Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 januari 2005, 10:05   #121
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Het zal waarschijnlijk niet 'cool' zijn. De kleinste van mijn broer vindt zo'n woorden ook de 'max' sinds hij naar het 1ste studiejaar gaat.
dat heeft niets met cool te maken, het gaat hier om woorden die ingeburgerd zijn in de nederlandse taal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 10:05   #122
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zoals zo vaak hangt het ervan af hoe men kinderen dergelijke zaken leer. In mijn klas heb ik het al verschillende malen over het Afrikaans gehad. Kinderen vinden het juist bijzonder leuk wanneer ik het heb over "skemermelkie" en "schootrekenaar" en meer van die dingen. Eigenlijk zijn dat woorden die sterk tot de verbeelding van kinderen spreken, wat juist de alertheid voor taal en ook de creativiteit aanwakkert. Dit zijn stapjes waardoor men in de eigen taal ook leenwoorden kan vinden.

Mijns inziens getuigt het van een bijzondere geringschattende houding tegenover de eigen taal wanneer men afkomt met redenering als hierboven ("dat vind ik belachelijk"). Dan vraag ik mij af in welke mate men de eigen moedertaal nog ernstig neemt...
De uitspraak "dat vind ik belachelijk" getuigt inderdaad van beperkte visie in het leven en weinig respect op te brengen voor iemands overtuiging.
Geertje is offline  
Oud 7 januari 2005, 10:09   #123
ingenious

Standaard

Citaat:
Zoals zo vaak hangt het ervan af hoe men kinderen dergelijke zaken leer. In mijn klas heb ik het al verschillende malen over het Afrikaans gehad. Kinderen vinden het juist bijzonder leuk wanneer ik het heb over "skemermelkie" en "schootrekenaar" en meer van die dingen. Eigenlijk zijn dat woorden die sterk tot de verbeelding van kinderen spreken, wat juist de alertheid voor taal en ook de creativiteit aanwakkert. Dit zijn stapjes waardoor men in de eigen taal ook leenwoorden kan vinden.

Mijns inziens getuigt het van een bijzondere geringschattende houding tegenover de eigen taal wanneer men afkomt met redenering als hierboven ("dat vind ik belachelijk"). Dan vraag ik mij af in welke mate men de eigen moedertaal nog ernstig neemt...
ja ja, ik vind het nederlands maar belachelijk want ik durf de verderfelijke woorden t-shirt en masteropleiding in de mond te nemen. ondertussen heb je de rest van mijn post over het hoger onderwijs toch maar mooi genegeerd, en die vond ik net iets interessanter dan het feit dat ik 2 nederlandse woorden belachelijk vind klinken. maar weet je wat, ik start er gewoon een nieuwe thread over, over het programma van het vlaams blok tov het hoger onderwijs. mss wil er iemand dan wel op de essentie ingaan. hopelijk vind ik nog iemand met enige kennis van zake ook.

mss start ik ook wel een draad (kijk jan, echt nederlands, geen leenwoord) met een poll over leenwoorden.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 10:10   #124
ingenious

Standaard

oh, die poll, dat moet natuurlijk peiling zijn, niet?

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 10:13   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
nee, die vind ik grappig. net zoals het nieuwgriekse woord voor auto, aftokinito (sorry als het verkeerd geschreven is, mijn grieks is niet wat het moet zijn), dat vind ik geweldig. t-hemdje klinkt gewoon ontzettend belachelijk, want zowat iedere vlaming spreekt al jaren van een t-shirt. een meesteropleiding vind ik niet hezelfde zeggen als een masteropleiding. bovendien spreekt zowat de hele academische wereld (dat deel dat ik ken toch) van masteropleidingen. andere woorden vind ik dan weer beter in de nederlandse variant, zoals bv toetsenbord en beeldscherm (ipv keyboard en monitor, om bij de computers te blijven). maar voor mijn part mag jij van t-hemdjes en meesteropleidingen spreken als jij dat mooier of correcter vindt. smaken en kleuren... ik zeg het maar in het nederlands, of je beschuldigt me er weer van neer te kijken op mijn eigen taal. hebben ze jou trouwens nooit geleerd dat je mensen niet te snel in een hokje mag duwen jan?
Uw herhaaldelijk neerkijken op purismen louter omdat ze uit de eigen taal komen, is weldegelijk een uiting van minachting.

