![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
mss start ik ook wel een draad (kijk jan, echt nederlands, geen leenwoord) met een poll over leenwoorden. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
|
![]() oh, die poll, dat moet natuurlijk peiling zijn, niet?
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven is het zo dat de gevoelswaarde van een nieuw woord in het begin altijd een beetje onzeker is. Ik herinner me nog goed in mijn collegetijd hoe wij voortdurend over "cut", "copy" en "paste" spraken en dat er bij ons niemand de later meer gebruikelijke Nederlandse termen gebruikte (basic-computer, alles in het Engels tot en met de gewone tekstverwerkingsprogramma... tekstverwerking, ook een neologisme trouwens dat nu algemeen is maar in die tijd onbekend was). Toen ik voor de eerste keer een windowscomputer kocht en daar "knip", "kopieer" en "plak" zag staan, was me dat ook even wennen. Niemand spreekt meer over "vélocipède" alhoewel dat in de 19e eeuw een algemeen gebruik leenwoord was. Toen is er echter iemand komen aandraven met "fiets" (men weet nog steeds niet wie dat juist was). En ondanks het feit dat "vélocipède" (en zijn afkorting "vélo") indertijd ALGEMEEN werden gebruikt, is "fiets" er toch gekomen. Wees gerust, in Frankrijk spreekt men NIET over bachelor- en masteropleidingen... In dat land is er zelfs een speciale overheidsinstelling die waakt over de invoering van nieuwe woorden en zelfs de wettelijke macht heeft om die woorden op te leggen. Ik zie trouwens nog altijd niet in wat er belachelijk is aan "batselier- en meesteropleiding"? Dat zegt u wel, maar u brengt geen element aan (tenzij dat de Engelse termen "algemeen" gebruikt worden... maar op basis van dergelijke redenering kan men wel ieder purisme verwerpen). |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens , heb jij een probleem met 'lageloners'?
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
verder vraag ik me af welke elementen ik moet inbrengen om te staven waarom ik een woord belachelijk vind. dat is mijn subjectieve mening, jij hebt er een andere mening over en dit lijkt me niet iets om over te discussiëren. moest er nog iemand over de visie van het VB over het hoger onderwijs willen discussieren, dan kan u dat hier:http://forum.politics.be/showthread.php?t=27444 Laatst gewijzigd door ingenious : 7 januari 2005 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Maar geen nood..zolang de zichzelf democratisch noemende partijen het Belang met de meest antidemocratische middelen van de besluitvorming weghouden zullen we dat nooit te weten komen niwaar. Eén bedenking: Als het Belang toch niks construktiefs te bieden heeft in een hypothetisch mandaat waarom doen de establishmentspartijen er dan alles (cfr Tobback) aan om hun te beletten deze linkse evidentie te bewijzen? Ze moeten toch weten dat als deze antidemocratische wapens later door het Belang kunnen worden gebruikt deze wel eens de dood (= bijvoorbeeld verbod wegens corruptie, racisme, antidemocratisme, discriminatie en dies fraais meer) van hun partijen zou kunnen betekenen moest het Belang zich dan even antidemocratisch opstellen als zij nu doen? Is dat dan uiteindelijk de ware reden? Hebben ze wetens en willens het Doomsday-scenario gebruikt en willen ze dat ten alle prijze exclusief voor zichzelf reserveren?
![]() |
#131 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat jij schrijft, daar zie ik 2 concrete voorstellen in: -oprichting Vlaamse ombudsdienst voor het onderwijs -oprichting steunpunt ivm agrisieve leerlingen de rechts is algemene wollige taal, waarmee niemand niet akkoord zal gaan laat ons eerlijk zijn, een erg mager beestje en wat concreets zie jij in ""Internationale uitstraling van het hoger onderwijs is ok, maar dta mag niet ten koste gaan van de kwaliteit""? als je dat de oost-nepalezen vraagt of ze daarmee akkoord gaan, zullen ze ook beginnen knikken maar hoe gaat het behang dit concreet realiseren?
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 7 januari 2005 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
komaan, man
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het blok blijft op een njet van de hogeropgeleiden botsen ik heb niks tegen lageloners, ik zeg enkel dat die mensen minder kunnen en zullen geven
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het VB is een partij die het moet hebben van imago, niet van inhoud en jammer genoeg is imago in de gemediatiseerde maatschappij van het grootste belang, vandaar dat de "democratische" partijen het nu moeilijk hebben
![]() |
#135 | |||
|
![]() Citaat:
Dan moeten we "en passant" L Van der Kelen (HLN) en E Dockier (HBVL) aan hun respectievelijke oren trekken als zij na 13/06/04 verklaarden dat het Vlaams Blok (toen nog) de brede volkspartij was geworden die de VLD ooit ambieerde te zijn en die de CD&V ooit was geweest. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Guy: drie kemels van formaat in evenveel alinea's. Ga eten, jouw suikerspiegel staat te laag. ![]() [size=1]Of moet ik deze lapsussen afschuiven op het feit dat zulk een gratuite pulp slechts door lageropgeleiden wordt gespuid?[/size]
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 januari 2005 om 12:29. |
|||
![]() |
![]() |
#136 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
daar zegt ie het zelf Citaat:
Citaat:
![]() [size=1] Citaat:
als jij hem van "[size=1]gratuite pulp" wil beschuldigen, denk ik dat we op de geode weg zijn[/size]
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vertelt tegelijkertijd hoe die linkse rakkers - die toch zo voor de gelijkheid van iedereen zijn - eigenlijk neerkijken op de gewone arbeider. Maar natuurlijk kan het Vlaams Belang hoe langer hoe meer op de sympathie van de hoger opgeleiden rekenen. In mijn omgeving ken ik hoger opgeleiden die in het VB aktief zijn of ervoor stemmen. En met mijn onderwijsdiploma alsook een academische graad in de filosofie denk ik dat ik mij bij die hoger opgeleiden mag rekenen. |
|
![]() |
![]() |
#139 | ||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wel, als ik zijn eigen mening wil weten in verband met zijn partij dan hoef ik geen tjevengazet te kopen maar dan vraag ik het hem liever zelf. En geloof mij vrij: niet het merendeel van het politiek schatplichtige journaiile is het er over eens maar ook zijn politieke tegenstrevers voelen het aan hun ellebogen dat er in alle lagen van de bevolking een even groot aantal "gezond verstand kiezers" te vinden zijn. Citaat:
![]() B/ Laat het nu een ongelooflijk toeval zijn maar hier betrap ik je opeen flagrant geval van "waarheidsdeductie". Ge moogt dus gerust zijn dat uw conclusie, zij het toevallig, helemaal juist is. Citaat:
[size=1] Citaat:
Daarenboven interpreteert U verkeerd de reeds waarschijnlijk tendentieuze en daardoor hopeloos achterhaalde interpretatie van een toen nog linkse en nu plotseling heel wat minder linkse gazet over een rechtse Vlaams Nationalist . [/size]
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 7 januari 2005 om 13:40. |
||||||
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik zie direct dat je trofee verdiend was