![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor anderen nogal paternalistisch. En dus weinig prikkel geven om uit hun problemen te geraken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geef het leefloon deels in voedingscheques. Net zoals kindergeld deels geven in cheques waarmee je enkel kinderartikelen kan kopen. Laatst gewijzigd door De Prof : 22 januari 2025 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voornaamste is dat het enkel in dit land uitgegeven kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Het leefloon is minder en nipt om te overleven maar met voedingscheques moet de leefloner dan duurder in eigen land winkelen? Waarom? Als straf mag een leefloner niet kiezen waar hij zijn leefloon uitgeeft? En waarom moogt gij dan wel over de grens in het buitenland goedkoper gaan winkelen en een leefloner niet?
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ze betalen met het groeipakket. Je kunt er bijvoorbeeld geen alcohol of sigaretten mee kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gewerkt voor mijn loon / pensioen. Ik zie regelmatig dat het leefloon nog te hoog is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar kindergeld of groeipakket dient niet om enkel kinderartikelen te kopen maar als financiële ondersteuning voor de opvoeding van kinderen. En waar ouders dan die financiële ondersteuning voor gebruiken, daar heeft niemand zaken mee. Ze kunnen er ook de huur mee betalen zodat kinderen een dak boven het hoofd hebben of de gasrekening zodat kinderen verwarming hebben. ![]()
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het min. dopgeld voor een alleenstaande was in april '23 740 €/ maand. Et alors ? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 23 januari 2025 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() En omdat gij gewerkt hebt mag jij wel goedkoper in het buitenland gaan winkelen dus gaat het helemaal niet over geld uitgeven in eigen land maar over de leefloner te straffen omdat ie leefloon trekt. Welk leefloon vindt gij dan nog te hoog voor een menswaardig leven? Want dat is ook nog afhankelijk van de gezinssituatie en de armoededrempel.
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je volgens jou er ook 10 procent van de huishuur mee mogen betalen, voor die extra kinderkamer? En 10 procent van de afbetaling van de hypothecaire lening, ook voor de kinderkamer?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast het financiële voordeel, is het zeer positief dat ze zien dat er effecten zijn door het beleid in verschillende landen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke kosten er ook aan verbonden zijn. Wat ik bedoel is dat kindergeld, "enkel" voor de kinderen dient. Nu krijgt deze moeders of ouders geld wat ze evengoed kunnen gebruiken voor dure hobby's of luxe uitgaven...waar de kinderen niks aan hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Juist om misbruik tegen te gaan. Nu kan "AL" het kindergeld in alcohol of luxe producten gestoken worden, terwijl de kinderen zonder deftige schoenen naar school moeten gaan bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kom uit een gezin van negen kinderen. Wij droegen de kleding van elkaar wanneer er iemand uitgegroeid was. In bad mochten we één keer per week enz... Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik een 'mensonwaardig' kinderleven heb gehad. Mijn vader inde het kindergeld waarmee hij paarden artikelen kocht voor zijn hobby. Maar had men toen dat kindergeld DEELS enkel kunnen besteden voor de kinderen. Dan zou mijn moeder veel gelukkiger geweest zijn. Een eerste grote stap was het kindergeld verplicht aan de moeders te geven. De volgende is , om het "echt" voor de kinderen te kunnen besteden!!! Laatst gewijzigd door De Prof : 27 januari 2025 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat toch helemaal niet over waar jouw vader het kindergeld aan besteedde en hoe gij dat als kind (?!) of hoe jouw moeder dat ervaarde. Overigens waren toen gezinnen groter, ja, en ook met vijf kinderen werd één keer per week in bad gegaan, werd kledij doorgegeven en afgedragen tot het jongste kind of tot de kledij versleten was... Als kind sta je er niet bij stil hoe ouders dat betalen, en ouders belastte hun kinderen ook niet met hun financiële zorgen, die mochten toen nog zorgeloos kind-zijn en hun jeugd beleven. Het gaat erover dat het kindergeld van de overheid bedoeld is als financiële steun aan ouders om samen met hun kinderen een menswaardig leven te kunnen leiden. Ouders mogen dus zelf beslissen waaraan zij het kindergeld uitgeven, of dat nu is voor een paar nieuwe kinderschoenen of om het dak boven het kinderhoofd mee te betalen, dat is voor iedereen verschillend. En ja, er zijn egoïsten van ouders die misbruik maken door het kindergeld voor eigen genot te gebruiken en daar kan niemand wat aan doen. Er zijn ook egoïstische moeders die het kindergeld voor zichzelf gebruiken... ![]() En dat wordt ook niet opgelost door staatsbetutteling met gedeeltelijke kindercheques waar dan gedwongen alleen kinderkleding/artikelen mee kan gekocht worden terwijl het gezin op straat staat en dakloos is omdat de huur niet betaald kon worden... Niemand kan gedwongen worden om zijn/haar inkomen - of dat nu loon, uitkering, pensioen of kindergeld is - te gebruiken en te besteden hoe anderen dat willen of hoe de staat dat wil!! Me dunkt dat je daar wel een dikke, vette grens moogt trekken: dat gij alleen vrij bepaalt waar jij je centen, en ook het kindergeld, aan uitgeeft! ![]()
![]() |