Daarenboven is het zo dat de gevoelswaarde van een nieuw woord in het begin altijd een beetje onzeker is. Ik herinner me nog goed in mijn collegetijd hoe wij voortdurend over "cut", "copy" en "paste" spraken en dat er bij ons niemand de later meer gebruikelijke Nederlandse termen gebruikte (basic-computer, alles in het Engels tot en met de gewone tekstverwerkingsprogramma... tekstverwerking, ook een neologisme trouwens dat nu algemeen is maar in die tijd onbekend was). Toen ik voor de eerste keer een windowscomputer kocht en daar "knip", "kopieer" en "plak" zag staan, was me dat ook even wennen.

Niemand spreekt meer over "vélocipède" alhoewel dat in de 19e eeuw een algemeen gebruik leenwoord was. Toen is er echter iemand komen aandraven met "fiets" (men weet nog steeds niet wie dat juist was). En ondanks het feit dat "vélocipède" (en zijn afkorting "vélo") indertijd ALGEMEEN werden gebruikt, is "fiets" er toch gekomen.

Wees gerust, in Frankrijk spreekt men NIET over bachelor- en masteropleidingen... In dat land is er zelfs een speciale overheidsinstelling die waakt over de invoering van nieuwe woorden en zelfs de wettelijke macht heeft om die woorden op te leggen.

Ik zie trouwens nog altijd niet in wat er belachelijk is aan "batselier- en meesteropleiding"? Dat zegt u wel, maar u brengt geen element aan (tenzij dat de Engelse termen "algemeen" gebruikt worden... maar op basis van dergelijke redenering kan men wel ieder purisme verwerpen).
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 januari 2005, 10:21   #126
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
zullen we de cijfers relatief tov overheidssubsidie vergelijken?

het zou me trouwens ook niet verbazen dat inviduele VB-leden weinig geven
het gaat immers imo vaker om lageloners en/of egoisten
Zelfs (intelligente) tegenstanders hebben toegegeven dat het Vlaams Belang na 13 juni een volkspartij geworden is en doorgebroken is in alle lagen vd maatschappij.
Trouwens , heb jij een probleem met 'lageloners'?
Oud 7 januari 2005, 10:31   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Zelfs (intelligente) tegenstanders hebben toegegeven dat het Vlaams Belang na 13 juni een volkspartij geworden is en doorgebroken is in alle lagen vd maatschappij.
Eigenlijk grappig hoe men steeds weer de kiezers van het Vlaams Belang beledigt, net alsof dat de weg is waarmee men die mensen terugwint... Bij het Vlaams Belang is iedereen welkom, ongeacht tot welke sociale laag men behoort. En dat wordt heel duidelijk wanneer je bijvoorbeeld de 1 mei-viering van het Vlaams Belang meemaakt: dan zie je dat daar alle sociale lagen van onze maatschappij rondlopen. Je ziet een mozaïek aan kledingsvormen die ook een zekere gelaagdheid aantonen, maar dat schept geen enkel probleem. Ondanks de verschillende achtergrond, werk, intelligentie... weten we ons verbonden daar een belangrijk element.
Oud 7 januari 2005, 11:11   #128
ingenious

Standaard

Citaat:
Uw herhaaldelijk neerkijken op purismen louter omdat ze uit de eigen taal komen, is weldegelijk een uiting van minachting.

Daarenboven is het zo dat de gevoelswaarde van een nieuw woord in het begin altijd een beetje onzeker is. Ik herinner me nog goed in mijn collegetijd hoe wij voortdurend over "cut", "copy" en "paste" spraken en dat er bij ons niemand de later meer gebruikelijke Nederlandse termen gebruikte (basic-computer, alles in het Engels tot en met de gewone tekstverwerkingsprogramma... tekstverwerking, ook een neologisme trouwens dat nu algemeen is maar in die tijd onbekend was). Toen ik voor de eerste keer een windowscomputer kocht en daar "knip", "kopieer" en "plak" zag staan, was me dat ook even wennen.

