Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2024, 08:44   #121
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als men zoekende is en ge vergroot het aanbod met een divers aanbod aan seksuele identiteiten die steeds groter groeit, dan is dat niet meer natuurlijk he.
Net wel.
Het is niet omdat er ergens een grote verscheidenheid is dat we er maar over moeten zwijgen eh?

"Er zijn jongens, meisjes en heel af en toe vind je mensen die vinden dat ze geen van beiden zijn en plaatsen zich ergens tussen jongens en meisjes. Dat verandert verder niets aan wie ze zijn. Als zij zich daar goed bij voelen kunnen we niet meer doen dan daar respect voor hebben."

Wat is er mis met zo'n uitleg, Cufi? Jagen we daar onze kinderen recht mee naar de hel? Er gaat liefde uit van zo'n uitleg, respect voor anderen... Waarom heeft een christen daar problemen mee?

Citaat:
Ihet vernauwt de discussie niet, het toont meteen de cultuuur zonder God.
Inderdaad. Nagel op de kop.

Zonder god is er ruimte voor verscheidenheid. Zonder god kan iedereen zich uiten zoals hij/zij zelf wil. Zonder god is er die vrijheid. Zonder god kan iedereen liefhebben wie hij wil.

Met een god daarentegen wordt die vrijheid beperkt of zelfs tenietgedaan. Met een god mag je niet zijn wie je wil. Mag je je niet uiten zoals je zelf wil. Mag je niet liefhebben wie je lief wil hebben. Op straffe van hel en verdoemenis. Schrik aanjagen. Zondig gedrag verwijten.

Een cultuur zonder god zorgt idd voor meer (respect voor) verscheidenheid en vrijheid.

Citaat:
Waar komt wokisme vandaan?
Ik lees hier vooral in uw teksten tekenen van wokisme. U maakt u aan dezelfde taktieken schuldig. Weliswaar met een ander doel, maar u doet net hetzelfde.

Citaat:
Gaat deze generatie goddelozen dik teleurgesteld zijn als ze ontdekken dat da moreel superioriteitsgevoel aangepraat en gelogen is.
Ga jij nu echt tegen anderen vertellen dat ze iets aangepraat worden?

Iemand die zijn leven baseert op basis van een eeuwenoud boek, waarvan geen kat weet hoe het tot stand is gekomen? Die leeft naar de wetten van één of andere god die ons schrik aanjaagt, bestraft, overspoeld met ziektes en geweld maar tegelijkertijd wel.... van ons houdt? Een god die ons vertelt hoe we moeten leven, omdat hij de mensheid (die hij overigens blijkbaar zelf geschapen heeft) niet in staat acht het verschil te kennen tussen goed en slecht?

En jij meent te moeten spreken over 'aangepraat worden'??
Oud 10 oktober 2024, 08:44   #122
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Jij ligt hier nu wel heel de tijd te toeteren over het katholieke onderwijs en weet ik wat allemaal maar jij hebt geen flauw idee wat daar gebeurt eh?
Roepen over onderwijs maar geen knijt weten van wat er in die lesplannen staat.

Hetgeen waar jij hier zo vaak over ligt te mekkeren (homo's zijn niet oké, les over gender hoort niet) wordt in uw katholiek onderwijs gewoonweg ontkracht.

Uw katholiek onderwijs heeft het niet over 'zondige homo's'. Nee, die roepen op tot respect voor elke vorm van sexualiteit tussen mensen.

Jij bent ondertussen zo hard doorgedraaid dat je je extremistische ideeën projecteert op alles wat christelijk is. En dat is in principe nog beledigender naar andere christenen toe dan naar mij als atheist.

Lees even mee wat uw katholiek leerplan bv schrijft:

Bron

Dát is wat het onderwijs waar jij zo graag naar verwijst voorschrijft.

"Homoseksualiteit is een zonde..."

Dus wat doen we nu?

Nog een ander onderwijsnet opzetten? Naast het katholieke. Min of meer hetzelfde als het katholieke maar dan zonder die homo- of genderpraat?

Moet kunnen eh? We hebben al onderwijsnetten waar gezwegen wordt over de holocaust, over de aarde, we hebben er op basis van de islam, hindus, nu gaan we er nog verschillende maken op basis van hoe extreem katholiek mama en papa zijn...

En dat allemaal op basis van geloof...

