Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2024, 07:09   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu weet ik NOG niet hoe een "verplichte dienstplicht" er zou mogen uitzien anno 2024,..

(ik weet uit persoonlijke ervaring wel hoe die er uit zag in 1985,maar dat lijkt me ,door omstandigheden ,niet voor herhaling vatbaar)
De laatste lichting was 94. De jongste boeffers van toen die met miliciens werkten zijn nu stilaan op pensioen aan't gaan. En dan hopen dat ze niet te veel Korsakov hebben...

Ergo, ze moeten dat of
  • Uit hun verslagen/regels/procedures van toen gaan halen.
  • Heruitvinden, maar dan wokeveganhalalLGBTQxyz+++²
Oud 26 juli 2024, 07:09   #122
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Nu weet ik NOG niet hoe een "verplichte dienstplicht" er zou mogen uitzien anno 2024,..

(ik weet uit persoonlijke ervaring wel hoe die er uit zag in 1985,maar dat lijkt me ,door omstandigheden ,niet voor herhaling vatbaar)
Wat mogelijk zou moeten zijn is een maand intensieve opleiding voor iedereen en dan elke maand van het eerste jaar een dag opvolging met schietoefeningen, training en studie.

Toen ik nog naar het leger moest was het 2 maanden opleiding waar je effectief wat bijleerde om je dan 10 maanden te vervelen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2024, 07:24   #123
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Toevallig leg ik dat hier uitgebreid uit

https://forum.politics.be/showthread.php?t=272565

Het is te duur om 2 verschillende soorten slacht-lijnen te hebben dus wordt alles behalve varken gewoon halal geslacht, moslims willen ook maar 1/5 van het vlees dus moet de rest verkocht worden aan niet-moslims. Dat gebeurt zonder label omdat die niet verplicht is.
Thx !

Maar geef toe : 21% van de geslachte runderen, dan kun je moeilijk gaan beweren dat 'alle' vlees in de praktijk hallal is toch ?

Wel ben ik het eens dat er etiketteringsplicht zou moeten komen, zodat we in de winkel bewust dat hallal vlees kunnen vermijden. Dat zou een stap in de goede richting zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2024, 09:57   #124
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Door de oorlog met Rusland hebben enkele Europese landen de dienstplicht uitgebreid of terug ingevoerd. Als ze dit hier in België ook zouden doen, hoe zou dat er uit zien denk je?

Vrouwen en mannen zijn gelijk dus ook de vrouwen zouden hieraan moeten voldoen, ik denk niet dat ze hier onderuit kunnen.

Dan heb je dubbele nationaliteiten, iemand met bv Turkse en Belgische nationaliteit zal z’n dienst moeten doen in zowel Turkije als België. Anders is er ongelijkheid en dat mag niet.

Hoe makkelijk is het om van nationaliteit te veranderen? Vlug efkes een Hollander worden om z’n dienstplicht te ontlopen mag ook niet.

Dan heb je de EU burgers die wonen in België, het wordt een ingewikkeld boeltje.

Hoe dan ook zal er iets moeten gebeuren want de NATO heeft nood aan vlees voor hun vleesmolen.

https://edition.cnn.com/2024/07/21/e...ntl/index.html

“It is tragically true that here we are, in?2024, and we are grappling with the questions of how to mobilize millions of people to be thrown into a meatgrinder of a war potentially, but this is where Russia has put us,” he said.

The risks for a larger war in Europe have been rising after Russian President Vladimir Putin?“finally resorted to open conflict” in Ukraine, pursuing his aim to “recreate the Soviet empire,”?said Gen. Wesley Clark (Ret.), who served as NATO’s Supreme Allied Commander Europe.

“So we’ve now got a war in Europe that we never thought we would see again,” said Clark, who led NATO forces during the Kosovo War. “Whether this is a new Cold War or an emerging hot war is unclear,” he continued, but “it’s a very imminent warning to NATO that we’ve got to rebuild our defenses.”

