Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 januari 2005, 20:15   #121
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Dat is niet van hak op tak springen maar redeneren. Van bepaalde volken via islam naar moslims is toch niet zo ver of moeten er voor u nog een paar stappen tussen zitten. U zegt dat een individuel moslim geen probleem is, wat doet u dan met de uitspraak van Philip De Winter dat een gedoekte moslimvrouw een provocatie is. Dat is een ansolute generalisering. Men mag kritiek hebben op godsdienst, men mag op alles gefundeerde kritiek hebben, maar uitspraken als de islam is een kamelengodsdienst getuigen toch niet echt van een vrije opvatting t.o.v. geloof.
Hier begrijp ik FDW ook niet. Of zijn uitspraak is uit zijn verband gerukt zoals sommigen beweren. Maar bij ons in't dorp lopen de ouw moekes ook mee kapkes rond Deze verschillen niet zo hard...

Maar wat ik wel moet zeggen... Toen ik in België kwam wonen werd ik ook bespot wegens kledij en taal. Niet zo mooi natuurlijk van die mensen (kinderen eigenlijk), maar achteraf begreep ik het wel. Ik heb me aangepast aan België en ondervind deze nare praktijken niet meer. Toen kon ik er niet met om, maar ik begrijp het nu wel. We zijn mensen, we niets weten van wat vreemd is. Is iemand vreemd van karakter, dan laat je 'm ook links liggen. dat is ook qua uitstraling. Als je je weigert aan te passen, dan moet je maar accepteren dat je niet aanvaard wordt. Diezelfde allochtonen bespotten ook de korte rokskes (bende homo's ) bv. Het is gewoon menselijk, een multiculturele maatschappij is een droombeeld in een maatschappij waar er vrije meningsuiting is. De geschiedenis bewijst dit destemeer.
lustige lezer is offline  
Oud 6 januari 2005, 20:28   #122
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Hier begrijp ik FDW ook niet. Of zijn uitspraak is uit zijn verband gerukt zoals sommigen beweren. Maar bij ons in't dorp lopen de ouw moekes ook mee kapkes rond Deze verschillen niet zo hard...
Maar de ideologie die eracht ligt wel in grote mate. Je moet echt eens de moeite te doen in Brussel je ogen de kost te geven. Daar zie je dan Marokkaanse jonge vrouwen lopen (sommigen zijn heel mooi en aantrekkelijk trouwens ), modern gekleed, met een spannend broek en dito topje maar ze dragen wel een sluier... Die sluier is daar niet zomaar. Niet zomaar puur uit culturele overwegingen (anders droegen ze die westerse kledij ook niet), maar wel een bijna politiek "statement" in de zin van "wij zijn anders; wij zijn niet zoals jullie". Dat zit er nu eenmaal achter.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 6 januari 2005, 22:18   #123
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Het Vlaams Belang heeft nu 25% procent van het Vlaamse kiespubliek, maar zie nog altijd geen reden waarom deze partij zou mogen meeregeren.

Uiteraard niet.
En als 't zover is gaan ze dat ook uiteraard aan jou komen vragen.
Oud 6 januari 2005, 23:03   #124
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Maar de ideologie die eracht ligt wel in grote mate. Je moet echt eens de moeite te doen in Brussel je ogen de kost te geven. Daar zie je dan Marokkaanse jonge vrouwen lopen (sommigen zijn heel mooi en aantrekkelijk trouwens ), modern gekleed, met een spannend broek en dito topje maar ze dragen wel een sluier...
Amai ni, heb ook al een paar prachtexemplaren zien rondlopen.