Geen wonder dat ik zo'n godsgruwelijke hekel aan religie heb.
Ja het is tragisch dat de RKK plooide.
Maar de Bijbel is de wetgever en niet de kerk. Dus als de kerk ineens homohuwelijken zou zegenen, zou ze een ander publiek trekken dan zij die het met de Bijbel doen.

Meestal kiezen die mensen thuisonderwijs.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 08:45   #123
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net wel.
Het is niet omdat er ergens een grote verscheidenheid is dat we er maar over moeten zwijgen eh?

"Er zijn jongens, meisjes en heel af en toe vind je mensen die vinden dat ze geen van beiden zijn en plaatsen zich ergens tussen jongens en meisjes. Dat verandert verder niets aan wie ze zijn. Als zij zich daar goed bij voelen kunnen we niet meer doen dan daar respect voor hebben."

Wat is er mis met zo'n uitleg, Cufi? Jagen we daar onze kinderen recht mee naar de hel? Er gaat liefde uit van zo'n uitleg, respect voor anderen... Waarom heeft een christen daar problemen mee?

Inderdaad. Nagel op de kop.

Zonder god is er ruimte voor verscheidenheid. Zonder god kan iedereen zich uiten zoals hij/zij zelf wil. Zonder god is er die vrijheid. Zonder god kan iedereen liefhebben wie hij wil.

Met een god daarentegen wordt die vrijheid beperkt of zelfs tenietgedaan. Met een god mag je niet zijn wie je wil. Mag je je niet uiten zoals je zelf wil. Mag je niet liefhebben wie je lief wil hebben. Op straffe van hel en verdoemenis. Schrik aanjagen. Zondig gedrag verwijten.

Een cultuur zonder god zorgt idd voor meer (respect voor) verscheidenheid en vrijheid.

Ik lees hier vooral in uw teksten tekenen van wokisme. U maakt u aan dezelfde taktieken schuldig. Weliswaar met een ander doel, maar u doet net hetzelfde.

Ga jij nu echt tegen anderen vertellen dat ze iets aangepraat worden?

Iemand die zijn leven baseert op basis van een eeuwenoud boek, waarvan geen kat weet hoe het tot stand is gekomen? Die leeft naar de wetten van één of andere god die ons schrik aanjaagt, bestraft, overspoeld met ziektes en geweld maar tegelijkertijd wel.... van ons houdt? Een god die ons vertelt hoe we moeten leven, omdat hij de mensheid (die hij overigens blijkbaar zelf geschapen heeft) niet in staat acht het verschil te kennen tussen goed en slecht?

En jij meent te moeten spreken over 'aangepraat worden'??
Uhu
Oud 10 oktober 2024, 08:53   #124
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja het is tragisch dat de RKK plooide.
Nee, niet plooide Cufi.

Tot inzicht kwam, dat is beter verwoord.

Ieder zinnig mens beseft dat homofilie als een zonde betitelen nergens toe leidt, tenzij tot geweld. Waarom zou homofiliie zondig zijn? Wat is er mis met het feit dat twee mensen van hetzelfde geslacht van mekaar houden?
Ga jij echt, op basis van een boekje, bepalen dat die mensen zondig leven? Dat die hun liefde voor mekaar beter niet zouden beantwoorden?
Kom je dan in de hemel, als je anderen hun liefde ontzegt?

Citaat:
Maar de Bijbel is de wetgever
Waarom, Cufi?
Waarom heb jij de bijbel nodig?
Kan jij zonder de bijbel niet voor jezelf beslissen wat goed en fout is?
Kan jij dat enkel als je afgedreigd wordt met boete, hel en verdoemenis?

Echt Cufi, waarom zou een normaal, gezond denkend mens, de bijbel als wetgever beschouwen?
Help me, ik begrijp dat echt niet.
En dat is geen grap.

Citaat:
Meestal kiezen die mensen thuisonderwijs.
Dan gaan we de goeie kant op met onze samenleving.

Want hoewel leerkrachten jaar en dag moeten studeren om te leren hoe ze kinderen iets moeten bijbrengen zijn plots zelfs de meest idiote ouders bekwaam om les te geven.

Dat gaat het algemeen niveau optrekken ja...
Oud 10 oktober 2024, 08:54   #125
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uhu
Oke, op die manier...
Oud 10 oktober 2024, 09:02   #126
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oke, op die manier...
Wil je dat echt allemaal weten? En waarom moet ik dat verantwoorden aan je?
Voor 500 euro krijgt ge een boek waarin ik het allemaal uitleg. Maar liefst niets van delen met andere mensen anders dan uw wederhelft, er heerst een spreuk op als je dat zou schenden.
Oud 10 oktober 2024, 09:10   #127
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je dat echt allemaal weten? En waarom moet ik dat verantwoorden aan je?
Ik vraag niet om verantwoording. Ik stel gewoon een oprechte vraag.