Those efforts include conscription, he says.
De linkse partijen zullen wel iets voorzien om een uitzondering te maken voor mensen met dubbele nationaliteit of de Belgische tijdelijk op te schorten. Tenslotte voelen mensen met Belgische en Turkse/Marokkaanse nationaliteit zich 0% Belgisch. Ze zijn 100% Belgisch voor de rechten en 0% Belgisch voor de plichten.
Oud 26 juli 2024, 13:14   #125
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
De linkse partijen zullen wel iets voorzien om een uitzondering te maken voor mensen met dubbele nationaliteit of de Belgische tijdelijk op te schorten. Tenslotte voelen mensen met Belgische en Turkse/Marokkaanse nationaliteit zich 0% Belgisch. Ze zijn 100% Belgisch voor de rechten en 0% Belgisch voor de plichten.
Ha DAAR eindelijk eens een ECHT probleem....de perversie van de "dubbele nationaliteit....

ZO hadden we reeds ten tijde van de Joegoslavische oorlog al "Belgen" die tegenover elkaar stonden....Niet omdat ze pro of congtra "democratie" waren maar omdat ze plots weer Servier of Kroaat of zo waren..We hebben de "Belgen" die regelmatig toch weer vooral Turk of Koerd blijken te zijn.....En O wee als er eens een Internationale voetbalmatch is...We kunnen de SMEERLAPPERIJ van de IS-Belgen aanhalen (die dan toch plots weer naar hier willen komen als het verkeerd afloopt).....We hebben "Belgen" die ook in het Israelische Leger dienen.......en in Oekraine zou het mij absoluut niet verbazen te vernemen dat "Belgen" te vinden zijn aan beide zijden van de lijn hoewel de Belgische regering het afraadt aan medeburgers deel te gaan nemen aan enigerlei h-gewapend conflict enigerlei waar.....

Misschien moet het DAAR beginnen.......je hebt twee Nationaliteiten.....KIES....NU........(en kom niet af dat bepaalde naties weigeren nationaliteit af te nemen....als je hier blijft maakt dat niet uit,en als je familiebanden je liever zijn dan Belgie....wel....GA dan.....easy toch?)

Zie je hoe "legerdienst" eigenlijk niet eens meer mogelijk zou zijn,zelfs niet met Russen in Brussel,in een zo kapot gedesorganiseerde maatschappij?

VOORDAT een maatschappij STERK gemaakt wordt moeten eerst weer eens enkele DUIDELIJKE lijnen getrokken worden......Anders zit je inderdaad in een situatie dat speciaal jongere generaties op den duur op ALLES zeggen "what for?"

Wel......IEMAND zal hen dan wel in de pas doen lopen......zo gaat de geschiedenis....Wie wat rijker is of beter leeft dan anderen maar er niet voor wil opkomen ZAL "solidair" gemaakt worden.Het komt echter nooit voor dat die "solidariteit" dan meteen een goed gevoelen met zich meebrengt......de menselijke geschiedenis...

Laatst gewijzigd door kelt : 26 juli 2024 om 13:17.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2024, 09:24   #126
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat is er fout aan halal als voedsel?
Dat het onverdoofd werd geslacht.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2024, 09:52   #127
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zo simpel is het inderdaad.
Oud 30 juli 2024, 17:19   #128
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het ziet er simpel uit maar dat is het NIET !
Zou jij dat durven zeggen tegen een echte islamiet ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 17:26   #129
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Hij die dat durft wordt onverdoofd geslacht. Zo vredelievend en verdraagzaam is de islam.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 17:38   #130
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee zo simpel is het niet. Het is een religieus ritueel. Zoals bidden tot Jezus voor de maaltijd bij christenen. Ga je iedereen opleggen om mee te bidden voor de maaltijd ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 30 juli 2024 om 17:39.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 17:54   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Zo simpel is het wel.
En wie geen paardenbril aan heeft weet dat zeker niet alle 'islamieten' enig belang hechten aan die onzin. Ik ken turken die evenveel alcohol drinken als wij, die hun sjarels vegen aan Halal bullshit. Idem zo bij enkele Libanezen die ik ken.

Bij ons is 'iedereen' cultureel een christen, en verder heeft dat weinig betekenis voor de overgrote meerderheid. Bij hen is 'iedereen' cultureel een islamiet, en verder heeft dat ook weinig betekenis voor de overgrote meerderheid.

