Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 10:08   #121
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag die ik mij stel bij zulke vragen: waarom zou u per se met baar geld willen betalen? Wat is het voordeel ten opzichte van betalen met je kaart?

Los daarvan: de wet voorziet sedert vorig jaar dat een onderneming de mogelijkheid moet aanbieden om elektronisch te betalen. De wet gaat niet uit van een verplichting om alle betalingen elektronisch te laten verlaten (tenzij boven een bepaalde limiet en voor welomschreven transacties). Nu kan het te verklaren zijn dat een dienst op de gemeente geen cash meer aanvaardt, omdat ze bijvoorbeeld geen mogelijkheden meer hebben om het geld veilig te bewaren en/of te beheren. Ook cash geld brengt allerlei problemen én kosten met zich mee. Dat wordt wel eens vergeten door de grote roepers "cash is vrijheid". U ziet, Bach, ik ben mee met alle complotpraatjes!

Aangezien dat voor een handelaar geen argument is om op permanente basis cash geld te weigeren, is het nogal straf dat de overheid dat argument wel zou mogen inroepen om cash te weigeren. Volgens mij is het dan ook niet toegelaten dat overheidsdiensten cash geld weigeren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 10:09   #122
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
... de slechte werking van Justitie
Bende van Nijvel, operatie kelk, reuzegom, kinderen van rechters die examenvragen al op voorhand krijgen, de onbetrouwbaarheid van Justitie, de HRJ die een lege doos zonder controlebevoegdheid blijkt, de klassenjustitie
...
Ik denk dat 90% aan bovenstaande toe te schrijven is.
Onze jongeren delen vandaag aan fibre snelheid hun mening.
Oud 14 juni 2024, 10:10   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als morgen den TV de aandacht vestigt op het probleem in de avocadoteelt, moet het dan zo lang duren voor ge het als een probleem ziet? Of is het nog mogelijk een eigen mening te formuleren zonder daar staatspropaganda tussen te mengen?

Citaat:
Als ik over alles verontwaardigd moet doen waar den TV mij verontwaardigd over wil laten doen...

Grappig toch, hoe u weer verstrikt raakt in uw eigen uitspraken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 10:11   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aangezien dat voor een handelaar geen argument is om op permanente basis cash geld te weigeren, is het nogal straf dat de overheid dat argument wel zou mogen inroepen om cash te weigeren. Volgens mij is het dan ook niet toegelaten dat overheidsdiensten cash geld weigeren.
Dan stel ik voor dat de betrokken burger klacht indient bij de gemeente en ook bij de Vlaamse ombudsman.
Oud 14 juni 2024, 10:14   #125
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig toch, hoe u weer verstrikt raakt in uw eigen uitspraken.
Begrijpend lezen is lager onderwijs Jan.
Oud 14 juni 2024, 10:17   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpend lezen is lager onderwijs Jan.
Ja, net zoals het correct gebruik van de komma, CUFI.
Oud 14 juni 2024, 10:44   #127
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Uitgespuwd en vaak verguisd,
voor begroting zwaar gebuisd,
't was mijn lievelingspremier,
zo sprak Dadeemelee,
"Dewever", gromde rancuneus,
een o zo trieste Pandareus,
De Rode Willem lachte groentjes
keek naar beneden, naar zijn schoentjes,
Decroo in traantjes, niet te troosten,
dacht: gelukkig is er nog het Oosten
Ik heb te doen met Van Grieken alias 't coiffeurke.
Weer 5 jaar niet regeren, zelfs niet in het mineurke.
Het misdienaartje wordt langzaam oud o begod
Helaas hij zal moeten blijven in zijn vertrouwde kot

En daar is het niet steeds zo plezant
Altijd schreeuwen aan de zijkant
Wat voor zin heeft het zo te winnen
Al men er geen garen bij kan spinnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 11:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 11:05   #128
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik dacht ook eens gelezen te hebben dat cash geld een wettelijk betaalmiddel blijft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 11:07   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik dacht ook eens gelezen te hebben dat cash geld een wettelijk betaalmiddel blijft.
Natuurlijk, maar de voorstanders van al dat cash gedoe hebben me nog steeds geen steekhoudende reden gegeven waarom ze toch zo graag met baar geld betalen.
Oud 14 juni 2024, 11:09   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niemand mag cash weigeren. En dit omdat het inderdaad een wettelijk betaalmiddel is. Men is verplicht het te aanvaarden.

Cash betalen is overigens weer in opmars voor kleine bedragen. Winkeliers moeten dan kleingeld gaan halen bij de banken. Omdat ze er nog maar weinig van in huis hebben. Maar de banken hebben ook niet veel munten meer in voorraad of beschikbaar. Soms moeten winkeliers dagen wachten op hun kleingeld.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 11:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:05   #131
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Recent moest ik iets betalen op op de gemeente. ENKEL electronisch, cash was geen optie. Is dat eigenlijk wel wettelijk? Moet men cash niet altijd toelaten?
Ik denk wel dat dit verplicht is.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:07   #132
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Recent moest ik iets betalen op op de gemeente. ENKEL electronisch, cash was geen optie. Is dat eigenlijk wel wettelijk? Moet men cash niet altijd toelaten?
Beide "richtingen" moeten verplicht voorhanden zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:08   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, maar de voorstanders van al dat cash gedoe hebben me nog steeds geen steekhoudende reden gegeven waarom ze toch zo graag met baar geld betalen.
De banken en de overheid moeten niet weten waar en wanneer ik geld uitgeef.