En trouwens; je neemt wel je tijd om hier, op een forum, uren te spenderen om dingen te vertellen die je baseert op je geloof.

Maar als ik dan eens vraag waar je geloof vandaan komt, is het plots te veel moeite??

[edit] ik had het over onderstaande vraag. Die kwam niet uit de post waar jij op reageerde.

Citaat:
Waarom, Cufi?

Laatst gewijzigd door BigF : 10 oktober 2024 om 09:12.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 09:17   #128
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, niet plooide Cufi.

Tot inzicht kwam, dat is beter verwoord.

Ieder zinnig mens beseft dat homofilie als een zonde betitelen nergens toe leidt, tenzij tot geweld. Waarom zou homofiliie zondig zijn? Wat is er mis met het feit dat twee mensen van hetzelfde geslacht van mekaar houden?
Ga jij echt, op basis van een boekje, bepalen dat die mensen zondig leven? Dat die hun liefde voor mekaar beter niet zouden beantwoorden?
Kom je dan in de hemel, als je anderen hun liefde ontzegt?

Waarom, Cufi?

Echt Cufi, waarom zou een normaal, gezond denkend mens, de bijbel als wetgever beschouwen?
Help me, ik begrijp dat echt niet.
En dat is geen grap.

Dan gaan we de goeie kant op met onze samenleving.

Want hoewel leerkrachten jaar en dag moeten studeren om te leren hoe ze kinderen iets moeten bijbrengen zijn plots zelfs de meest idiote ouders bekwaam om les te geven.

Dat gaat het algemeen niveau optrekken ja...
Christenen mogen geen geweld gebruik of anderen veroordelen.
maar we zijn wel geboden om standvast in geloof te staan. Dus homoseksualiteit een zonde benoemen leidt niet tot geweld. Mensen die dat niet kunnen aanvaarden en anders opdringen zijn vaak gewelddadiger.
Mijn gebeden zijn als verhoord verklaard na gebed en ik ervaar Christus zeer sterk als de perfecte mens, perfecte mentor, perfecte leider, perfect voorbeeld.
daarin word duidelijk hoe slecht ik en de wereld zijn en waarom ik standvast moet vasthouden aan Hem.
Want niemand weet het beter. Dus daarom in een notendop.
Oud 10 oktober 2024, 09:30   #129
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar we zijn wel geboden om standvast in geloof te staan. Dus homoseksualiteit een zonde benoemen leidt niet tot geweld.
Maar er staat ook in de Bijbel dat homo's gedood moeten worden, geweld dus.

Waar is de Liefde hier gebleven?
Oud 10 oktober 2024, 09:54   #130
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar er staat ook in de Bijbel dat homo's gedood moeten worden, geweld dus.

Waar is de Liefde hier gebleven?
Zij zullen ook gedood worden. Maar dat oordeel is aan Hem en niemand anders.
Al wat wij mogen is het verkondigen en daarom worden wij aan het kruis genageld.
Oud 10 oktober 2024, 10:00   #131
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Revelation 2:23 I will kill her children with death, and all the churches shall know that I am He who searches[a] the minds and hearts. And I will give to each one of you according to your works.
Oud 10 oktober 2024, 10:15   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Religie, als centraal bestandsdeel van een cultuur, speelt een cruciale rol bij het handhaven van orde en cohesie in een samenleving. Is een samenleving zonder God dan wel mogelijk? Zijn er voorbeelden?

China? Japan? Alle andere 'boeddhistische' samenlevingen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 10:20   #133
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zeggen dat homo's 'zondig leven' is volgens u geen veroordeling?

Citaat:
maar we zijn wel geboden om standvast in geloof te staan. Dus homoseksualiteit een zonde benoemen leidt niet tot geweld.
Het is niet omdat u standvastig gelooft dat homo's zondig leven dat dat niet kan leiden tot geweld. Ik zie het verband tussen die twee niet.

Als u alleen (individueel) zou roepen dat homo's zondig leven is de kans inderdaad klein dat dat gaat leiden tot geweld.
Maar als alle christenen dat gaan roepen wordt die kans veel groter.
Grote groepen hebben nu eenmaal dat effect. Kijk naar moslimterrorisme. Dat is er ook niet gekomen omdat er ergens één Abdul vond dat bomaanslagen een goed idee waren. Kijk naar het nazisme, dat kwam er ook niet omdat er ergens één Helmut dat een goed idee vond.

