Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2024, 20:19   #121
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
On Topic:

Paar weken terug zat JM De Decker in de zevende dag nog te zeggen dat het cordon geen meerwaarde heeft op gemeentelijk vlak en dat het ondemocratisch is.

Verder zat hij zwaar af te geven op de n-va.

We zullen zien of 't een hypocriet is of achter zijn eigen woorden staat.
Smijt met een pak geld naar die vent en hij gaat in geef acht staan voor De Wever.

Dat is nu eenmaal zo bij huurlingen. Dezelfde loyauteit als een prostituee.

BDW heeft een groot voordeel tegenover 't coiffeurke : hij kent huurling Jean-Marie zijn geldzucht en weet vanuit directe ervaring wat hij hem moet geven om zijn tijdelijke & situationele bondgenootschap te kopen.

't coiffeurke kan hem weinig bieden, gezien ze regionaal en federaal geen macht hebben. Dedecker heeft zijn gemeente aan de rand van de financiële afgrond gebracht, ze zijn de schuldenkampioen van Vlaanderen. En dan loopt die nog te toeteren dat hij wil gedaan krijgen dat VlaReg de ontsluiting van zijn gemeente gaat organiseren en betalen...

Wie zulke dromen koestert, moet zich niet gaan schurken tegen de Blokpels maar kan zijn loyauteit voor 6 jaar beter verkopen aan een beleidspartij.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 20:26   #122
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Smijt met een pak geld naar die vent en hij gaat in geef acht staan voor De Wever.

BDW heeft een groot voordeel tegenover 't coiffeurke : hij kent huurling Jean-Marie zijn geldzucht en weet vanuit directe ervaring wat hij hem moet geven om zijn tijdelijke & situationele bondgenootschap te kopen.

't coiffeurke kan hem weinig bieden, gezien ze regionaal en federaal geen macht hebben. Dedecker heeft zijn gemeente aan de rand van de financiële afgrond gebracht, ze zijn de schuldenkampioen van Vlaanderen. En dan loopt die nog te toeteren dat hij wil gedaan krijgen dat VlaReg de ontsluiting van zijn gemeente gaat organiseren en betalen...

Wie zulke dromen koestert, moet zich niet gaan schurken tegen de Blokpels maar kan zijn loyauteit voor 6 jaar beter verkopen aan een beleidspartij.
De voorspeller van ronse die een panda wilde zijn,
Hoeveel x heeft uwen kristallen bol al gelijk gekregen panda beertje.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 20:27   #123
R. Kipling
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dedecker krijgt hier een unieke en enige kans om te bewijzen dat het niet alleen woorden zijn.

Het zou wel eens kunnen dat Descheemaecker door de "imperator Augustus" van Antwerpen met zachte dwang naar de uitgang wordt geduwd door het niet opnemen van de gemeenteraadszetel bijvoorbeeld...
Dan zou NVA toch nog besturen met Dedecker, maar zelfs de "imperator Augustus" van Antwerpen kan een verkozen gemeenteraadslid niet dwingen een stap opzij te zetten. De man kan ook als onafhankelijke zetelen en dan breekt het cordon in Middelkerke...
Dat lijkt mij eerder een wensdroom. Of NVA dat nu wil of niet, dhr. Descheemaecker is verkozen. Indien NVA meent dat hij de gemeenteraadszetel 'beter niet opneemt', kan hij gewoon kiezen om onafhankelijk te worden en toch nog 6 jaar van een postje profiteren.

Ik denk dat door het aanstellen van dhr. Descheemaecker NVA gewoon de foute man op een foute plaats in de strijd heeft geworpen, en dat dat zich nu zal wreken. Ik kan mij ook moeilijk van de indruk ontdoen dat de NVA het cordon als een positief ding ziet (ook al zeggen ze dat). Als je zo groot bent, ben je onmisbaar voor het vormen van een regering en dan wil je gewoon meer parnters hebben. Het cordon beperkt dat en versterkt de positie van hun rivalen. Dedecker kan als 'onafhankelijke' de perfecte excuuspion zijn om het cordon te doen sneuvelen: hij is 'onafhankelijk', er is nu net een moddercampagne tegen hem gevoerd door de NVA, en de vorige partijen zaten ook tegen. Ik zie het hen eigenlijk zo zeggen: " Als JMDD zo gene moeilijke mens was, hield het cordon stand". En ondertussen sneuvelt het cordon EN in Ninove , en in Middelkerke. Doel bereikt voor de NVA en dat zonder kleerscheuren .

