cordon zit? De mensenrechtenschendingen aan de lopende band door de Belgische staat, allemaal democratie? Ik denk het niet, Belgie verdraagt geen democratie en er is dan ook geen democratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat die zaken allemaal ondemocratisch waren, dat het een goeie zaak is om voor een vlakaf fascistische partij te stemmen. If anything gaan die het erger maken en al helemaal niet verbeteren...
![]() |