Niemand spreekt meer over "vélocipède" alhoewel dat in de 19e eeuw een algemeen gebruik leenwoord was. Toen is er echter iemand komen aandraven met "fiets" (men weet nog steeds niet wie dat juist was). En ondanks het feit dat "vélocipède" (en zijn afkorting "vélo") indertijd ALGEMEEN werden gebruikt, is "fiets" er toch gekomen.

Wees gerust, in Frankrijk spreekt men NIET over bachelor- en masteropleidingen... In dat land is er zelfs een speciale overheidsinstelling die waakt over de invoering van nieuwe woorden en zelfs de wettelijke macht heeft om die woorden op te leggen.

Ik zie trouwens nog altijd niet in wat er belachelijk is aan "batselier- en meesteropleiding"? Dat zegt u wel, maar u brengt geen element aan (tenzij dat de Engelse termen "algemeen" gebruikt worden... maar op basis van dergelijke redenering kan men wel ieder purisme verwerpen).
ik kijk nergens op neer meneer van den berghe. je mag gerust stoppen met me van zo'n zaken te beschuldigen. ik vind het nederlands zelfs een leuke taal. ik zie echter geen probleem in het gebruik van leenwoorden. dit is iets van alle tijden. vreemde woorden raken ingeburgerd en maken na een tijd deel uit van de nederlandse taal. taal is dynamisch: er komen steeds woorden bij, andere geraken uit gebruik. dat is net het fascinerende aan taal. ik vind dat een verrijking. waarom er een instituut moet zijn dat bepaald welke woorden wij moeten gebruiken is mij al helemaal een raadsel.

verder vraag ik me af welke elementen ik moet inbrengen om te staven waarom ik een woord belachelijk vind. dat is mijn subjectieve mening, jij hebt er een andere mening over en dit lijkt me niet iets om over te discussiëren.

moest er nog iemand over de visie van het VB over het hoger onderwijs willen discussieren, dan kan u dat hier:http://forum.politics.be/showthread.php?t=27444

Citaat:

Laatst gewijzigd door ingenious : 7 januari 2005 om 11:12.
ingenious is offline  
Oud 7 januari 2005, 11:28   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik kijk nergens op neer meneer van den berghe. je mag gerust stoppen met me van zo'n zaken te beschuldigen. ik vind het nederlands zelfs een leuke taal. ik zie echter geen probleem in het gebruik van leenwoorden. dit is iets van alle tijden. vreemde woorden raken ingeburgerd en maken na een tijd deel uit van de nederlandse taal. taal is dynamisch: er komen steeds woorden bij, andere geraken uit gebruik. dat is net het fascinerende aan taal. ik vind dat een verrijking. waarom er een instituut moet zijn dat bepaald welke woorden wij moeten gebruiken is mij al helemaal een raadsel.
Om de taal aldus te behoeden voor een te grote toename aan leenwoorden. In Frankrijk gebeurt dat, in Griekenland, Hongarije en IJsland. Zeker in IJsland is dat een echt succes: in het IJslands treft men geen enkel vreemd woord aan, wat de levendigheid en soepelheid van de taal in grote mate verhoogt. Daarenboven is de interne samenhang van een taal hierdoor gewaarborgd, wat heel educatief is. Voor ons Nederland hebben we bijvoorbeeld het geluk dat heel veel wiskundige termen vertaald werden (door de Bruggeling Simon Stevens), iets wat niet het geval is in bijvoorbeeld het Frans of Duits, waar men de Latijnse en Grieks-Latijnse termen gebruikt. Welnu, die termen spreken niet voor zich, terwijl de Nederlandse dat wel doen. Hierdoor is de begrijpbaarheid veel groter. Het woord spreekt als het ware voor zichzelf.
Oud 7 januari 2005, 11:57   #130
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ligt het aan mij of kan het behang nooit iets constructiefs aanbieden?
Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt.
Maar geen nood..zolang de zichzelf democratisch noemende partijen het Belang met de meest antidemocratische middelen van de besluitvorming weghouden zullen we dat nooit te weten komen niwaar.