Thucydides (c. 460 – c. 400 BC) ”

Laatst gewijzigd door R. Kipling : 15 oktober 2024 om 20:27.
R. Kipling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2024, 20:41   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is nu eenmaal zo bij huurlingen. Dezelfde loyauteit als een prostituee
Pfffttttt.....
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandareus
In 2024 staat de Grote Leider voor een aartsmoeilijke taak : eerst de acute bloeding stoppen richting het Blok, en dan zijn partij na een nieuwe scheerbeurt toch proberen in een Vivaldi II of variant daarop te loodsen.

Dat gaat veeel wiedergutmachung vragen, er zal serieus op de knietjes moeten gegaan worden voor de blauwe familie voor ze die man nog ooit enig krediet gaan geven.

'meen je het deze keer, Bart ?'
'ga je niet weer ten elfden uur je keutel terug intrekken ?'
'wat maakt dat wij zouden moeten geloven dat je deze keer niet liegt ?'
'mag je dit zelf beslissen, of moet je straks toch terug toelating gaan vragen aan Magnette ?'
'waarom neem je hem niet direct mee naar de onderhandelingen ?'

En ja, ik reken op het goede geheugen van onze wetstraatwatchers die BDW ongetwijfeld dan aan zijn fellatio allegorie gaan weten te herinneren.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=388

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pandareus
Ik zeg dat al jaren : BDW is een staatsdragende politicus van een traditionele partij die het beste voorheeft voor ons land en zijn bevolking.
Het zijn onverlaten uit de Bruine partij die hem onheus als crypto-separatist neerzetten.
Hij weet en erkent dat er enerzijds de promo-praat is voor tijdens campagnes, en daarna de gewenste ernst om mee in de cockpit van de staat te kunnen zetelen.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=123

Bwaaaaak.
Oud 16 oktober 2024, 06:40   #125
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hij komt nu eenmaal uit de 0VLD hé, dat blijft kleven.
Oud 16 oktober 2024, 08:38   #126
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

“N-VA pleegde woordbreuk, niet ik”: Dedecker ziet coalitie met Vlaams Belang als “realistische optie”

zie link

Citaat:
N-VA?*en?*Vlaams Belang?*behaalden elk één zetel. De partij Respect behaalde er elf. De verschillen tussen de partijen zijn eerder van persoonlijke dan van ideologische aard. “Met?*Marc Descheemaecker?*(N-VA) spreek ik niet”, is Dedecker duidelijk. “Ik laat me niet eerst volgooien met modder om het nadien af te vegen en te doen alsof er niets gebeurd is”, wijst hij op de bitsige verkiezingscampagne in zijn kustgemeente.
In tegenstelling tot wat de titel van het artikel doet vermoeden, komt er m.i. een coalitie met N-VA.
Het wordt net niet letterlijk gezegd. Hij is niet kwaad op N-VA, maar op ?*Marc Descheemaecker.

Met anderen woorden ... 'What's in it for me, Bart De Wever?'

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 09:44   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
“N-VA pleegde woordbreuk, niet ik”: Dedecker ziet coalitie met Vlaams Belang als “realistische optie”

zie link

In tegenstelling tot wat de titel van het artikel doet vermoeden, komt er m.i. een coalitie met N-VA.
Het wordt net niet letterlijk gezegd. Hij is niet kwaad op N-VA, maar op ?*Marc Descheemaecker.