Citaat:
Die sluier is daar niet zomaar. Niet zomaar puur uit culturele overwegingen (anders droegen ze die westerse kledij ook niet), maar wel een bijna politiek "statement" in de zin van "wij zijn anders; wij zijn niet zoals jullie". Dat zit er nu eenmaal achter.
Het is eerder uit godsdienstoverwegingen of vanwege het moeten. Dit laatste ben ik het meeste tegen gekomen. In real life zeggen dat ze het moeten. op tv doen ze het uit vrije beweging... (raar hé )
lustige lezer is offline  
Oud 6 januari 2005, 23:23   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eerder uit godsdienstoverwegingen of vanwege het moeten. Dit laatste ben ik het meeste tegen gekomen. In real life zeggen dat ze het moeten. op tv doen ze het uit vrije beweging... (raar hé )
Juist: het is inderdaad van moeten. M.a.w. iets opgelegd, niet iets dat ze uit vrije wil doen, want achter hen staan vader, oom, broer en neven als waakhonden. En desnoods timmeren die er eens flink op tot de hoofddoek weer wordt aangedaan.
Oud 7 januari 2005, 04:59   #126
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop van niet, er is geen ander godsdienst die zo aanzet tot haat als de Islam. Allé, als je de koran volgt tenminste. Moest de islam nu wat afwijken van de koran, dan zou het wat verdraagzamer kunnen worden.
De Islam heeft inderdaad een overdraagzaam iets in zich. Maar vele moslims beleiden de Islam niet strict volgens de Koran. Dus als men zegt dat de Islam een kamelengoddienst is dan treft men vaak de verkeerde mensen met dergelijke uitspraken.
Towelie030981 is offline  
Oud 7 januari 2005, 09:22   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Islam heeft inderdaad een overdraagzaam iets in zich. Maar vele moslims beleiden de Islam niet strict volgens de Koran. Dus als men zegt dat de Islam een kamelengoddienst is dan treft men vaak de verkeerde mensen met dergelijke uitspraken.
Concludeer ik dan goed dat u dergelijke "fluwelen handschoen"-aanpak ook tegenover het christendom voorstaat? Uit linkse hoek hoor ik nochtans heel scherpe kritiek op Kerk en paus...

Een godsdienst beoordeel je trouwens niet op wat haar slechtste en minst vurige gelovigen ervan maken, maar wel op die godsdienst leert en voorschrijft.
Oud 7 januari 2005, 13:54   #128
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Concludeer ik dan goed dat u dergelijke "fluwelen handschoen"-aanpak ook tegenover het christendom voorstaat? Uit linkse hoek hoor ik nochtans heel scherpe kritiek op Kerk en paus...

Een godsdienst beoordeel je trouwens niet op wat haar slechtste en minst vurige gelovigen ervan maken, maar wel op die godsdienst leert en voorschrijft.
Sta inderdaad voor dezelfde aanpak van het christendom of gelijke welke godsdienst. Een godsdienst is een levensvisie, men hoeft niet akkoord te zijn met deze voorgeschreven levensvisie maar men moet wel mensen de kans geven zich zelf te ontwikkelen zelfs al is dit binnen een in onze ogen overbodige godsdienst. Het is wanneer een godsdienst een samenleving wil terroriseren dat men moet ingrijpen. Voor mij geld dit op eerste zicht voor de neo-cons in de VS, de ultra-orthodoxe joden in Israel en de wereldwijd verspreidde Islam-fundi's.
Towelie030981 is offline  
Oud 7 januari 2005, 15:05   #129
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sta inderdaad voor dezelfde aanpak van het christendom of gelijke welke godsdienst. Een godsdienst is een levensvisie, men hoeft niet akkoord te zijn met deze voorgeschreven levensvisie maar men moet wel mensen de kans geven zich zelf te ontwikkelen zelfs al is dit binnen een in onze ogen overbodige godsdienst. Het is wanneer een godsdienst een samenleving wil terroriseren dat men moet ingrijpen. Voor mij geld dit op eerste zicht voor de neo-cons in de VS, de ultra-orthodoxe joden in Israel en de wereldwijd verspreidde Islam-fundi's.
Merkwaardig is wel dat u de islam daarbij wel heel zacht aanpakt... Ik heb nog zelden die verzachtende nuancering gelezen zoals u hier neerschrijft wanneer het om het christendom gaat.
Oud 7 januari 2005, 15:13   #130
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de ideologie die eracht ligt wel in grote mate. Je moet echt eens de moeite te doen in Brussel je ogen de kost te geven. Daar zie je dan Marokkaanse jonge vrouwen lopen (sommigen zijn heel mooi en aantrekkelijk trouwens ), modern gekleed, met een spannend broek en dito topje maar ze dragen wel een sluier... Die sluier is daar niet zomaar. Niet zomaar puur uit culturele overwegingen (anders droegen ze die westerse kledij ook niet), maar wel een bijna politiek "statement" in de zin van "wij zijn anders; wij zijn niet zoals jullie". Dat zit er nu eenmaal achter.
Volledig mee akkoord: een soort 'geuzennaam' maar dan als hoofddeksel. En hoe komt dat? Omdat extreem- en ander rechts van dat folkloristisch stuk textiel een symbool heeft gemaakt. Pr�*�*t met die meisjes en luister naar wat ze te zeggen hebben. En vergelijk dat met de kommer en kwel waar Ayaan Hirsi Ali het over heeft (u weet wel, in dat boek waarvan Jan vdB door telepathie (?) met zekerheid kan zien wie het heeft gelezen en wie niet; dit geheel terzijde)
Yossarian is offline  
Oud 7 januari 2005, 15:16   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Volledig mee akkoord: een soort 'geuzennaam' maar dan als hoofddeksel. En hoe komt dat? Omdat extreem- en ander rechts van dat folkloristisch stuk textiel een symbool heeft gemaakt. Pr�*�*t met die meisjes en luister naar wat ze te zeggen hebben. En vergelijk dat met de kommer en kwel waar Ayaan Hirsi Ali het over heeft (u weet wel, in dat boek waarvan Jan vdB door telepathie (?) met zekerheid kan zien wie het heeft gelezen en wie niet; dit geheel terzijde)
Helemaal niet. Ga eens te rade bij een imam die zal u eerste hand kunnen vertellen wat de hijab nu eigenlijk is. Niet "extreem of ander rechts" heeft het tot een symbool gemaakt, maar wel de islam zelf.