Eén bedenking: Als het Belang toch niks construktiefs te bieden heeft in een hypothetisch mandaat waarom doen de establishmentspartijen er dan alles (cfr Tobback) aan om hun te beletten deze linkse evidentie te bewijzen?

Ze moeten toch weten dat als deze antidemocratische wapens later door het Belang kunnen worden gebruikt deze wel eens de dood (= bijvoorbeeld verbod wegens corruptie, racisme, antidemocratisme, discriminatie en dies fraais meer) van hun partijen zou kunnen betekenen moest het Belang zich dan even antidemocratisch opstellen als zij nu doen?
Is dat dan uiteindelijk de ware reden?
Hebben ze wetens en willens het Doomsday-scenario gebruikt en willen ze dat ten alle prijze exclusief voor zichzelf reserveren?
Oud 7 januari 2005, 12:07   #131
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Nou, hebt u eigenlijk hun programma gelezen? Spijtig dta het in pdf is, anders had ik wat liggen kopie pasten. Ik kom nu aan puntje b, en er staan redelijk wat concrete maatregelen in. Er staat inderdaad wat pietpraat bij, (geschreven door een advocaat zeker?) zoals elk partijpprogramma.
Maar zou dit schadelijk zijn voor Vlaanderen? Zover ik kan lezen niet.

Wat ik net gelzen heb:

Qua hervormingen:
-Stoppen met voortdurende hervormingen
-gelijke behandeling van studenten, geen positieve discriminatie
-geen quota's op scholen leggen
-openlijke propagande voor multiculturele samenleving uit de 'eindtermen' halen
- kwaliteitsvolle zo oed als mogelijk kosteloos onderwijs
-oprichting Vlaamse ombudsdienst voor het onderwijs
-oprichting steunpunt ivm agrisieve leerlingen

en dat was nog maar puntje a

hebt u nu opzettelijk de concrete voorstellen vermeden?

het ging tot puntje f als ik zo direct kon zien.

Nu ik zo wat lees, over het hoger onderwijs bv heb ik toch weer meer sympatie gekregen voor het VB. zoals:

"Internationale uitstraling van het hoger onderwijs is ok, maar dta mag niet ten koste gaan van de kwaliteit"
wat ik schreef kwam rechtstreeks uit die pdf

wat jij schrijft, daar zie ik 2 concrete voorstellen in:

-oprichting Vlaamse ombudsdienst voor het onderwijs
-oprichting steunpunt ivm agrisieve leerlingen

de rechts is algemene wollige taal, waarmee niemand niet akkoord zal gaan
laat ons eerlijk zijn, een erg mager beestje

en wat concreets zie jij in ""Internationale uitstraling van het hoger onderwijs is ok, maar dta mag niet ten koste gaan van de kwaliteit""?
als je dat de oost-nepalezen vraagt of ze daarmee akkoord gaan, zullen ze ook beginnen knikken

maar hoe gaat het behang dit concreet realiseren?

Laatst gewijzigd door gm10 : 7 januari 2005 om 12:07.
gm10 is offline  
Oud 7 januari 2005, 12:08   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet goed in wat er nu volgens u toch zo belachelijk is aan "meesteropleiding". In het Nederlands kennen we trouwens "meester" als aanspreektitel voor iemand die een welbepaalde academische graad heeft behaald, nl. een advocaat. Dus kan men gerust de term tot alle academische graden uitbreiden.

Men spreekt ook over "regentopleiding" of "onderwijzersopleiding"...
omdat Master een internationale titel is
komaan, man
Oud 7 januari 2005, 12:10   #133
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
dat durf ik te betwisten
het blok blijft op een njet van de hogeropgeleiden botsen

ik heb niks tegen lageloners, ik zeg enkel dat die mensen minder kunnen en zullen geven
Oud 7 januari 2005, 12:12   #134
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Ik denk dat het inderdaad aan jou ligt.
Maar geen nood..zolang de zichzelf democratisch noemende partijen het Belang met de meest antidemocratische middelen van de besluitvorming weghouden zullen we dat nooit te weten komen niwaar.