Dat De Wever uit zijne Senaat wordt weggeroepen om een persoonlijke vete te beslechten in Middelkerke of all places, ik vraag mij af hoeveel man hij daarvoor naar de Galeien gaat sturen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 09:52   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het maakt weinig uit waar hij uit komt of naar toe gaat, alle Belgische politici zijn uitschot.
Oud 16 oktober 2024, 09:55   #129
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt weinig uit waar hij uit komt of naar toe gaat, alle Belgische politici zijn uitschot.
Dikke vette 2
Oud 16 oktober 2024, 10:30   #130
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jean-Marie Dedecker over zijn flirt met Vlaams Belang: “Zondag al met Van Grieken gebeld”

... “Tom Van Grieken heeft mij zondag al gebeld”, zegt Dedecker aan HLN. Hij neemt het aanbod ernstig. “De lijsttrekker voor VB in Middelkerke is een brave man.” Slechts één ding doet hem nog twijfelen ...
Zie hier ...

Verder staat ook het volgende te lezen ...

Citaat:
Vlaams Belang kan u redden. Zij hebben voor het eerst een zetel in Middelkerke en kunnen u de meerderheid schenken.

“Ze willen zeer graag. Maar ik laat mij door niemand in de hoek drummen of gijzelen. Zondag om middernacht hing Tom Van Grieken al aan de lijn. Hij was de eerste om mij te feliciteren.”
Wat in schril constrat staat met ...

Citaat:
k twijfel om de stap te zetten omdat ik vrees dat Middelker?*ke er schade door zou kunnen ondervin?*den. ‘Het systeem’ is zich aan het klaarmaken om terug te slaan als ik met Vlaams Belang in zee zou gaan
Wat me brengt bij mijn vorige post ... de coalitie met N-VA is een kwestie van tijd.

Citaat:

— Jeremy Clarkson
Oud 16 oktober 2024, 10:58   #131
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Goed dat die seriële ruziemaker en opportunist tot in de kist indertijd is buiten gestampt.
Oud 16 oktober 2024, 11:00   #132
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zie link

Juist. En De Wever gaat niet anders kunnen doen dan hem daarin tegemoet komen. Descheemaeker gaat vloeken, maar dat gaat hij toch niet kunnen tegen houden.
Oud 16 oktober 2024, 11:09   #133
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat die seriële ruziemaker en opportunist tot in de kist indertijd is buiten gestampt.
Vooral dat het sindsdien niet meer is goedgekomen met uw partijtje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 11:12   #134
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Vooral dat het sindsdien niet meer is goedgekomen met uw partijtje
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 11:14   #135
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spijtig dat hij zijn kiezers heeft meegepakt, hee?

Maar inderdaad, ruziemakers genoeg bij de VLD.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 oktober 2024 om 11:14.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 11:51   #136
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Spijtig dat hij zijn kiezers heeft meegepakt, hee?

Maar inderdaad, ruziemakers genoeg bij de VLD.
Meer ruziemakers dan kiezers.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 12:35   #137
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

nu of nooit jeanmarie

komaan!
Oud 16 oktober 2024, 12:59   #138
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Ik begin toch ook te twijfelen of hij met VB in zee wil gaan.

Als "overloper" weet DD precies hoe je iemand kan lokken uit een andere partij.
Het zou me dan ook niet verbazen dat hij, in de groep 'RESPECT', iemand kan los weken om aan zijn meerderheid te geraken.

Laatst gewijzigd door De Prof : 16 oktober 2024 om 12:59.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2024, 13:06   #139
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dedecker krijgt hier een unieke en enige kans om te bewijzen dat het niet alleen woorden zijn. .
Waarom zou De Decker iets moeten bewijzen?

Jean-Marie is niemand iets verschuldigd.
Oud 16 oktober 2024, 13:09   #140
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ik begin toch ook te twijfelen of hij met VB in zee wil gaan.

Als "overloper" weet DD precies hoe je iemand kan lokken uit een andere partij.
Het zou me dan ook niet verbazen dat hij, in de groep 'RESPECT', iemand kan los weken om aan zijn meerderheid te geraken.
Ik blijf erbij dat hij met N-VA in zee gaat. Bedenk ook dat Annick De Ridder bevoegd wordt voor o.a, Openbare Werken en Ben Weyts voor Onroerend Erfgoed.

Dit zijn connecties waarvan een Jean-Marie Dedecker mogelijk graag eens gebruik maakt.

— Jeremy Clarkson
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be