Het wordt gevaarlijk als men dat in grote groepen gaat toepassen. En dat weet men. Daarom vind ik het dan ook gevaarlijk en misdadig (omdat ze het weten) dat religies -eender welke- gaan roepen dat bv homofilie zondig is.

Citaat:
Mensen die dat niet kunnen aanvaarden en anders opdringen zijn vaak gewelddadiger.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet en ik geloof ook niet dat je dat kan staven.
Of ga je echt ontkennen dat religie al te vaak leidt tot geweld?
Inquisitie, kruistochten, moslimterrorisme, Israël-Palestijnen,...

Citaat:
Mijn gebeden zijn als verhoord verklaard na gebed
Dat begrijp ik niet. Wie verklaart uw gebeden als verhoord?
En wat betekent dat een "gehoord gebed"? Is dat een gebed waarna er gebeurt waarvoor je gebeden hebt?

Citaat:
en ik ervaar Christus zeer sterk als de perfecte mens, perfecte mentor, perfecte leider, perfect voorbeeld.
daarin word duidelijk hoe slecht ik en de wereld zijn en waarom ik standvast moet vasthouden aan Hem.
Ook dat begrijp ik niet. Waarom heb jij iemand nodig om je te vertellen wat goed en slecht is? Maak je jezelf niet wijs dat je dat zelf niet weet? Weet jij bv zelf niet dat diefstal slecht is? Moet je Jezus hebben om je te vertellen dat moord slecht is? Waarom kan je voor jezelf niet bepalen wat slecht is?

Maar kom; voor mij mag je dat. Als jij je beter voelt bij dat gegeven is dat uw zaak. Ik zeg niet dat u niet mag geloven. Ik vind het alleen een raar gegeven.

Mijn problemen ontstaan pas als je dat in groep gaat doen. Want dan krijgt bv jou "homo's zijn zondig" plots een hele andere impact. Want dan ga je twee groepen mensen tegen mekaar opzetten. Waarbij de ene groep al snel gaat pogen de andere groep op andere gedachten te brengen.
En dat draagt niet bij tot een aangename samenleving. En ik stel me maar de vraag of dat bijdraagt tot een goed gevoel bij degenen die dat roepen?
Voel jij je een beter mens als je roept dat homo's zondaars zijn?

Citaat:
Want niemand weet het beter.
Wat doet jou zoiets zeggen?
Welke bewijzen of aanwijzingen doen jou beslissen dat Jezus het het beste weet?
Als je puur naar de feiten zou kijken en al het religieus geweld doorheen de eeuwen aanschouwt zou ik denken dat je eerder zou geloven dat hij het niet het beste wist. Anders zouden zijn volgelingen nooit voor zoveel ellende en verderf hebben gezorgd.
Wat doet jou dan toch besluiten dat Jezus het het beste weet?
Oud 10 oktober 2024, 10:25   #134
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus zeggen dat homo's 'zondig leven' is volgens u geen veroordeling?

Het is niet omdat u standvastig gelooft dat homo's zondig leven dat dat niet kan leiden tot geweld. Ik zie het verband tussen die twee niet.

Als u alleen (individueel) zou roepen dat homo's zondig leven is de kans inderdaad klein dat dat gaat leiden tot geweld.
Maar als alle christenen dat gaan roepen wordt die kans veel groter.
Grote groepen hebben nu eenmaal dat effect. Kijk naar moslimterrorisme. Dat is er ook niet gekomen omdat er ergens één Abdul vond dat bomaanslagen een goed idee waren. Kijk naar het nazisme, dat kwam er ook niet omdat er ergens één Helmut dat een goed idee vond.

Het wordt gevaarlijk als men dat in grote groepen gaat toepassen. En dat weet men. Daarom vind ik het dan ook gevaarlijk en misdadig (omdat ze het weten) dat religies -eender welke- gaan roepen dat bv homofilie zondig is.

Dat denk ik eerlijk gezegd niet en ik geloof ook niet dat je dat kan staven.
Of ga je echt ontkennen dat religie al te vaak leidt tot geweld?
Inquisitie, kruistochten, moslimterrorisme, Israël-Palestijnen,...

Dat begrijp ik niet. Wie verklaart uw gebeden als verhoord?
En wat betekent dat een "gehoord gebed"? Is dat een gebed waarna er gebeurt waarvoor je gebeden hebt?