Voldoende?

Zo laat ik ook regelmatig mijne GSM thuis.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:19   #134
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Voldoende?

Dat is inderdaad iets waar je op moet letten, als het u ernst is dat de overheid u niet kan controleren. Ook nooit zaken bespreken in je wagen, ik ken er veel die afgeluisterd werden in hun wagen. Hoe komt dat afluistermateriaal in de wagen, rara...

Ik herinner me toen ik jong was dat je de flikken die je volgden kon los rijden, maar met een gsm op zak maakt dit niets meer uit, want ze volgen gewoon de palen waar uw gsm inlogt tijdens het passeren. Op die manier weten ze al in welke richting je rijdt, en als de zaken een beetje ernstig zijn dan staan er al ander flikken te wachten wanneer je op je bestemming aankwam.

Ik herinner me een zaak waarin een man of 18 veroordeeld werd en één man vrijgesproken, en dat was diegene die geen gsm bij had. De anderen werden veroordeeld omdat hun gsm hun plaatste in de buurt van de plaats-delict.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 14 juni 2024 om 12:20.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 12:33   #135
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is inderdaad iets waar je op moet letten, als het u ernst is dat de overheid u niet kan controleren. Ook nooit zaken bespreken in je wagen, ik ken er veel die afgeluisterd werden in hun wagen. Hoe komt dat afluistermateriaal in de wagen, rara...

Ik herinner me toen ik jong was dat je de flikken die je volgden kon los rijden, maar met een gsm op zak maakt dit niets meer uit, want ze volgen gewoon de palen waar uw gsm inlogt tijdens het passeren. Op die manier weten ze al in welke richting je rijdt, en als de zaken een beetje ernstig zijn dan staan er al ander flikken te wachten wanneer je op je bestemming aankwam.

Ik herinner me een zaak waarin een man of 18 veroordeeld werd en één man vrijgesproken, en dat was diegene die geen gsm bij had. De anderen werden veroordeeld omdat hun gsm hun plaatste in de buurt van de plaats-delict.
Ja ze luisteren inderdaad al van in de auto af en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Of het nu via mijn telefoon of via de auto was kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar ik zat in de auto toen ik er de bevestiging van kreeg.
Oud 14 juni 2024, 12:35   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Voldoende?

Dat is van die goedkope complotpraat. Ooit van privacywetten gehoord? Denkt u trouwens echt dat de overheid zal opsporen bij welke supermarkt u inkopen doet of voor euro u wekelijks brood koopt of dergelijke?
Oud 14 juni 2024, 12:40   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niemand mag cash weigeren. En dit omdat het inderdaad een wettelijk betaalmiddel is. Men is verplicht het te aanvaarden.

Cash betalen is overigens weer in opmars voor kleine bedragen. Winkeliers moeten dan kleingeld gaan halen bij de banken. Omdat ze er nog maar weinig van in huis hebben. Maar de banken hebben ook niet veel munten meer in voorraad of beschikbaar. Soms moeten winkeliers dagen wachten op hun kleingeld.
Cash is helemaal niet in opmars, integendeel. Volgens de gegevens van Crelan steeg het aantal transacties met Paysconiq tot 125 miljoen euro. Dit is zomaar eventjes een stijging van 88% op één jaar tijd. En ondertussen komen er concurrenten op die ook een deel van de markt innemen: Google Pay, Apple Pay, Pays Bonsai, enzovoort. Ook voor kleine betalingen grijpt de Belgische consument steeds vaker naar deze digitale toepassingen.
Oud 14 juni 2024, 12:43   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ze luisteren inderdaad al van in de auto af en dat heb ik met mijn eigen ogen gezien. Of het nu via mijn telefoon of via de auto was kan ik niet met zekerheid zeggen. Maar ik zat in de auto toen ik er de bevestiging van kreeg.
U hebt toch uit zekerheid uw auto verkocht en een oud model uit de jaren zeventig aangekocht? En uw gsm hebt u toch onmiddellijk op de straatstenen kapot gegooid, niet?! Voortaan weer per brief, geschreven in codetaal! Je kan niet voorzichtig genoeg zijn! Nog beter is natuurlijk zwijgen. Op het werk, in de auto, thuis, op café... Gewoon niets meer zeggen. Je weet nooit met Big Brother.
Oud 14 juni 2024, 12:48   #139
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt toch uit zekerheid uw auto verkocht en een oud model uit de jaren zeventig aangekocht? En uw gsm hebt u toch onmiddellijk op de straatstenen kapot gegooid, niet?! Voortaan weer per brief, geschreven in codetaal! Je kan niet voorzichtig genoeg zijn! Nog beter is natuurlijk zwijgen. Op het werk, in de auto, thuis, op café... Gewoon niets meer zeggen. Je weet nooit met Big Brother.
Wij werken nu via encrypted messages. Ge moet ze zien loeren, en ze worden ook vaak van't kotteke naar de muur gestuurd om er terwijl es goed mee te lachen ja haha
Oud 14 juni 2024, 12:53   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens van de wet op de Bijzondere Opsporing Methodes gehoord Jan? In het kort, de BOM wetgeving?

Eens men u verdenkt en uw naam op bepaalde lijsten plaatst, dan vervallen een aantal rechten van de verdediging. Dan mag de politie heimelijk inbreken in uw huis en of wagen en afluisterapparatuur plaatsen.

Ik weet wel, de meeste mensen denken dat dat complottheorieën zijn die bij hen nooit kunnen gebeuren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be