Het enige dat ik merk dat moeilijk blijft, is varkensvlees. Dat is omdat ze echt in die cultuur van kleinsaf leren dat dat viezigheid is. En néén, dat heeft niets met onverdoofd slachten en die andere BS te maken. Dat is opvoeding en cultuur.

Koreanen vreten hondenvlees, iets waar westerlingen van walgen. En ook dat heeft NIETS met religieuze sprookjes te maken.
Oud 30 juli 2024, 17:56   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee zo simpel is het niet. Het is een religieus ritueel. Zoals bidden tot Jezus voor de maaltijd bij christenen. Ga je iedereen opleggen om mee te bidden voor de maaltijd ?
Uit welke eeuw kom je dan wel ? Bidden tot jesus voor de maaltijd ?

Screw jesus. Screw mohamed.
Oud 30 juli 2024, 19:11   #133
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Heer,
Wij danken U voor deze spijzen,die Uw milde hand ons geeft.
Door Christus onze Heer.....Amen...

Ja,dat was tijdens mijn Middelbaar onderwijs nog zo in de refter..,het gebed voorgedragen door de prefect,(die ook priester was),tot prille begin van de eighties vorige eeuw....

En O wee als het niet stil was....dan was het koude soep om te beginnen...HIJ kon wachten want hij had al gegeten...

In de legerdienst werd er niet gebeden in de refter troep.....het was scheppen,prakken en VOORTDOEN.....

Laatst gewijzigd door kelt : 30 juli 2024 om 19:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 19:13   #134
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aan uw klavier lijkt dat heel stoer, maar zou je dat ook uit volle borst durven roepen in de wijken Kuregem (Anderlecht) of Vier Winden (Molenbeek) ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2024, 20:36   #135
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onderdeel van halal slachten is een gebed tot Allah, aan wie het dier geofferd wordt. Dus als je dat eet neem je deel aan een offerande van de islam.
Maar dat zien de islampoepers gewillig door de vingers.
Oud 31 juli 2024, 16:41   #136
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Plus het gedacht alleen al.
Ik wil dat gewoonweg niet.

Net zoals een groene aap in Gent wil dat kraampjes veggie hamburgers verkopen, zonder dat de mensen weten dat het veggie is, dus zonder echt vlees. Wat is het probleem? Het is lekker en voedzaam en bla bla.
Ik wil zoiets niet. Punt aan de lijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2024, 16:44   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je deze man zijn ervaringen leest, dan weet je het wel: ONMOGELIJK !!

https://www.hln.be/binnenland/onze-r...uwen~a148679d/

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 augustus 2024, 03:42   #138
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je deze man zijn ervaringen leest, dan weet je het wel: ONMOGELIJK !!

https://www.hln.be/binnenland/onze-r...uwen~a148679d/
Graag effe toelichten, Schoof.
Want artikel ligt achter de nederlandstalige Belgenlandse betaalmuur.

Mercikes.
Oud 1 augustus 2024, 19:52   #139
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Graag effe toelichten, Schoof.
Want artikel ligt achter de nederlandstalige Belgenlandse betaalmuur.

Mercikes.
Normaal doe ik dat niet meer, tenzij de vragensteller antwoordt op mijn vraag op welke media hij dan wel een betalend abonnement heeft.

Uitzondering voor 1 keer (maar je mag toch nog antwoorden ...)

Citaat:
Onze reporter wordt in 10 dagen reservist in het leger: “Als ik één type spier heb getraind tijdens mijn opleiding, dan is het die van mijn wenkbrauwen”

Je leert nuttige dingen in het Belgisch leger. Onze reporter Kasper Goossens is blij dat hij de opleiding tot reservist heeft gevolgd. Toch leek die tiendaagse militaire opleiding ook vaak op een missie naar Absurdistan. “Mocht een geschiedkundige morgen bovenspitten dat Kafka ooit Belgisch militair is geweest, ik zou er niet van schrikken”, schrijft hij.
Kasper Goossens 26-07-24, 10:00 Laatste update: 26-07-24, 12:58

19 reacties

Sinds Poetin Oekraïne binnenviel, is oorlog geen ver-van-mijn-bed-show meer. Jonge volwassenen houden er steeds meer rekening mee dat de periode van absolute vrede waarin zij en hun ouders zijn groot geworden, misschien niet eeuwig zal blijven duren. Onze reporter Kasper Goossens is 24, en ook bij hem drong dat besef binnen. Hij besloot zich bij het Belgisch leger in te schrijven als reservist en volgde een opleiding. In de vierdelige reeks ‘Hoe word ik militair in tien dagen?’ brengt hij verslag uit van die initiatie.