Ook dat begrijp ik niet. Waarom heb jij iemand nodig om je te vertellen wat goed en slecht is? Maak je jezelf niet wijs dat je dat zelf niet weet? Weet jij bv zelf niet dat diefstal slecht is? Moet je Jezus hebben om je te vertellen dat moord slecht is? Waarom kan je voor jezelf niet bepalen wat slecht is?

Maar kom; voor mij mag je dat. Als jij je beter voelt bij dat gegeven is dat uw zaak. Ik zeg niet dat u niet mag geloven. Ik vind het alleen een raar gegeven.

Mijn problemen ontstaan pas als je dat in groep gaat doen. Want dan krijgt bv jou "homo's zijn zondig" plots een hele andere impact. Want dan ga je twee groepen mensen tegen mekaar opzetten. Waarbij de ene groep al snel gaat pogen de andere groep op andere gedachten te brengen.
En dat draagt niet bij tot een aangename samenleving. En ik stel me maar de vraag of dat bijdraagt tot een goed gevoel bij degenen die dat roepen?
Voel jij je een beter mens als je roept dat homo's zondaars zijn?

Wat doet jou zoiets zeggen?
Welke bewijzen of aanwijzingen doen jou beslissen dat Jezus het het beste weet?
Als je puur naar de feiten zou kijken en al het religieus geweld doorheen de eeuwen aanschouwt zou ik denken dat je eerder zou geloven dat hij het niet het beste wist. Anders zouden zijn volgelingen nooit voor zoveel ellende en verderf hebben gezorgd.
Wat doet jou dan toch besluiten dat Jezus het het beste weet?
Neen ze stenigen zou hen veroordelen zijn.
Ik heb geen goesting daar te relatief mee om te gaan. Maar niemand is beter, iedereen is zondaar en er is voor iedereen zonder enige discriminatie maar 1 weg.
Als je dat niet wilt geloven, is dat ok.

Mijn ervaring leerde me al dat niet alles rationeel met bewijzen te verklaren is en dat een connectie met iets heiliger dan uzelf vaak veel ellende kan voorkomen. Ik heb dat nodig.
Oud 10 oktober 2024, 10:39   #135
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ze stenigen zou hen veroordelen zijn.
Nee, dat is straffen, niet veroordelen.
Veroordelen is "het bewijzen, bevinden of oordelen dat iemand schuldig is aan..."
Dat is net wat jij doet met homo's. Jij oordeelt dat ze schuldig zijn aan homofilie. Dus je veroordeelt ze wel degelijk.

Citaat:
Mijn ervaring leerde me al dat niet alles rationeel met bewijzen te verklaren is en dat een connectie met iets heiliger dan uzelf vaak veel ellende kan voorkomen. Ik heb dat nodig.
Prima, heb ik geen problemen mee.
Zoals gezegd: ik krijg er pas problemen mee als je dat in grote groep gaat toepassen of als je anderen op basis van dat geloof wil veroordelen (zoals je met homo's doet bv) of anderen wil vertellen wat ze wel en niet mogen vertellen (zoals je met de genderkwestie en kinderen doet bv).

Wat jij verder wil geloven is jou zaak, daar ga ik me niet mee moeien.
Maar als dat geloof invloed gaat hebben op mijn leven of mijn omgeving krijg ik er wel problemen mee.
En dat gebeurt al te vaak.
Oud 10 oktober 2024, 10:44   #136
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is straffen, niet veroordelen.
Veroordelen is "het bewijzen, bevinden of oordelen dat iemand schuldig is aan..."
Dat is net wat jij doet met homo's. Jij oordeelt dat ze schuldig zijn aan homofilie. Dus je veroordeelt ze wel degelijk.

Prima, heb ik geen problemen mee.
Zoals gezegd: ik krijg er pas problemen mee als je dat in grote groep gaat toepassen of als je anderen op basis van dat geloof wil veroordelen (zoals je met homo's doet bv) of anderen wil vertellen wat ze wel en niet mogen vertellen (zoals je met de genderkwestie en kinderen doet bv).