En wat, geheel terzijde, het boek betreft. Ik oordeel op basis van wat u over het boek schrijft en dat was volledig fout. Indien nu iemand beweert het boek te hebben gelezen, maar iets totaal verkeers erover schrijft, mag iemand anders redelijkerwijze aannemen dat het boek niet werd gelezen ofwel dat de lezer een heel slecht geheugen heeft.
Oud 7 januari 2005, 17:35   #132
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
OK, maar het VB heeft niets tegen islamieten die zich kunnen aanpassen aan de huidige omstandigheden. Maar zoalng de islam steunt op de koran is het een godsdienst die aanzet tot haat.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 17:40   #133
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK, maar het VB heeft niets tegen islamieten die zich kunnen aanpassen aan de huidige omstandigheden. Maar zoalng de islam steunt op de koran is het een godsdienst die aanzet tot haat.
Dan staan jullie "effen"; het VB is een partij, die aanzet tot haat (zie arrest rechtbank ; en vermits er niks is veranderd, blijft dat geldig) 8)
Pietje is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:12   #134
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Verbetering, in hun programma zetten e helemaal niet aan tot haat.
lustige lezer is offline  
Oud 7 januari 2005, 18:44   #135
Azal
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dan staan jullie "effen"; het VB is een partij, die aanzet tot haat (zie arrest rechtbank ; en vermits er niks is veranderd, blijft dat geldig) 8)
LoL na 7 keer procederen en 3 stromannen zal het wel lukken om een veroordeling te krijgen zeker... .

Tss ik snap jullie niet zenne. Al die mannekens die hier nu staan lullen dat er geen probleem is en die dan nog durven zeggen dat hun kiezers niet beter weten zijn tog echt blind of het zijn ze de "gemiddelde belg" zoals de banken zeggen met 80.000 euro op hun boekske.

Sorry maar wat blijft er over na 8 jaar problemen en melkerij van de burger( arbijder en zelfstandige)? HAAT, dat is toch logish? Hier in dit landje ben je voor de staat een koei.

Het is toch menselijk dat je haatgevoelens hebt tegenover de coalitie als je verdomme merkt dat je echt minder welvarend wordt.

Als die haat groter wordt ja dan krijg je problemen. Migranten is 1 probleem maar er zijn er zovele andere.
Azal is offline  
Oud 7 januari 2005, 22:20   #136
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Vraag eens aan een Vlaamse vrouw hoe het komt dat ze een blauw oog heeft.
Als je wilt weten waarom ze een hoofddoek dragen, vraag het eens aan haar zuster die er geen draagt.
Meer kans om de echte reden te horen.
Bobke is offline  
Oud 7 januari 2005, 23:20   #137
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Er zijn in Vlaanderen een heleboel dingen die men erger vindt dan de "stigmatisering" of de "polarisering" en zolang partijen zoals VLD en CD&V de indruk blijven geven dat zij die dingen helemaal niet erg of belangrijk achten zal het Blok blijven groeien.
Ga maar eens na wat het Blok/Belang niet erg of belangrijk vindt... Ze hebben tenslotte een programma dat maar op 3 dingen gestoeld is: Vlaanderen, Allochtonen en de PS. Niet alles is terug te brengen tot deze drie zaken. Regeren of meeregeren houdt meer in dan dat... Hoe denk je dat ze dan zullen scoren? Geef toe, ze hebben weinig competente mensen aan boord!
Oud 7 januari 2005, 23:57   #138
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Geef toe, ze hebben weinig competente mensen aan boord!
Net zoals de andere partijen, dus daarvoor ga ik het niet laten.
lustige lezer is offline  
Oud 8 januari 2005, 00:01   #139
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

maar die hebben minder kiezers...
Oud 8 januari 2005, 18:20   #140
Towelie030981
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heb ook geen problemen met de Vlaams Belanger die zich aanpast aan de multiculturele samenleving. Maar zolang men steunt op haat en discriminatie moet men het bevechten.
Towelie030981 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be