1986, lees ik op het etiket van het wollen, donkergroene deken op mijn bed. Het is dertien jaar ouder dan ik. Ernaast staat nóg een ouderdomsstempel: ABL, of ‘Armée Belge - Belgisch Leger’, een benaming voor Defensie die voor het laatst werd gebruikt toen Tsjernobyl nog gewoon een revolutionair type kerncentrale was. Dat de tijd in het leger iets langer is blijven stilstaan dan elders, had ik al vaak gehoord. Nu zie ik het zelf. Er was me ook gezegd dat Defensie zelfs de inefficiëntie van administraties uit de jaren stillekes nog in leven houdt, en zoals dat vaak gaat met geruchten en clichés, is ook daar wel iets van aan. Als ik één type spier heb getraind tijdens mijn opleiding, dan is het die van mijn wenkbrauwen. Ik heb ze vaker gefronst dan ik me kan herinneren.
Bruin of wit water

Neem nu het kraantjeswater in de kazerne. Dat is niet drinkbaar. Een sergeant deelde het ons ook mee. Op dag drie. Eén van ons had toen al een halve dag op de pot gezeten. Tegen dag zes kleurde het water uit sommige kranen bruin, uit andere wit als magere melk. Het kraantjeswater uit de mess was wél drinkbaar, maar het was niet toegestaan om daar onze drinkbus te vullen. Flessenwater was er niet te koop.

Vier keer kregen we cordon bleu voorgescho?*teld, één keer verving het zelfs de steak met frietjes die waren aangekon?*digd. Het had niet veel gescheeld of ons hele peloton was daar en dan gedeser?*teerd

Enkele dagen voor de opleiding startte, kreeg elke reservist een uitgebreide mail, met een waslijst aan zaken om mee te nemen: een harde borstel, verfborstel, tandenstokers, satéprikkers, oude tandenborstel en T-shirt, twee hangsloten, ziplockzakjes, bestek, zwarte plakband,... Vooral dingen die we niet nodig zouden hebben. Flesjes drinkbaar water stonden niet op die lijst.
Blijf op de hoogte

Krijg een melding bij belangrijke berichten over Breaking nieuws.
“Iemand heeft zich bezig gehouden met het vullen van de rugzak, de reistas en de zwarte metalen koffer die we op dag één kregen.”
“Iemand heeft zich bezig gehouden met het vullen van de rugzak, de reistas en de zwarte metalen koffer die we op dag één kregen.” © ID/ Sebastiaan Franco
Geen steak-friet

Niet enkel het kraanwater kreeg op een gegeven moment een speciaal smaakje. “Als er al yoghurt is bij het ontbijt, ben ik content”, zei een van de rekruten op de eerste avond en hij had geluk: ‘s ochtends stonden drie soorten ontbijtgranen en een joekel van een pot yoghurt op ons te wachten. Alleen, na een paar dagen waren er nog maar twee soorten granen, aan het einde van week twee slechts één soort. En die yoghurt? Die was op donderdag klonterig en zuur geworden. Vrijdag was de pot verdwenen, een nieuwe pot kwam er nooit.

Toch hadden we niet te klagen over het ontbijt: de keuze was ruim, twee keer kregen we zelfs spek met ei. ‘s Middags en ‘s avonds aten we meestal warm, en redelijk lekker. Echt gevarieerd kon je het niet noemen. Vier keer kregen we cordon bleu voorgeschoteld, één keer verving het zelfs de steak met frietjes die op de menukaart was aangekondigd. Het had niet veel gescheeld of ons hele peloton was daar en dan gedeserteerd.