Eén bedenking: Als het Belang toch niks construktiefs te bieden heeft in een hypothetisch mandaat waarom doen de establishmentspartijen er dan alles (cfr Tobback) aan om hun te beletten deze linkse evidentie te bewijzen?

Ze moeten toch weten dat als deze antidemocratische wapens later door het Belang kunnen worden gebruikt deze wel eens de dood (= bijvoorbeeld verbod wegens corruptie, racisme, antidemocratisme, discriminatie en dies fraais meer) van hun partijen zou kunnen betekenen moest het Belang zich dan even antidemocratisch opstellen als zij nu doen?
Is dat dan uiteindelijk de ware reden?
Hebben ze wetens en willens het Doomsday-scenario gebruikt en willen ze dat ten alle prijze exclusief voor zichzelf reserveren?
mijn punt was dat het programma van het VB erg licht uitvalt
het VB is een partij die het moet hebben van imago, niet van inhoud
en jammer genoeg is imago in de gemediatiseerde maatschappij van het grootste belang, vandaar dat de "democratische" partijen het nu moeilijk hebben
Oud 7 januari 2005, 12:27   #135
Fieseler

Standaard

Citaat:
dat durf ik te betwisten
Oeps, dan heb jij bronnen tot dewelke ik geen toegang heb of waar ik geen weet van heb.

Dan moeten we "en passant" L Van der Kelen (HLN) en E Dockier (HBVL) aan hun respectievelijke oren trekken als zij na 13/06/04 verklaarden dat het Vlaams Blok (toen nog) de brede volkspartij was geworden die de VLD ooit ambieerde te zijn en die de CD&V ooit was geweest.

Citaat:
het blok blijft op een njet van de hogeropgeleiden botsen
En ik veronderstel dat jij ons op dit forum gaan voorstellen aan "de hogeropgeleide"?

Citaat:
ik heb niks tegen lageloners, ik zeg enkel dat die mensen minder kunnen en zullen geven
En dit zal jij waarschijnlijk statistisch kunnen bewijzen naar ik in mijn hogeropgeleide onwetendheid aanneem?

Guy: drie kemels van formaat in evenveel alinea's.
Ga eten, jouw suikerspiegel staat te laag.

[size=1]Of moet ik deze lapsussen afschuiven op het feit dat zulk een gratuite pulp slechts door lageropgeleiden wordt gespuid?[/size]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 januari 2005 om 12:29.
Fieseler is offline  
Oud 7 januari 2005, 12:32   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, dan heb jij bronnen tot dewelke ik geen toegang heb of waar ik geen weet van heb.
daar twijfel ik geen seconde aan

Citaat:
Dan moeten we "en passant" L Van der Kelen (HLN) en E Dockier (HBVL) aan hun respectievelijke oren trekken als zij na 13/06/04 verklaarden dat het Vlaams Blok (toen nog) de brede volkspartij was geworden die de VLD ooit ambieerde te zijn en die de CD&V ooit was geweest.
ik denk dat een "volkspartij" eerder slaat op niet hoger-opgeleiden

Citaat:
En ik veronderstel dat jij ons op dit forum gaan voorstellen aan "de hogeropgeleide"?
lees bv eens het interview met gerard annemans in de tjevengazet na de verkiezingen
daar zegt ie het zelf

Citaat:
En dit zal jij waarschijnlijk statistisch kunnen bewijzen naar ik in mijn hogeropgeleide onwetendheid aanneem?
is jouw onwetendheid "opgeleid"? dan ben je echt wel een behanger sinds jaar en dag!