Wat jij verder wil geloven is jou zaak, daar ga ik me niet mee moeien.
Maar als dat geloof invloed gaat hebben op mijn leven of mijn omgeving krijg ik er wel problemen mee.
En dat gebeurt al te vaak.
Neen ik oordeel dat niet. Ik vorm op de Bijbel en daarvoor zag ik ook geen probleem met homoseksualiteit. En ik vind nog steeds dat niemand die mensen mag discrimineren. Maar als christendom ze niet huwt is dat eigenlijk geen discriminatie want ze zou hetzelfde met een heterokoppel doen dat aan ontucht doet volgens de Bijbel. Daar is het oordeel, niet bij mij neen.
Oud 10 oktober 2024, 12:51   #137
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... iedereen is zondaar...

Ik niet; ik bega af en toe een stommiteit en ik heb ook al enkele keren een wet overtreden, maar dat maakt van mij nog lang geen zondaar.

Ik verwerp zowel het concept 'zonde' zélf als het zogezegde 'gedachtengoed' dat tot dergelijk concept aanleiding geeft.

En nog iets:

kleine kinderen bang maken met ziekelijke verzinsels als 'god' & 'duivel' & 'hemel' & 'hel', ... is een absoluut verwerpelijke vorm van verregaande kindermishandeling.

Mensen die hun eigen of andermans kinderen zoiets aandoen, zijn van de meest walgelijke MONSTERS die er bestaan.

Zo'n vorm van kindermisbruik zou m.i. héél zwaar bestraft moeten worden.

Het onmiddellijk en zonder pardon afpakken van het hoederecht is een goed begin, maar daar mag het zeer zeker niet bij stoppen.

Levenslange dwangarbeid om de aangerichte schade te kunnen vergoeden lijkt mij een logisch vervolg.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 14:36   #138
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

En nog iets:

kleine kinderen bang maken met ziekelijke verzinsels als 'god' & 'duivel' & 'hemel' & 'hel', ... is een absoluut verwerpelijke vorm van verregaande kindermishandeling.

Mensen die hun eigen of andermans kinderen zoiets aandoen, zijn van de meest walgelijke MONSTERS die er bestaan.

Zo'n vorm van kindermisbruik zou m.i. héél zwaar bestraft moeten worden.

Het onmiddellijk en zonder pardon afpakken van het hoederecht is een goed begin, maar daar mag het zeer zeker niet bij stoppen.

Levenslange dwangarbeid om de aangerichte schade te kunnen vergoeden lijkt mij een logisch vervolg.

Ik ben blij dat ik er niet over moet beginnen want dan ben ik weer de 'moeilijke'.

Want als ik nu zeg dat kinderen die dingen wijsmaken veel erger is dan ze bv in te lichten over wat er zoal gebeurt in de wereld is het kot weer te klein.

Terwijl hun verhaaltjes over god pure verzinsels zijn met maar 1 doel; mensen door een schrikbewind onder de knoet houden.

Maar dat is oké. Zo'n dingen mag je kinderen vertellen. Kinderen bang maken met zulke fictie is oké. Dat heet opvoeding.

Maar o-wee als je ze vertelt over de wereld zoals hij tegenwoordig in mekaar zit.
Dat mag niet. Nee, de waarheid, dat is niet wat christelijke kinderen moeten kennen. Dat is van geen tel.

Hel en duivel en vagevuur en zonde en boete en zo van die gruwel. Dát is wat kinderen te horen moeten krijgen.

Krankzinnig.
Er is geen ander woord voor.
Oud 10 oktober 2024, 14:48   #139
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Religie, als centraal bestandsdeel van een cultuur, speelt een cruciale rol bij het handhaven van orde en cohesie in een samenleving. Is een samenleving zonder God dan wel mogelijk? Zijn er voorbeelden?
Uiteraard.

De mens heeft godsdienst uitgevonden. Dus was er in principe een mensheid vooraleer er religie was.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2024, 14:58   #140
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Uiteraard.

De mens heeft godsdienst uitgevonden. Dus was er in principe een mensheid vooraleer er religie was.
De mensheid bestaat al (afhankeijk van de bron) 100.000 tot 200.000 jaar. Laat het ons op 100.000 houden.

Is het dan niet raar dat god zijn zoon pas 2000 jaar geleden naar beneden stuurde?

Wat deed god tijdens de eerste 98.000 jaar? Waarom heel die tijd niets doen en pas na zovele jaren komen vertellen hoe wij ons moeten gedragen?

Gingen mensen voor die tijd niet naar de hemel of de hel dan? En niemand die hen waarschuwde? Niemand die hen vertelde hoe ze moesten leven om de hel te vermijden?

Is god een sadist? De mensheid scheppen, zondag zien dat het goed is en je er dan tienduizenden jaren niets meer van aantrekken...

Raar figuur als je het mij vraagt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be