In onze rugzak zaten een tent en een slaapzak - voor op bivak - en camouflage?*verf - voor op oefening. Alleen: we gingen niet op bivak en niet op oefening

Ondoorzichtige bureaucratie

Ik heb tijdens mijn opleiding vaak aan Franz Kafka gedacht. Franz Kafka is een Duitstalige schrijver uit Tsjechië. Zijn naam is onlosmakelijk verbonden met het absurde kluwen van de bureaucratie waarin een mens soms kan terechtkomen. Mocht een geschiedkundige morgen bovenspitten dat Kafka ooit Belgisch militair is geweest, ik zou er niet van schrikken. De liefde voor ondoorzichtige bureaucratie is in ons leger groot. Zo groot dat wij reservisten méér lessen hebben gekregen over het aanvragen van een vergoedingspensioen bij ongevallen en het correct indienen van een ziektebriefje, dan over gevechtstactieken of hulpverlening.
Reservisten in opleiding op de basis in Leopoldsburg
Reservisten in opleiding op de basis in Leopoldsburg © ID/ Sebastiaan Franco

Eén van de reservisten uit mijn peloton wou het systeem eens testen en vroeg via het hr-platform waarover we net les hadden gekregen, een fietsvergoeding aan. Paniek! De eenheidsadjudant, verantwoordelijk voor de administratie, wist niet of een reservist wel recht had op die tegemoetkoming. Na zich een uur door een stuk of 28 Koninklijke Besluiten te hebben geworsteld, zei hij: “Er staat nergens dat reservisten geen aanspraak maken op die vergoeding, dus het zal wel mogen.” Eén uur kostbare tijd voor een premie van een paar euro’s.
Absurd doch te kort

Iemand heeft zich ook geruime tijd bezig gehouden met het vullen van de rugzak, de reistas en de zwarte metalen koffer die we op dag één kregen. Daarin zaten bottines, uniformen, kousen, T-shirts en een sportoutfit. Maar ook een tent en slaapzak, om op bivak te gaan. Alleen: we gingen niet op bivak. Camouflageverf voor op oefening stak er ook in, maar we gingen niet op oefening. En aangezien we tijdens deze opleiding geen pistool of granaten kregen, hadden we ook geen pistool- en granaathouder van doen.

“Voel je je nu militair?”, vroegen vrienden en kennissen. Soms is het antwoord ‘ja’: ik heb een lijn overgesto?*ken en ben op weg om me hopelijk nuttig te maken

Wie in het leger gaat - dat is na twee weken duidelijk - moet bestand zijn tegen nutteloosheid en absurditeit. En toch had elk van de acht rekruten na afloop hetzelfde gevoel: “Dit was veel te kort.” De lessen hr buiten beschouwing gelaten, hadden we best veel interessante dingen geleerd. Meer nog: we hadden allemaal genoten van die spoedcursus voor soldaten. “Ik mis het, keirel”, zei de enige West-Vlaming van de bende twee weken later op de barbecue.
ID/ Sebastiaan Franco
© ID/ Sebastiaan Franco
Een ‘echte’

“Voel je je nu militair?”, was een vraag die ik na de opleiding een paar keer kreeg van vrienden en kennissen. Ik stelde ze ook aan mezelf. Het antwoord is meestal ‘neen’. De opleiding van een voltijdse militair duurt minstens elf weken, soms zelfs maanden, en ook tijdens hun dienst worden ze nog verder opgeleid en getraind. Beweren dat ik, na tien dagen opleiding en met een dikke buis op mijn fysieke testen, een militair ben, zou niet alleen belachelijk zijn, het is ook oneerbiedig tegenover soldaten die al verschillende opdrachten, missies en trauma’s op de teller hebben.

Maar soms is het antwoord ook ‘ja’. Ik heb een lijn overgestoken. Ik heb beslist om me te engageren voor Defensie en voor de maatschappij, ik heb een paar basiscompetenties aangeleerd, ik ben op weg om me hopelijk nuttig te maken. Volgend jaar volgen nog twee weken opleiding, nog later word ik bijgetraind bij mijn eenheid, er wacht mij een leven reservistenschap. Ik ben een militair. En wie weet ooit een echte.

Oud 1 augustus 2024, 21:48   #140
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zeg het al jaren er moet een verbod komen op religieuze fetisj kenmerken op voeding en producten kleven.

marketing tegenwoordig.

zonder kleurstoffen, zonder bewaarniddelen, halal, koosjer, vegan...

hoe zot toch allenaal. deze fles water is halal... Deze snoepjes zijn vegan.... is allenaal fetish
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be