Citaat:
Guy: drie kemels van formaat in evenveel alinea's.
Ga eten, jouw suikerspiegel staat te laag.
de sandwich man passeert subiet, ik zal een chocoladereep kopen ook

[size=1]
Citaat:
Of moet ik deze lapsussen afschuiven op het feit dat zulk een gratuite pulp slechts door lageropgeleiden wordt gespuid?[/size]
ik reproduceer slechts wat annemans zei
als jij hem van "[size=1]gratuite pulp" wil beschuldigen, denk ik dat we op de geode weg zijn[/size]
Oud 7 januari 2005, 13:17   #137
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw totale onwetendheid weet u blijkbaar niet dat...
Zulks lijkt me nogal logisch.
numarx is offline  
Oud 7 januari 2005, 13:27   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee sussen sommige linkse rakkers zichzelf: het Vlaams Belang zou slechts een partij van onopgeleide mensen uit de lagere lagen van de maatschappij... 't Gemeen dus, waarmee ze blijkbaar geen rekening mee moeten houden.

Dat vertelt tegelijkertijd hoe die linkse rakkers - die toch zo voor de gelijkheid van iedereen zijn - eigenlijk neerkijken op de gewone arbeider.

Maar natuurlijk kan het Vlaams Belang hoe langer hoe meer op de sympathie van de hoger opgeleiden rekenen. In mijn omgeving ken ik hoger opgeleiden die in het VB aktief zijn of ervoor stemmen. En met mijn onderwijsdiploma alsook een academische graad in de filosofie denk ik dat ik mij bij die hoger opgeleiden mag rekenen.
Oud 7 januari 2005, 13:39   #139
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
daar twijfel ik geen seconde aan
Toch moet ik U hier in mijn onopgeleide onwetendeheid waarschuwen voor een maxillaire protrusie en insisale vestibularisaties door sceletale modificaties als gevolg van duimzuigen.

Citaat:
ik denk dat een "volkspartij" eerder slaat op niet hoger-opgeleiden
Spijtig genoeg denk je zoals gebruikelijk verkeerd want anders zou dit aan de CD&V en de VLD en PS als gewezen en/of toekomstige volkspartijen toch nogal eens een belediging zijn die kan tellen.

Citaat:
lees bv eens het interview met gerard annemans in de tjevengazet na de verkiezingen
daar zegt ie het zelf
Bedoel jij Gerolf misschien?
Wel, als ik zijn eigen mening wil weten in verband met zijn partij dan hoef ik geen tjevengazet te kopen maar dan vraag ik het hem liever zelf.
En geloof mij vrij: niet het merendeel van het politiek schatplichtige journaiile is het er over eens maar ook zijn politieke tegenstrevers voelen het aan hun ellebogen dat er in alle lagen van de bevolking een even groot aantal "gezond verstand kiezers" te vinden zijn.

Citaat:
is jouw onwetendheid "opgeleid"? dan ben je echt wel een behanger sinds jaar en dag!
A/ Ik loop in tegenstelling tot sommigen() niet te koop met mijn opleiding omdat ik weet dat er op politiek gebied veel lager gediplomeerden dan ikzelf een veel grotere belezendheid hebben.
B/ Laat het nu een ongelooflijk toeval zijn maar hier betrap ik je opeen flagrant geval van "waarheidsdeductie". Ge moogt dus gerust zijn dat uw conclusie, zij het toevallig, helemaal juist is.

Citaat:
de sandwich man passeert subiet, ik zal een chocoladereep kopen ook
Laat U eens een diurne bloedafname of suikermeting doen.

[size=1]
Citaat:
[size=1] ik reproduceer slechts wat annemans zei
als jij hem van "[size=1]gratuite pulp" wil beschuldigen, denk ik dat we op de geode weg zijn[/size]
Weer fout: Jij reproduceert (zonder nadenken) hetgeen een tjevengazet schrijft over een interview met Gerolf.
Daarenboven interpreteert U verkeerd de reeds waarschijnlijk tendentieuze en daardoor hopeloos achterhaalde interpretatie van een toen nog linkse en nu plotseling heel wat minder linkse gazet over een rechtse Vlaams Nationalist .

[/size]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 januari 2005 om 13:40.
Fieseler is offline  
Oud 7 januari 2005, 14:15   #140
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Zulks lijkt me nogal logisch.

ik zie direct dat je trofee verdiend was

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be